Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YouTube on nykyään käyttökelvoton. Ensin minuutti mainoksia, sitten katsot videota 50 sekuntia ja taas mainoksia.

Vierailija
17.06.2025 |

Eihän tuota oikeasti voi käyttää enää.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä.

Puhelimessa katsottaessa mainokset voi skipata alussa siitä restart-nuoliympyrästä oikeassa yläkulmassa. Ja sitten kokonäyttö-asentoon ja menoks. Ei tule mulla ainakaan yhtään mainosta vaikka tunteja tuijottaisin.

Miksette tee samoin?

Läppärillä on kyllä hankalampaa, mulla on adblocker mutta youtube yrittää aina kampittaa sitä. Siksi kattelenkin kaiken puhelimelta.

Kakarat katsoo puheliruutua. Aikuiset läppäriä tai isompaa näyttöä. 

Oho! No katelkaa te mummot ja vaarit mainoksia sitten.

Mulla on Pöytäkone ja 27" Näyttö. Enkä katsele Youtuben mainoksia...

Vierailija
62/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä.

Puhelimessa katsottaessa mainokset voi skipata alussa siitä restart-nuoliympyrästä oikeassa yläkulmassa. Ja sitten kokonäyttö-asentoon ja menoks. Ei tule mulla ainakaan yhtään mainosta vaikka tunteja tuijottaisin.

Miksette tee samoin?

Läppärillä on kyllä hankalampaa, mulla on adblocker mutta youtube yrittää aina kampittaa sitä. Siksi kattelenkin kaiken puhelimelta.

Kakarat katsoo puheliruutua. Aikuiset läppäriä tai isompaa näyttöä. 

Mukavampihan Isolta ruudulta on katsella videoita hyvän kuvan ja äänen laadun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on roskaa. 

Vierailija
64/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoikaa videoihin, että ei pysty katsomaan kun on niin paljon mainoksia. Tubettajat voi itse valita miten paljon mainoksia on. Videon keskelle ei ole pakko laittaa mainoksia. Itse katson vain kanavia, joilla on mainokset pelkästään videon alussa. 

Tämä! Ne teidän seuraamat influensserit kusee ihan ite niihin teidän muroihinne. Koska RAHA. Saavat enemmän rahaa. Siksi niitä mainoksia on niin paljon.

Itse katson youtubesta nykyään vain ASMR-videoita, niissä ei juuri koskaan ole mainoksia. Harvoin edes alussa ennen sisältöä. Joskus jollain on lävähtänyt mainos kesken videon ja silloin kyllä kirjoitin napakan kommentin, koska se mainos pilasi koko videon. En ole sen koommin katsonut kyseisen henkilön videoita. Enkä aio katsoa. 

Jos teette samoin, voitte ehkä edes vähän vaikuttaa mainosten määrään.

65/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operalla (selain) katsottuna en android-puhelimessa näe mainoksia youtubessa enkä muuallakaan. Lisäksi asennettuna NewPipe, jolla saa halutessaan tallennettua youtube-videon tai pelkästään sen ääniraidan puhelimen omaan muistiin. NewPipe osaa toistaa videota tai musiikkia taustalla eli samaan aikaan voi jatkaa selaamista ilman että toisto katkeaa.

NewPipen asentaminen puhelimeen menee F-Droid-sovelluskaupan kautta. Eli ensin asennetaan F-Droid jolla sitten haetaan NewPipe. 

M59+

Vierailija
66/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa laittaa palautetta sille videon tekijälle. Ne sisällöntuottajat valitsevat itse paljonko mainoksia heidän videoissaan näytetään.  

Tämä. Mikäli kanavalla on yli 1000 tilaajaa ja se on aktiivinen, niin videoiden tekijä saa itse määrittää mainosten määrän ja paikan. Mun omalla pienellä kanavalla laitan mainokset vain videon alkuun, koska tiedän omasta kokemuksesta miten raivostuttavaa on kun video katkeaa jatkuvasti mainosten takia.

Itse olen lopettanut seuraamisia siksi, että alkuun mainos, sitten videon alkuum juuri ja juuri saatu kerrottua mistä aiheesta video kertoo -taas mainos. Ja samaa rataa koko video.

Saa olla nykyään todella mielenkiintoinen video, että jaksan katsoa. En myöskään samalla tavalla enää etsi uutta katsottavaa, kun ei jaksa sitä mainostulvaa.

Vierailija
67/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa äänestää jaloillaan ja unohtaa koko Youtube. Se oli kivaa niin kauan kun sitä kesti.

Tämä!!!

Ja sama uhkaa kohta myös WhatsAppia

Vierailija
68/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoikaa videoihin, että ei pysty katsomaan kun on niin paljon mainoksia. Tubettajat voi itse valita miten paljon mainoksia on. Videon keskelle ei ole pakko laittaa mainoksia. Itse katson vain kanavia, joilla on mainokset pelkästään videon alussa. 

Itse katson youtubesta nykyään vain ASMR-videoita, niissä ei juuri koskaan ole mainoksia. Harvoin edes alussa ennen sisältöä. Joskus jollain on lävähtänyt mainos kesken videon ja silloin kyllä kirjoitin napakan kommentin, koska se mainos pilasi koko videon. En ole sen koommin katsonut kyseisen henkilön videoita. Enkä aio katsoa. 

Jos teette samoin, voitte ehkä edes vähän vaikuttaa mainosten määrään.

Olen joskus saanut todellisen p-halvauksen, kun kesken rentoutumisvideon räjähtänyt kovaääninen mainos käyntiin :D on kyllä loppunut siihen se rentoutushetki.

Vierailija
69/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaa Youtube Premiumin niin se on joku 20-30% vähemmän mainoksia.

premium perhepainos on hyvä koko porukalle youtube ilman mainoksia

Vierailija
70/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube on sietämätöntä paskaa nykyisin juuri näiden mainosten tähden.

Vierailija
71/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä premium tilaus ja on kyllä ihan hintansa arvoinen. Mukana tulee youtube music joka on paljon parempi kuin spòtífÿ.

Vierailija
72/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC ja oikea selain ja siihen mainonnanesto-lisuke...

Vierailija
73/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ( ja vaikka maksan mainokaet pois) rttei tarvii katsoa yhdenkaan suomalaisen naamaa.

Cabin river outdoor,  Wild homestead,

Alaska cabin adventures, Little griff of grid Alberta  toista kuin laiskat, juopot suomimiehet

Vierailija
74/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niin retardi, että et osaa ladata ad blockeria tai Bravea? Mä en ole näh yt mainoksia viimeisen 10 vuoden aikana. M29

Vierailija
75/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette vaan maksa premiumista 14.99e/kk

On se sen arvoista

Vierailija
76/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaa Youtube Premiumin niin se on joku 20-30% vähemmän mainoksia.

Minulla on premium, eikä ole lainkaan mainoksia, joten mitä ihmettä??

Vierailija
77/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainosblokkeri tietokoneella ja Youtube Vanced puhelimessa 👍🏻

YouTube käyttää nykyisin jotain ad blocker blokkaajaa, jotka estää koko palvelun käytön ja videoing katselun jos käyttää ad blockeria.

Kannattaa kokeilla toista adblokkaajaa. Täällä toimii hyvin. En ole mitään mainoksia näynyt vuosiin.

Vierailija
78/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainosblokkeri tietokoneella ja Youtube Vanced puhelimessa 👍🏻

Ei anna blokkerien kanssa katsoa videoita. Sori, mutta nyt on turha yrittää esittää näsäviisasta 

Vierailija
79/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firefox + uBlock origin

Vierailija
80/90 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen ilman mainoksia, mutta kun maksaa. V..tu tämmösenä aikana kuin kaikki on kalliimpaa kuin koskaan ennen, niin jos jostain ei ole ihan pakko maksaa, niin siitä ei silloin makseta. 

Kun televisiossa ei ole enää tilaa enemmille mainosmäärille, niin sitten mainoksia pitää työntää nettiin joka väliin. Sitten pitäisi maksaa siitä, ettei tarvi mainoksia katsella. Kyllä ne on niin rahastamisesta juopuneita, ettei ole tosikaan. Mikään niille ei riitä.