YouTube on nykyään käyttökelvoton. Ensin minuutti mainoksia, sitten katsot videota 50 sekuntia ja taas mainoksia.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaa Youtube Premiumin niin se on joku 20-30% vähemmän mainoksia.
Ei ole yhtään.
Jos ehdottaa kk ilmaista niin suosittelen. Otin seuraavan kuukauden maksaen kun tykkäsin tuosta kokeilusta niin (pystyy kuuntelemaan tubea ja näpyttämään vauvalle samanaikaisesti)
Ja jos 30e ei ole liikaa niin tuolle saa kyllä mukavuutta paljon katsovana.
Siis onko se joku huikea premiumin ominaisuus että voi kuunnella tubea taustalla, kuten minä voin jo tehdä ilmaiseksi bravella.
Myös Etuovi.com ja Iltalehti käyttökelvottomia keskelle kohdetta/juttua lävähtävistä evvk-mainoksista johtuen. Adios!
Koko netti on pilalla kun mainokset ovat korvanneet sisällön.
Ennen oli helppoa löytää reseptejä, nikkarointi videoita. Nyt on pelkkää mainoksia.
Nyt en ymmärrä.
Puhelimessa katsottaessa mainokset voi skipata alussa siitä restart-nuoliympyrästä oikeassa yläkulmassa. Ja sitten kokonäyttö-asentoon ja menoks. Ei tule mulla ainakaan yhtään mainosta vaikka tunteja tuijottaisin.
Miksette tee samoin?
Läppärillä on kyllä hankalampaa, mulla on adblocker mutta youtube yrittää aina kampittaa sitä. Siksi kattelenkin kaiken puhelimelta.
uBlock. Asentakaa se niin loppuu mainokset.
Kommentoikaa videoihin, että ei pysty katsomaan kun on niin paljon mainoksia. Tubettajat voi itse valita miten paljon mainoksia on. Videon keskelle ei ole pakko laittaa mainoksia. Itse katson vain kanavia, joilla on mainokset pelkästään videon alussa.
Kirjoitin oman blockerin, se näyttää murtosekunnin mainosta alussa, mutta oikea video viivästyy 2 sekuntia, ja sitten saa katsoa valitsemansa videon loppuun rauhassa. YouTube luulee, että katson mainoksia.
Youtubessa on maailmanlopun rahastus menossa. Todennäköisesti kuoleva järjestelmä. Aina vastaavissa tapauksissa on tullut uusi halvempi, ketterämpi tulokas ja ottanut maailman haltuun.
Kaipa mainosten määrä riippuu videosta. Olen katsonut monia 20 minuutin videoita, joissa on mainos vain alussa ja lopussa.
Kannattaa laittaa palautetta sille videon tekijälle. Ne sisällöntuottajat valitsevat itse paljonko mainoksia heidän videoissaan näytetään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Puhelimessa katsottaessa mainokset voi skipata alussa siitä restart-nuoliympyrästä oikeassa yläkulmassa. Ja sitten kokonäyttö-asentoon ja menoks. Ei tule mulla ainakaan yhtään mainosta vaikka tunteja tuijottaisin.
Miksette tee samoin?
Läppärillä on kyllä hankalampaa, mulla on adblocker mutta youtube yrittää aina kampittaa sitä. Siksi kattelenkin kaiken puhelimelta.
Kakarat katsoo puheliruutua. Aikuiset läppäriä tai isompaa näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Miksette tee samoin?
En jaksa katsoa puhelimen pikkunäytöltä mitään, minkä voi katsoa läppäriltä
Vierailija kirjoitti:
uBlock. Asentakaa se niin loppuu mainokset.
Windowsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä.
Miksette tee samoin?
Kakarat katsoo puheliruutua. Aikuiset läppäriä tai isompaa näyttöä.
Oho! No katelkaa te mummot ja vaarit mainoksia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa palautetta sille videon tekijälle. Ne sisällöntuottajat valitsevat itse paljonko mainoksia heidän videoissaan näytetään.
Tämä. Mikäli kanavalla on yli 1000 tilaajaa ja se on aktiivinen, niin videoiden tekijä saa itse määrittää mainosten määrän ja paikan. Mun omalla pienellä kanavalla laitan mainokset vain videon alkuun, koska tiedän omasta kokemuksesta miten raivostuttavaa on kun video katkeaa jatkuvasti mainosten takia.
Adblock toimii ihan hyvin edelleen. Sen kanssa joutuu vaan säätämään hieman aiempaa enemmän.
duckduckgo selaimella voit välttää suurimman osan mainoksista. Toimii myös kännykällä
Moi jos ootte kyllästynyt mainoksiin, katsotaa ig:stä @pullaajapunnerruksia. :P
Kerran koetin kuunnella musaa tubesta ja tehdä lumityöt. Eihän siitä tullut yhtään mitään. Tube eksyi valitulta soittolistalta miltei heti ja alkoi junnaammaan mainoksiaan. Joo se vielä voi ymmärtää, että tulee tietoiskumaisesti mainoksia muutamia kymmeniä sekunteja mutta kun se tube eksyy niissäkin. Huomaat pian, että olet kuuntelemassa kymmeniä minuutteja kestävää mainosta. Tube ei osaa itsenäisesti palata siihen mitä alun perin aloitit ja tahdoit.
Tubella ja kaikilla toimijoilla voi olla omat perustelunsa miksi jokin homma ei toimi mutta mielestäni se on aina teknistä kyvyttömyyttä palveluntarjoajan kannalta. Muistellaanpa kuinka kauan kesti että Applen inssit saivat toosansa päivittämään itsensä mobiiliverkon kautta. Väittivät toki että kyse on kuluttajalle koituvista kustannusskenaarioista. Paskan marjat. Eivät vain osanneet. Nyt ovat varmaan kysyneet teknistä tukea taitavammilta puhelinvalmistajilta. Siitä toki peukku.
En enää nykyään viitsi katsoa mitään Youtubelta, pelkkää mainosta koko ajan.