Mies päätti eilen erosta
Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.
Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme.
Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia.
Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.
Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.
Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.
Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.
Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.
Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan
En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti.
Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Usein mies joka jättää naisensa tuollaisessa tilanteessa on vaan laiska ja itsekäs. Mitä sellaisella tekee?
Hän todnäk on paneskellut jotain toista naista ja nyt purkaa kaiken sinuun. Räyhää sinulle, koska itselleen ei enää jaksa. Nähty kuvio. Eksäni huoritteli ja sylki päälleni, lopulta paljastuikin että itse juuri petti. Seksi oli harvassa vaikka annoin koko helahoitoa kotona.
Ap. Sinulla on pianiä lapsia. Sinä olet myös tärkeä. Älä jää tuollaisen miehen luokse vaikka katuisikin sanojaan. Kukaan ei ansaitse tuollaista. Et sinä, eikä sinun lapsesi. Muista että sinun onnesi on myös lastesi onni. Et ole vain äiti, olet myös ihminen.
Niin ja lopunperin sinne hautaan mennään itsen kanssa, ei niiden lasten. Äidin kannattaa asettaa rajoja myös lapsilleen, varsinkin keisseissä missä lapset ovat koko ajan sellaisten tahojen ympäröimänä, jotka käyttäytyvät naista kohtaan väärin, vahingollisesti, pahoinpidellen, jne. Jumala ei ole luonut naista tänne kenenkään pahoinpideltäväksi, ei miehen eikä lastensa.
Laita riita puoliksi. Oma? asuntonne myyntiin ja rahat puoliksi. Vanhempi lapsi miehelle, vauva sinulle. Tasan saman verran lapsivapaata molemmille. Elä omaa elämääsi, jos ei terapia kutsu ja auta.
Tulee mieleeni erään sukulaiseni tarina. Hänellä oli mies ja yksi tytär. Hetken päästä syntyi poika, joka olikin kehitysvammainen. Kappa kummaa isä häipyi ulkomaille toisen naisen perässä. Jätti yhteydenpidon kumpaankin lapseensa. Jätti vaimonsa selviytymään yhna tuollaisessa tilanteessa. Lapset olivat siis pieniä ja poika vastasyntynyt.
Tämä sukulaiseni on uskomaton tyyppi. On eläkkeellä ja tekee silti nuorisotyötä ja vanhustenhoitoa. Sydän kultaa.
Ap, älä jää tuollaisen nilkin kanssa. Jos hän puhuu sinulle tuolla tavalla ja kohtelee julmasti, lähde.
Vierailija kirjoitti:
Eroa miehestä ja jätä lapset sille. Löydä uusi rakkaus ja perusta uusi ja parempi perhe.
Ei jumalauta näitä neuvoja... Ei lapsia niin vain jätetä ja perustella uutta, kivempaa perhettä. Parempi kaikille osapuolille jättää ne lapset kokonaan tekemättä.
Mikä mies? Ei hän ole mies, niljake ennemminkin.
Eli tarinan opetus on, älä tee lapsia miehen kanssa. Koskaan ei voi tietää onko se miehesi sitä parempaa sorttia vaiko täys luuseri. Paljastus on liian myöhään. Parempi suojella itseään ja olla tekemättä lapsia ainakaan heterosuhteessa!
Huh huh.
Olisiko aika ottaa luulot pois, liian usein jotkut tajuavat läheisensä arvon vasta kun on
A. Liian myöhäistä
B. Helvetillisen huutoraivarin ansiosta jossa otat kaiken kokemasi ja näkemäsi asiat ja läväytät ne prinsessasi kasvoille. Jälkihoitona äänenkorotukset ja räväkät muistutukset prinsessan pumpulielämästä jossa SINÄ olet sen mahdollistajana.
Huom. A- kohta pätee/toimii vain rakkausliitoissa.
Kumpaan kategoriaan kuulut prinsessasi mielestä?
308-vastaus oli komentoijalle 291, jossa mies kestänyt puolinsnsa jatkuvaa mollausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen
Ap
Mun puoliso löysi uuden naisen työpaikaltaan. Ne oli yhdessä sekä oikeilla työmatkoilla että keksityillä. Siitä huolimatta viestitteli meidän eli perheen kanssa, kuten ennenkin. Toivottavasti sä olet oikeassa, eikä teillä ole kyse tästä.
Ei kai kukaan nainen halua olla miehen kanssa jolla on puoliso kotona ja lapset? Aivan sairasta
Ap
Tätä minäkin aikanaan ihmettelin. Meillä oli vieläpä sairas vauva. Mutta näitä riittää..
Mun puoliso lähti toisen naisen matkaan, kun mä olin raskaana. Se nainen oli itse alle vuoden vanhan lapsen äiti. Rakkaus syttyi työpaikalla ja joo, 10 vuotta nuorempi nainen erosi puolisosta, jonka kanssa oli just mennyt naimisiin ja saanut lapsen. Luuli kyllä varmaan, että mun äijä oli todella varakas. No, ei ollut, mutta suhde on jatkunut. Itse olin kyllä tyytyväinen, että tyyppi lähti. Olihan se silloin raskaana ollessa ja yhden lapsen vanhempana shokki aluksi, mutta lopulta helpotus, koska tajusin, että parisuhde oli ollut vääristynyt jo pitkään. Helpompaa olikin olla ilman mieslasta.
Kaikilla ei ole näin.Eli jos parisuhde on korjattavissa, suosittelen sen yrittämistä. Perhe-elämä on helpompaa, jos sen voi jakaa täysipäisen toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vika AP:ssa. Ainoastaan rasittava nalkuttaja viitsisi vääntää noin pitkän tekstin, jota en jaksanut edes lukea.
Ehkä seuraavana lukuvuonna opit vähän pidempien tekstien lukemista. Tsemppiä kouluun!
Aikamoinen impulsiivinen pimahdus mieheltä, jos muutaman kuukauden aikana kehittää yks kaks ja yllättäen syyn jättää puoliso ja kaksi pientä lastaan. Todennäköisesti sama ukko matelee vähän myöhemmin takaisin kun tämä lyhyt tuttavuus nakkaa hänet mäkeen.
Jos aloitus ei ole provo, toivotan paljon voimia ap:lle. Pakko käydä tilanne juurta jaksaen miehen kanssa läpi, hän on velkaa sinulle aidon tilityksen mitä on tapahtunut. Suosittelen kiireellistä terapiaa. Suosittelen myös että mies muuttaa pois kotiamme pikaisesti kunnes saat etsittyä teille uuden kodin. Periaatteessa en itse jäisi enää katselemaan elämää noin kakaramaisen miehen kanssa. Joskus on parempi erotakin vaikka vauvan kanssa, jos puolisosta kuoriutuu edesvastuuton sika. Elämä kuitenkin voittaa lopulta, eikä tarvitse kärsiä miehen tempuista enää.
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa kuukaudessa tilanne muuttuu siitä, että odotetaan innoissaan toista lasta, siihen, että mies haluaa sinun muuttavan pois taaperon ja vastasyntyneen kanssa vaikean raskauden jälkeen ja synnytysmasennuksesta kärsivänä? Sillä on toinen nainen. Onnea vaan sille naiselle, oikean helmen löysi.
Mun päähän suomalaisena naisena/äitinä/vaimona ei mitenkään mene jakeluun kuinka joku voi huolia itselleen tuollaisen miehen?Jos olisi mieheni kaveri ei takuulla tulisi kaffeelle meidän kotiin.
Meillä on paljon stressiä ja väsymystä. Olen yrittänyt nyt antaa miehelle tilaa, enkä puhu parisuhteen asioista. On itselle todella hankala antaa olla.
Koen etten saa haluamaani arvostusta miehen ollessaan hiljaa. Monet täällä neuvoivat, ettei nyt ole oikea ajankohta puhua asioista. Katsotaan jos nyt yritän antaa olla.
Saa nähdä mitä juhannuksesta tulee, miehellä alkaa tänään illalla pitkä viikonloppu. Sunnuntaina lähtee viikoksi työreissuun
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä tarina on tosi,,
niin, jätä hattuun vauva on 2 kuukauden ikäinen plus taapero. Toksemia on säikäyttänyt miehenkin ja vauva arki.
SE mitä ihmettelen raskausmyrkytys, toksemia on yleensä ensisynnyttäjien vaiva. Herättää epäilyksen ??
Ekassa raskaudessa oli mini Asa käytössä. Tämän raskauden alussa, neuvola päätti ettei tarvita. Kuinkas kävikään...
Ap
Pari raiskausta lisää, niin kyllä se siitä helpottuu.
Ihmettelen sitä kuinka moni sanoo "jätä lapset miehelle."
Olen lapseni tehnyt, sillä olen halunnut. En todellakaan anna lapsiani pois. En halua päästä "helpolla" ja sitä paitsi en kestäisi tuskaa olla erossa lapsista.
On aivan parasta kun esikoinen ei ole vielä hoidossa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paljon stressiä ja väsymystä. Olen yrittänyt nyt antaa miehelle tilaa, enkä puhu parisuhteen asioista. On itselle todella hankala antaa olla.
Koen etten saa haluamaani arvostusta miehen ollessaan hiljaa. Monet täällä neuvoivat, ettei nyt ole oikea ajankohta puhua asioista. Katsotaan jos nyt yritän antaa olla.
Saa nähdä mitä juhannuksesta tulee, miehellä alkaa tänään illalla pitkä viikonloppu. Sunnuntaina lähtee viikoksi työreissuun
Ap
Siis miehesi on joku komennusmies?
Voisitko tosiaan antaa asian olla ja yrittää nauttia kesästä. Ehkä te molemmat olette vain liian väsyneitä ja silloin tulee sanottua asioita, jotka jäisivät muuten sanomatta. Jos mies on kesällä lomalla, voisitte ensin vuorotella pari viikkoa lasten ja kodin hoidossa niin, että molemmilla olisi enemmän aikaa levätä. Ja sen jälkeen viettää loppu loma yhdessä perheenä. Jos tämä sujuu, niin ehkä mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut ja pääsette tästä yli.
Olisit vain niellyt kiltisti ja antanut pyllykoloa pyydettäessä.
Raskausmyrkytystä tyrkytetään nykyään lääketieteessä kuin diabetestä. Helppo feikata ja pharma saa iiiiiisot rahat kun pääsee leikkelemään naisen sekä vauvan ja pitämään vauvaa teholla ties kuinka kauan. Ei pharman touhuilla ole mitään tekemistä oikeiden asioiden kanssa.