Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päätti eilen erosta

Vierailija
17.06.2025 |

Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.

Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme. 

Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia. 

Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.

Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.

Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.

Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.

Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.

Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan

En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti. 

Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.

Kommentit (349)

Vierailija
261/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on käynyt noin kun lapset oli pieniä. Eksä haukkui minut maan rakoon lähtiessään. Oli kuulemma löytänyt paremman naisen (se suhde päättyi aikanaan myrskyisästi). Murruin. Otin liian tosissaan hänen puheensa. Oikeasti hän ei kestänyt itseään vaan käänsi kaiken syyllisyytensä minuun. Monien vuosien päästä hän pyysi anteeksi.

Älä tee samaa virhettä kuin minä. Muista että hänen oudoimmat juttunsa ovat hänen erokriisistään johtuvia. Niillä hän leikkaa itsensä irti sinusta.

Minulla ukko petti raskauden suhteen ja raskausaikana. Vauvan synnyttyä ilmoitti että hän valitsee eri tyttöystävän ja äidin lapsilleen. Olin aika shokissa sillä vaikka mies olikin pettänyt minut jo raskauden suhteen (lupasi elättää perhettä, osoittautuikin tähän kyvyttömäksi), suostuin leikkimään aluksi perhettä ja jopa yhteishuolajuutta hänen kanssaan, vaikka olikin onkin täysin arvojeni vastaista. Vauvan kaappauksen jälkeen vetäydyin koko kuviosta ja myöhemmin kuulin, että hän oli käynyt tähän "tyttöystäväänsä" - jonka luokse suunnitteli vauvan kaappaavansa ja kaappasikin - käsiksi, ja pari oli eronnut. 

Itsellä meni tästä palautumiseen useampi vuosi, siis edes siihen että olin työkykyinen ja omasin jonkin verran elämänhalua. Trauma oli aikamoinen. Ja edelleen tietysti maksut painavat ja kaikki muu tuho, mitä mies elämälleni aiheutti. Mutta sen opin, että paha saa palkkansa, ja luotan että tulevaisuus on minulle valoisampi. Kun pääsin miehestä eroon, niin olen palautunut jopa parempaan kuntoon, mitä ennen häntä olin, vaikka hetkellisesti tuntuikin siltä, että menetin koko elämäni.

Moni tällainen mies elää vihasta, eli se kakkossuhde perustuu valheisiin ykkösnaisesta. Jos ykkösnainen lakkaakin ruokkimasta miestä, miehen vihan on pakko kohdistua suoraan siihen kakkosnaiseen, ja sekin suhde hajoaa yhtä lailla.

Eli niin hirveää kuin se onkin tulla jätetyksi tuolla tavalla, niin rohkaisen ap:ta valitsemaan kivan kurssin itselleen loppuelämäksi ja jättämään miehen täysin omaan arvoonsa. Hän tulee kyllä saamaan ansionsa mukaan.

Vierailija
262/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Tsemppiä ap. En nyt osaa muuta sanoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä ei ole lainkaan harvinaista. Eräs terapeutti kertoi, että aika paljon tulee tapauksia vastaan, jossa mies lähtee raskauden aikana tai heti vauvan synnyttyä. Vaikka lapsi olisi siis yhteisellä päätöksellä hankittu. Onko se sitten jotain sitoutumiskammoa vai mistä lienee kysymys. Kusipäisyyttä ja vastuuttomuutta se ainakin on.

Sitähän se.

Vierailija
264/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen

Ap

Mun puoliso löysi uuden naisen työpaikaltaan. Ne oli yhdessä sekä oikeilla työmatkoilla että keksityillä. Siitä huolimatta viestitteli meidän eli perheen kanssa, kuten ennenkin. Toivottavasti sä olet oikeassa, eikä teillä ole kyse tästä.

Ei kai kukaan nainen halua olla miehen kanssa jolla on puoliso kotona ja lapset? Aivan sairasta

Ap

Voi kyllä haluaa. Minäkin olin joskus sinisilmäinen ja kuvittelin, että me siskot pidetään toistemme puolta ja narautetaan yhdessä valehtelevat uk

Mm. On naiiveja typeryksiä, jotka uskovat miehen valheita, välinpitämättömiä ja kylmiä naisia, sekä ihan aidosti pahansuopia.

Mutta kannattaa muistaa, että pettäessään ja vaihtaessaan lennosta hyvän vaimon, lastensa äidin, tällaiseen kakkosnaikkoseen, mies saa jonkun noista edellämainituista. Se on hänen askeleensa kohti kiirastulta. Hän ei itse tajua sitä ennen kuin se ykkösvaimo evää mieheltä koko ajan tähän kaatamansa rakkauden, mutta totuus valkenee kyllä pian.

Vierailija
265/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tämä ei ole lainkaan harvinaista. Eräs terapeutti kertoi, että aika paljon tulee tapauksia vastaan, jossa mies lähtee raskauden aikana tai heti vauvan synnyttyä. Vaikka lapsi olisi siis yhteisellä päätöksellä hankittu. Onko se sitten jotain sitoutumiskammoa vai mistä lienee kysymys. Kusipäisyyttä ja vastuuttomuutta se ainakin on.

Sitähän se.

Liian usea parisuhde perustuu alun alkaenkin siihen, että nainen paapoo miestä kuin miesvauvaa. Sen pitäisi mennä juuri toisin päin, jotta ketju toimisi. Mies -> nainen -> lapset. Nyt se menee näin: mies <- nainen -> lapset, ja mies sekä perhe romahtavat, kun nainen lakkaa paapomasta häntä. 

Ja näinhän tämä meneekin suuressa osassa maailmaa, siellä missä on järjestettyjä avioliittoja. Ennen suomessakin, naiset eivät edes saaneet jatkaa työssä avioitumisen jälkeen. Mutta suomalainen mies on kognitioltaan niin alhainen, että primitiiviset vaistot ohjaavat liikaa.

Vierailija
266/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa helpomman elämän koska on pelkuri ja jättää lapsen naisen hoidettavaksi. Niin käy aina kun nainen ottaa sen komean top 10 miehen.

Vierailija
267/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen

Ap

Mun puoliso löysi uuden naisen työpaikaltaan. Ne oli yhdessä sekä oikeilla työmatkoilla että keksityillä. Siitä huolimatta viestitteli meidän eli perheen kanssa, kuten ennenkin. Toivottavasti sä olet oikeassa, eikä teillä ole kyse tästä.

Ei kai kukaan nainen halua olla miehen kanssa jolla on puoliso kotona ja lapset? Aivan sairasta

Ap

Tämä kommetti todisti aloituksen trolliksi. 

Vierailija
268/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa miehistä ottaa toisen naisen kun tulee lapsia se kannattaa muistaa kun alkaa tehdä lapsia, se vain on faktaa vaikka muuta valehdellaan

Vierailija
269/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suurin osa miehistä ottaa toisen naisen kun tulee lapsia se kannattaa muistaa kun alkaa tehdä lapsia, se vain on faktaa vaikka muuta valehdellaan

Naisen kannattaa vaan jättää tällaisen miehen lapset. Maailmalla on katulapsia, suomessa lasu tukkeutuu näistä ja kulut nousevat. Kyllä on oltava sen verran kauaskatseisuutta että ymmärretään millaisia yheiskuntia tulee, kun perheitä tehdään pippeli edellä. Sen on loputtava ja näiden pippeli edellä pariutujien sekä heidän jälkeläistensä pudottava geenipoolista.

Vierailija
270/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä sika!!!! Ei mies saa päättää erosta se on yksin naisten oikeus ja jos nainen ei halua erota niin miehellä ei ole mitään oikeutta siihen eroon!!!!

Vierailija
271/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja-kitisijä olisi mies, niin mammat toteaisivat vain että olisit seurannut merkkejä ja kuunnellut naistasi aiemmin, turhaan nyt enää ruikutat. Joten samat sanat uli-naiselle. Olisit kuunnellut miestäsi nalkuttamisen sijaan.

Vierailija
272/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on monilla kun lisääntyy. Hyvä parisuhde menee vessasta alas.

Tsemppiä tulevaan. Älä lähde mihinkään uusperhesekoiluun mukaan, anna jälkikasvullesi mahdollisimman rauhallinen lapsuus.

Onko se hyvä ollutkaan, jos se "menee pilalle" omasta jälkikasvusta?

Vierailija
273/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies tuossa tilanteessa lähtee suhteesta, kun on aivan pieni lapsikin, niin täytyy olla todella ahdistunut ja tarpeekseen saanut. Ap lienee suht karsea akka.

Vierailija
274/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea liikaa yhtä aikaa. Ei ihme että tökkii. Mies hoksannut että helpommalla pääsee kun vaan heivaa sut ja lapset. Uutta naista pukkaa työmatkoilla. Mies saa jatkossa rusinat Pullista ja sulle jää paska käteen.

Höpö höpö. Nykyään nainen voi jättää ne lapset vaikka miehen yksinhuoltajuuteen ja jatkaa kohti vihreämpiä niittyjä, jotka ansaitsee. 

Suurimman osan ajasta se on nainen joka jää yh:ksi.

Mutta vastikään näin viihdyttävän tapauksen kun eräs afrikkalaissyntyinen nainen tuli miehensä jättämäksi, mies sanoi että juu tulen pitämään huolen silti sinusta ja lapsista, mutta en halua elää tätä perhe-elämää tai olla aviossa enää, annan heille kaiken mitä voin silti.

Nainen sanoi vain "ok".  Kaikessa hiljaisuudessa nainen kuitenkin matkusti takaisin Afrikkaan ja vei mukanansa lasten(4-5 lasta) passit ettei mies voi tuoda heitä sinne. :D Jätti miehen yksin lasten kanssa. Käänsi tilanteen toisinpäin ja mies vollotti miten kauheaa ja vaikeaa on, miten nainen saattoi jättää hänet lapsien kanssa....VAIKKA itse oli tekemässä saman asian naiselle- eli olisi jättänyt hänet ja lapset. Ei mennyt kauan kun mies anoi siskoaan apuun lapsia hoitamaan. :D

Vierailija
275/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä sika!!!! Ei mies saa päättää erosta se on yksin naisten oikeus ja jos nainen ei halua erota niin miehellä ei ole mitään oikeutta siihen eroon!!!!

Kukaan ei ole näin sanonut, ap lähinnä ihmettelee kommunikaation puutetta ja on juuri synnyttänyt. Ei väitä olevansa täydellinen, mutta onhan se nyt lapsellista jos ongelmista ei edes suostu toinen(eli tuo mies) keskustelemaan. Se on ainoa keino ratkaista asiat että niistä voi puhua.

Vierailija
276/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea liikaa yhtä aikaa. Ei ihme että tökkii. Mies hoksannut että helpommalla pääsee kun vaan heivaa sut ja lapset. Uutta naista pukkaa työmatkoilla. Mies saa jatkossa rusinat Pullista ja sulle jää paska käteen.

Höpö höpö. Nykyään nainen voi jättää ne lapset vaikka miehen yksinhuoltajuuteen ja jatkaa kohti vihreämpiä niittyjä, jotka ansaitsee. 

Kuka äiti lapsensa jättää noin edesvastuuttomalle miehelle. Harmittavinta tässä on se kun ap syyllistää itsensä. Vaikeaa raskautta ja raskausmyrkytystä ei voi valita. Mies on urpo.

Vierailija
277/349 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa kuukaudessa tilanne muuttuu siitä, että odotetaan innoissaan toista lasta, siihen, että mies haluaa sinun muuttavan pois taaperon ja vastasyntyneen kanssa vaikean raskauden jälkeen ja synnytysmasennuksesta kärsivänä? Sillä on toinen nainen. Onnea vaan sille naiselle, oikean helmen löysi. 

Tämä. 

Vierailija
278/349 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa miehestä ja jätä lapset sille. Löydä uusi rakkaus ja perusta uusi ja parempi perhe.

Vierailija
279/349 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan ajasta se on nainen joka jää yh:ksi.

Mutta vastikään näin viihdyttävän tapauksen kun eräs afrikkalaissyntyinen nainen tuli miehensä jättämäksi, mies sanoi että juu tulen pitämään huolen silti sinusta ja lapsista, mutta en halua elää tätä perhe-elämää tai olla aviossa enää, annan heille kaiken mitä voin silti.

Nainen sanoi vain "ok".  Kaikessa hiljaisuudessa nainen kuitenkin matkusti takaisin Afrikk

Pakko sanoa että oikein. Sitä pidetään jotenkin itsestäänselvyytenä, että nainen takertuu niihin lapsiin kuin viimeiseen hengenvetoonsa, mutta tosiasiassa se on lapset, jotka hyötyvät eniten äidin läsnäolosta.

Mutta laki on yksiselitteisen sukupuoleton ja polygamisessa kulttuurissa - kun on kerran ihan sama missä se miehen pippeli seikkailee - niin se on varmaan ihan sama kuka niitä lapsia hoitaakin. 

Itse olen vahvasti eri mieltä, mutta vaikea on taistella sitä vastaan, että laki pakottaa lapset ja naiset alistumaan tällaiseen häpäisyyn ja hyväksikäyttöön. Niin pelataan sitten niillä säännöillä, mitkä on annettu. To each their own.

Vierailija
280/349 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka äiti lapsensa jättää noin edesvastuuttomalle miehelle. Harmittavinta tässä on se kun ap syyllistää itsensä. Vaikeaa raskautta ja raskausmyrkytystä ei voi valita. Mies on urpo.

Varmaan kuka tahansa joka arvostaa myös itseään ja omaa elämäänsä. Ajatteletko, että hyvän naisen mittari on se, että tämä hoitaa paskan miehen lapsia ja kantaa tämänkin vastuuta?

Itse näen asian niin, että paskan miehen lapsista tulee enemmän tai vähemmän paskoja siitä huolimatta, mitä se nainen on. Jos mies on sillä saralla paska, ettei pidä lupauksiaan ja kanna vastuutaan, niin ehkäpä yksinhuoltajuus on hänen karmansa. Ei se homma nimittäin niin toimi, että mies loisii hyvässä naisessa ja hyvä nainen kasvattaa miehen ä päriä omaksi huvikseen. Kyllä meillä naisilla on muutakin tekemistä nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän