Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päätti eilen erosta

Vierailija
17.06.2025 |

Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.

Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme. 

Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia. 

Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.

Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.

Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.

Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.

Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.

Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan

En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti. 

Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.

Kommentit (349)

Vierailija
321/349 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas juhannus on sujunut?

Vierailija
322/349 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ja muut vastaavassa tilanteessa!

En lukenut ketjua, mutta minulla täysin vastaava tilanne. Mies syyttelee myös minua vastaavilla tavoilla, ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa. Ero on väistämätön, koska tilanne ei ratkea puhumisella eikä riitelyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/349 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti aivan tarkistaa, olenko minä Ap. No en ole, mutta kokenut täysin vastaavan sillä erotuksella, että mies lähti, kun kotiuduimme synnäriltä kuopuksen syntymän jälkeen.

Koskaan en mitään kunnollisia selityksiä saanut, eikä mies halunnut yrittää enää korjata suhdetta. Itse en edes tiennyt suhteessa olevan ongelmia, ero tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Jäin yksin vastasyntyneen ja taaperon kanssa, ilman asillisia turvaverkkoja. Mies on osallistunut lasten elämään vain hyvin harvoin yhteishuoltajuudesta huolimatta.

Mies ei koskaan myöntänyt ja tietysti kiisti kaiken, mutta epäilin ja epäilen edelleen, että mies sai päähänpiston erota, yllytti kotona riitaa saadakseen pätevän syyn lähteä, solvasi minua jne. MUTTA todellinen syy lähtöön oli toinen nainen. Koskaan en ole vahvistusta tähän saanut, mutta mielestäni merkit ovat ilmiselvät.

Vierailija
324/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa miehestä ja jätä lapset sille. Löydä uusi rakkaus ja perusta uusi ja parempi perhe.

Ei jumalauta näitä neuvoja... Ei lapsia niin vain jätetä ja perustella uutta, kivempaa perhettä. Parempi kaikille osapuolille jättää ne lapset kokonaan tekemättä. 

Ohiksena, mutta näin ne miehet monesti kuvittelevat, että lapset äidille ja pääsevät itse viettämään leppoisia sinkkuaikoja satunnaisena viikonloppuiskänä. Valitettavasti tällainen etävanhempi voi myös ihan itse päättää, ettei haluakaan ottaa lapsia luokseen, vaikka muuta on sovittu. Yök! 

Vierailija
325/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi useimpien paheksuvan äidin ja vauvan jättämistä rankasti. VAIKKA olis sukua, vaikka olis ystävä. Se vaan on rankka teko.

Vierailija
326/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittele sille joku yksiö/kaksio etuovesta tms. Että löysit tämmöisen ja maksaa x verran, että haluaako parilliset ja parittomat viikot asua siellä sitten, lapset jääköön kotiinsa (tietenkin, esittele tämä idea aivan itsestäänselvyytenä, vaikka mies tietenkin ajatteli varmasti että lähdet lasten kanssa kolmistaan halpaan lähiöluukkuun). Jos on liian radikaalia, voit sanoa että vauva voi kulkea sinun kanssasi kunnes täyttää 9kk/1v tms. Mitä sanoo?

Vierailija
327/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi useimpien paheksuvan äidin ja vauvan jättämistä rankasti. VAIKKA olis sukua, vaikka olis ystävä. Se vaan on rankka teko.

Tämän takia suurin osa miehistä yrittää saada naisen ottamaan eron sietämättömällä käytöksellä ja syytöksillä. Alkavat yleensä melkein tyhjästä. Toinen nainen kielletään viimeiseen asti. Siinä saa säilytettyä sitten kasvonsa, kun nainen päättää erota, tai vähintään yhdessä ollaan tehty päätös, kun ollaan kasvettu erilleen.

Vierailija
328/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, kylläpä täällä totena jo kerrotaan, että varmasti mies pettää. 

Varmaankin siksi, koska se on valitettavasti yleistä ap:n kuvailemissa tilanteissa. Totuutta ap:n miehestä emme tiedä.

Vierailija
329/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä kuuluu nyt?

Vierailija
330/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo ärsyyntymisen olevan koko ajan 6 tai 8 tasolla. Ei pysty rauhoittumaan.

Mies pyytää anteeksi, ja sitten taas pyytää anteeksi. Olen niin kyllästynyt siihen, miten hän kehtaa puhua, etenkin kun lapset nukkuvat. Mies on nyt työreissulla, ja käskin hänen miettiä asioita. Ennen hänen lähtöään tuli täysin turhasta asiasta riita ja mies lähti ovet paukkuen ja sanoi rumasti.

Hän soitti aamulla ja pyysi anteeksi. Ongelma on se, että hänen anteeksi pyynnöt ovat yhtä tyhjän kanssa. Sama meno jatkuu hänellä.

Ap

Vierailija
331/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittele sille joku yksiö/kaksio etuovesta tms. Että löysit tämmöisen ja maksaa x verran, että haluaako parilliset ja parittomat viikot asua siellä sitten, lapset jääköön kotiinsa (tietenkin, esittele tämä idea aivan itsestäänselvyytenä, vaikka mies tietenkin ajatteli varmasti että lähdet lasten kanssa kolmistaan halpaan lähiöluukkuun). Jos on liian radikaalia, voit sanoa että vauva voi kulkea sinun kanssasi kunnes täyttää 9kk/1v tms. Mitä sanoo?

Tämän meinasin jo tehdä, mut ajattelin ettei se helpota tilannetta tällä hetkellä. Monet neuvoivat nyt antaa miehelle aikaa jonkin aikaa 

Ap

Vierailija
332/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
333/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän meinasin jo tehdä, mut ajattelin ettei se helpota tilannetta tällä hetkellä. Monet neuvoivat nyt antaa miehelle aikaa jonkin aikaa 

Ap

Olen niitä, joiden mielestä pitäisi kokeilla muuttuuko tilanne. Mutta jos kesä ja loma ei tuo tilanteeseen muutosta, vaan mies kehittelee silloinkin riitoja ja lähtee sitten ovet paukkuen, niin silloin todennäköisesti on toinen nainen kierroksessa. Jos kyse on työn aiheuttamasta ylirasituksesta, niin loman pitäisi vähän helpottaa tilannetta. 

Vierailija
334/349 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap kiusallasikaan ota itse eroa puheeksi tai sano, että haluat itse eron. Ukollasi on todennäköisesti toinen, ja yrittää saada sinut jättämään hänet. Älä anna hänelle sitä iloa, että saa olla se jätetty ressukka, joka voi hyvällä omallatunnolla lähteä uuden matkaan. Selvittäköön itse oman soppansa ja kantakoon vastuunsa ja pienen vauvan äidin jättämisen sosiaaliset seuraamukset. Nyt keskityt vain siihen, että mies ei kuormita sinua enää turhaan muutenkin rankan perhearjen keskellä. Jos se edellyttää puhumattomuutta, ettet joudu käyttää kaikkea energiaa tappeluun, niin olkoot niin. Pidät vain puolesi sen suhteen, että mies hoitaa osansa kodista ja lapsista, ja saat omaa aikaa. Kunhan vauva-aika on mennyt ohi, sinulla voi olla voimavaroja miettiä, mitä haluat romanttiselta elämältäsi, ja miettiä rauhassa ratkaisuja. Sinun ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa siitä, jos et jaksa yksin kannatella parisuhdetta, kun toinen kohtelee sinua kuin p as kaa. Mies ottakoon askeleita sinua kohti, jos suhteenne haluaa pelastaa.

Vierailija
335/349 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että teidän "se pettää sua" puheet on mennyt syvälle. Huomaan kuitenkin ilkeiden puheiden jääneen päähän.

Mieheni on aina ennen ilmoittanut saapuneensa perille ja laittanut muuta viestiä ja hyvää yötä. Mies lähti sinne reissuun eilen, ei ilmoittanut saapuvansa perille, ei toivottanut hyvää yötä ja yleensä hän laittaa kuvia millainen hotelli huone.

Laitoin viestiä aamulla, ja kysyin miksi ei kuulunut mitään. Mies vastasi "unohtu" ja "saitko nukuttua?" Laittoi hotelli huoneen maisemasta kuvan.

Hän aidosti unohti ja on vain niin väsynyt? 

Ap

Vierailija
336/349 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta itsellä myös kokemus miehestä jolta rakkaus vaan loppui, kun ei kestä raskautta eikä vauva-aikaa. Vaikkei se edes olisi erityisen rankkaa. Siis, että tuoreen äidin pitäis sitä miestä tukea sopeutumaan näihin luonnollisiin elämäntilanteisiin. Mun mielestä sen pitäis mennä vähän toisinpäin. Yritin ihan liian kauan tuon jälkeen, mutta voin todeta että on aika mahdotonta kunnioittaa miestä enää tollasen perseilyn jälkeen vaikka kuinka yrittäis. Sitä myöten lähtee sitten halutkin lopulta ja koko motivaatio suhteeseen. En kyennyt enää pitämään saati rakastamaan tollasta ihmistä ja lopulta tajusin etten edes halua pitää tollasesta selkärangattomasta raukasta.  Mies selittää edelleen kaikille, että olin hirveä akka joka ei tukenut häntä. En koskaan ymmärtänyt missä vi^ ussa häntä olisi pitänyt tukea ja kuka muutenkaan tukee ihmistä joka käyttäytyy täysin mulkusti sua kohtaan? Ihan pimeetä touhua. No, sekin timantti löytää kyllä naisia vaikka joka sormelle koska puitteet kunnossa ja kuuluu tähän miesten top - luokkaan. Olen alkanut ajatella, että tollaset miehet on ylipäätänsä niitä joihin ei kannata sekaantua. Tottuneet saamaan ihailua ja paapomista naisilta , jos itse tarvis jotain antaa niin lähtee " rakkaus "

Vierailija
337/349 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun miehes kuulostaa väsyneeltä. Anna levätä hotelissa, kyllä se ilmoittelee sitte 

Vierailija
338/349 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä muuttu vittumaiseksi, paljastu sitten että oli jo viritellyt puol vuotta uuden naisen kanssa.

Ap sun ukollasi on uusi katottuna.

Miehet on kyllä sen verran laiskoja että muuten eivät jaksa vaivautua eroamaan.

Vierailija
339/349 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoiko suoraan erosta vai päättelitkö vaan tuosta, ettei halua koskea. Ei kannata tehdä hätiköityjä päätelmiä ja ratkaisuja, vaikka parisuhdekriisi päällä.

Hän sanoi että haluaa minun muuttavan pois hänen olleessaan työmatkalla. Unohdin sen mainita.

Tekisi mieli vain laittaa miehelle viestiä, mutta mitä se auttaisi. 

Ap

Uskomaton uhriutuva pe rsi äinen tuo miehesi. Haluaa sinun muuttavan pois, että pääsee uhriutumaan muille, että akka lähti ja jätti. Ei ole edes sen vertaa selkärankaa, että ottaisi itse ja lähtisi, koska sitten menettäisi uhristatuksensa. Tuo itsensä uhriksi kokeminen ja itsesääli ovat luultavasti syynä myös sille, miksi mies on käyttäytynyt noin kun on käyttäytynyt (haluton selvittämään asioita). En tiedä, voiko tällaiseen uhriutumiseen tarrautuminen kertoa muustakin, mutta ainakin toinen nainen kuvioissa (vähintään ajatuksen tasolla) aiheuttaa monille hirvittävän kovan tarpeen nähdä itsensä tarinan uhrina, jotta voi perustella oman parisuhteensa laiminlyömisen ja uudesta lumoutumisen edes itselleen. 

Vierailija
340/349 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko säälittävä jos laitan miehelle viestiä, ja kysyn onko hän ihastunut toiseen? Ehkä nyt oma mielikuvitus laukkaa, ja miehen puheista oon ottanu osumaa.

Tuli äsken mieleen kun ruokapöydässä mies puhui uusista työkavereista, mainitsi nimet ja naisen kohdalla "on siellä joku nainen, en oo tavannut vielä." 

Katsoin miestä kerran pitkään vähän kysyvästi, mies vain punastui ja kysy miksi katson niin

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi