Mies päätti eilen erosta
Olemme olleet yhdessä kohta 7 vuotta. Suhteessaan ei todellakaan ole ollut mitään vikaa, satunnaisia pieniä kinasteluja. Nyt kaikille on ollut toisin.
Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme.
Kaikki muuttui kun viimeinen raskaus kuukausi alkoi. Meillä oli muutto ja miehellä alkoi uusi vaativa työ, joka vaatii työmatkoja ja puhelimen käyttämistä työn takia.
Aloimme tiuskimaan usein, itse olin tuskissani ja hermo kireällä. Lopulta synnytys piti käynnistää etuajassa pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Myös synnytyksen jälkeinen masennus on vahvasti läsnä vieläkin. Sen jälkeen kaikki muuttui meidän suhteessa.
Läheisyys loppui, mies alkoi ottamaan KAIKEN riitana ja ei ollut halukas keskustelemaan. Miehen mielestä kanssani ei voi puhua, joten siitä ei hyödy kumpikaan.
Lasten nähden emme keskustele aikuisten asioista, joten aikaa on vain illalla esikoisen nukkuessa. Mies on vain päättänyt menevänsä nukkumaan tai siivoaa asunnon.
Hänen mielestä haluan vain ärsyttävää jatkuvasti. En todellakaan halua ärsyttää toista, mutta myönnän välillä sanovan napakasti takaisin.
Eilen illalla mies sanoi vihaisena, ettei halua enään koskea minuun, hän haluaa vain hoitaa lapset ja olla rauhassa. Miestä ei kiinnosta tuntuuko minusta pahalta ja itkenkö, en merkitse hänelle mitään, ja hänen elämä olisi parempi ilman minua. Hän ei halua olla hyvä kumppani.
Olen hyväksynyt miehen puheet ja etsin halvan vuokra-asunnon itselleni ja lapsille. Tuntuu vain todella pahalta. Tänään on vielä synttärit. Tuntuu ahdistavalta, pahalta ja itkettää jatkuvasti. Onneksi vauva ja taapero nukkuvat nyt samaan aikaan
En halua kertoa kenellekään vielä mitään, joten kai sen takia halusin avautua tänne. Ihmettelen miehen käytöstä kovasti.
Huomautus, koska tämä on vauva palsta. En ole lihava, normaali painoinen, liikun ja huolehdin ulkonäöstäni.
Kommentit (349)
Tämän täytyy olla provo. Vauva-palstalla tiedetään varmasti että kaikki miehet ovat kelkasta pudonneita luusereita, jotka eivät saa naista ja ihan omaa syytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit: Molemmat halusivat aina kaksi lasta. Nyt meillä on taapero ja 2kk vauva. Molemmista raiskauksista olimme Innoissamme.
Siis, mitä ihmettä?! Sinut raiskattu kaksi kertaa ja molemmista raskaaksi? Joku ulkopuolinen vai miehesi?
Voi apua! Puhelimessa on automaattinen kirjoitus, tarkoitan raskautta!
Ap
Kyllähän tuon "normaalit" tajusikin. Mutta kun täällä jatkuva päivystys jos löytyisi kirjoitusvirheitä.
Minä en edes lukenut oikein eli automaattisesti luin kuten ap tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla provo. Vauva-palstalla tiedetään varmasti että kaikki miehet ovat kelkasta pudonneita luusereita, jotka eivät saa naista ja ihan omaa syytään.
Ei kaikki, vain 80%
Tuo 20% onkin sitten sellaisia joista 100% naisista tappelee verissäpäin.
Nyt näyttää siltä että yksi taaperon ja vauvan äityli jäi kakkoseksi kun ei huomannut pitää huolta reviiristään.
Itse asiassa tämä ei ole lainkaan harvinaista. Eräs terapeutti kertoi, että aika paljon tulee tapauksia vastaan, jossa mies lähtee raskauden aikana tai heti vauvan synnyttyä. Vaikka lapsi olisi siis yhteisellä päätöksellä hankittu. Onko se sitten jotain sitoutumiskammoa vai mistä lienee kysymys. Kusipäisyyttä ja vastuuttomuutta se ainakin on.
Ja näin saatiin taas tähän maahan kaksi uutta tulevaa ongelmanuorta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että mies vaan "herää" ja alkaa puhumaan. Jos mies nyt haluaa erota, hyväksyn sen. En todellakaan jää sellaisen kanssa, joka ei kunnioita ja halua olla kanssani. Haluan ja vaadin silti saada kunnon syyn, että mikä muuttui minua kohtaan?
Ap
Luulen valitettavasti, että miehellä on sivusuhde. Hän kuitenkaan sitä tässä vaiheessa tunnustaa.
Jos niin olisi, niin mitä menetettävää? Suhde olisi joka tapauksessa ohi, miksi ei voisi tunnustaa jos on toinen nainen?
Ap
Koska sitten hän leimaantuu kelvottomaksi limanuljaskaksi lähipiirin silmissä.
Juuri näin, moni mies haluaa mieluummin tuhota lopullisesti välinsä lastensa äidin kanssa ja ajaa huonolla käytöksellä puolison hakemaan eroa, kuin ottaa vastuun omista teoista ja tunteista.
Älä muuta pois, mutta ala valmistella talouksien jakamista. Onko teillä yhteisiä tilejä, yhteistä omaisuutta, sinulle tärkeitä esineitä? Siirrä kaikki arvokas miehen ulottumattomiin.
Keskity lapsiin, mutta yritä myös pitää muut läheiset ihmissuhteet elossa. Avaudu ystäville ja perheelle. Mies käyttäytyy kusipäisesti ja sinä et ole tehnyt mitään väärää, ei siis mitään syytä piilotella ikävää tilannetta. Tarvitset kaiken tuen.
Jos tilanne yhtään rauhoittuu ja mies avautuu, voitte miettiä, pystyisittekö asumaan ainakin vauvavuoden ajan saman katon alla, vaikka parisuhde olisikin päättynyt. Ja jos se ei ole mahdollista, niin pitäisi sopia, miten jaatte lasten vanhemmutta tulevaisuudessa. Teidän on pakko olla hyvissä väleissä vielä pitkään, kun nuorempi on niin pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen
Ap
Et voi olla noin sinisilmäinen, niin minäkin luulin, kuinka ollakaan siellä oli toinen nainen. Kyllä ne merkit jälkeenpäin kun mietin oli selvät.
Mitkä ne merkit olivat? Mies lähtee sunnuntaina reissun ja tulee perjantaina illalla. Voisin pistää korvan taakse varmuuden vuoksi
Ap
Jos miehen arki on jatkuvasti tuollaista reissaamista, niin en yhtään ihmettele että väsyttää!
Työreissut harvemmin on mitään luksusta ja käytännössä koko ajan erossa lapsista. Joo, ei tarvi kestää y
Harvoin ne mitään pakkotyötä on, vaan ihan vapaaehtoisesti on haluttu paremmin palkattuun ja arvostettuun reissutyöhön. Fiksut ihmiset osaa huolehtia levosta ja liikunnasta työmatkoilla, kotona sitten keskittyvät perheeseen ja kotiin, koska ymmärtävät, että heidän valinnan takia puoliso ja lapset ovat kovilla.
Vähemmän fiksut ottavat työmatkat "lomana" jolloin voi käyttäytyä kuin nuori perheetön. Kotona sitten toivutaan valvomisesta ja juopottelusta, eikä perhe saa koskaan parasta versiota.
Ap jätä lapset miehelle ja ole vaan viikonloppuäiti. Katso kauanko mies jaksaa vaativaa työtä ja lastenhoitoa.
Suomalaisilla miehillä olisi paljon opittavaa etelä Euroopan miehiltä. Siellä ei perhettä jätetä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea liikaa yhtä aikaa. Ei ihme että tökkii. Mies hoksannut että helpommalla pääsee kun vaan heivaa sut ja lapset. Uutta naista pukkaa työmatkoilla. Mies saa jatkossa rusinat Pullista ja sulle jää paska käteen.
Tai sitten sulle jää se elämän paras asia eli äitiys ja lapset. Oikeastaan hienoa että pääset tässä vaiheessa miehestä eroon ja saat keskittyä rakentamaan sulle ja lapsille juuri teidän näköistä elämää. Nyt tuntuu varmasti vaikealta ja pahalta, mutta mieti miten onnekas olet kun sulla on ihanat lapset, joiden kanssa saat olla ja asua. Varmasti muutaman kuukauden päästä tilanne on jo valoisampi kun saatte olla rauhassa ilman miestä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla miehillä olisi paljon opittavaa etelä Euroopan miehiltä. Siellä ei perhettä jätetä.
Niin
Saako naiset jättää siellä vai revitäänkö ne hiuksista takaisin, jopa isän ja veljien toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut puhuivat toisesta naisesta miehen olleessaan työmatkalla. En usko, mies soittaa videopuheluita matkojen aikana, juttelee minulle ja haluaa nähdä lapsia puhelun kautta. Ei tekisi järkeä, jos olisi toinen nainen
Ap
Mun puoliso löysi uuden naisen työpaikaltaan. Ne oli yhdessä sekä oikeilla työmatkoilla että keksityillä. Siitä huolimatta viestitteli meidän eli perheen kanssa, kuten ennenkin. Toivottavasti sä olet oikeassa, eikä teillä ole kyse tästä.
Ei kai kukaan nainen halua olla miehen kanssa jolla on puoliso kotona ja lapset? Aivan sairasta
Ap
Voi kyllä haluaa. Minäkin olin joskus sinisilmäinen ja kuvittelin, että me siskot pidetään toistemme puolta ja narautetaan yhdessä valehtelevat ukot. Mutta kyllä se kakkosnainen osaa ihan saman julman pelin. Raottaa tarkoituksella suhdetta, eikä häntä kiinnosta, kärsiikö jonkun toisen lapset siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mun puoliso löysi uuden naisen työpaikaltaan. Ne oli yhdessä sekä oikeilla työmatkoilla että keksityillä. Siitä huolimatta viestitteli meidän eli perheen kanssa, kuten ennenkin. Toivottavasti sä olet oikeassa, eikä teillä ole kyse tästä.
Ei kai kukaan nainen halua olla miehen kanssa jolla on puoliso kotona ja lapset? Aivan sairasta
Ap
Voi kyllä haluaa. Minäkin olin joskus sinisilmäinen ja kuvittelin, että me siskot pidetään toistemme puolta ja narautetaan yhdessä valehtelevat uk
Minun miehen salarakkaalta kun kysyin hänen näkemystään tilanteesta niin totesi "ei ole mun vastuulla, mitä sun miehes touhuaa. Itepä et oo miestäs kouluttanu."
Minullekin on käynyt noin kun lapset oli pieniä. Eksä haukkui minut maan rakoon lähtiessään. Oli kuulemma löytänyt paremman naisen (se suhde päättyi aikanaan myrskyisästi). Murruin. Otin liian tosissaan hänen puheensa. Oikeasti hän ei kestänyt itseään vaan käänsi kaiken syyllisyytensä minuun. Monien vuosien päästä hän pyysi anteeksi.
Älä tee samaa virhettä kuin minä. Muista että hänen oudoimmat juttunsa ovat hänen erokriisistään johtuvia. Niillä hän leikkaa itsensä irti sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Tätä minäkin aikanaan ihmettelin. Meillä oli vieläpä sairas vauva. Mutta näitä riittää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Maailma on kuule täynnä torakka- ja rottanaisia joille kelpaa vähän homeinenkin pitsa, toisen pitsasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tämä ei ole lainkaan harvinaista. Eräs terapeutti kertoi, että aika paljon tulee tapauksia vastaan, jossa mies lähtee raskauden aikana tai heti vauvan synnyttyä. Vaikka lapsi olisi siis yhteisellä päätöksellä hankittu. Onko se sitten jotain sitoutumiskammoa vai mistä lienee kysymys. Kusipäisyyttä ja vastuuttomuutta se ainakin on.
Usein ennen vauvaa miehen ja naisen huomio pyörii todella paljon miehen ympärillä. Kun vauva tulee, huomio kääntyy naisen terveyteen ja sitten vauvaan. Mies ei ole enää shown keskipiste. Jos ja kun suhde on perustunut miehen narsismille ja naisen pokkuroinnille, mies etsii uuden narsistisen läheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Maailma on kuule täynnä torakka- ja rottanaisia joille kelpaa vähän homeinenkin pitsa, toisen pitsasta puhumattakaan.
Jotkut saa kiksejä siitä, että saa toisten parisuhteen ja perheen hajotettua. Ja kun kaato on saatu, niin uusi haaste tulille. Heille elämä on muuten tylsää. Mittaavat sillä omaa viehätysvoimaansa, että olisiko tuokin mies valmis uhraamaan kaiken vuokseni. Ajattelevat olevansa parempia ja kuumempia, kuin vaimot.
Kolmansilla pyörillä on usein kiintymyssuhdehäiriö, asiasta oli just Hesarissa juttua
Ap