Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olitko typerä ja ostit 4000 eur työsuhdepyörän?

Vierailija
15.06.2025 |

24000 mk fillariin!

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen entisten ministereiden kaverit tuota pyöräbisnestä pyörittää? 

Sitä parempaa ja oikeaa aatetta edustavien XD Punavihreää valheelista unelmaa.

Ainoastaan öljyteollisuuden tukeminen ja Venäjän rahoittaminen sallittu!

T: Perussuomalainen

Punakaartin päivystys jatkuu.

Vierailija
82/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen entisten ministereiden kaverit tuota pyöräbisnestä pyörittää? 

Sitä parempaa ja oikeaa aatetta edustavien XD Punavihreää valheelista unelmaa.

Ainoastaan öljyteollisuuden tukeminen ja Venäjän rahoittaminen sallittu!

Punakaartin päivystys jatkuu.

Totuus sattuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukumies menee töihin sähköpyörällä kesät talvet, satoi tai paistoi.

Jopa kymmenien kilometrien työmatkat. On se kätevä laite.

Itse tykkään kun tulee räntää vaakatasossa. Sähköpyörä on silloin parhaimmillaan. Lumimyrskykään ei haittaa koska sähkö avustaa kun polkee läpi paksujen hankien.

Vierailija
84/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ainoastaan yksityisautoilu polttomoottorilla on Suomessa sallittua ja terveellistä!

Onko polkupyörällä kulkeminen sinun mielestäsi siis kriminalisoitu? Oletko oikeasti noin tyhmä vai onko se sinun ylimääräinen kromosomisi ylitöissä?

Oletko koskaan kuullut autoedusta? Miksei sitä poisteta?

Autoedusta maksetaan veroa niinkuin muustakin tulosta. Polkupyöräedussa et maksa veroja fillarirahoista. Aikalailla erilainen periaate.

Pyöräilyetu edistää kansanterveyttä. Autoiluetu rapistaa kansanterveyttä.

Vierailija
85/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing kannattaa, jos tienaa yli 7 000e/kk. Sillä saa veroprossan pienemmäksi. Muutoin sama summan vie verottaja. Käytännössä " ilmainen" hyvätuloiselle. Keskituloiselle on edelleenkin kannattavampaa ostaa pyörä suoraan kaupasta.

Vierailija
86/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset kannattavat kaikkea mikä ajaa alas Suomen puolustuskykyä esim. juuri pyöräilyn alasjo. On Venäjän etu, että ihmiset ovat huonossa fyysisessä kunnossa.

Vierailija
87/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköavusteinen polkupyörä...Mikä ihmeen logiikka tuossa on ?

Ostaa polkupyörän jos haluaa polkea. Jos ei halua niin Sähkömopon.

Kokeile, niin ymmärrät. Sähköavustus motivoi lähtemään ihan eri tavalla, kun tietää esimerkiksi, että pitää ehtiä aamulla kokoukseen, eikä ehdi käydä suihkussa.

Lisäksi pystyy pyöräilemään paljon kauemapana oleville kohteille. Tietysti sinnikkyys on kunnioitettava luonteenpiirre, mutta pystyn helposti peräkkäisinä päiviniä käymään 30 km ja 40 km päässä olevilla retkikohteilla sähkön avulla olematta reporankana seuraavana viikkona.

Olin itsekin skeptinen, mutta pyörän hankittuani täysi käännynnäinen. En millään jaksaisi pyöräillä joka päivä 2 x 12 km töihin ilman sähköä. Lähes kuuskymppisellä tulevat auttamatta kehon suorituskyvyn rajat vastaan, ja haluan jaksaa tehdä muutakin, kuten lihastreeniä salilla, puutarhanhoitoa ja seinäkiipeilyä.

Sähköavustetta ei muuten ole pakko käyttää. Silloin kun haluan enemmän vastusta, en pistä sitä päälle, ja koska Helkaman sähköpyöräni on aika raskas, vastus lisääntyy ihan kivasti.

Sähköavustus motivoi lähtemään ihan eri tavalla, kun tietää esimerkiksi, että pitää ehtiä aamulla kokoukseen, eikä ehdi käydä suihkussa.

- Jos mulla on aamusta paltsu lähden hyvissä ajoin omalla autolla toimistolle ja olen valmiina freesinä. Miksi ihmeessä menisin pyörällä? Julkisilla ennemmin jos se on järkevä vaihtoehto.

pystyn helposti peräkkäisinä päiviniä käymään 30 km ja 40 km päässä olevilla retkikohteilla

- Miksi kukaaan tuhlaisi aikaa epämukavasti pyörän satulan yllä hikoillen kun voi mennä autolla? Harvemmin muutenkan tulee sinkoiltua sinne tänne peräkkäisinä päivinä "retkikohteiden" perässä.

En millään jaksaisi pyöräillä joka päivä 2 x 12 km töihin ilman sähköä. Lähes kuuskymppisellä tulevat auttamatta kehon suorituskyvyn rajat vastaan,

- 12km on sellaiset vähän päälle 30min rauhallisesti pyöräillen eli koko kommentti on soopaa. Mutta maan keliolosuhteet huomioiden vaatii vaihtovaatteet ja suihkumahdollisuuden työpaikalle. Lisäksi hiusten pitäisi olla helppohoitoiset ja kestää jatkuvaa pesua/laittamista. 

Sähköavustetta ei muuten ole pakko käyttää. Silloin kun haluan enemmän vastusta, en pistä sitä päälle, ja koska ...sähköpyöräni on aika raskas, vastus lisääntyy ihan kivasti.

- Tässä vesittyy taas koko sähköpyörän idea. Mikä on ettei tarvitse polkea itse. Akku tahtoo loppua aina väärään aikaan ja sitten riesana on helkatan raskas pyörä ja todennäkösiesti kiire ehtiä paikkaan X. Koska aika amatkaan kuluu enemmän itse polkien ei jää aikaa vaihtaa vaatteita tai pestä hikeä pois. Tukka pystyssä ja hieltä haisten asiakaspalaveriin? Pomolla saattaa olla vähän asiaa huoneessaan sen paltsun jälkeen XDD

Koko kommentti on älyttömyydessään selvästi tekoälyllä tehty. Taitaa olla modet näiden lisääntyvien tekoälyviestien takana....

Vierailija
88/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukumies menee töihin sähköpyörällä kesät talvet, satoi tai paistoi.

Jopa kymmenien kilometrien työmatkat. On se kätevä laite.

Itse tykkään kun tulee räntää vaakatasossa. Sähköpyörä on silloin parhaimmillaan. Lumimyrskykään ei haittaa koska sähkö avustaa kun polkee läpi paksujen hankien.

Sinulla on varmaan sähköläskipyörä? Saanko kysyä, mikä merkki? Itselläni on työsuhdesähköpyörän lisäksi Kona Wo luomuläski.

Vierailija
89/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomalaiset kannattavat kaikkea mikä ajaa alas Suomen puolustuskykyä esim. juuri pyöräilyn alasjo. On Venäjän etu, että ihmiset ovat huonossa fyysisessä kunnossa.

Asia on juuri näin. En ole varma kuvittelevatko nämä perssuomalaiset oikeasti olevansa jotenkin "Suomen asialla" vai ovatko ne vain hieman yksinkertaisia?

Vierailija
90/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihan joku 1000€ sähköpyörä ole riittävän hyvä?

Miksi aina pitää mennä sen halvan ja riittävän mukaan? Jos kerran laitat tonnin toista pyörään, jolla on tarkoitus kulkea kesän ja talven työmatkat ym. niin osta selkainen, josta ei ole vain harmia

Vierailija
91/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ainoastaan yksityisautoilu polttomoottorilla on Suomessa sallittua ja terveellistä!

Onko polkupyörällä kulkeminen sinun mielestäsi siis kriminalisoitu? Oletko oikeasti noin tyhmä vai onko se sinun ylimääräinen kromosomisi ylitöissä?

Autoedusta maksetaan veroa niinkuin muustakin tulosta. Polkupyöräedussa et maksa veroja fillarirahoista. Aikalailla erilainen periaate.

Kyllähän minulla olisi auto vaikka ei autoetua olisikaan. Ja fillareitakin on talossa joka tarpeeseen. Ei mitään vaikutusta terveyteen. 

Vierailija
92/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus, ihan itsekkö keksit?

Vierailija
93/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun etu poistuu, sen saman 4 tontun fillarin saat 3 tontulla ja tulee osarillakin halvemmaks kuin työsuhdehimmelinä. Sen edun veti kauppiaat ja leasingyhtiöt härskisti omiin liiveihinsä. Miksi veronmaksajien pitäisi tuollaista tukea?

Juuri näin. Minä yli 70-v mummeli ostin sähköpyörän ihan omasta pienestä eläkkeestäni.  Jokainen muukin, joka haluaa sähköpyörän, niin olkoot hyvä ja ostakoot omilla rahoillaan. Naurattaa, kun sähköpyörästä on tehty joku hirveän kallis saavuttamaton unelma. Oma Crescent-merkkinen pyörä oli jossain tarjouksessa kolme vuotta sitten ja sain sen alle 2000 euron. Todella on hyvin toiminut ja muuta ei ole tehty kun vuosittain huollettu. Erittäin tyytyväinen olen sähköpyöräilyyn. Jos nyt just ei oo rahaa ostaa sähköpyörää, niin ajele vanhalla ja säästä, niin voit vuoden päästä ostaa. Sen olen pannut merkille kyllä, että sähköpyörien hinnat ovat nousseet, johtuen tästä työsuhdepyörävedätyksestä.  Ei sen pyörän tartte maksaa 5000-10000 euroa ja muistuttaa jotain avaruusalusta. Ihan peruspyörä sähköistettynä ajaa saman asian. 

Vierailija
94/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljoa vaikuta puolustuskykyyn jo muutama paksupersemamma hyvesignaloi ajamalla viiden tonnin sähköfillarilla viisi kilometriä töihin viisi kertaa kesässä.

Vierailija
95/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan työsuhdeautolla 45 000km vuodessa ympäri Suomea. Meinaat että pitäisi kulkea fillarilla?

Vierailija
96/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän itse sähköpyörässä sinänsä mitään vikaa ole, mutta tässä tukihommassa on ollut paljonkin. Hyvä jos sähköpyörä saa etenkin varttuneemman väen vaivoistaan ja kolotuksistaan huolimatta liikkeelle.

On kuitenkin selvää, että kaikenlaiset tuet vääristävät tervettä kilpailua vapailla markkinoilla joka alalla. Ei voi olla kovin tervettä, että moni sähköpyörä maksaa enemmän kuin käytetty hyvä  500-1000 kuutioinen moottoripyörä joka on jo teknisesti huomattavasti kompleksisempi ja laadukkaampi laitos kuin sähköpyörä.

Minä edelleen pohdin, että hankkisinko sähköpyörän vai mp:n jolla voi tehdä ihan kunnon reissujakin.

Vierailija
97/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olisin ostanut noin 800 euron työsuhdepyörän- olisin ehtinyt maksaa sen takaisin ennen edun poistumista. Valitettavasti pyöräkauppa on perunut tilauksen. Olen tässä pari kk odotellut mutta päätin nyt jatkaa vanhalla ajamista. Sehän on järkevää. 

Samalla tapahtunut kertoo siitä miten talous voi - hallituksen tekee ennakoimattomia kiristiäyksiä, yritykset peruu tilauksia katsottu investointeja, yksityiset jättää ostamatta. Juuri näin  se talous supistuu ja kaikki tienaavat vähemmän.

Hyväosaiset ostakoon fillarinsa ihan itse ilman mitään tukia.

Jos on varaa ajaa polttomoottoriautolla, on kyllä varaa maksaa 5 euroa bensalitrasta.

T: Lulu

Ei kun:

Jos on varaa ajaa polttomoottoriautolla, on kyllä varaa maksaa 5 euroa bensalitrasta.

T: Sanna 

Vierailija
98/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän itse sähköpyörässä sinänsä mitään vikaa ole, mutta tässä tukihommassa on ollut paljonkin. Hyvä jos sähköpyörä saa etenkin varttuneemman väen vaivoistaan ja kolotuksistaan huolimatta liikkeelle.

On kuitenkin selvää, että kaikenlaiset tuet vääristävät tervettä kilpailua vapailla markkinoilla joka alalla. Ei voi olla kovin tervettä, että moni sähköpyörä maksaa enemmän kuin käytetty hyvä  500-1000 kuutioinen moottoripyörä joka on jo teknisesti huomattavasti kompleksisempi ja laadukkaampi laitos kuin sähköpyörä.

Minä edelleen pohdin, että hankkisinko sähköpyörän vai mp:n jolla voi tehdä ihan kunnon reissujakin.

No minulla on molemmat. Täpärillä käyn rälläämässä pitkin polkuja ja mopolla vähän kauempana. Kohta lähden mopolla sunnuntailenkille... illalla fillarilenkille kun vähän viilenee.

Vierailija
99/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni 3490 euron sähköpyörän Yhdessä toisessa kaupassa sama pyörä maksoi 4990 euroa.

Vierailija
100/106 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhde polkupyörän hankintaa on tuettu veroeduin mutta ei se työntekijälle ilmaista ole, moni tuntuu niin kuulevan.

Se onko mekanismi reilu on yksi kysymys mutta ihmetyttää miksi autoetu on ihan ok.. 

Veroeduin takia kulu työsuhde pyörästä ei ole täyttä 100e/kk mutta vähemmän saan "ilmaiseksi" kuin kollega, joka on oikeutettu vapaaseen autoetuun. Hän ajaa joka viikonloppu mökille 350km suunta, koska sehän on ilmaista. Samoin hakee milloin mitäkin satojen kilometrien päästä halvemmalla kuin pääkaupunkiseudulta saa, koska matkat ei maksa mitään niin kannattaa. Hyvä esimerkki on polttopuut, jotka hän hakee lähes 300km päästä peräkärryllä koska säästää.

Autoedusta maksettava osuus ei tosiaan kata sitä kaikkea edes lähelle, joten turha sanoa et autoetu on ok kun siitä maksetaan. Kyllä minäkin maksan pyöräedusta: bruttopalkkani on 100e pienempi kuukaudessa ja ainoa etu tulee hieman pienemmistä veroista (joita kyllä tulee maksettua ihan reilusti).