Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä siitä, tulkitsinko tilanteen kylässä oikein?!

Vierailija
14.06.2025 |

Eli olin taannoin kutsuttuna tuttavilla syömässä. Nimenomaan kutsuttuna ja tutun puolelta ja aloitteesta. No, syöminen viivästyi tunnilla, mikä saattoi vaikuttaa loppuiltaan.

Eli menin syömään autoin emäntää salaatin teossa jne ja keskusteltiin. Syötiin, oli erittäin hyvää ja ihan ok tunnelma kaikin puolin. Mutta, heti kun oli syöty alkoi tuttavapariskunnan nainen miettiä pyykkien hakua ulos.

Jotenkin häsäten, mutta en kiinnittänyt siihen huomiota. Sitten katseli taakseen (söimme ulkona terassilla siis) ja alkoi hätistellä miestään trimmaamaan pitkäksi venähtänyttä nurmikkoa.

No, minulle nainen kertoi että voin tulla hänen avukseen istuttamaan kukkia. Vei yhden kukan etupihalle, sen istutukseen meni ehkä 1-2 min. Tulkitsin silloin että tämä on vihjeeni ja lähdin sen jälkeen.

Minulle jäi tästä hämmentynyt olo, koska en ole missään muualla käynyt periaatteella, että kylässä syödään ja lähdetään heti sen jälkeen.. Toki se viivästynyt tunti saattoi myös vaikuttaa, mutta eikö tuo ole jo selvää, että minusta haluttiin eroon? 

Meinaan kun puhuin tänään kaverilleni tästä, niin hänestä minusta ei haluttu eroon vaan olisi pitänyt alkaa vaan pokalla auttaa kukkien istutuksesta jne. Oikeastiko? Mokasinko minä vai onko kaveri väärässä?

Miten täällä porukka olisi tulkinnut tuon kylässä tapahtuneen tilanteen? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt haluaako emäntä sinusta eroon? Olisi säästynyt paljon kaikkien aikaa.

Vierailija
22/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöminen viivästyi tunnilla? Miten noin tarkka aikataulu milloin syöminen piti alkaa? Meillä ainakin aletaan syömään ihan fiiliksen pohjalta kun ollaan alkudrinkit juotu. Ei ole mitään tarkkaa aikataulua milloin se syöminen just pitää alkaa. Tunti sinne tänne. 

Varmaan siksi, että aloittajan on pitänyt tietää esim se että moneltako on edes paikalla? Vai ajatusten lukijako pitäisi olla, että alkaako syöminen klo 12.00 vai 18.00? Koko päiväkö pitäisi viettää siellä kylä paikassa odottamassa, että milloin isäntäväki alkaa fiiliksen mukaan laittaa ruokaa? 

Tiettyyn aikaan tullaan paikalle, mutta syöminen riippu siitten milloin ruoka valmistuu. 

Tulin paikalle tiettyyn kutsuttuun aikaan ja autoin sen jälkeen emäntää esim salaatin teossa. Seurustelin samalla emännän kanssa, kun hän valmisti heti sen jälkeen ruuan. Heti syönnin jälkeen tuli tämä yllätys, että minun haluttiin lähtevän. 

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysynyt haluaako emäntä sinusta eroon? Olisi säästynyt paljon kaikkien aikaa.

No aika harva sentään kehtaa tuollaisia laukoa. Ja vaikka suoraan kysyisi, niin eihän kukaan myönnä, että joo haluan eroon sinusta. 

Vierailija
24/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille on ollut tulossa vielä jotain ohjelmaa samalle illalle. Toinen vaihtoehto parisuhderiita aiemmin samana päivänä, ja eivät vain enää jaksaneet ylläpitää normaalia tunnelmaa. Kolmas vaihtoehto, että ovat hyvin kiireisiä ja vain suorittavat sosiaalisia suhteita.

Vierailija
25/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siitähän se riemu vasta olisi revennyt. Kyläpaikan emäntä olisi kuule taatusti loukkaantunut tästä ja koko tuttavapiiirinsä olisi sen jälkeen kuullut, miten sika ap kehtasi edes sanoa jotain tuollaista. 

Vierailija
26/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Tulee itselle mieleen eräs sukulaiseni, joka voisi toimia juuri noin. Todella väsynyt ja kiireinen ihminen, jolle normaali sosiaalinen kanssakäyminen vain on välillä liikaa. Ei vain tajua, miltä se hänen käytöksensä muiden ihmisten mielestä näyttää ja aina ihmettelee, miksi häneen otetaan etäisyyttä. No miksiköhän, kun käyttäytyy itse tökerösti? 

Vierailija
27/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Ei tuollaisia asioita vain sanota, ellei tilanne ole todella paha eli esim jokin ilmiriita menossa. Ap:n kuvaama tilanne ei vielä saa ihmisiä sanomaan noin. Kyläpaikan isäntäväki oli erittäin epäkohteliasta, mutta eivät ne olisi varmasti mitään myöntäneet, jos olisi suoraan kysytty. 

Vierailija
28/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itsekin lähtenyt tuossa tilanteessa ap pois. Enkä menisi enää kylään enkä kutsuisi noita ihmisiä luokseni. Ihan oikeasti ap, tuo on niin törkeää että anna olla. 

Vierailija
29/57 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt lähteä jo ennen ruokaa.  Siksi viivyttely. 

Vierailija
30/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt lähteä jo ennen ruokaa.  Siksi viivyttely. 

Kyläpaikan isäntäväki voisi silloin perua sen kyläilyn, jos on noin vaikeaa kestitä vieraita. Tuo käytös meinaan ei varmaan vierailta hevin unohdu. 

Vierailija
31/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Tulee itselle mieleen eräs sukulaiseni, joka voisi toimia juuri noin. Todella väsynyt ja kiireinen ihminen, jolle normaali sosiaalinen kanssakäyminen vain on välillä liikaa. Ei vain tajua, miltä se hänen käytöksensä muiden ihmisten mielestä näyttää ja aina ihmettelee, miksi häneen otetaan etäisyyttä. No miksiköhän, kun käyttäytyy itse tökerösti? 

Tunnistan itseni tästä. Ajattelen, että kiva nähdä pikaisesti ihmisiä, mutta on niin paljon tekemättömiä hommia etten kahvien tai ruoan jälkeen osaa tai ymmärrä jäädä vain istumaan.

Lisäksi ajattelen, että yhdessä puuhaaminen ja tekemisen lomassa juttelu on yksinkertaisesti antoisampaa kuin sohvalla istuminen. Onkohan ap:n kaveri tällainen työmuurahainen myös?

Vierailija
32/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä miten tuo on vihjailua siitä, että sinun pitäisi lähteä. Menitte pihalle istuttamaan kukan, ja mitä tapahtui sitten? Sinä vain lähdit? Mitä ystäväsi sanoi? 

Vierailija
33/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itseni tästä. Ajattelen, että kiva nähdä pikaisesti ihmisiä, mutta on niin paljon tekemättömiä hommia etten kahvien tai ruoan jälkeen osaa tai ymmärrä jäädä vain istumaan.

Lisäksi ajattelen, että yhdessä puuhaaminen ja tekemisen lomassa juttelu on yksinkertaisesti antoisampaa kuin sohvalla istuminen. Onkohan ap:n kaveri tällainen työmuurahainen myös?

Ei jumal*uta. Tajuatko, että kaikki vieraasi eivät tajua käytöstäsi? Lopeta tuo, törppö!! Häpeä edes!! 

Vierailija
34/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kutsui kylään jos ei ole aikaa ja halua kunnon seurusteluun? Parempi olla kutsumatta, jos ei osaa käyttäytyä. Tai on muka muuta menoa. En menisi uudestaan käymään.

Vierailija
35/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä miten tuo on vihjailua siitä, että sinun pitäisi lähteä. Menitte pihalle istuttamaan kukan, ja mitä tapahtui sitten? Sinä vain lähdit? Mitä ystäväsi sanoi? 

Yleensä jos vieraiden halutaan lähtevän, niin isäntäväki alkaa puuhailla omiaan. Esim tässäkin tapauksessa ovat vihjeet olleet todella selkeät, kun vieraan kanssa ei ole jääty juttelemaan ja kahvittelemaan, vaikka toinen ap on ollut kutsuttuna(!) syömään.

Pyykkien laitto kiireellä, miehen hätyyttely heti trimmaan ja emännän yhden kukan istutus ap:n katsellessa vieressä ovat ihan selkeää vihjailua. Ja ap:ta ei mitenkään toppuuteltu kun lähti, eli sanottu että älä vielä lähde vaan juodaan kahvit tms kohta.

Eli ihan s**tanan selvää, että vieraasta haluttiin heti eroon.

Vierailija
36/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos vieraiden halutaan lähtevän, niin isäntäväki alkaa puuhailla omiaan. Esim tässäkin tapauksessa ovat vihjeet olleet todella selkeät, kun vieraan kanssa ei ole jääty juttelemaan ja kahvittelemaan, vaikka toinen ap on ollut kutsuttuna(!) syömään.

Pyykkien laitto kiireellä, miehen hätyyttely heti trimmaan ja emännän yhden kukan istutus ap:n katsellessa vieressä ovat ihan selkeää vihjailua. Ja ap:ta ei mitenkään toppuuteltu kun lähti, eli sanottu että älä vielä lähde vaan juodaan kahvit tms kohta.

Eli ihan s**tanan selvää, että vieraasta haluttiin heti eroon.

Okei. Olen varmaan liian autistinen tajuamaan tätä :D Mä olisin just se vieras joka jää ärsyttämään emäntää kun en tajua lähteä. 

Vierailija
37/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti. Kyllä minä olen työmuurahainen MUTTA jos kutsun vieraita luokseni syömään niin muut hommat puhallan pois päästäni ja iloitsen, että on vieraita sen muutaman tunnin ajan enkä yhtään mieti töitäni. Ne ehtii tehdä huomennakin. Tekemisen lomassa joku juttelu vieraiden kanssa ei ole yhtään mukavaa. Oletko joku suorittaja? Älä perskele kutsu vieraita tai sitten sanot niille, että teillä jutellaan työtä tehden johon vieraat saavat osallistua ja että sohvakin kuluu kun siinä tuntikausia istutaan. 

Vierailija
38/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti. Kyllä minä olen työmuurahainen MUTTA jos kutsun

Juuri tämä! Eihän ne vieraat voi tietää, jos asiasta ei edes sanota että teillä jutellaan työnteön lomassa! Tuollainen käytös ajaa vieraat yleensä heti lähtemään, kun kuvitellaan että isäntäväki nimenomaan haluaa vieraiden lähtevän. 

Vierailija
39/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava- ennen ystäväpariskunta minulla jotka kutsuvat syömään kello 13. Ruoka tulee sitten pöytään ehkä kello 16. Isäntä jo tekee kinkkuleipiä ITSELLEEN kysymättä minulta haluisinko minäkin. Tuollaisiin paikkoihin pitää ottaa omat eväät mukaan. En ole enää kontakteissa heidän kanssaan kun samaa oli ainakin kolme kertaa. Tekivät minullekin niin, että lupasivat tulla kello 13, jolloin minulla oli ruoat valmiina... tulivat sitten klo 15 jälkeen. Eihän tollasia jaksa. Pariskunnan mies on britti. 

Vierailija
40/57 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisia kuninkaallisia vieraita tässä ketjussa, kun kanssanne pitäisi istua tunteja kädet ristissä. Kyllä arkiseen kyläilyyn ja kavereiden kanssa seurusteluun mahtuu hyvin yhdessä puuhastelua, kuten kukan istutusta.