Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käy työttömien, jotka asuvat velattomassa omistuskämpässä eivätkä saa töitä? Pitääkö kämppä myydä ja syödä ne rahat?

Vierailija
14.06.2025 |

Edes sitä 595 euroa ei saa kuukaudessa vai korvaukseksi siitä, että mihinkään ei pääse töihin vaikka kuinka hakee?

Kommentit (652)

Vierailija
181/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula raha ritä aina kela gold !

Mine te koska työ.

Vierailija
182/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.

Ja pian kaikki omaisuus on hävitettävä saadakseen työttömyyskorvausta. 

Sitä saa vasta sitten kun omaisuudesta saadut varat on käytetty elämiseen.

Niin se pitääkin mennä. Ei meidän muiden pitä kasvattaa sinun omaisuuttasi. Se pitää tehdä ihan itse. Jos muuten ei ole rahaa niin omaisuus pitää realisoida. Sehän on nyt selvää. 

Jos on omalla työllä omaisuutensa hankkinut. Ei sen pitäisi olla muilta pois. Joku matkustelee. Toinen säästä pahan päivän varalle. Kumpaa yhteiskunta auttaa hädän hetkellä? 

Sitä jolla ei ole omaisuutta jota voisi käyttää. Jos on säästänyt pahan päivän varalle niin sittenhän sitä rahaa on juuri oikeaan aikaan.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kyllä. Ei työmarkkinatuella ilman asumistukea tule kukaan toimeen. Ja kun säästöt on käytetty ei jää muuta mahdollisuutta jäljelle kuin myydä asunto

Vierailija
184/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuseen joutuvat kaikki ne, jotka ovat tehneet työuran, kartuttaneet omaisuutta edes jotenkuten ja sitten jäävät työttömäksi. Kaikki pitää syödä ja sitten joidenkin vuosien kuluttua tilillä on 0 euroa ja olet täysin yhteiskunnan armoilla.

Tuo on tosi suuri stressi ja tulee sairastuttamaan ihmisiä, mikä sekin on yhteiskunnalle kallista inhimillisen kärsimyksen lisäksi. 

Elän tuon uhkan alla itse määräaikaisena sairauseläkeläisenä. Hirveä stressi valmistua henkisesti siihen, että tulevaisuudessa joutuisi myymään rakkaan kodin ja etsimään asunnon, joka maksaa enemmän eikä ole yhtä hyvä. Kodilla on suuri vaikutus mielenterveyteen. Ja taloudellisella turvalla myös. 

No se pitää ihan itse maksaa ja jos ei pysty niin ei muiden suomalaisten pidä maksaa sinun koti

Ihan itse olen työlläni kotini maksanut velattomaksi. Nyt hyvässä kodissa asuminen maksaa 450 e/kk. Jos joudun tämän myymään elättääkseni itseni, on todella mahdotonta löytää yhtä edullista asumismuotoa ja se tulisi olemaan myös ihan toisenlainen kuin pientalo, jossa on itse laitettu piha, autokatos jne. No, sitten ei ole enää autoakaan, että eipä se haittaa. 

Vierailija
185/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuseen joutuvat kaikki ne, jotka ovat tehneet työuran, kartuttaneet omaisuutta edes jotenkuten ja sitten jäävät työttömäksi. Kaikki pitää syödä ja sitten joidenkin vuosien kuluttua tilillä on 0 euroa ja olet täysin yhteiskunnan armoilla.

Tuo on tosi suuri stressi ja tulee sairastuttamaan ihmisiä, mikä sekin on yhteiskunnalle kallista inhimillisen kärsimyksen lisäksi. 

Elän tuon uhkan alla itse määräaikaisena sairauseläkeläisenä. Hirveä stressi valmistua henkisesti siihen, että tulevaisuudessa joutuisi myymään rakkaan kodin ja etsimään asunnon, joka maksaa enemmän eikä ole yhtä hyvä. Kodilla on suuri vaikutus mielenterveyteen. Ja taloudellisella turvalla myös. 

No se pitää ihan itse maksaa ja jos ei pysty

Miksi sinun pitäisi saada asua kodissasi jos joku toinen joutuu muuttamaan edullisempaan asuntoon? Miksi ajattelet olevasi etuoikeutettu ja saavasi erilaista kohtelua? Jos sinulla on varaa autoon niin sitten kyllä pitäisi olla varaa olla ilman tukiakin.

Vierailija
186/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se pitääkin mennä. Ei meidän muiden pitä kasvattaa sinun omaisuuttasi. Se pitää tehdä ihan itse. Jos muuten ei ole rahaa niin omaisuus pitää realisoida. Sehän on nyt selvää. 

Jos on omalla työllä omaisuutensa hankkinut. Ei sen pitäisi olla muilta pois. Joku matkustelee. Toinen säästä pahan päivän varalle. Kumpaa yhteiskunta auttaa hädän hetkellä? 

Sitä jolla ei ole omaisuutta jota voisi käyttää. Jos on säästänyt pahan päivän varalle niin sittenhän sitä rahaa on juuri oikeaan aikaan.....

Olen käyttänyt kaikki säästöni ja sijoitukseni sairauteni vuoksi. Jos vielä pitää myydä koti, koen sen aika kohtuuttomaksi. Yhteiskunta tulee tuossa kohtaa muuttumaan niin paljon, että asuntojen hinnat romahtavat, koska ihmisiä ei kiinnosta ostaa omaa. WEF fantasiat dystopiasta käyvät toten.

Vierailija
187/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki lähtee siitä, että työttömyydestä ei rangaista, vaan siitä maksetaan tukea. Mielipiteitä on laidasta laitaan, mutta lain mukaan pitää kuitenkin toimia. Perustuslaki voidaan muuttaa, jos siihen katsotaan olevan tarvetta. Suomi ei kuitenkaan ole hollitupa, jossa päätetään huutoäänestyksellä. Jos sellaista maata kaipaa, osoite on Lentokentäntie 1, Terminaali 2.

Vierailija
188/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä jolla ei ole omaisuutta jota voisi käyttää. Jos on säästänyt pahan päivän varalle niin s

Mutta onko se kohtuutonta, että vuokralla olevan on pakko muuttaa edullisempaan asuntoon? Tai jopa juuri siihen mihin kaupunki määrää? Miksi sinua pitäisi kohdella eri tavalla? 

Ideaali olisi että kaikki asuisivat juuri siellä missä haluavat. Mutta kun meillä ei ole siihen varaa.... eikä valtio voi erilaistaa ihmisiä sillä että toisen omaisuutta kasvatetaan vuodesta toiseen, toinen taas ei... toisella on ihana oma koti, toisella ei.

Eli ollaan nyt sitten tasa-arvoisia tässäkin.

Vierailija
189/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada asua kodissasi jos joku toinen joutuu muuttamaan edullisempaan asuntoon? Miksi ajattelet olevasi etuoikeutettu ja saavasi erilaista kohtelua? Jos sinulla on varaa autoon niin sitten kyllä pitäisi olla varaa olla ilman tukiakin.

Sinä kroonisesti pienituloisena ja ilman omaisuutta et ehkä ihan ymmärrä, miten tämä yhteiskunta on saatu pystyyn ja pidettyä pystyssä. 

Olen maksanut veroja 20 000 e vuodessa, vieläkin tukea saadessani yli 500 e/kk. 

Omalta kohdaltani voin sanoa, että työkyky olisi hajonnut jo kymmeniä vuosia sitten ilman yhteiskunnan turvaa. Sitä en tarvinnut, mutta tieto siitä piti pinnalla niin, että sai voimia rakentaa elämää sen vaikeuksista huolimatta. 

Ei tarvitse mennä kuin tuohon naapurustoon kaupungin vuokrataloon, missä näkee millaisiin tregedioihin se johtaa, kun ihminen joutuu elämään toimeentulotuella. Sieltä kuopasta on vaikea nousta. Siksi sinne ei tulisi päästää putoamaan. 

Vierailija
190/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä jolla ei ole omaisuutta jota voisi käyttää. Jos on säästänyt pahan päivän varalle niin s

Laki ei voi olla sama vuosia töitä tehneelle ja vasta maahan tulleelle.

Vierailija
191/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, mutta vastaan ilman lainausta. 

En itse ole mitenkään kannattamassa tätä vuokralaisten pakkomuutatusta. Luulen kuitenkin, että se aiheuttaa ihmisille valtavaa stressiä, jopa ongelmia elämänhallintaan. Onko se yhteiskunnan etu aiheuttaa niin pahaa stressiä jäsenilleen, että ihmisiltä lähtee työkyky. Tuskin. Se on sitten eri, että osalla ei ole työhalua alun perinkään. 

Vierailija
192/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten aloittaa osakesäätäminen jo varhain ja unohtaa se typerä matkustelu yms rahan tuhlaaminen. Tämä on siitä malliesimerkki. Minä jos nyt jäisin työttömäksi niin eläisin säästöllä koko loppuelämän eikä tarvitsisi myydä omaa taloa pois. 

Vierailija
193/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten aloittaa osakesäätäminen jo varhain ja unohtaa se typerä matkustelu yms rahan tuhlaaminen. Tämä on siitä malliesimerkki. Minä jos nyt jäisin työttömäksi niin eläisin säästöllä koko loppuelämän eikä tarvitsisi myydä omaa taloa pois. 

Mutku niiden pitää kato "nauttii elämäst" vailla huolta huomisesta. 

Vierailija
194/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi tukijärjestelmä lähtee siitä, että ihan taviksilla ei ole motivaatiota säästää ainakaan näkyvästi pahan päivän varalle. Työmarkkinat kun ovat lähivuosikymmenet ennemminkin supistumassa kuin kasvussa tekoälyn ja automatisaation myötä ja palkat heikkenemässä globalisaation tiimoilta, jos noista sodista jotain töitä jää. Jos ei ole suvussa tulevia perintöjä, ei omistusasumisessa tai piensijoittamisessa ole enää mitään mieltä, saati mökin pitämisessä. Kaikki rahat pitää kuluttaa sitä mukaa kun sitä tulee, että pärjää ilman ulosottoa työttömyyden koittaessa. Eläkeikä on kuitenkin 70 vuoden tuntumassa, joten aniharva täyden työuran tekee. Suurimmalle osalle 15 viimeistä vuotta on työttömyyttä ja monelle vielä pitempikin aika. Kyllä tässä tehdään sellaista taksilakien äitiä, että toivottavasti nuoret älyävät lähteä nyt kun vielä pääsevät.

Vierailija
195/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina kerskutaan, että omistusasunto on hyvä vara, niin on eläkkeellä sitten jossain omaisuutta ja voi vaikka myydä sen yleisiin humputuksiin. Miksi sitten työttömyys on eri asia ja jotenkin väärin ja ihmisoikeuksien vastaista, että siinä tilanteessa pitäisi myydä? Samaa omaisuuttahan se on.

Vierailija
196/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusamerikkalaista unelmaa ei riitä kaikille. Se on matemaattinen tosiasia eli fakta. Jokaista menestyjää kohden on 90 häviäjää, joiden säästöt olisivat syöty hetkessä. Kaikki eivät ole kaltaisiasi Buffetteja, jotka osaavat sijoittaa oikein ja oikeaan aikaan ja pystyvät tonnin netosta sijoittamaan muuhun kuin maitopurkkiin.

Vierailija
197/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen autoon ole varaa loputtomiin ja huomaatko, en valittanut siitä sanallakaan. Ainoastaan kodista. 

Kyllä tähän syrjäytymiseen alkaa jo tottua. Kodin myyminen olisi viimeinen niitti, mistä ei enää varmaan pystyisi nousemaan. Mutta ei siinä, kyllähän sitä hengissä pysyy niin kauan kuin pysyy. Se, pystyykö enää hyväksi veronmaksajaksi, onkin sitten toinen juttu.

Juuri viikolla oli YLE:n sivuilla artikkeli tutkimuksesta, miten tukien epävarmuus aiheuttaa paranemisen hidastumista ja muuttumista epävarmaksi, jopa fyysisissä sairauksissa. Ja työttömyys ilman ansiosidonnaista tulee aiheuttamaan tsunamin mielenterveysongelmia. 

Vierailija
198/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi kituuttanut 20 vuotta asuntoa maksaen vaan olisin voinut matkustella ja ostella autoja senkin ajan, jos lähtötilanne olisi ollut tuo nyt suunniteltu. 

Vierailija
199/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aina kerskutaan, että omistusasunto on hyvä vara, niin on eläkkeellä sitten jossain omaisuutta ja voi vaikka myydä sen yleisiin humputuksiin. Miksi sitten työttömyys on eri asia ja jotenkin väärin ja ihmisoikeuksien vastaista, että siinä tilanteessa pitäisi myydä? Samaa omaisuuttahan se on.

Et pysty hahmottamaan? Puuttuu kyky pitkäjänteisten suunnitelmien tekemiseen ja taloussuunnitteluun?

Jos säästät rahaa autoa varten, sinua ei haluta laittaa sitä samaa rahaa kahteenkymmeneen sähköskuuttiin siksi, että joku pakottaa. Ehkä et sitten säästä autoon, jos se alkaa näyttää siltä, että auton saaminen lopulta on epävarmaa. 

Vierailija
200/652 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalle hallitukselle tulee hirveästi korjaamista Orvon hallituksen jälkeen. Koitetaan jaksaa vielä pari vuoitta.

Mitä yksikään puolue on tehnyt suomalaisten työttömien eteen? 590 euroa korvaus jo 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä