En tajua "pieniruokaisia" ihmisiä
Miten jaksatte tehdä yhtään mitään, kun ateriat on luokkaa yksi paahtoleipä puolitetulla kinkkuleikkeleellä ja kurkunviipaleella?
Kommentit (77)
Mä jaksan todella hyvin. Paljon paremmin kuin jatkuvasti hiilareita mättävät, lihavat työkaverit.
Ihminen voi sopeutua elämään pienellä ravinnolla. Silloin myös ikääntyminen hidastuu ja pysyy terveempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä "suuriruokaisia" ihmisiä. Miksi kupoli pitää ahmia pinkeäksi joka aterialla?!?
En ahmi enkä ole "kupoli pinkeänä", mutta yksi leipäviipale ei todellakaan vie nälkää.
Ap
Ei minulla ole tuollaista pakottavaa nälkää. Jos olen nälkäinen, voin syödä vähän tai olla syömättä mitään ja jatkaa helposti vaikka loppupäivänkin syömättä. Ehkä jossain parin-kolmen vuorokauden jälkeen alkavat mielialat laskemaan.
Enkä syö "nälkään" vaan tutun rutiinin mukaisesti. Jos sen ulkopuolella tulee nälkä, juon vettä, teetä tai joskus kahvia riippuen siitä, mitä on päivän ohjelmassa. Lopetan syömisen yleensä klo 16-18 ja aloitan sen joskus 8-9 aikaan.
Kuulostaa todella epäterveelliseltä toiminnalta. Minä en syö kellon mukaan vaan silloin kun elimistö ilmoittaa, että on nälkä ja aterioilla syön kunnolla enkä napostele välipaloja. Mitään ruokahimojakaan en tunne ikinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei juurikaan liiku niin ei tarvitse syödä.
Oletko oikeasti noin tyhmä? Aikuisen naisen keskimääräinen energiantarve lähtee 1800 kilokalorista päivässä ja on maksimissaan noin 2200 karkeasti arvioiden tietenkin.
Mutta tuo ei ole edes totta. Jos aikuinen nainen makoilee vaikkapa auringossa koko päivän niin ei varmasti tee mieli syödä 500 kaloria enempää.
Tiede on pääasiassa yksinkertaistuksia ja puppua.
Ei kukaan voi olla noin helvetin tyhmä.
Älykkyysosamääräni on yli 135 eli taidat sinä olla se tyhmeliini :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä "suuriruokaisia" ihmisiä. Miksi kupoli pitää ahmia pinkeäksi joka aterialla?!?
En ahmi enkä ole "kupoli pinkeänä", mutta yksi leipäviipale ei todellakaan vie nälkää.
Ap
Ei minulla ole tuollaista pakottavaa nälkää. Jos olen nälkäinen, voin syödä vähän tai olla syömättä mitään ja jatkaa helposti vaikka loppupäivänkin syömättä. Ehkä jossain parin-kolmen vuorokauden jälkeen alkavat mielialat laskemaan.
Enkä syö "nälkään" vaan tutun rutiinin mukaisesti. Jos sen ulkopuolella tulee nälkä, juon vettä, teetä tai joskus kahvia riippuen siitä, mitä on päivän ohjelmassa. Lopetan syömisen yleensä klo 16-18 ja aloitan sen joskus 8-9 aikaan.
Kuulostaa todella epäterveelliseltä t
Jaa, mitä tämä kuvaamasi "nälkä" sitten on jos ei ruokahimoa? Ja miksei yksi leipä riitä ravinnontarpeeseen, vaan pitää tyydyttää nälkää?
Toki elämää voi elää kehollisten impulssiensa mukaan, sellaiset yleensä päätyvät narkomaaneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön elävää ruokaa eli elektrolyyttitasapainoni ja aineenvaihduntani on todennäköisesti huomattavasti sinua tehokkaampi. Liikun ulkona ja auringossa.
Kaikkein väsyneimmät ihmiset syövät raskasta, kuollutta ruokaa. Olet mitä syöt. Tähän päälle isot ylipainot niin jo sen kehon liikuttaminenkin vaatii jäätävästi energiaa.
Eikö se mene juuri toisinpäin? Jos on hidas aineenvaihdunta, niin ei ole nälkä eikä jaksa syödä.
Ap
Töh täh. Tehokkuus on eri asia kuin nopeus. Se voi tarkoittaa myös sitä, että sisään otettu ravinto hyödynnetään paremmin ja siihen vaikuttavat mm. bakteerit ja entsyymit.
En muutenkaan tajua näitä sinun käsitteitäsi. "Nälkä", "ei ole nälkä", "ei jaksa syödä". Nälkä ei ole mikään hapenpuute joka pakottaa haukkomaan happea tai p
Pieniruokaiset on niitä, jotka ovat vähän väliä haukkaamassa jotain omenaa ja näkkileipää välipaloiksi. Tuollainen laiduntaminen on terveydelle haitallista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuulostaa todella epäterveelliseltä t
Päin vastoin, paastoaminen ja pätkäpaasto ovat yksittäisiä eniten terveyttä edistäviä asioita, mitä ihminen voi itselleen tehdä. Jotkut syövät vain jopa kerran päivässä ja sekin on ihan fine. Jos syö oikeanlaista (kevyttä) ruokaa ei tule edes täysi olo, ähky, tai raukeutta syömisen jälkeen. Pelkkää voittoa aamusta iltaan. Eikä mitkään "nälätkään" masenna, kun ei ole himojensa orja.
Kannattaisi ruveta totuttelemaan pienempiin annoksiin nyt, koska edessä on pula ja nuukuus. On helpompaa, kun ei saakaan mässätä mielin määrin kaikkea mitä lystättää, ja on tottunut siihen jo etukäteen.
Ei se nyt kovin suurta ymmärrystä vaadi, että ymmärtää ihmisten olevan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa, mitä tämä kuvaamasi "nälkä" sitten on jos ei ruokahimoa? Ja miksei yksi leipä riitä ravinnontarpeeseen, vaan pitää tyydyttää nälkää?
Toki elämää voi elää kehollisten impulssiensa mukaan, sellaiset yleensä päätyvät narkomaaneiksi.
Lähinnä tarkoitin makeanhimoa tai jotain "pakko saada tuoreita sämpylöitä" -tyyppistä. "Mulla on nälkä, pitää syödä ruokaa" ei ole himo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön elävää ruokaa eli elektrolyyttitasapainoni ja aineenvaihduntani on todennäköisesti huomattavasti sinua tehokkaampi. Liikun ulkona ja auringossa.
Kaikkein väsyneimmät ihmiset syövät raskasta, kuollutta ruokaa. Olet mitä syöt. Tähän päälle isot ylipainot niin jo sen kehon liikuttaminenkin vaatii jäätävästi energiaa.
Eikö se mene juuri toisinpäin? Jos on hidas aineenvaihdunta, niin ei ole nälkä eikä jaksa syödä.
Ap
Töh täh. Tehokkuus on eri asia kuin nopeus. Se voi tarkoittaa myös sitä, että sisään otettu ravinto hyödynnetään paremmin ja siihen vaikuttavat mm. bakteerit ja entsyymit.
En muutenkaan tajua näitä sinun käsitteitäsi. "Nälkä", "ei ole nälkä", "ei jaksa syödä". Nälkä ei ole mikä
Jaa, minusta taas kuulostaa siltä että sinä et tunnista terveyttä vaan propagoit jotain ruokateollisuuden puppuja, joilla perustelet omaa todennäköistä ylipainoisuuttasi.
Tunnen kyllä ihmisiä, jotka syövät kulutukseensa nähden liian vähän tai muuten väärin, ja se näkyy heissä masentuneisuutena ja negatiivisina ajatuksina. Mutta on myös ihan mahdollista syödä vähän niin, että keho ja mieli voivat erinomaisesti. Yksi parhaita tapoja tähän on totuttaa keho siihen rutiininomaiseen ruokarytmiin ja noudattaa sitä.
Enkä syö "nälkään" vaan tutun rutiinin mukaisesti.
Miksi ihmeessä syöt, jos ei ole nälkä..?! Ei sellaista syömistä kuulu harrastaa minkään ruokavalion mukaan.
Näläntunne tulee nimenomaan sen takia, että se kertoo, milloin kuuluu ruveta syömään. Vain joidenkin sairaiden on syötävä rutiinilla, jos näläntunne tai ruokahalu puuttuu.
Mulla oli krooninen ylikunto kun näännytin itseäni. Luulin silloin olevani hyvässä kunnossa mutta olin masentunut, ahdistunut ja uneton.
No oon sitä kaikkea vieläkin, mutta nyt kun syö kehon signaalien mukaan niin liikuntatulokset ja jaksaminen on nousseet.
Ei sitä oikein jaksanutkaan silloin mutta ei sitä silloin tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pieni lihasmassa ja vähäinen ruokahalu kuuluvat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ööööh...
Tämänkin lausunnon laatiminen otti jo koville. Ehkä annoskokoa voisi hieman kasvattaa. :) Ajatteluunkin kuluu energiaa, ja se käy joskus työstä. Joka muuta väittää, valehtelee tai ei ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin tyhmä? Aikuisen naisen keskimääräinen energiantarve lähtee 1800 kilokalorista päivässä ja on maksimissaan noin 2200 karkeasti arvioiden tietenkin.
Mutta tuo ei ole edes totta. Jos aikuinen nainen makoilee vaikkapa auringossa koko päivän niin ei varmasti tee mieli syödä 500 kaloria enempää.
Jos olisit oikeasti älykäs, ymmärtäisit ettei sinun älykkyysosamääräsi vaikuta siihen onko joku toinen tyhmä vai viisas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Enkä syö "nälkään" vaan tutun rutiinin mukaisesti. Jos sen ulkopuolella tulee nälkä, juon vettä, teetä tai joskus kahvia riippuen siitä, mitä on päivän ohjelmassa. Lopetan syömisen yleensä klo 16-18
Onpas. Jos keho toimii optimaalisesti, ei tule mitään tuollaisia "pitää saada ruokaa" oloja - tai no ehkä useamman vuorokauden paaston jälkeen.
Sokeri- ja hiilarihimot viittaavat usein siihen, että kehossa on liikaa hiivaa. Kaikki tällaiset himot kuitenkin katoavat hiilarittoman dieetin myötä, myös tuo pakonomainen "nälän tunne" mitä kuvaat. Se ei yksinkertaisesti ole voimakas, jos syö järkevästi.
Mielestäni jaksan hyvin, ja työpaikallakin tulee lähinnä kommenttia että voisin joskus istuakin enkä olla koko ajan touhuamassa ja juoksentelemassa. Koko elämäni olen ollut pieniruokainen ja syönyt aina juuri sen verran että pysyn tolpillani, joten kai siihen on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Enkä syö "nälkään" vaan tutun rutiinin mukaisesti.
Miksi ihmeessä syöt, jos ei ole nälkä..?! Ei sellaista syömistä kuulu harrastaa minkään ruokavalion mukaan.
Näläntunne tulee nimenomaan sen takia, että se kertoo, milloin kuuluu ruveta syömään. Vain joidenkin sairaiden on syötävä rutiinilla, jos näläntunne tai ruokahalu puuttuu.
Koska keho on biologinen kone, jota käytän koko ajan. Vähän sama kuin auton tankkaisi täyteen niin, että tankissa olisi vielä 20% jäljellä, eikä niin että siellä on 1% ja varotusvalot vilkkuvat. Syön niin kevyesti ja kohtuullisesti, etten liho. Mutta koska ruoka on järkevää, eikä keho ole täynnä hiivoja, ei tule myöskään pakottavia nälän tunteita.
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit oikeasti älykä
Jos uskoo tiedepuppuja niin on automaattisesti tyhmä.
En muutenkaan tajua näitä sinun käsitteitäsi. "Nälkä", "ei ole nälkä", "ei jaksa syödä". Nälkä ei ole mikään hapenpuute joka pakottaa haukkomaan happea tai pyörtyy. Nälän kanssa voi elää vaikka kuukauden ilman, että pyörtyy. Se että pitää koko ajan änkeä kupua täyteen ja tyydyttää nälkää on sairautta.