En tajua "pieniruokaisia" ihmisiä
Miten jaksatte tehdä yhtään mitään, kun ateriat on luokkaa yksi paahtoleipä puolitetulla kinkkuleikkeleellä ja kurkunviipaleella?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole ylipainoa, mitä tarvitsee koko ajan kasvattaa, selviää pienemmällä ruualla. Elän itse aamupuurolla, päiväkeitolla ja iltasalaatilla. Teen fyysistä työtä ja hyvin jaksan. Töissä näkee joskus noita paljon syöviä, joilta loppuu energia jo iltapäivällä ja sitten eivät jaksa lähteä enää töiden jälkeen 25 km lenkille.
Minä syön moninkertaisesti sinuun nähden ja olen hoikka ja jaksan hyvin.
"Tuo on kiinnostava näkökulma, ja varmasti monilla sokerinhimo tai epämääräinen nälkä voikin liittyä hiilihydraattiriippuvuuteen tai suoliston mikrobien epätasapainoon. Itsekin olen kokenut, että paaston ja vähähiilihydraattisen tai ravintorikkaan syömisen myötä sellainen levoton tai pakottava nälkä on kadonnut. Keho ei vaadi jatkuvasti jotain, se tuntuu levollisemmalta."
Juu, eikä mikään muu kuin sokereita rakastavat hiivat tätä aiheuta. Tämän vuoksi pidän säännöllisesti täyden hiilaripaaston ja myös maitosokeripaaston, se pitää tuon kurissa.
Jenkeissä candida ja sen liikakasvu kehossa on iso juttu, suomessa siitä ei puhuta mitään
Jännä juttu tuosta nälän tunteesta muuten. Kävin juuri yksi päivä kahvilla samaan aikaan, kun samassa tilassa olevassa laadukkaassa lounasravintolassa oli mättö kovimmillaan. Buffetissa yleensä lohet ja kunnon lihat lihat. Ruuan tuoksu oli taivaallinen ja nautin siitä, mutta se ei herättänyt pienintäkään impulssia syödä tai edes vesi ei herahtanut kielelle.
Vierailija kirjoitti:
"Tuo on kiinnostava näkökulma, ja varmasti monilla sokerinhimo tai epämääräinen nälkä voikin liittyä hiilihydraattiriippuvuuteen tai suoliston mikrobien epätasapainoon. Itsekin olen kokenut, että paaston ja vähähiilihydraattisen tai ravintorikkaan syömisen myötä sellainen levoton tai pakottava nälkä on kadonnut. Keho ei vaadi jatkuvasti jotain, se tuntuu levollisemmalta."
Juu, eikä mikään muu kuin sokereita rakastavat hiivat tätä aiheuta. Tämän vuoksi pidän säännöllisesti täyden hiilaripaaston ja myös maitosokeripaaston, se pitää tuon kurissa.
Jenkeissä candida ja sen liikakasvu kehossa on iso juttu, suomessa siitä ei puhuta mitään
Jännä juttu tuosta nälän tunteesta muuten. Kävin juuri yksi päivä kahvilla samaan aikaan, kun samassa tilassa olevassa laadukkaassa lounasravintolassa oli mättö kovimmillaan. Buffetissa yleensä lohet ja kunnon lihat lihat. Ruuan tuoksu oli taivaall
Sitten taas olen kuullut plussapallojen kokevan himoa jopa täysin hajutonta ja sokeritonta maapähkinälevitettä kohtaan, ja valittavan tästä.
Elikkä pitäkää se paasto ja näivettäkää se hiiva. Elämänlaatunne paranee 1000%.
Minä taas en ymmärrä näitä instamuijia, jos syövät kaikki ne jättiannokset, jotka pitää - tottakai - kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä "suuriruokaisia" ihmisiä. Miksi kupoli pitää ahmia pinkeäksi joka aterialla?!?
En ahmi enkä ole "kupoli pinkeänä", mutta yksi leipäviipale ei todellakaan vie nälkää.
Ap
Minä olen ollut koko ikäni sellainen, ettei ole oikein koskaan todella nälkä. Jos huikoo niin hyvin riittää puoli siivua ruislimppua ja tomaatti aamupalaksi maitokahvin kanssa. Ei ole edes lounasaikaan mikään erityinen nälkä, silti syön palan kalaa/lihaa ja salaattia reilusti. En ole laiha vaan normaalipainoinen. Kauhistelen usein ajatuksissani suursyömäreitä ja mättäjiä.
Olet saanut terveen ruuansulatuksen ja ruokailutottumukset kotoasi. Yleensä tuo mättötaipumus tulee vanhemmilta ja hiiva tulee kehoon jo lapsuudessa, ellei jopa äidinmaidossa. Jos näille ei altistu, on erittäin helppokin rullailla terveillä tottumuksilla hautaansa asti.
Minä sain kotoa terveet tottumukset, mutta olen myös mättänyt elämäni aikana. Tämän vuoksi ymmärrän näiden eron ja pystyn kurinalaisuudella hallitsemaan tilannetta mieleni mukaisesti. Onhan se mättäminen todella nautinnollista siis - yhtä lailla kun se hiiva kiukuttaa jos ei saa ruokaa, se palkitsee kun sitä mättöä tunkee suuhunsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä näitä instamuijia, jos syövät kaikki ne jättiannokset, jotka pitää - tottakai - kuvata.
Eivät he niitä kokonaan syö. Kuva otetaan ja sitten syödään pari suullista, ja pääasiassa vaan höpötellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole ylipainoa, mitä tarvitsee koko ajan kasvattaa, selviää pienemmällä ruualla. Elän itse aamupuurolla, päiväkeitolla ja iltasalaatilla. Teen fyysistä työtä ja hyvin jaksan. Töissä näkee joskus noita paljon syöviä, joilta loppuu energia jo iltapäivällä ja sitten eivät jaksa lähteä enää töiden jälkeen 25 km lenkille.
Kokeilin joskus töissä syödä sellaien normaalin buffet-lounaan, mitä nämä muut söivät. Urheilin heitä reippaasti enemmän joten kalorinkulutus oli lihasten myötä suurempi. Mutta jumankeuta sentään että meni koko ruuansulatus ja aivot solmuun useaksi tunniksi ruokailun jälkeen kun mättää samaan aikaan lihaa, hiilaria ja kaiken maailman soosia.
Onneksi saatavilla on myös salaatti- ja keittolounas. Salaatin kanssa ei tee mieli leipää, vihannekeiton kanssa leipäpala. Ja kyllä muuten
Tuo kuvaamani mättölounas oli nimenomaan ravintosuositusten mukainen esimerkki. Se taas ei ole keholle eikä ruuansulatukselle optimaalinen tapa syödä, ihan niinkuin moni muukaan tiedejuttu ei ole totta.
Ylipäätään se että aloitus koskee jotain paahtoleipää ja leikkelettä paljastaa, etteivät tottumuksesi ja verkostosi ole terveellisiä. Et tuollaista edes ihmetelisi, jos olisivat.
Kuvittele, että kun Suomessa oli sota, niin
LOTAT eli pelkällä sokerilla, teellä ja korpuilla!! Ja hiihtivät monta kilsaa jonnekkin tähystämään pommikoneita! Eikä ne edes valittanu!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he niitä kokonaan syö. Kuva otetaan ja sitten syödään pari suullista, ja pääasiassa vaan höpötellään.
Mitä järkeä? Voi sen pienemmänkin annoksen kuvata eikä tehdä ruokahävikkiä. Joku köyhä seuraaja katsoo kuvia vesi kielellä. Ja "höpöttää" voi muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele, että kun Suomessa oli sota, niin
LOTAT eli pelkällä sokerilla, teellä ja korpuilla!! Ja hiihtivät monta kilsaa jonnekkin tähystämään pommikoneita! Eikä ne edes valittanu!!
Varmasti itkivät ja valittivat ja saivat helvetinmoiset traumat.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, osaan editoida. Ne muijat laittaa sen ruoan suuhun, sitten sylkäsevät pois. Editoivat niin että kukaan ei huomaa.
Jaa. Luulin, että tässä ois pieniruokaisella tarkoitettu pieniä annoskokoja. Syön tavallista, kunnollista ruokaa, mutta pieniä annoksia, ja jaksan oikein hyvin fyysisesti raskaan työn ja muut arjen hommelit.
Olen ollut lihava ja vetänyt karkkia kilotolkulla vuosikymmenet. Mutta terveyssyistä ruokavaliota on täytynyt muuttaa. Ja olen kokenut näläntunteen. Se on ihmeellistä, kokea nälkä ja sitten syödä kun on nälkä. En ennen uskonut mihinkään "kuuntele itseä" mutta kyllä se millä ja miten pitää kehonsa toiminassa, sisäistäminen on rauhoittanut elimistön, ei mitään liimamaisia kakkoja, ummetusta vaan hyvin toimii. Vaatteet istuu taas. En olisi koskaan uskonut, että on mahdollista muutos.
Kun vaan syö vähemmän. Ja vähän miettii. Esim ruokaöljyä voi ottaa joka päivä, mutta kovat rasvat voi ja juusto ei enää kuulu päivittäiseen ruokavalioon, joskus vaan. Suosittelen syömään vähemmän varsinkin jos kärsii lihavuudesta.
Olen laiha ja joskus buffetissa syön paljon. Mutta, idea on siinä ettei käy joka päivä. Ei edes joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Luulin, että tässä ois pieniruokaisella tarkoitettu pieniä annoskokoja. Syön tavallista, kunnollista ruokaa, mutta pieniä annoksia, ja jaksan oikein hyvin fyysisesti raskaan työn ja muut arjen hommelit.
Niitä minä ainakin tarkoitin, jotka ovat ihan täynnä jo puolikkaasta perunasta ja yhdestä lihapullasta.
Ap
Minä olen ollut koko ikäni sellainen, ettei ole oikein koskaan todella nälkä. Jos huikoo niin hyvin riittää puoli siivua ruislimppua ja tomaatti aamupalaksi maitokahvin kanssa. Ei ole edes lounasaikaan mikään erityinen nälkä, silti syön palan kalaa/lihaa ja salaattia reilusti. En ole laiha vaan normaalipainoinen. Kauhistelen usein ajatuksissani suursyömäreitä ja mättäjiä.