Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen haluaisi armeijaan?

Vierailija
14.06.2025 |

Itse naisena en näe että miksi. Pojat nyt jotenkin ymmärtää - vaikka eihän armeija ole kuin tappamisen kouluttamista.

Miksi nainen haluaa riehua kivääri ja maiharit jalassa? Tuleeko voimakas olo kun saa tuntea että on kyky tappaa?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin intin, koska alalle pyrkiminen kiinnosti, sekä toinen vaihtoehto oli poliisikoulu, johon sai intistä lisäpisteitä. Minua kannustettiin intissä hakeutumaan alalle mutta it-alalle päädyin. Olen ollut aina kiinnostunut maanpuolustuksesta.

t.rva res. vänrikki-97

Vierailija
42/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilas koulutuksen saaneella naisella on kyky ja osaaminen puolustaa aseellisesti itseään ja muita. Sitäpaitsi, jota tässä keskustelussa ei ole  lainkaan huomioitu, puolustusvoimilla on mahdollisuus sijoittua moniin tehtäviin, saada omaa koulutusta vastaavia työpaikkoja. Jotenkin se ei riukupaska on todella sivuseikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa ei opetella mitaan kriisiajan selviytymistaitoja sinua itseasi varten se ei ole mikaan partio.

Siella opetellaan olemaan sotilas, toisinsanoen vakivaltakoneiston osa, joka tarvittaessa tappaa mahdollisimman tehokkaasti tai tekee kasketyn tehtavan kyseenalaistamatta. 

Jos tohon naisena identifioidut ja tuota haluat, niin sinne vaan. 

No tällaisen kuvan minäkin olen armeijasta saanut. Ei mikään partioleiri, vaan sotilaskoulutus.

Siella ollaan kovat piipussa. Kaantyilet radalla aseen kanssa niin kouluttaja ampuu sinua paahan. Siella on vastuuta ja kuria. Se ei ole mikaan "Mina Mina Mina" tyyppinen paikka missa kysellaan etta mikas sulle sopisi. Nukahtaminen teltassa kipinavuorossa on sotilasrikos. Lomilta palaamattomuus ajallaan sama homma. 

Vierailija
44/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin intin, koska alalle pyrkiminen kiinnosti, sekä toinen vaihtoehto oli poliisikoulu, johon sai intistä lisäpisteitä. Minua kannustettiin intissä hakeutumaan alalle mutta it-alalle päädyin. Olen ollut aina kiinnostunut maanpuolustuksesta.

t.rva res. vänrikki-97

Oletko sodan tullen valmis menemään rintamalle aseen kanssa?

Vierailija
45/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.rva res. vänrikki-97

Tottakai, se oli selvää siinä kohtaa kun sinne hakeuduin. Tosin nyt minut on työnantaja varannut käyttöön mahdollisen kriisin aikana. 

Vierailija
46/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa timantinkovaa munaa ja paljon, ainakin siitä päätellen miten paljon inttimuijat pylsii. 

Tietoisku sinulle: suurin osa naisista ei kiihotu jostain inttipojista.

Susanna Penttilällä on joku kapinavaihe ja fetissi 

Niin? Luuletko että iso joukko hormonihuuruisia jätkiä joukkopsykoosissaan kyselee ainoalta naiselta lupaa panemiseen? Voin ex-jouccoraiscauksen uhrina kertoa, eivät kysele.

En ikinä päästäisi omaa tytärtä paikkaan, jossa on iso joukko miehiä, jos sen pystyn jotenkin estämään. Hullu saa olla, muttei tyhmä. 

Vierailija
47/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisteluvarustus, liivi kypara jne. panssaritorjunnassa kevytkertasinko, tiedustelussa rinkka... Mika nyt aselaji onkaan Jo henk. koht varustus painaa sen verran, etta naisen on oltava hyvassa kunnossa ja treenattu jo valmiiksi ja silti menee paikat helposti pask..aksi

Siksi ovatkin useimmiten sotilaspoliisi jne linjoilla joissa ei paljoa kanneta mitaan... Vaikea vakisin keksia kallista sotilaskoulutusta valtavalle maaralle naisia jotka ei fyysisesti siihen hommaan sovellu . 

Siirretäänkö sitä panssarivaunua lihasvoimalla? En keksi armeijassakaan yhtä ainoaa hommaa jossa penis olisi edellytys onnistuneeseen suoritukseen. Älyllä pärjää niissä paremmissa hommissa, muut on tykinruokaa.

Olisin mennyt itsekin, jos se olisi lukion jälkeen ollut mahdollista (tuli vasta muutama vuosi myöhemmin). Ihan vaan mielenkiinnosta.

Vierailija
48/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Armeijassa ei opetella mitaan kriisiajan selviytymistaitoja sinua itseasi varten se ei ole mikaan partio.

Siella opetellaan olemaan sotilas, toisinsanoen vakivaltakoneiston osa, joka tarvittaessa tappaa mahdollisimman tehokkaasti tai tekee kasketyn tehtavan kyseenalaistamatta. 

Jos tohon naisena identifioidut ja tuota haluat, niin sinne vaan. 

Aidosti Vintage kirjoitus? Ooksä katsellut jotain 60-luvun Flower Power matskuja? Jotain jossa sun isoäiti on mukana vanhan valtauksessa, tai vastustaa Vietnamin sotaa ja hakkaa lommoille Suomen vähiä jenkkiautoja? Mahtavaa!

Kai sä tunnet sen aforismin: "Se joka ei nuorena ole radikaali, sillä ei ole Sydäntä. Mutta se joka vanhana ei ole konservatiivi, sillä ei ole aivoja"?

Vierailija
49/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa timantinkovaa munaa ja paljon, ainakin siitä päätellen miten paljon inttimuijat pylsii. 

Tietoisku sinulle: suurin osa naisista ei kiihotu jostain inttipojista.

Susanna Penttilällä on joku kapinavaihe ja fetissi 

Niin? Luuletko että iso joukko hormonihuuruisia jätkiä joukkopsykoosissaan kyselee ainoalta naiselta lupaa panemiseen? Voin ex-jouccoraiscauksen uhrina kertoa, eivät kysele.

En ikinä päästäisi omaa tytärtä paikkaan, jossa on iso joukko miehiä, jos sen pystyn jotenkin estämään. Hullu saa olla, muttei tyhmä. 

Mitä sinä meinaat tehdä kun vihollinen tulee ja tekee tuon saman? Ajattelitko että olette tyttäresi kanssa jotenkin turvassa sodan ajan kauhuilta?

Vierailija
50/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei naiset pääse sivariin?

Vierailija
51/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. Äly hoi älä jätä. 

Siellä sitten ollaan jonkun poikaporukan kanssa ja leikitään että on normaalia kuunnella ala-arvoisia kommentteja sukupuolen takia ja "kuulua joukkoon", vaikka sinua ei pidetä missään arvossa. 

Suorastaan pahaa tekee kun mietin. Tosin siskonlikalle suosittelin armeijaa, on niin huonokäytöksinen, oppisi siellä edes kuria, käytötavoista en ole niin varma. Mutta en kyllä oikeasti toivo että joutuisi johonkin hormonihuuruisten kyrpäjonnejen keskelle, missä voi joutua joukkoraiscatuksi. 

Ei minua ainakaan kiinnosta mitä miehet minusta ajattelevat. 

Vierailija
52/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitus perustuu kokemukseeni Suomen armeijasta Vekaranjarvelta tiedustelukomppaniasta. 

Vierailija
53/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään glamouria kun taistelun jälkeen eloonjääneet keräävät kentältä ruumiit pois kuorma-auton lavall tilanteen salliessa. Kun ruumiit on säkitetty pitää auton lavetti vielä pestä lainehtivasta verestä ja suolenpätkistä.

Vierailija
54/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.rva res. vänrikki-97

Tottakai, se oli selvää siinä kohtaa kun sinne hakeuduin. Tosin nyt minut on työnantaja varannut käyttöön mahdollisen kriisin aikana. 

Eli et mennyt armeijaan oppiaksesi kriisitaitoja vaan kouluttamaan itsesi sotilaaksi eli tappajaksi?

Vierailija
55/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisteluvarustus, liivi kypara jne. panssaritorjunnassa kevytkertasinko, tiedustelussa rinkka... Mika nyt aselaji onkaan Jo henk. koht varustus painaa sen verran, etta naisen on oltava hyvassa kunnossa ja treenattu jo valmiiksi ja silti menee paikat helposti pask..aksi

Siksi ovatkin useimmiten sotilaspoliisi jne linjoilla joissa ei paljoa kanneta mitaan... Vaikea vakisin keksia kallista sotilaskoulutusta valtavalle maaralle naisia jotka ei fyysisesti siihen hommaan sovellu . 

Siirretäänkö sitä panssarivaunua lihasvoimalla? En keksi armeijassakaan yhtä ainoaa hommaa jossa penis olisi edellytys onnistuneeseen suoritukseen. Älyllä pärjää niissä paremmissa hommissa, muut on tykinruokaa.

Olisin mennyt itsekin, jos se olisi lukion jälkeen ollut mahdollista (tuli vasta muutama vuosi myöhemmin). Ihan vaan mielenkiinnosta.

Hyvaa trollausta. Paremmat hommat? Tiedustelu / Pst on "parempia hommia" & sitten laskuvarjojaakarit ja muut erikoisjoukot tietty ihan asia erikseen.

Sun kriteereilla polkupyoramekaanikko tai keittiotyontekija on siella intissa niita parempia hommia. 

Vierailija
56/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jos mulla ei olis jo valmiiks ollu polvet leikkauskunnossa, olisin varmaankin menny kutsuntoihin. Metsässä olo, raskaskin liikunta ja kuormat, sekä aseenkäyttö oli ennestään jo tuttua - joskaan en pidä vapaa-ajan harrastuksia armeijaan verrattavina ja todellisuus olisi varmasti yllättänyt.

Mutta miksi? Sitähän tässä kysyttiin. No syynä oli ehkä sekoitus montaakin syytä; teini-iän tyhmyys ja kaikkivoipaisuus, halu puolustaa kotimaata jos tarve tulisi (nyt vanhempana ja äitinä toivoisin hädän tullen pääseväni ekalla kulkuneuvolla lasteni kanssa rajan yli turvaan, en usko että pääkoppa kestäisi rintamalla enkä koe tämän Suomen olevan enää sama mitä aikanaan oli), miesten/poikien lukuisat nillitykset armeijan rankkuudesta (valivali, johan teille normiflunssastakin on mahdoton selvitä ilman hoivaajaa) ja olishan siellä ollu kavereiden kanssa varmaan ajoittain hauskaakin. Tykkään myös testata omia rajoja ja ylittää ne.

Ja tuohon aikaan ainakin tykistön kuljettajat saivat ajokorttiin pitkän kirjainyhdistelmän, joka avasi monta kohtuullisesti palkattua duunia. Vaikka et armeijaan jäänytkään, oli "ammatti" kuitenkin pedattu. Aukin (jos muistan oikein) käyneet saivat hyväksiluettua opintopisteitä insinööriopinnoissa (miksei äidit saa opintopisteitä hoitajalinjoista?!).

Vierailija
57/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.rva res. vänrikki-97

Eli et mennyt armeijaan oppiaksesi kriisitaitoja vaan kouluttamaan itsesi sotilaaksi eli tappajaksi?

Ihmistä ei tarvitse opettaa tappamaan, se osaa tappaa opettamattakin

Vierailija
58/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee oman päätöksensä, mutta omasta mielestäni naisen armeija on synnytysosastolla. Siellä sitä kokee oikean kivun ja rääkin, sekä sen jälkeen kokee  joutuu opettelemaan uusia asioita.

En pidä muutenkaan järkevänä, että sodan tullen yhteiskunta ei pyörisi, koska naiset olisi sotimassa, kuka hoitaisi ne oikeasti törjeöt asiat, joiden vuoksi ne ukot karaa toisiaan tap pamassa!!? Tarkoitin siis että jos kaikki naisetkin pakotettaisiin inttiin, niin mitään yhteiskuntaa ei sodan tullen edes olisi, jota puolustaa, kun kaikki romahtaisi ilmankin. Sillä ei ole merkitystä jos vain muutama hullu nainen leikkii ramboa. 

Vierailija
59/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee itse asiassa voimakas olo. En ole riippuvainen miehistä ja heidän taidostaan tappaa. 

Mutta miksi haluat tappaa muita ihmisiä? Mitä sellaista armeijassa opit mitä et voisi opetella armeijan ulkopuolella?

Miksi haluat hyppiä metsässä rynnäkkökiväärin kanssa? Miksi haluat räjäyttää muita kranaateilla?

Mitä varte?

Miksi haluaisit tappaa venäläisen, joka räjäyttää puolet kotikaupungistasi ja tappaa sukulaisesi ja kaverit sekä yrittää tappaa myös sinutkin. En itsekkään ymmärrä...

Vierailija
60/101 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee oman päätöksensä, mutta omasta mielestäni naisen armeija on synnytysosastolla. Siellä sitä kokee oikean kivun ja rääkin, sekä sen jälkeen kokee  joutuu opettelemaan uusia asioita.

En pidä muutenkaan järkevänä, että sodan tullen yhteiskunta ei pyörisi, koska naiset olisi sotimassa, kuka hoitaisi ne oikeasti törjeöt asiat, joiden vuoksi ne ukot karaa toisiaan tap pamassa!!? Tarkoitin siis että jos kaikki naisetkin pakotettaisiin inttiin, niin mitään yhteiskuntaa ei sodan tullen edes olisi, jota puolustaa, kun kaikki romahtaisi ilmankin. Sillä ei ole merkitystä jos vain muutama hullu nainen leikkii ramboa. 

Ei kaikki naiset synnytä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan