Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihdutuslääkkeet nähdään niin isona uhkana? Lihavuus ei ole ilmaista. Se voi johtaa diabetekseen, nivelten rasittumiseen, kipuihin

Vierailija
12.06.2025 |

Eikö yhteiskunta säästä rahaa, jos lihavuus on vähäisempää?

Lihavuus on kuitenkin yhteydessä moniin muihin sairauksiin ja voi rasittaa niveliä ja selkää ja vaikuttaa työkykyyn ja olotilaan.

Varmasti haittojakin lääkkeillä on ja pitää valita kenelle lääkkeistä on hyötyä ja kenelle haittaa. 

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lähinnä tämän rupupalstan kirjoittajista, kun ollaan kateellisia jopa toisten lääkkeistä. Saavat siitä sitten syyn oksentaa pahaa oloaan tänne. 

Onneksi täällä kirjoittavat hullut eivät todellakaan edusta valtavirtaa, vaan ovat todella pikkiriikkinen vähemmistö. 

No palstan l ä skit ovat kateellisia työttömillekin ja sairaseläkeläisille. Mitä näiltä nyt voi odottaa, ei mitään.

Vierailija
62/106 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on tänään tungettu liukuhihnalta ketjuja ainakin aiheista lihavuus, transsukupuolisuus, lastensaannin ihanuus, tummaihoisten vastenmielisyys ja Venäjän sota. Onko näiden kaikkien takana sama kahjo, vai onko tämä palsta joku magneetti pakkomielteisille jauhaajille?

Tällä palstalla on paljon ihmisiä, jotka voivat todella pahoin. Osa oksentaa aamusta iltaan huonoa oloaan tänne.

Onneksi tämän palstan kirjoittajat eivät edusta valtavirtaa, vaan ovat todella pikkiriikkinen vähemmistö, jollaisiin tavallinen ihminen törmää lähinnä täällä. 

Olen tätä ihmetellyt. En ole nähnyt tälläisiä ihmisiä missään koko elämäni aikana.

Minä olen nähnyt livenä yhden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä vältytään puuttumasta lihavuuden syihin. On ihan ok syödä itsensä 200 kiloiseksi koska ongelmaan on lääke. 

No tuota, kun se lääke juurikin korjaa yhden juurisyyn, suolistohormonien epätasapainon.

Älä nyt ole noin harhoissas. Oikea ravinto tekee saman asian, mutta kun monikaan ei halua syödä siten kuin ihminen tarvitsee, sitten kuvitellaan lääkkeen korjaavan asian.

Mä en tajua tätä oikean ravinnon vastustusta.

No kun se nyt ei vaan usein auta, että senkun syöt vaan oikein, kun jos asia olisi noin yksinkertaista niin eihän lihavia olisi ollenkaan. Kukaan ei ole huvikseen lihava.

Ennemmin silloin jotain apua, kun sellaista kerran on tarjolla 

Vierailija
64/106 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelen noista lähinnä että kun pitää syödä.lopun elämää että onko lääkkeeseen varaa. Oxempic maksaa kait jotain 400 euroa kuussa, työkkärikorvaus 595 kuussa, takuueläke jotain 900 kuussa. Rikkailla varaa muttei mulla olis.

Vierailija
65/106 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihat tyypit pätee, kerro painosi?

Vierailija
66/106 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut sellaisia väitteitä vastaan, että noilla voi pitemmän päälle olla peruuttamattomia haittavaikutuksia, eivätkä ne enää siitä huolimatta tehoa. Plus että pidemmällä aikavälillä tulokset ovat vielä arvailun varassa muutenkin. 

Joten jos rinnastetaan unilääkkeisiin, on aika ymmärrettävää, miksi näitä epäillään. Nukkuminenkin on hengentärkeää, muttei hinnalla millä hyvänsä. 

Unettomalta voidaan vähentää stressiä elämästä ja lihava voidaan auttaa laihtumaan luonnollisesti. Nämä ovat turvallisia ja terveellisiä tapoja, joista on hyötyä muutenkin. Ne korostavat yksilön aikuisuutta ja arvokkuutta oikein tehtynä. Sen sijaan lääkkeillä saavutettavat vippaskonstit voivat lisätä avuttomuudentunteita. Ne saavat ihmiset kuvittelemaan, että lääkepurkki on ainoa asia, mikä voi auttaa. Näin silloinkin, vaikka iso osa käyttäjistä saisi niistä enemmän haittaa kuin hyötyä, ja haitat voivat olla vakaviakin.

Lisäksi aletaan yksinkertaistaa, puhutaan aivokemian suolistohormonien epätasapainosta tms. Kuitenkin vaikutusmekanismit usein ovat arvailun varassa, tai sitten ne blokkaavat jotain muutakin kuin täsmälleen sitä, mitä piti. Jne. Esimerkiksi metformiini auttaa osittain, mutta se nälkiinnyttää mitokondriot. Jne. Kuitenkin riittävän sairaisiin kohdennettuna se voi onnistua parantamaan elämän pituutta tai laatua. Tuloksena vain niitä aletaan käyttää ihmelääkkeinä niihinkin, joita auttaisi paljon enemmän elämäntapojen korjaaminen. Korjaaminen vain käy vaikeaksi, kun ihmiset saadaan uskomaan, että laihtuminen luomumenetelmällä on mahdotonta. Silti aina kun aiheesta täälläkin keskustellaan, on kokeiltu yhtä kauheaa tapaa ja toista vielä epäterveellisempää. Ja epäonnistuttu tavalla, joka on kuvattu heille jo etukäteen, mutta tieto lisää tuskaa joten siltä suljetaan silmät ja yritetään laihtua väkisin kiduttautumalla. 

Vierailija
67/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, ettei ihminen kykene ruokailemaan sopivasti...

Vierailija
68/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempic ei taatusti ole terveellistä, näkyy näistä käyttäjistä. Ikääntyneet 20 vuotta.

Ozempicin vaikutusmekanismi on sama kuin heroiinilla, ainoastaan miedompi. Vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen ja suolisto pysähtyy kuin seinään. Niin, miksi narkomaanit näyttävät usein narkomaaneilta? Samasta syystä.

Vierailija
69/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meille diabeetikoille (itsellä 1 tyypin diabetes) riittää niitä lääkkeitä ensin (siis ne eivät ole mitään lihavuuslääkkeitä vaan niissä on sekin "haittavaikutus" että toimivat niin) en näe mitään syytä siihen ettei niitä voi myös lihavuuteen (joka on aina itse aiheutettua joten turha tulla selittään että lääkkeet lihottavat koska ne eivät yksinkertaisesti voi sisältää sitä kilokalorimäärää minkä ihminen päivittäin tarvitsee tai että jokin sairaus lihottaa. Ei lihota). T: mies joka painaa 68 kg ja on 179 pitkä (ihan sairaalassa punnittu ja mitattu).

Mihin sinä sitä lääkettä tarvisit? Kyse ei ole DM I-lääkkeestä ja II-tyypissäkin se on hoitoa tukeva lääke, jonka vaikutus tulee isolta osalta sen laihtumisen kautta. Eikö olisi järkevämpää ne ihmiset jo ennen kuin diabetes puhkeaa, eikä vasta puhkeamisen jälkeen? Kansantaloudellisesti parasta olisi ho

Mulla on 2-tyypin diabetes (en ole lihava) ja metformiini ei auttanut mitään. Tästä syystä maksan itse Rybelsuksen, vaikka se kallis onkin, koska se laski sokerit riittävän alas. Sen teho ei liity ainakaan mun kohdalla laihtumiseen. Nyt näytän biafralaiselta, kun kaikki rasva on hävinnyt. Ennen näytin terveeltä.

Vierailija
70/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kun löytyisi lääke, jonka avulla voisi ryypätä täyspäiväisesti tulematta humalaan.

No mitä järkeä olisi enää juoda? 

Vierailija
71/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on myös vähän samantapaista asennetta, kuin Suomessa. Jotenkin niin "väärin laihdutettu" jos laihdutuksen apuna käyttää lihavuusleikkausta tai lääkkeitä 

Kukaan ei olisi lihava, jos se laihduttaminen olisi vaan niin yksinkertaista, että senkun syöt vaan vähemmän. Lihavuuden taustalla on usein monia selittäviä tekijöitä ja mielestäni on hyvä, että tukitoimia lihavuutta vastaan on nykyään olemassa 

Vierailija
72/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic ei taatusti ole terveellistä, näkyy näistä käyttäjistä. Ikääntyneet 20 vuotta.

Ozempicin vaikutusmekanismi on sama kuin heroiinilla, ainoastaan miedompi. Vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen ja suolisto pysähtyy kuin seinään. Niin, miksi narkomaanit näyttävät usein narkomaaneilta? Samasta syystä.

No ei ole, vaan se on tarkoitettu kakkostyypin diabeteksen hoitoon, sivuvaikutuksena postiiviinen vaikutus painonhallintaan 

Vierailija
73/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lihavuusleikkauksessa ollut todennut, että nyt on opeteltava olemaan ahmimatta ruokaa, joka ollut ongelma. Minä aloittaisin ensin selvitttämään ahmimisen syitä ja niiden korjaamista, kuin leikkauksia tai pillereitä. Ulkoistaminen on kuitenkin nykyään ollut ensisijainen ratkaisu kaikkien asioiden ratkaisuissa.

Vierailija
74/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, vaan se on tarkoitettu kakkostyypin diabeteksen hoitoon, sivuvaikutuksena postiiviinen vaikutus painonhallintaan 

Kyllä on, Ozempic vaikuttaa aivojen mielihyväkeskukseen ja lisää serotoniin sekä dopamiinin tuotantoa, sekä hidastaa suoliston toimintaa merkittävästi. Google is your friend.

Heroiini tekee juuri saman, tosin voimakkaammin vielä.

Vierailija
75/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke laihduttaa, voin mässätä edelleen. Siinä yksi syy.

Ihan metsään meni tämä "arvaus". Olet kyllä todella yksinkertainen tapaus.

Vierailija
76/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden korvattavuudesta minimiin. Jos on itse terveytensä pilannut, niin itse saa kärsiä myös seuraukset.

Vierailija
77/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista, ettei ihminen kykene ruokailemaan sopivasti...

Ei se terveelle olekaan mikään ongelma. Miten diabeetikko ei kykene säätelemään verensokeriaan....eikun ööööö....

Vierailija
78/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aattelen noista lähinnä että kun pitää syödä.lopun elämää että onko lääkkeeseen varaa. Oxempic maksaa kait jotain 400 euroa kuussa, työkkärikorvaus 595 kuussa, takuueläke jotain 900 kuussa. Rikkailla varaa muttei mulla olis.

Ozempic maksaa max 120€ kuussa.

Vierailija
79/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääke laihduttaa, voin mässätä edelleen. Siinä yksi syy.

Ihan metsään meni tämä "arvaus". Olet kyllä todella yksinkertainen tapaus.

Kyllä minulla on tuttava, joka vain mässyttää ja kaikkea joka välissä. Joskus viime syksynä on laihdutuslääke aloitettu. Kehui, että kolme kiloa on paino tippunut. Suu jauhaa koko ajan jotain. Yhtä leveä on kuin pitkäkin. Diabeteksen hoitoon sai lääkkeen. 

Vierailija
80/106 |
14.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama lihavuusleikkauksessa ollut todennut, että nyt on opeteltava olemaan ahmimatta ruokaa, joka ollut ongelma. Minä aloittaisin ensin selvitttämään ahmimisen syitä ja niiden korjaamista, kuin leikkauksia tai pillereitä. Ulkoistaminen on kuitenkin nykyään ollut ensisijainen ratkaisu kaikkien asioiden ratkaisuissa.

Lue täältä ketju AHMIJAT. Sen jälkeen varmaan ymmärrät, ettei ahmijoita päästetä missään nimessä julkisella puolella lihavuusleikkaukseen. Lihavuusleikkaus eikä myöskään lihavuuslääke eivät edes auta syömishäiriöihin. Ahmimisen ensijainen hoito on lopettaa kokonaan laihdutus, koska se altistaa ahmimiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi