Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehet tarkoittavat vastavuoroisuudella parisuhteessa?

Vierailija
11.06.2025 |

Millä tavalla naiset eivät sitä toteuta nykyisin? Vieras ajatus näin iäkkäämmälle naiselle, jonka ikäpolvessa miehet ovat vaan oleskelleet parisuhteessa ja perheessä ja naiset tehneet lähes kaiken. 

Kommentit (345)

Vierailija
161/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteeran aiempaa kommenttia: " Sinkkunaiset käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Sorretaanko tässä jotenkin naisia?"

Miehenä olen sitä mieltä että naiset usein törsäävät aikaansa tarpeettomiin ja turhiin kotitöihin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat?

Kärjistettynä esimerkkinä lakanoiden viikkaaminen kahden ihmisen työpanoksena, tyynyliinojen silittäminen.

Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.

Olisiko ihan konkreettisia esimerkkejä ilman kärjistystä. Nuo kärjistykset kun usein ovat ääritapauksia, jotka eivät vastaa yleistä arkitodellisuutta.

Mie

Olennaista olisi teillä naisilla pohtia tätä asiaa ihan omasta vinkkelistänne, ja siinä olis tärkeää kyetä astumaan sen minä-minä-minän ulkopuolelle.

Vierailija
162/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoittaisivat samaa kuin nainen niin tarkottaisi sitä, että sinä menet ens kerralla kertausharjoituksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt ovat vain yksi vallankäytön väline naisille parisuhteessa.

Vierailija
164/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoittaisivat samaa kuin nainen niin tarkottaisi sitä, että sinä menet ens kerralla kertausharjoituksiin.

Ei mun mies pääsätisi mua kertausharjoituksiin. Siellä on hänen mielestään tosi hauskaa ja saa rymytä. Vai siis tarkoititko, että päästäisi vaimonsakin pitämään hauskaa?

Vierailija
165/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

Milloin nainen on Suomessa elättänyt perheensä?

Kaikki yh:t elättävät perheensä. Myös meidän kaltaisessa erityislapsiperheessä jossa mies ei sitten kestänytkään vammaista lasta vaan lähti.

Vierailija
166/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöiden suhteen homma menee näin:

Nainen asettaa vaatimustason sellaiseksi, että mies ei sitä täytä. Jos mies kyseenalaistaa vaatimustason, seuraa riitoja ja möksötystä kunnes mies lepyttelee lahjoin ja palataan takaisin lähtötilanteeseen.

Kun mies epäonnistuu riittävästi, ottaa nainen homman itselleen. Tästä mies saa tietysti hyvitellä lahjoin.

Kun nainen sitte on aikansa hoitanut hommaa, alkaa uhriutuminen ja valitus. Tämä vaatii tietysti lepyttelyä ja lahjoja mieheltä.

Jos mies jossain kohtaa ei sitten enää lepyttele ja lahjo onkin aika alkaa harkita eroa.

Vierailija
167/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen asettaa vaatimustason sellaiseksi, että mies ei sitä täytä. Jos mies kyseenalaistaa vaatimustason, seuraa riitoja ja möksötystä kunnes mies lepyttelee lahjoin ja palataan takaisin lähtötilanteeseen.

Kun mies epäonnistuu riittävästi, ottaa nainen homman itselleen. Tästä mies saa tietysti hyvitellä lahjoin.

Kun nainen sitte on aikansa hoitanut hommaa, alkaa uhriutuminen ja valitus. Tämä vaatii tietysti lepyttelyä ja lahjoja mieheltä.

Jos mies jossain kohtaa ei sitten enää lepyttele ja lahjo onkin aika alkaa harkita eroa.

Ai sun kuvitelmissa? Vai onko sulla vaan noin huono parisuhde ja epäsopiva puoliso? Hanki parempi.

Vierailija
168/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

Milloin nainen on Suomessa elättänyt perheensä?

Kaikki yh:t elättävät perheensä. Myös meidän kaltaisessa erityislapsiperheessä jossa mies ei sitten kestänytkään vammaista lasta vaan lähti.

Ja hekö eivät saa elareita tai yhteiskunnan tukia 😂 tai sugar daddy elätä.

Vierailija
169/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteeran aiempaa kommenttia: " Sinkkunaiset käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Sorretaanko tässä jotenkin naisia?"

Miehenä olen sitä mieltä että naiset usein törsäävät aikaansa tarpeettomiin ja turhiin kotitöihin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat?

Kärjistettynä esimerkkinä lakanoiden viikkaaminen kahden ihmisen työpanoksena, tyynyliinojen silittäminen.

Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.

Olisiko ihan konkreettisia esimerkkejä ilman kärjistystä. Nuo kärjistykset kun usein ovat ääritapauksia, jotka eiv

Olennaista olisi teillä naisilla pohtia tätä asiaa ihan omasta vinkkelistänne, ja siinä olis tärkeää kyetä astumaan sen minä-minä-minän ulkopuolelle.

Olen siis ihan mies ja mietin mitä nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat joita naiset tekevät? Meillä minä olen huomattavasti tarkempi esim. siisteydestä ja sen takia asiaa pohdin.  

Vierailija
170/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Kyllä edelleenkin, jopa nuoremmissa sukupolvissa, naiset tekevät enemmän kotitöitä, kuin miehet, vanhemmista sukupolvista puhumattakaan. Itse en aio enää parisuhteeseen ryhtyä. Olen 57-vuotias, ja en ala ketään ukkoa enää passaamaan. 

Juu minäkin hoidin yksin kaikki kolme lasta mies ei osallistunut mihinkään lastenhoitoon tai kodinhoitoon. Lisäksi kävin töissä ja työmatkat 2 h/pvä ja siihen päälle kodin- ja lastenhoito.

No miehellä meni viikonloput alkoholin kanssa joten kun sitten erosin niin tuntui niin vapauttavalta ihan kuin olis vankilasta päässyt. Miehelle ei pystynyt lapsia antamaan koska alkoholi.

No olen varma etten ketään miestä enää ota tuli nähtyä kaikki ikävät puolet. Se oli sitä mullekaikkiheti meininkiä eikä se sovi mihinkään parisuhteeseen. Ulkomailla miehet on parempia ja naisista enemmän huolta pitäviä mutta nää alkoholiongelmaiset kotitontut ei kiitos enää.

Vierailija
171/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen vaatimustaso mitä mies ei täytyä?

Vierailija
172/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä keskusteluita lukiessa olen aina suunnattoman kiitollinen että oma kumppani on täyspäinen ja osallistuva, hyvä mies. Ei vaikuta meinaan olevan ollenkaan itsestäänselvyys :D

Jos miehesi puhuu vastavuoroisuudesta niin mitä hän sillä tarkoittaa?

Minulla on myös hyvä kumppani. Hän ei puhu vastavuoroisuudesta vaan osoittaa sen teoilla, hellyydenosoituksilla, huolenpitämisellä, kauniilla sanoilla, kunnioutuksella... Ihan niin kuin minäkin osoitan kunnioitukseni häntä kohtaan. 

Meillä ei jaeta töitä sukupuolen mukaan, se tekee, jolla on paremmin aikaa tai voimavaroja. Jos jotain jaetaan, niin siten että tehdäänkö itse vai kutsutaanko ammattilainen apuun. Meillä kun se on taloudellisesti mahdollista. 

Näin olemme eläneet yhteistä arkea ja juhlaa jo yli 30 vuotta. Samat arvot olemme koittaneet opettaa myös pojallemme ja ilokseni olen nähnyt samaa ajatusmallia myös hänen kumppanissaan.

Vierailija
173/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei otettu vielä armeijaan. Tytär kävi kutsunnat ja haaveilee ilmasotakoulusta. On monia paikkoja ja aloja, jonne naista ei ole otettu ihan vain sen naiseuden vuoksi. Armeijaan pääsy on historian mittakaavassa tapahtunut eilen, joten ei aivan voi olettaa, että olisimme täysin samalla viivalla asian suhteen.

Vierailija
174/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina olleet prinsessoja jotka odottavat erityiskohtelua ja mieheltään huomionosoituksia ja hemmottelua 🙃 sitä ei tietysti nainen itse oikein hoksaa kun pitää sitä niin itsestäänselvänä.

Nykyään se on vain korostunutta.

Minusta on aivan normaalia, että romanttisessa parisuhteessa odotetaan toiselta hemmottelua ja huomioimista. Miksi ihmeessä rakastava puoliso ei sitä antaisi? Oma mies tuo ajoittain kukkia ja hieroo iltaisin kipeitä hartioita. 

Vierailija
175/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että pil lua pitää antaa.

Vierailija
176/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimo silittää sukatkin. Ei annan minun hoitaa pyykkiä kun en kuitenkaan hoitaisi hänen vaatimustensa mukaisesti. Sitten uhriutuu asiasta.

Emäntäkouluissa opetettiin kuinka vuodevaatteet pitää mankeloida ja viikata tarkalleen oikein.

Monelle jäi tiedostamatta että noin täytyy toimia laitoksissa eikä suinkaan kotona. Kaappitilaa luulisi nykyään löytyvän niin ettei tuollaiseen tarvitse aikaansa tuhrata. Niin vain moni äiti lapsilleen opettaa kumminkin että lakanat pitää vähintään vetää suoraksi ja viikata tietyn kaavan mukaan.

Silittäminen menee tosiaan monelle ylettömäksi. Silitän kyllä itsekin kauluspaitani, nopeasti ja vain strategisista paikoista jollei erityisempää syytä ole.

Armeijassa vaatteet viikattiin koska oli pienet kaapit sekä tarkastusmahdollisuutta varten. Sitä harrastan niille vaatteille joita en juuri käytä, hylly näyttää siltä että järjestystä olisi. Käyttövaatteet on kumminkin kuivauksesta suoraan laatikoissa ilman mitään työpanosta.

Vanha sananlasku kertoo että "nuttu nurin, onni oikein"

Vierailija
177/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä naisena teitä miehiä jotka elätte tuollaisessa parisuhteessa jossa koette tulevanne epäreilusti kohdelluksi ja vaimo odottaa jotain lahjoja (wtf). Miksi ette eroa? Suomessa ketään ei pakoteta olemaan avioliitossa vaan se ero ihan oikeasti on vaihtoehto. Se toki vaatii sitä vastuun ottamista omasta elämästä sen sijaan että vaan valittaa. 

Ihan aidosti tasavertaisiakin parisuhteita on olemassa jossa se koti ei muodosta sotatannerta jossa taistellaan siitä kumpi vie roskat ja kuka pesee pyykit.

Vierailija
178/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina olleet prinsessoja jotka odottavat erityiskohtelua ja mieheltään huomionosoituksia ja hemmottelua 🙃 sitä ei tietysti nainen itse oikein hoksaa kun pitää sitä niin itsestäänselvänä.

Nykyään se on vain korostunutta.

Kerropa tuo sille mökin mantalle joka miehensä ja lapsikatraansa kanssa raatoi pikkuisella tilallaan että pysyivät hengissä. Tietysti silloinkin varmaan kumpikin ododtti hellyydenosoituksia ja hemmottelua, mutta aika kaukana prinssistä ja prinsessasta.

Saattoi tosin olla hellyyskin pidemmän päälle kortilla kun arki on tarpeeksi kauan jyllännyt. Hemmottelua tuskin taisi olla olemassakaan.

Puute ja huoli lienee enemmän läsnä. Ja hampaatkin mätäni suuhun eikä hammaslääkärillä käyntiä tunnettu muuhun kuin hampaanpoistoon, jos siihenkään.

Vierailija
179/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä!

En ymmärrä miten arjen kodinhoito on niin aikaaviepää. Astianesukoneeseen sopivat astiat ja ruuantekovälineet vähentävät tiskiä, robotti-imuri hoitaa suurimman osan siivouksista, pyykkikoneen täyttämiseen ja pyykkien siirtäminen kuivausrumpuun ei kestä kauaa. Puiset paistolastat surutta roskiin, paistinpannuiksi valurautaa, matoiksi ei kannata hankkia mitään pitkäkarvaisia robotti-imurin tukkivaa mallia...

Naisten kotitöihin käytetty liika aikakin on just jotain täydellisyyteen pyrkimistä, kun pitäisi järkevöittää prosessia.

Vierailija
180/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meininki on yhä. Miehet luulee että on tehnyt osansa kun vie joskus roskat. Siitä pitäisi vielä palkita.

Pyh. Meillä siivoan yksin koko talon, huolehdin tiskit ja usein pyykitkin. Ja pihatyöt yms tekniset jutut. Jos jätän kämpän siivoamatta vapaapäivänä kun rouva on töissä, niin hän odottaa olevan aina siistiä kotia kun tulee töistä. Onhan minulla aikaa hänen mielestään. Muuten saan kuulla asiasta vähintäänkin riittävästi. Toisinpäin ei tapahdu juuri koskaan, eikä asiasta sovi huomauttaa tai tulee riita. 

Ei ole tasapuolista meillä, mutta parempi tossun alla kuin taivasalla 😡. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän