Mitä miehet tarkoittavat vastavuoroisuudella parisuhteessa?
Millä tavalla naiset eivät sitä toteuta nykyisin? Vieras ajatus näin iäkkäämmälle naiselle, jonka ikäpolvessa miehet ovat vaan oleskelleet parisuhteessa ja perheessä ja naiset tehneet lähes kaiken.
Kommentit (345)
Näitä keskusteluita lukiessa olen aina suunnattoman kiitollinen että oma kumppani on täyspäinen ja osallistuva, hyvä mies. Ei vaikuta meinaan olevan ollenkaan itsestäänselvyys :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sitä, että haluavat jatkossa kantaa kotitöiden taakan palkkatyön ohella, hoitaa lapsensa ja antaa vaimon rentoutua parhaaksi katsomallaan tavalla.
Koska toisinpäin on ollut about tuhat vuotta.
Tämä olisi se bare minimum josta lähdetään rakentamaan yhteistä elämää.
Eroja on paljon, ihan syystäkin.
En itse edes ymmärrä, miksi heteroparisuhdenormi on edelleen kovaa huutoa, vaikka naiset pärjäisivät hyvin omillaankin. Onneksi minun ei tarvitse. Voin elää omaa itsellistä, seesteistä elämää ja ihmetellä heterosuhteissa elävien naisten ongelmia.
Koska biologia.
Jos nainen tekee lähes kaiken, hän ei tuo tuo rahaa tupaan. Mies maksaa kaiken ja haluaa jotain vastineeksi? Eikö🤨
Vierailija kirjoitti:
Näitä keskusteluita lukiessa olen aina suunnattoman kiitollinen että oma kumppani on täyspäinen ja osallistuva, hyvä mies. Ei vaikuta meinaan olevan ollenkaan itsestäänselvyys :D
Jos miehesi puhuu vastavuoroisuudesta niin mitä hän sillä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tekee lähes kaiken, hän ei tuo tuo rahaa tupaan. Mies maksaa kaiken ja haluaa jotain vastineeksi? Eikö🤨
Ei. Nainen tekee tämän kaiken oman kokopäiväisen palkkatyön lisäksi. Seuraavaksi väität ettei naisen palkkatyö ole niin vaativaa ja raskasta kuin miehen. Väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan.
Yhteiskuntaan tulee sosiaalistaa sinkkuusnormi. Jos hyvää ei löydy, huonoakaan ei tarvitse huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tullut kysyneeksi. Olettaisin että tarkoittaa molemminpuolista huomioon ottamista ja sitä että puhalletaan sekä parisuhteessa että kotona yhteen hiileen, yhteistä hyvää kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan.
Yhteiskuntaan tulee sosiaalistaa sinkkuusnormi. Jos hyvää ei löydy, huonoakaan ei tarvitse huolia.
Tämä on jo nyt vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä?
Naiset ovat aina olleet prinsessoja jotka odottavat erityiskohtelua ja mieheltään huomionosoituksia ja hemmottelua 🙃 sitä ei tietysti nainen itse oikein hoksaa kun pitää sitä niin itsestäänselvänä.
Nykyään se on vain korostunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteeran aiempaa kommenttia: " Sinkkunaiset käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Sorretaanko tässä jotenkin naisia?"
Miehenä olen sitä mieltä että naiset usein törsäävät aikaansa tarpeettomiin ja turhiin kotitöihin.
Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat?
Kärjistettynä esimerkkinä lakanoiden viikkaaminen kahden ihmisen työpanoksena, tyynyliinojen silittäminen.
Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tullut kysyneeksi. Olettaisin että tarkoittaa molemminpuolista huomioon ottamista ja sitä että puhalletaan sekä parisuhteessa että kotona yhteen hiileen, yhteistä hyvää kohti.
Esimerkki omasta parisuhteesta vaikkapa sellainen että jos vaimo jotain tarvitsee niin minun pitää venyä. Lyhyelläkin varoajalla, milloin mitäkin.
Kun itse sitten tarvitsisin palvelusta on ongelma minun ja hän ei ole mikään passaaja ja hän ei nyt jaksa ja näin. Vaikka sitten apteekissa vaan pitäisi kävästä särkylääkettä hakemassa. "Miksi et ole huolehtonut että kaapissa olisi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteeran aiempaa kommenttia: " Sinkkunaiset käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Sorretaanko tässä jotenkin naisia?"
Miehenä olen sitä mieltä että naiset usein törsäävät aikaansa tarpeettomiin ja turhiin kotitöihin.
Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat?
Kärjistettynä esimerkkinä lakanoiden viikkaaminen kahden ihmisen työpanoksena, tyynyliinojen silittäminen.
Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.
Minun vaimo silittää sukatkin. Ei annan minun hoitaa pyykkiä kun en kuitenkaan hoitaisi hänen vaatimustensa mukaisesti. Sitten uhriutuu asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä?
Naiset ovat aina olleet prinsessoja jotka odottavat erityiskohtelua ja mieheltään huomionosoituksia ja hemmottelua 🙃 sitä ei tietysti nainen itse oikein hoksaa kun pitää sitä niin itsestäänselvänä.
Kerropa tuo sille mökin mantalle joka miehensä ja lapsikatraansa kanssa raatoi pikkuisella tilallaan että pysyivät hengissä. Tietysti silloinkin varmaan kumpikin ododtti hellyydenosoituksia ja hemmottelua, mutta aika kaukana prinssistä ja prinsessasta.
Jos hänellä masentaa minun pitäisi tehdä sirkustemppuja. Jos minulla masentaa niin elä viiti iso mies valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki omasta parisuhteesta vaikkapa sellainen että jos vaimo jotain tarvitsee niin minun pitää venyä. Lyhyelläkin varoajalla, milloin mitäkin.
Kun itse sitten tarvitsisin palvelusta on ongelma minun ja hän ei ole mikään passaaja ja hän ei nyt jaksa ja näin. Vaikka sitten apteekissa vaan
Puhut nyt omasta parisuhteestasi - et kaikkien. Teillä vaikuttaa olevan vaimon ongelmat ja sinun ongelmat - ei yhteiset ongelmat. Siitä on yhteen hiileen puhaltaminen kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa tuo sille mökin mantalle joka miehensä ja lapsikatraansa kanssa raatoi pikkuisella tilallaan että pysyivät hengissä. Tietysti silloinkin varmaan kumpikin ododtti hellyydenosoituksia ja hemmottelua, mutta aika kaukana prinssistä ja prinsessasta.
Hohhoijaa. Sijaisuhriudutko nyt jostain mökin mantasta. Mitäpä veikkaat oliko muka a ja helppo elämä sillä mökin mantan miehelläkään voi herranjumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ihan konkreettisia esimerkkejä ilman kärjistystä. Nuo kärjistykset kun usein ovat ääritapauksia, jotka eivät vastaa yleistä arkitodellisuutta.
Mielestäni ruokapöydän kattaminen arkenakin on ihan normaali juttu. Me ainakin pyrimme arkenakin syömään yhdessä ja pöytä katetaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse sitten tarvitsisin palvelusta on ongelma minun ja hän ei ole mikään passaaja ja hän
Vain omasta parisuhteesta voi kommentoida ja siitä kysyttiin. Oliko muita järkeviä havaintoja? Minulla ei myöskään ole tarvetta uhriutua muiden hypoteettisten ongelmien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Sijaisuhriudutko n
En, vaan kommentoin sinun väittämääsi jossa väität että KAIKKI ovat olleet prinsessoita ja odottaneet huomionosoituksia ja hemmottelua. Eikä kukaan väittänyt että se mieskään helpolla olisi päässyt. Kumpikin raatoi perheen eteen niska väärässä.