Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miehet tarkoittavat vastavuoroisuudella parisuhteessa?

Vierailija
11.06.2025 |

Millä tavalla naiset eivät sitä toteuta nykyisin? Vieras ajatus näin iäkkäämmälle naiselle, jonka ikäpolvessa miehet ovat vaan oleskelleet parisuhteessa ja perheessä ja naiset tehneet lähes kaiken. 

Kommentit (345)

Vierailija
201/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että naiset pyytäisivät miehiä treffeille.

Naiset kehuisivat miehiä komeiksi.

Naiset laittaisivat tekstiviestiä miehille.

Tällä tavoin toimiessa nainen päätyy vain hetken huviksi.

Jos mies haluaa tietyn naisen, mies tekee kaikkensa saadakseen hänet. 

Vierailija
202/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että naiset pyytäisivät miehiä treffeille.

Naiset kehuisivat miehiä komeiksi.

Naiset laittaisivat tekstiviestiä miehille.

Minä olen parisuhteessa. En ihan usko mieheni tykkäävän, jos pyytelisin miehiä treffeille, kehuisin miehiä komeiksi ja viestittelisin miesten kanssa. Voisin kyllä tehdä noin, jos haluaisin, mutta en halua tämän enempää miehiä elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.

Sain kerran ruuan valmiiksi ja huusin miehelle "syömään". Mies tuli keittiöön ja sanoi tyrmistyneenä, että eihän täällä ole edes pöytää katettu. Sanoin, että kai sinä itse osaat ottaa lautasen kaapista. Sen jälkeen olen vain ilmoittanut, että ruoka on valmis.

Mies sanoi pari päivää sitten, että onpas lattialla roskia, pitäisi imuroida. Ei ole vielä tapahtunut. Luultavasti hän tarkoitti, että minun pitää imuroida, mutta en nyt ymmärtänyt vihjettä.

Miksi naiset sietää tämmöistä elämää? Ettekö osaa tai uskalla olla yksin? 

Mikäs tässä on ollessa. Teen sen verran mikä huvittaa ja sitä mitä huvittaa tehdä.

Vierailija
204/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa tietyn naisen, mies tekee kaikkensa saadakseen hänet. 

Jahtaaminen ei ole enää nykypäivää.

Vierailija
205/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

Milloin nainen on Suomessa elättänyt perheensä?

Kaikki yh:t elättävät perheensä. Myös meidän kaltaisessa erityislapsiperheessä jossa mies ei sitten kestänytkään vammaista lasta vaan lähti.

Ja hekö eivät saa elareita tai yhteiskunnan tukia 😂 tai sugar daddy elätä.

Luuletko sinä säälittävä, surkea, onneton olento että yksinhuoltajat eivät käy töissä? Luulet tietenkin, kun elät vihassasi marinoituen harhamaailmassa, jossa naiset ovat joko miehensä tai jonkun helvetin sugar daddyn elätettävinä tai sitten yhteiskunnan tuilla ja tavallisia töissäkäyviä naisia ei ole olemassakaan. Tämän näkemyksen lausumista ei häiritse edes se, että sen lausuja ei itsekään ole ollut päivääkään töissä vaan kaikki aika menee naisvihassa velloen netissä. 

Näkemyksesi elatusmaksuista on myös todella kieroutunut. Kyseessähän on lapsen toisen vanhemman osallistuminen lapsen, siis todellakin OMAN lapsen elatukseen. Onneksi kuitenkaan sinun ei tätä asiaa tarvitse koskaan miettiä koska kukaan nainen ei kanssasi lisäänny, ikinä.

Vierailija
206/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen tekee kotityöt , hoitaa lapset, lasten kuskaamiset, koulut, harrastukset,lääkärit, hammaslääkärit, vanhempainillat, vasukeskustelut jne.lista on loputon ja tämä kaikki oman työn lisäksi. Mies kitisee ja vikisee, saa lopulta vietyä roskat ja on suuri sankari, kinuaa kiitosta, hei, mähän autoin sua. Perhe ja kotihan on vain naisen työmaa. ei sen perheellisen isä ihmisen joka kerää vain rusinat pullasta. siinä sitä vastavuoroisuutta. ja tiedän että on olemassa myös miehiä joilla on aivot ja hoitavat isän hommansa mallikkaasti, ollen ihania isiä lapsillensa ja puoliso vaimollensa. aika harvassa vaan ovat, ikävä kyllä

Vierailija
207/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa miesten työt ja nainen naisten työt. Näin se on ollut siitä asti kun maailma luotiin 6000 vuotta sitten ja näin se tulee aina olemaan.

Mitä miesten töitä on kaupungissa?

Vaikka mitä töit. Ite käyn töiden jälkeen kavereiden kans heittämäs fribaa! Vaimo nalkuttaa täst jatkuvasti. Onneks tienaan vaimoa reippaasti enemmän, niin hän ei uskalla erota. Muuten jäis kokonaan yksin 2 lapsen kaa.

T. Vapaasielu

Vierailija
208/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poislukien arjen välttämättömyydet, niin mun mielestä tuo vastavuoroisuus on sitä, että tehdään joskus toisen eteen asioita joista ei itse välttämättä niin välitä, mutta eivät ole kokonaan vastenmielisiä. Se voi olla vaikka pieniä arjen tekoja kuten kaalilaatikon tekemistä toiselle vaikkei itse siitä pidä ja toinen siitä pitää (tekee sitten itselle jotain muuta). Tai retkeillä katsomaan jotain nähtävyyttä, jonka itse vaikka tuntee tylsäksi mutta toista kiinnostaa. Kumpikin vuorollaan tekee toiselle jotain kivaa, vaikka ihan pientä halausta jos läheisyys on tärkeää. Tai kehua jostain jutusta, näyttää että arvostaa toista ja hänen tekemistään. Jo pelkästään kiitos on kiva sanoa vaikkapa purkin avauksesta tai vastaavasta, jos kiitos ei muten kuulu jokapäiväiseen sanastoon.

Vierailija
209/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että naiset olisivat muuttuneet Suomessa yhtäkkiä prinsessoiksi, joita suomalaismiehet palvelevat. Elättävät, siivoavat kodit, tekevät ruuat ja pesevät pyykit. Vai olenko väärässä? 

Milloin nainen on Suomessa elättänyt perheensä?

Kaikki yh:t elättävät perheensä. Myös meidän kaltaisessa erityislapsiperheessä jossa mies ei sitten kestänytkään vammaista lasta vaan lähti.

Ja hekö eivät saa elareita tai yhteiskunnan tukia 😂 tai sugar daddy elätä.

Luuletko sinä säälittävä, surkea, onneton olento että yksinhuoltajat eivät käy töissä? Luulet tietenkin, kun elät vihassasi marinoituen harhamaailmassa, jossa naiset ovat

Tämä. Noilla miesvikisijöillä jää myös se huomaamatta, että elarit menevät lapsen tarpeisiin eivätkä ole naisen humputtelurahaa. Elarit ovat muutenkin niin pienet, että näin kalliissa maassa ne juuri ja juuri riittävät perustarpeisiin.

Vierailija
210/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa miesten työt ja nainen naisten työt. Näin se on ollut siitä asti kun maailma luotiin 6000 vuotta sitten ja näin se tulee aina olemaan.

Vaikka mitä töit. Ite käyn töiden jälkeen kavereiden kans heittämäs fribaa! Vaimo nalkuttaa täst jatkuvasti. Onneks tienaan vaimoa reippaasti enemmän, niin hän ei uskalla erota. Muuten jäis kokonaan yksin 2 lapsen kaa.

T. Vapaasielu

Niin että sun mielestä eron jälkeen sinun ei tarvitse mitenkään rahoittaa OMIEN lastesi elämää. Ai niin. Sullahan on mielikuvitusvaimo ja mielikuvitusperhe. Kuka vatun älykääpiö muuten pitää harrastuksia kotitöinä.

Vierailija
211/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vapaasielu

Niin että sun mielestä eron jälkeen sinun ei tarvitse mitenkään rahoittaa OMIEN lastesi elämää. Ai niin. Sullahan on mielikuvitusvaimo ja mielikuvitusperhe. Kuka vatun älykääpiö muuten pitää harrastuksia kotitöinä.

Oikeastaan aika moni mies. - eri

Vierailija
212/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vapaasielu

Oikeastaan aik

Onneksi ne elarit lankeavat noidenkin maksettaviksi vaikka onhan se heidän mielestään hirveä vääryys että joutuu OMIA lapsia elättämään. Tavata ei tietenkään ole pakko.

Vierailija
213/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Kyllä edelleenkin, jopa nuoremmissa sukupolvissa, naiset tekevät enemmän kotitöitä, kuin miehet, vanhemmista sukupolvista puhumattakaan. Itse en aio enää parisuhteeseen ryhtyä. Olen 57-vuotias, ja en ala ketään ukkoa enää passaamaan. 

Minkä tai kuka pakottaa passaamaan vaikka eläisikin parisuhteessa?

Vierailija
214/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen tekee kotityöt , hoitaa lapset, lasten kuskaamiset, koulut, harrastukset,lääkärit, hammaslääkärit, vanhempainillat, vasukeskustelut jne.lista on loputon ja tämä kaikki oman työn lisäksi. Mies kitisee ja vikisee, saa lopulta vietyä roskat ja on suuri sankari, kinuaa kiitosta, hei, mähän autoin sua. Perhe ja kotihan on vain naisen työmaa. ei sen perheellisen isä ihmisen joka kerää vain rusinat pullasta. siinä sitä vastavuoroisuutta. ja tiedän että on olemassa myös miehiä joilla on aivot ja hoitavat isän hommansa mallikkaasti, ollen ihania isiä lapsillensa ja puoliso vaimollensa. aika harvassa vaan ovat, ikävä kyllä

Itse olet sen saamattoman miehesi valinnut ja lisääntynyt sen kanssa 

Vierailija
215/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siteeran aiempaa kommenttia: " Sinkkunaiset käyttävät kotitöihin enemmän aikaa kuin sinkkumiehet. Sorretaanko tässä jotenkin naisia?"

Miehenä olen sitä mieltä että naiset usein törsäävät aikaansa tarpeettomiin ja turhiin kotitöihin.

Ihan mielenkiinnosta, mitä mielestäsi nämä turhat ja tarpeettomat kotityöt ovat?

Kärjistettynä esimerkkinä lakanoiden viikkaaminen kahden ihmisen työpanoksena, tyynyliinojen silittäminen.

Turhan runsas siivoaminen tietty. Ruokapöydän kattaminen arjessa, jokainen aikuinen voi kyllä ottaa lautasensa ym kaapista.

Olisiko ihan konkreettisia esimerkkejä ilman kärjistystä. Nuo kärjistykset kun usein ovat ääritapauksia, jotka eivät vastaa yleistä arkitodellisuutta.

Mie

Ainakin sinä pyrit ja miehesi yrittää taas mukautua siihen ja lähes kaikkeen muuhunkin mitä pidät yhtä itsestään selvänä kuin ilmaa jota hengität. Kaikki tehdään aivan sattumalta kuten sinä tekisit...

Vierailija
216/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota itsellesi kunnon arabi

Vierailija
217/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edestakaisinliikettä

Vierailija
218/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oleskelee nykyisinkin. Vastavuoroisuus miehille tarkoittaa sitä, että he ei osallistu mihinkään ja nainen näkee kaiken vaivan.

Vierailija
219/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain kerran ruuan valmiiksi ja huusin miehelle "syömään". Mies tuli keittiöön ja sanoi tyrmistyneenä, että eihän täällä ole edes pöytää katettu. Sanoin, että kai sinä itse osaat ottaa lautasen kaapista. Sen jälkeen olen vain ilmoittanut, että ruoka on valmis.

Mies sanoi pari päivää sitten, että onpas lattialla roskia, pitäisi imuroida. Ei ole vielä tapahtunut. Luultavasti hän tarkoitti, että minun pitää imuroida, mutta en nyt ymmärtänyt vihjettä.

Et ole vielä selvästi ymmärtänyt kuka on mies talossa ja kenen tulee pitää paikat puhtaana. No ehkä ymmärrät paremmin kun kuulet saman suoraan anopin suusta, miten likaista täällä onkaan.

Vierailija
220/345 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy niitä isoisiä komppaamaan näitä vikisijöitä, ettei elareita tarvitse pyytää miehen OMISTA lapsista. Vain huvi eli se tapaaminen käy. Vuosikymmenien jälkeen valitetaan kuinka exä ei tehnyt tarpeeksi kotitöitä. Katkeruus on syvä eikä ymmärretä elämään kuuluvan myös vastuuta ja että elämää pitäisi jatkaakin. Miksiköhän näitä miehiä petetään jopa toistuvasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi