Mielipiteitä miehen kommentista: Nykyään naiset kuvittelee että he ansaitsee kaiken.
Meillä ollut suhteessa vaikeaa jo pidempää. Riitatilanteessa mies möläytti tuollaista. On välillä muutenkin möläytellyt misogynistisiä kommentteja, ja se tapa miten on minua kohdellut, pitänyt pitkälti itsestäänselvyytenä puhuu myös omaa kieltään. Mitä mies tuolla mahtaa tarkoittaa?
Kommentit (426)
"Kyse oli enemmän siitä, että molemmilla on hommat, joista pitää. Ei ollut tarkoitus saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta."
Siis anteeksi mitä, kaveri kirjoitti ei vaan yhtä vaan kymmenisen kohtaa, joissa huudetaan yksinkertaisiin asioihin kirjaimellisesti "apua", etkä kuitenkaan yrittänyt saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta :D
Nolasit vaimosi ihan tahallasi nostaaksesi itseäsi.
"Eiköhän toi miesten turhautuminen kuvattuun tilanteeseen keskimäärin johdu siitä, että miehen odotetaan perinteisesti tuossakin tilanteessa maksavan isoimman osan kuluista vaikka tienaisi vähemmän."
Ihanko oikeasti? Uranaiset ovat harvoin kovin perinteisiä naisia joten hankala uskoa että he jotenkin järjestään odottaisivat noin perinteistä roolijakoa jos ovat ihan tietoisesti kuitenkin pienempituloisen miehen valinneet.
Minä en ainakaan odota vaan päinvastoin, mielellään maksan isomman osan menoista.
"Tälläkin palstalla on vaikka kuinka monta keskustelua siitä, että parisuhteessa enemmän tienaavan pitäisi maksaa suhteessa enemmän tuloistaan yhteisen arjen pyörittämiseen (ainakin silloin, kun se enemmän tienaava on miesoletettu)."
No niinhän pitääkin, oli se enemmän ansaitseva kumpi vain.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset oikeasti kuvittelee olevansa etuoikeutettuja, koska niillä on tissit ja v i t t u.
Sen huomaa jo siitä kun mies antaa ne pakit. Naiselta ei saa vaatia mitään ominaisuuksia, sen pitäisi riittää miehelle, että on nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uranaisena on kyllä saanut huomata, miten ennen pitkää miehellä kuin miehellä menee tunteisiin se, että nainen tienaa huomattavasti enemmän. Ensin niin ihana ajatus uranaisesta murenee myös turhautumiseen siitä, ettei kotona odotakaan pullantuoksuinen puoliso, joka on kuurannut nurkat ja silittänyt paidat miestä kaikenpalvova hymy kasvoillaan. "
Noin se varmaan liian usein menee. Syynä on vain ja ainoastaan näiden miesten heikko itsetunto.
Onneksi olen itse löytänyt miehen jota ei häiritse tipan tippaa että minä ansaitsen häntä enemmän. On ihan ilman ongelmia hoitanut ison osan arjesta ja lapset kun minä olen tehnyt pidempää päivää. Kokee että on päinvastoin saanut paljon kun lapset ovat hänelle tosi läheisiä ja on saanut muokata arjesta ja kodista sellaisen kun on halunnut. Eikä se ole hänen miehisyyttään vähentänyt. On muutenkin hyvin perinteinen mies joka tekee remontit
Tämä perustuu ihan siihen biologiseen tosiasiaan, että mies ei voi kantaa lapsia tai imettää. Parittelun kuormitus on aina naiselle suurempi ja sen vuoksi jumala on järjestänyt asian niin, että mies huolehtii ulkoisista puitteista.
Toki mies voi kannatella naista pienilläkin tuloilla raskauden ja pikkulapsiajan, ei hänen ole välttämätöntä olla isompituloinen.
Itse olen nykyään sitä mieltä, että jos mies ei hoida omaa osuuttaan eli kompensoi naisen urahaittaa ja tulonmenetyksiä, niin hän ei ansaitse paritella ja saada lapsia. Tällainen mies on loinen, jollaista esiintyy lähinnä jollain merikroteilla, eikä kuulu nisäkäs- tai ihmisten maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista on tavallisen naisen vaatima prinsessakohtelu ja prinsessaelämä? Kiinnostaa kovasti, koska en ole sellaista kokenut.
Tällaiset kommentit tulee ihmisiltä, jotka on kasvaneet perheissä, joissa toisia kohdellaan automaationa huonosti. Puhutaan rumasti, ollaan tahallaan ilkeitä, painetaan muita alas. Sitten kun joku olettaa ja odottaa, että hänelle annetaan normaalia hyvää kohtelua, syytetään prinsessaksi, vaativaksi yms, kun ei tajuta, että ollaan itse sammakoita.
Tämä. On paljon sosiaalisesti negatiivisia ihmisiä, joiden seura ei pidemmän päälle tee hyvää. He ovat oppineet läheisriippuvaisen mallin, että suhteessa ollaan koska on pakko, ei koska siinä tulee hyvä olo. Siksi eivät osaa ottaa toista aidosti huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli enemmän siitä, että molemmilla on hommat, joista pitää. Ei ollut tarkoitus saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta.
Mitä sinun vaimosi tekee, jos joudut viikoksi pois kotoa? Itkee auton vierellä, kun tankissa ei ole bensaa ja tiskaa käsin, kun tiskikone vilkuttaa vikakoodia? Itsehän sinä kirjoitit "apua" joka kohdan perään, joten melko avuttomalta vaimosi kuulostaa.
Älä jaksa olla lapsellinen. Ei avun pyytäminen auttamatta sitä tarkoita, ettei osaa. Itse osoitan miehen tarpeellisuuden pyytämällä apua vaikka en sitä oikeasti tarvitse. Miehiä on helppo vedättää. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista on tavallisen naisen vaatima prinsessakohtelu ja prinsessaelämä? Kiinnostaa kovasti, koska en ole sellaista kokenut.
Tällaiset kommentit tulee ihmisiltä, jotka on kasvaneet perheissä, joissa toisia kohdellaan automaationa huonosti. Puhutaan rumasti, ollaan tahallaan ilkeitä, painetaan muita alas. Sitten kun joku olettaa ja odottaa, että hänelle annetaan normaalia hyvää kohtelua, syytetään prinsessaksi, vaativaksi yms, kun ei tajuta, että ollaan itse sammakoita.
Tämä. On paljon sosiaalisesti negatiivisia ihmisiä, joiden seura ei pidemmän päälle tee hyvää. He ovat oppineet läheisriippuvaisen mallin, että suhteessa ollaan koska on pakko, ei koska siinä tulee hyvä olo. Siksi eivät osaa ottaa toista aidosti huomioon.
Jeps. Näitä "mitään ei voi enää sanoa" kun oma sanavarasto koostuu pelkistä solvauksista, nälvimisestä, vittuilusta, sekä "huumorista" joiden pohjavire on edellämainittu.
"Helmi on näköjään "tasa-arvoinen" mies, joka hoitaa yhteiset työt ja ne perinteiset miesten työt, joihin naiset ei koske. Tätähän tilastot kertoo: on yhteiset työt ja miesten työt."
Se ei ollut se pointti vaan odotin että joku tulisi kuitenkin kertomaan mikä naismainen reppana minulla on miehenä joten halusin kertoa että mieheltä onnistuu myös perinteisesti miehisinä pidetyt hommat.
Ja meillä tekee hommat aina se jolle ne luontevimmin sopivat. Ei ole miesten ja naisten töitä.
"Mutta seuraavaksi herää kysymys, mitä tuo helmiparka on itselleen saanut?"
No on saanut naisen joka arvostaa ja rakastaa miestään ja sen takia jaksaa panostaa vaikkapa suhteen fyysiseen puoleen lapsiperhearjenkin keskellä. Lisäksi on saanut hienot lapset joiden kanssa saa touhuta paljon ja luoda heihin läheisen suhteen. Ja saa laittaa heille ruoaksi vaikka uunimakkaraa juuri silloin kuin haluaa kun sen itse tekee ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse oli enemmän siitä, että molemmilla on hommat, joista pitää. Ei ollut tarkoitus saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta.
Mitä sinun vaimosi tekee, jos joudut viikoksi pois kotoa? Itkee auton vierellä, kun tankissa ei ole bensaa ja tiskaa käsin, kun tiskikone vilkuttaa vikakoodia? Itsehän sinä kirjoitit "apua" joka kohdan perään, joten melko avuttomalta vaimosi kuulostaa.
Älä jaksa olla lapsellinen. Ei avun pyytäminen auttamatta sitä tarkoita, ettei osaa. Itse osoitan miehen tarpeellisuuden pyytämällä apua vaikka en sitä oikeasti tarvitse. Miehiä on helppo vedättää. 😂
Niin, lasteni isä lähti kun eräs Sari tarvitsi häntä enemmän kuin minä. 😂
"Mitä sinun vaimosi tekee, jos joudut viikoksi pois kotoa? Itkee auton vierellä, kun tankissa ei ole bensaa ja tiskaa käsin, kun tiskikone vilkuttaa vikakoodia?"
Se että tekee asioita joista tykkää ei ole synonyymi sille että on täysin avuton kaikissa muissa asioissa. Esim. minä pesen kyllä meillä useimmiten pyykit mutta mieheni osaa kyllä tarvittaessa käyttää pyykkikonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan naiset oikeasti kuvittelee olevansa etuoikeutettuja, koska niillä on tissit ja v i t t u.
Onneksi vanhuus palauttelee prinsessat pilvilinnoistaan maanpäälle meidän muiden kuolevaisten joukkoon.
Niin mitä se naisten saama prinsessakohtelu on? Anna muutama esimerkki.
En ole tuo, jolta kysyt. Mutta vaikuttaa siltä, että edelleen nimenomaan miehiltä odotetaan sitä perinteistä miehen roolia silloin kun se naisia hyödyttää. Näin olen sen käsittänyt. Ja se ärsyttää (oikeutetusti) monia miehiä. En ole mies, mutta tällaista olen kuullut.
Miehesi tarkkaili elinympäristöään, muodosti havainnoistaan paikkansa pitävän ajatuksen, jonka sanoi ääneen. Ei miehessäsi ole mitään vikaa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen huomaa jo siitä kun mies antaa ne pakit. Naiselta ei saa vaatia mitään ominaisuuksia, sen pitäisi riittää miehelle, että on nainen.
Niin no se on vähän se pointti. Naisella on kohtu jolla pystyy tuottamaan jälkeläisiä sekä nisät, joilla näitä ruokkia.
Jos taas miehellä ei ole muuta kuin tarjota pelkkää siitosta, niin miksi ostaa koko lehmää kun voi ostaa maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen manipuloiva parisuhde millään tavalla onnellinen? Itse en viitsi pelailla tuollaisia pelejä mitä sinä harrastat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vanhuus palauttelee prinsessat pilvilinnoistaan maanpäälle meidän muiden kuolevaisten joukkoon.
Niin mitä se naisten saama prinsessakohtelu on? Anna muutama esimerkki.
En ole tuo, jolta kysyt. Mutta vaikuttaa siltä, että edelleen nimenomaan miehiltä odotetaan sitä perinteistä miehen roolia silloin kun se naisia hyödyttää. Näin olen sen käsittänyt. Ja se ärsyttää (oikeutetusti) monia miehiä. En ole mies, mutta tällaista olen kuullut.
Jos on transsukupuolinen niin sittenhän voi olla vaikka toisen miehen kanssa.
"Toki mies voi kannatella naista pienilläkin tuloilla raskauden ja pikkulapsiajan, ei hänen ole välttämätöntä olla isompituloinen. "
Sinulle on näkäjään ihan uutta että äiti saa vanhempainrahaa silloin kun on vanhempainvapaalla. Ja se on vielä tulosidonnainen eli mitä isommat tulot äidillä on, sen enemmän vanhempainrahaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi syy miksen ole naisten kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyse oli enemmän siitä, että molemmilla on hommat, joista pitää. Ei ollut tarkoitus saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta."
Siis anteeksi mitä, kaveri kirjoitti ei vaan yhtä vaan kymmenisen kohtaa, joissa huudetaan yksinkertaisiin asioihin kirjaimellisesti "apua", etkä kuitenkaan yrittänyt saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta :D
Nolasit vaimosi ihan tahallasi nostaaksesi itseäsi.
Tilastollisesti ihan perustapaus, joten miten tuossa nolattiin mitään? Valtaosa täälläkin kailottavista jättää miehelle nuo hommat eikä osaa niitä hoitaa. Osa niistä kokee saaneen itselleen "helmen" koska voi noukkia rusinat pullista.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse näen tuon asian, rintanrinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. Kaikkea ei ole meillä jaettu tismalleen tasan, kun kaikilla on se oma tontinsa, myös lapsilla.
Se hoitaa keneltä parhaiten luonnistuu ja toinen katsoo sillä välin lasten perään.
Resepti menestykseen elokuusta 1985 lähtien.