Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä miehen kommentista: Nykyään naiset kuvittelee että he ansaitsee kaiken.

Vierailija
11.06.2025 |

Meillä ollut suhteessa vaikeaa jo pidempää. Riitatilanteessa mies möläytti tuollaista. On välillä muutenkin möläytellyt misogynistisiä kommentteja, ja se tapa miten on minua kohdellut, pitänyt pitkälti itsestäänselvyytenä puhuu myös omaa kieltään. Mitä mies tuolla mahtaa tarkoittaa?

Kommentit (426)

Vierailija
61/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat mitä muut naiset haluavat. Jos joku nainen on käynyt ulkomailla, kaikki naiset haluavat käydä ulkomailla ja saada sen kokemuksen. Ap taas ei välttämättä ole tehnyt mitään miehensä eteen, että mies haluaisi jakaa resurssejaan ja aikaansa ap:lle kyseisen toiveen toteuttamisessa.

Parisuhde on jossain määrin transaktionaalista: nainen ei ole ansainnut yhtään mitään pelkällä olemisella.

Tätä varmaan miehesi tarkoitti.

Eihän se ole pelkkää olemista jos huolehtii kodista, omasta ulkonäöstään, suunnittelee ja tekee hyviä ruokia, huolehtii lapsista (jotka tietty on ensin kantanut ja synnyttänytkin!) luo tunnelmaa, kivoja hetkiä jne ja toki nykynainen käy myös töissä siinä missä mieskin. Nuo on feminiinisiä asioita joita nainen tuo suhteeseen.

Oletteko käyneet yksinäisten miesten kämpissä ja nähneet miten likaisia ja ank

Ja ne naisten asunnotko on siistejä ja viihtyisiä? 😂😂😂😂

Vierailija
62/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, ettäme miehet alamme saada tarpeeksemme emmekä suostu enää olemaan naisten sylkykuppeja.

T. Incel, joka nimittelee ja solvaa naisia 24/7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista miehet sanoo järkytyttyään siitä, että naiset eivät enää elä vain heitä varten.

Tuon voi myös sanoa mies, joka katselee vierestä kun nainen etsii vaatimuslistan kanssa yksisarvista.

Vierailija
64/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nyt näyttää sinulle avoimesti, mikä hän on ja miten hän ajattelee. Kannattaako kuunnella oikein tarkkaan ja tehdä johtopäätökset. Tuollaiset yleistykset naisista on aina todella tympeitä ja paljonpuhuvia. Jos mies halveksuu naisia noin paljon, niin hän voi olla miesten seurassa. Ylipäätään tuollainen nais-miestappelu ei kuulu tasa-arvoiseen parisuhteeseen, vaan toinen pitäisi nähdä ensisijaisesti yksilönä.

Exäni tykkäsi heitellä tuon kaltaisia kommentteja ja todella usein sellaisissa tilanteissa, kun hän oli ollut tyly tai ilkeä naista kohtaan ja sai siitä palautetta. "Naiset on just tuommoisia, ei osaa ottaa edes palautetta vastaan". No hänkin saa kohdistaa ilkeilynsä jatkossa ihan vain miehille.

Jeps.

Itse olen naisena viimeisen 10 vuoden aikana saanut 0 kehua olevani kaunis, miehiltä ja naisilta. Miehien ulkonäköä olen kehunut useamman kerran. Joskus en saa mitään vastausta ja joskus minua on alettu halveksumaan jopa "imartelusta". 

Jos miehet haluavat elää todellisuudessa, missä palaute on pelkkää sättimistä ja valittamista, niin siitä vaan. Itse en aio sellaiseen osallistua.

Ei se ole sattumaa, että vain toinen sukupuoli ajautuu pääasiassa sotiin ja tappeluihin ihan pikkulapsesta lähtien. Ja naisten kannattaa tunnistaa tämä universaali, biologiseen hormonitoimintaan perustuva ero ennemmin kuin myöhemmin, ja tehdä omat valintansa se huomioonottaen. Esim. jos haluaa elää hyvää ja tervettä elämää, ei välttämättä kannata jakaa samaa asuntoa sotaisan siitoshullun kanssa.

Vierailija
65/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli hienoa aikaa se, kun hyvän miehen mittari oli "ainakaan se ei lyö eikä juo". Inhottavaa, kun naiset haluavat kumppaniltaan vastavuoroisuutta parisuhteessa, ikään kuin todella oltaisiin tasavertaisia kumppaneita. Alennetaan kaikki rimaa. Miehetkin voisivat ryhtyä pitämään hyvänä naisena naista, joka "ainakaan ei lyö ja juo".

Tämä. Ja näitä ihmisiä, jotka edelleen pitävät tätä hyvän miehen mittarina, on pilvin pimein. Kun vuosia sitten erosin exästäni, minullekin sanottiin että oletko nyt miettinyt asiaa kunnolla, kun on kuitenkin hyvä mies kun "lyö eikä juo". Olin ihan että näinkö se tosiaan muka on, että mieheltäkö ei mitään muita ominaisuuksia saa vaatia? Meillä ei ollut lapsia emmekä olleet naimisissa, joten minulle oli ihan selvä, etten rupea passaamaan lopun elämäni jotain vätystä vain siksi, ettei juo eikä lyö. Se, että muut olivat vuosien saatossa tottuneet hänen läsnäoloonsa ei minusta ollut riittävä syy jatkaa parisuhdetta, joka ei minulle sopinut.

Vierailija
66/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole misogyniaa vaan ihan fakta. Naisista on tullut uskomattomia minä-minä-minä mulkkuja.

Mikään "kaikki naiset ovat/kaikki miehet ovat" ei ole fakta. On aina jollain tavalla harhaista kuvitella kokonaisen ihmisjoukon olevan kaikkien samanlaisia eikä omia yksilöitään.

Vierailija
67/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä  ihmeen etuoikuksia naisilla on, joita ei ole miehellä?

Nainen nousee aamulla ylös ja lähtee töihin. Jos on vuorotöissä menee töihin miten sattuu. Näin tekee myös mies. 

Nainen tulee töistä kotiin ja jos on lapsia , hakee ne hoidosta ja jos lapset on jo koululaisia, nämä kulkee koulumatkat itse. Miehillä kai sama?

Nainen tulee töistä kotiin ja laittaa ruokaa , jos ei ole miehen vuoro sitä tehdä. Ja ihan kaikki miehet ei taida kokata?

Nainen pesee pyykkiä ja lataa tiskikoneen. Mieskin ehkä osallistuu näihin?

Nainen auttaa lapsia läksyissä, toivottavasti mieskin. 

Sitten koko poppoo menee nukkumaan. 

Missä ne etuoikeudet nyt sitten on, mitä nainen saa, mutta mies ei?

Vierailija
68/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista miehet sanoo järkytyttyään siitä, että naiset eivät enää elä vain heitä varten.

Tuon voi myös sanoa mies, joka katselee vierestä kun nainen etsii vaatimuslistan kanssa yksisarvista.

Onko yksisarvinen kenties semmoinen kohtelias ja sivistynyt mies, jolla ei ole outoja mielipiteitä naisista ja joka on jopa naisten puolella?

Vierailija
69/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut mielenkiintoisen piirteen nykynaisten maailmankatsomuksessa ja siinä miten he käsittävät miehen ja naisen välisen suhteen, mitä he yleensäkin mieheltä kaipaavat ja mikä on miehen tai naisen rooli heidän keskinäisessä suhteessaan. Nämä huomioni olen tehnyt pääpiirteissään sosiaalisen median sekä lähipiirin tuttavanaisia tarkkaillen. Tämä ei tietenkään koske kaikkia naisia jotka olen tavannut mutta olen huomannut sen että, mitä enemmän henkilö määrittää itsensä juuri naiseksi eikä niinkään vain ihmiseksi, sitä enemmän hän toteuttaa tällaista huomioni kiinnittänyttä piirrettä.

Minusta joillakin naisilla itsenäisyys on noussut päähän ja hänestä on tullut itsekäs. Hän luulee että voi vahvana vaatia muilta paljon mutta hänen ei itsensä tarvitse tehdä mitään. Itse käsitän tasa-arvon siten, että seistään rintarinnan ja saadaan tukea toistemme vahvuuksista mutta jotkut käsittää asian ilmeisesti niin,

Kertoisitko ihan konkreettisesti mitä nämä naisen vaatimat asiat on?

Vierailija
70/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat mitä muut naiset haluavat. Jos joku nainen on käynyt ulkomailla, kaikki naiset haluavat käydä ulkomailla ja saada sen kokemuksen. Ap taas ei välttämättä ole tehnyt mitään miehensä eteen, että mies haluaisi jakaa resurssejaan ja aikaansa ap:lle kyseisen toiveen toteuttamisessa.

Parisuhde on jossain määrin transaktionaalista: nainen ei ole ansainnut yhtään mitään pelkällä olemisella.

Tätä varmaan miehesi tarkoitti.

Eihän se ole pelkkää olemista jos huolehtii kodista, omasta ulkonäöstään, suunnittelee ja tekee hyviä ruokia, huolehtii lapsista (jotka tietty on ensin kantanut ja synnyttänytkin!) luo tunnelmaa, kivoja hetkiä jne ja toki nykynainen käy myös töissä siinä missä mieskin. Nuo on feminiinisiä asioita joita nainen tuo suhteeseen.

Oletteko käyneet yksinäisten

Kyllä yleensä naiset välittävät asunnon siisteydestä ja muutenkin esteettisistä asioista enemmän ja tämä aiheuttaa riitaa heterosuhteissa (ehkä yleisin riidan aihe) kun on täysin eri vaatimustasot. 

Vierailija
71/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole misogyniaa vaan ihan fakta. Naisista on tullut uskomattomia minä-minä-minä mulkkuja.

Mutta miehet olleet sitä aina? Yksin miesten oikeus? (Siis osa miehistä, kaikki ei todellakaan onneks ole!)

Miehet ovat aina laittaneet itseään likoon perheen ja maansa puolesta. Ja niin tekevät edelleen. Ukrainastakin naiset pakenivat hippulat vinkuen miesten jäädessä puolustamaan koteja.

Minulle on jäänyt mysteeriksi milloin mies on ollut Suomessa etuoikeutetussa asemassa? Milloin suomalainen mies on voinut olettaa elämältä muuta kuin sitä, että työtä tekemällä saatoimeentulon? On harhaista väittää, että mies pitäisi lähtökohtaisesti itsellään jotain muita "etuoikeuksia". Jos mi

Vielä isompi mysteeri on se, milloin nainen Suomessa on saanut jotain etuoikeuksia???

Suomi on 80-luvulle asti ollut maatalousyhteskunta.  Ei silloin mies "elättänyt " naista, eikä oikein niitä lapsiakaan, koska nämä kaikki teki sitä työtä ihan samalla lailla.

Esim. omat vanhemmat osti sotien jälkeen pienen maatilan ja molemmat siellä teki töitä ja me lapset myös. Meidän tarina on aika tavallinen sen ajan Suomessa. Itse synnyin vasta 60-luvulla, joten en tiedä miten vanhemmat on pärjänneet, kun perheessä on ollut monta pientä lasta ja silti on pitänyt  hoitaa karja ja tehdä heinätyöt, viljat ym peltotyöt. Siihen aikaan vielä hevospelillä ja viitakkeella ja heinät seipäille käsipelillä. Myös kylväminen tehtiin käsipelillä. Hoitaa kasvimaat, pestä pyykit pyykkilaudalla käsin hinkaten, Vesi haettu maitokärryillä astioilla 300 metrin päästä lähteestä. 

Äiti on ollut jatkuvasti raskaana, imettänyt, hoitanut ne lapset, karjan, tehnyt ruuat, pessyt pyykit, siivonnut ja tiskannut, hoitanut kasvimaata, tehnyt töitä pellolla jne. Jo pelkkä veden kuskaaminen on käynyt työstä (yksi lehmä kuluttaa vettä 120-180 litraa vuorokaudessa)

Isä käynyt vieraan töissä ja tehnyt siinä sivussa maatilantöitä.  Ja me lapset sitä mukaan, kun on kyetty, kitketty ja kasteltu kasvimaita. Kannettu vasikoille ja lehmille vettä ja oltu siellä pellolla. 

Eli ei ne naisetkaan mitään etuoikeutettuja ole ollut. Ehkä jossain kaupungissa joku johtajan rouva on voinut elää etuoikeutettua elämää piikoineen, ei tavallinen kansa koskaan. 

Feminismi rantautui Suomeen vaikka sen ideologia ei istu millään mittarilla mitattuna suomalaiseen yhteiskuntaan, mutta se sai luvan kelvata, kun parempaakaan ei ollut tarjolla. Sama pätee myös myöhempiin Amerikasta pöllittyihin termeihin. 

Suomessa eletään mahdollisuuksien tasa-arvon piirissä, ja jokainen on lain edessä yhdenvertainen. Jotkut hakevat absoluuttista lopputuloksen tasa-arvoa, jota ei voi saavuttaa ilman järjenvastaista yksilöiden oikeuksien polkemista ja pakottamista. Jotkut naiset  tulkitsevat historiaa patriarkaattiteorian valossa. Heillä on kertomus siitä, miten naiset ovat "vasta" viimeisen sadan vuoden aikana hiljalleen tulleet miesten rinnalle työelämään, ja koska tämä ei aina ole sujunut ongelmitta, on kyseessä miesten sisäsyntyinen vihamielisyys ja vallanhalu naisia kohtaan. Tämä on yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.

Vierailija
72/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne naisten asunnotko on siistejä ja viihtyisiä?

Omani on, samoin kaikki joissa olen käynyt.

Sun ryyppyseurasi siisteystasosta en tiedä. Ehkä seurustelet tasollasi.

N

Vierailija
73/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se fantasia voi tuoda naisen elämään jopa positiivisia asioita, siinä missä mies tuo negatiivisia. Pohjimmiltaan fantasiat kuvaavat yleensä itseä, sillä se fantasia on lähtöisin itsestä.

Voi olla liian metafyysistä vauva.fi:hin, mutta fantasioija yleensä elää jo sitä elämää, mistä fantasioi. "Mies" -tittelin tuohon fantasiaan liittäminen lienee joko kohteliaisuutta tai ehdollistumaa. Itse en haaveile miehistä.

Vierailija
74/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin edellisissä aalloissa yritettiin saada maailma ymmärtämään, että naiset ovat yhtä hyviä kuin miehet. Seuraavaksi pitäisi saada se vakuutettua siitä, että he voivat olla myös yhtä perseestä kuin miehet.

Olen vakuuttunut.  En halua olla naisten kanssa enää missään tekemisissä.

Koskeeko tämä myös miehiä, jotka siis tosiaan olivat niitä, jotka ovat yhtä perseestä kuin naiset?

Minä en valitse seuraani sukupuolen mukaan, vaan käytöksen. 

Vierailija
75/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloittajan tilanteeseen pitäisi saada paljon enemmän kontekstia - koskiko riita pääosin rahaa ja kotityöjakoa, vai esim käyttäytymistä ja elintapoja?

Helppo homma jos ensiksimainittua, sillä raha on helppo laittaa numerona paperille ja samoin arvioida kotitöihin kulunut aika. 

Lähtökohta siinä ettei puhuta asenteella miehet vs naiset vaan ihmisinä joilla on eri tarpeet ja halut suhteessa

Vierailija
76/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismin edellisissä aalloissa yritettiin saada maailma ymmärtämään, että naiset ovat yhtä hyviä kuin miehet. Seuraavaksi pitäisi saada se vakuutettua siitä, että he voivat olla myös yhtä perseestä kuin miehet.

Koskeeko tämä myös miehiä, jotka siis tosiaan olivat niitä, jotka ovat yhtä perseestä kuin naiset?

Miesten kanssa en ole koskaan halunnutkaan olla tekemisissä.  Feminismi tuhosi naiset.

Vierailija
77/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miehet olleet sitä aina? Yksin miesten oikeus? (Siis osa miehistä, kaikki ei todellakaan onneks ole!)

Miehet ovat aina laittaneet itseään likoon perheen ja maansa puolesta. Ja niin tekevät edelleen. Ukrainastakin naiset pakenivat hippulat vinkuen miesten jäädessä puolustamaan koteja.

Minulle on jäänyt mysteeriksi milloin mies on ollut Suomessa etuoikeutetussa asemassa? Milloin suomalainen mies on voinut olettaa elämältä muuta kuin sitä, että työtä tekemällä saatoimeentulon? On harhaista väittää, että mies pitäisi lähtökohtais

Puppua ja puppua. Ja sitten päälle puppua. Hienoja sanoja valheiksi järjestettynä.

Vierailija
78/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kukkotappelut eivät ole koskaan kuuluneet naisille eivätkä tule kuulumaankaan.

Naiset ovat aina palkinneet sotilaat, urheilijat ja murhamiehet piparilla, joten historiallisen tilastofaktan perusteella väitteesi on höpönpöpön pöppöä.

Vierailija
79/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en valitse seuraani sukupuolen mukaan, vaan käytöksen. 

Tuo väite on selkeässä ristiriidassa ensimmäisen esittämäsi väitteen kanssa.

Vierailija
80/426 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, ettäme miehet alamme saada tarpeeksemme emmekä suostu enää olemaan naisten sylkykuppeja.

T. Incel, joka nimittelee ja solvaa naisia 24/7.

Nimittelyä ja sosiaalista lytttäämistä teillä feminismin pilaamilla on vain tarjolla.  Kuolkaa pois.

Näytäpä nyt miehenä meille solvaaville feministeille hyvää käytösesimerkkiä ja siisti suusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan