Mielipiteitä miehen kommentista: Nykyään naiset kuvittelee että he ansaitsee kaiken.
Meillä ollut suhteessa vaikeaa jo pidempää. Riitatilanteessa mies möläytti tuollaista. On välillä muutenkin möläytellyt misogynistisiä kommentteja, ja se tapa miten on minua kohdellut, pitänyt pitkälti itsestäänselvyytenä puhuu myös omaa kieltään. Mitä mies tuolla mahtaa tarkoittaa?
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se miesten väärä asenne. Naisetkin ansaitsevan aivan kaiken minkä haluavat tässä elämässä esim kunnollisen miehen. Mitä nyt niitä kunnollisia on vain yksi tuhannesta miehestä. Että onnea.
No onpa miesvihaa. Kunnollisia miehiä on paljon ja moni mies kykenee kasvamaan kunnolliseksi mieheksi, kun löytää naisen, jota ei halua päästää käsistään.
Ap:n mies ei toki ole sellainen, vaan joutaa luiskaan.
Taas tuo väärä asenne. Minä saan määritellä kunnollisen miehen tasan omien mielipiteideni mukaan. En vihaa miehiä. Meillä on vain eri käsitys siitä mikä on kunnollinen mies. Vihaatko sinä naisia kommentillasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nykyään suuttuvat kun nainen ei enää olekaan hiljainen lapanen, joka sivoaa ja kokkaa ja hoitaa lapset. Tottakai koulutetut nykynaiset haluavat enemmän kuin olla kyökkipiika!
Miehet nykyään suuttuvat kun nainen ei enää olekaan hiljainen lapanen, joka sivoaa ja kokkaa ja hoitaa lapset. Tottakai koulutetut nykynaiset haluavat enemmän kuin olla kyökkipiika!
Edelleen kysyn milloin nainen on Suomessa ollut kyökkipiika? Esim 60-luvulla Suomea ei pidetty tasa-arvoisena hyvinvointivaltiona, kun naiset kävivät töissä eivätkä olleet kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
- 70-luvun avainkaulalapsiJoidenkin naisten luoma ja ylläpitämä salaliittoteoria, jonka mukaan miehet systemaattisesti sortavat naisia ja vaikeuttavat na
Minusta Suomi on alkanut pahasti taantua.
Suomessa pyritään vahvasti samalle viivalle, mutta sekin johtaa epätasa-arvoon, kaikki eivät halua juuri sille määritellylle viivalle. On paljon naisia (ja miehiä), joita ei kiinnosta johtotehtävät, koska se ei sovi luonteelle. Kuin myös heitä, joita ei kiinnosta uralla eteneminen ykkösprioriteettina tai lainkaan, vaan perhearvoihin tai muuhun perustuva elämä. Silti monet naiset pitävät tasa-arvon mittarina sitä, kuinka monta naista on johtotehtävissä, armeijassa, tohtorina, eduskunnassa, kuinka monta äitiä töissä ja kuinka monta isää kotona. Tasa-arvossa kai on kysymys kuitenkin siitä, että on valinnanvapaus tehdä sitä, mikä kiinnostaa?
- 70-luvun avainkaulalapsi
Vierailija kirjoitti:
Niin että jos ei saada pillua/parisuhdetta, voidaan saman tien tehdä kaikesta kaikille kurjaa? Todella loogista
Miksi osallistua yhteiskunnan ylläpitoon, jos ei voi nauttia yhteiskunnan hedelmistä? Miksi pitää uhrata oma aikansa muiden hyvinvointiin? Mikä on se hyöty itselle?
Vierailija kirjoitti:
Toki! Mutta eivät saa kuin fwb suhteen eri asunnoissa. 🤷
" Silti monet naiset pitävät tasa-arvon mittarina sitä, kuinka monta naista on johtotehtävissä, armeijassa, tohtorina, eduskunnassa, kuinka monta äitiä töissä ja kuinka monta isää kotona. "
Tasa-arvon mittari ei ole se kuinka moni on johonkin päässyt vaan se kuinka moni niistä jotka johonkin haluavat saavat siihen reilun tasapuolisen mahdollisuuden. Ja siinä ei aina ihan joka käänteessä olla vielä päästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se miesten väärä asenne. Naisetkin ansaitsevan aivan kaiken minkä haluavat tässä elämässä esim kunnollisen miehen. Mitä nyt niitä kunnollisia on vain yksi tuhannesta miehestä. Että onnea.
No onpa miesvihaa. Kunnollisia miehiä on paljon ja moni mies kykenee kasvamaan kunnolliseksi mieheksi, kun löytää naisen, jota ei halua päästää käsistään.
Ap:n mies ei toki ole sellainen, vaan joutaa luiskaan.
Taas tuo väärä asenne. Minä saan määritellä kunnollisen miehen tasan omien mielipiteideni mukaan. En vihaa miehiä. Meillä on vain eri käsitys siitä mikä on kunnollinen mies. Vihaatko sinä naisia kommentillasi
No tottakai saat määritellä sen ihan niinkuin haluat. Ei kenenkään ole pakko ottaa ketään kanssaan parisuhteeseen. Mutta et sinä voi myöskään määrittää sitä, että vain yksi tuhannesta miehestä on kunnollinen, koska vain yksi tuhannesta täyttää sinun kriteerit. Minulle on kelvannut vain kaksi miestä elämäni aikana, mutta se ei tarkoita, etteikö ne muut miehet olisi olleet kunnollisia miehiä, eivät vain olleet minulle sopivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että jos ei saada pillua/parisuhdetta, voidaan saman tien tehdä kaikesta kaikille kurjaa? Todella loogista
Miksi osallistua yhteiskunnan ylläpitoon, jos ei voi nauttia yhteiskunnan hedelmistä? Miksi pitää uhrata oma aikansa muiden hyvinvointiin? Mikä on se hyöty itselle?
Koulutus on selkeästi epäonnistunut kohdallasi jos et ymmärrä mikä merkitys järjestäytyneellä yhteiskunnalla on sinunkin elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sinulla mahdollisuus niistä nauttia. Voit käyttää kauppoja, kirjastoa, kahviloita, teatteria, harrastaa seuroissa, käydä kirkossa, asua toisten rakentamassa talossa, paska menee pöntöstä viemäriin ja roskat pihalta kaatopaikalle. Tätä on yhteiskunta ja se on hieno juttu.
Jos nämä jutut eivät sinulle sovi, niin sitten voi tosiaan olla parempi muuttaa vaikka metsään ja elää siellä yhteiskunnatonta elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki! Mutta eivät saa kuin fwb suhteen eri asunnoissa. 🤷
Tuohan kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta.
"Miksi osallistua yhteiskunnan ylläpitoon, jos ei voi nauttia yhteiskunnan hedelmistä? "
Pillun saanti ei ole mikään yhteiskunnan hedelmä. Pillun saanti on parisuhdeasia ja riippuu juuri vain siitä miten paljon se toinen sinusta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
"Mies hoita työnsä JA KOTIHOMMISTA enemmän, kuten tuo "uranainen" on sanonut useaan kertaan."
No tietenkin hän hoitaa kotihommista enemmän jos on kotonakin enemmän. Vai pitäisikö jättää lapset ruokkimatta ja odottaa nälkäisinä vaimon kotiin tuloa kun mies on jo "kiintiönsä" tehnyt?
"Nyt se onkin jollain mystisellä logiikalla tasa-arvoa sitten."
Tasa-arvoa ei ole se että jokainen asia jaetaan pilkulleen 50-50. Mistä ihmeestä moinen käsitys on edes tullut?
Eiköhän naisia saa tästäkin asiasta kiittää. Samalla miehen pitää olla urheilullinen käymättä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat mitä muut naiset haluavat. Jos joku nainen on käynyt ulkomailla, kaikki naiset haluavat käydä ulkomailla ja saada sen kokemuksen. Ap taas ei välttämättä ole tehnyt mitään miehensä eteen, että mies haluaisi jakaa resurssejaan ja aikaansa ap:lle kyseisen toiveen toteuttamisessa.
Parisuhde on jossain määrin transaktionaalista: nainen ei ole ansainnut yhtään mitään pelkällä olemisella.
Tätä varmaan miehesi tarkoitti.
Olen nainen eikä kiinnosta mitkään ulkomaanmatkat, meikit, korut, muoti ja glamour. Videopelit kyllä kiinnostavat ja parasta luksusta minulle olisi, jos mies pelaisi kanssani.
Naiset pitää treffeillä työhaastattelun ja miehen pitää olls täydellinen että pääsee suhteeseen. Ylimielistä touhua
Vierailija kirjoitti:
Naiset pitää treffeillä työhaastattelun ja miehen pitää olls täydellinen että pääsee suhteeseen. Ylimielistä touhua
Ihan yhtä lailla se mies saa arvioida naista, haluaako tämän kanssa suhteeseen. Ja tämän vuoksi suuri osa miehistä valitseekin pikselinaisen verkosta, sillä oikeat naiset eivät vastaa heidän perversoituneihin haluihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulutus on selkeästi epäonnistunut kohdallasi jos et ymmärrä mikä merkitys järjestäytyneellä yhteiskunnalla on sinunkin elämässäsi.
😂
Vierailija kirjoitti:
Miten miehet sitten toimivat?
Vierailija kirjoitti:
" Silti monet naiset pitävät tasa-arvon mittarina sitä, kuinka monta naista on johtotehtävissä, armeijassa, tohtorina, eduskunnassa, kuinka monta äitiä töissä ja kuinka monta isää kotona. "
Tasa-arvon mittari ei ole se kuinka moni on johonkin päässyt vaan se kuinka moni niistä jotka johonkin haluavat saavat siihen reilun tasapuolisen mahdollisuuden. Ja siinä ei aina ihan joka käänteessä olla vielä päästy.
Sivuhuomautuksena, naiset ovat harvemmin ruinaamassa sukupuolikiintiöitä kaivoksiin, öljynjalostamoihin tai viemäreihin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluavat mitä muut naiset haluavat. Jos joku nainen on käynyt ulkomailla, kaikki naiset haluavat käydä ulkomailla ja saada sen kokemuksen. Ap taas ei välttämättä ole tehnyt mitään miehensä eteen, että mies haluaisi jakaa resurssejaan ja aikaansa ap:lle kyseisen toiveen toteuttamisessa.
Parisuhde on jossain määrin transaktionaalista: nainen ei ole ansainnut yhtään mitään pelkällä olemisella.
Tätä varmaan miehesi tarkoitti.
Olipas erikoinen yleistys. Nykyaikana naiset matkustavat kyllä ihan omillaankiin, eivät siksi, että muutkin naiset matkustavat, vaan koska heillä on oma tahto ja mahdollisuus toteuttaa omia unelmiaan ja moni maksaa ihan itse omat reissunsa. Kumppanin kanssa matkustaminen taas on normaalia yhteistä aikaa ja elämän jakamista, eikä mikään palvelus minkä mies tekee naiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mikä kyllä nimenomaan ihastuin omaan mieheeni koska hän ei treffeillä käyttäytynyt kuin olisi ollut työhaastattelussa. Kerrankin mies joka ei yrittänyt vain kehua itseään vaan joka oli ihan vain oma itsensä ja oli nimenomaan kiinnostunut siitä millainen minä olen ja mitä minä ajattelen.
Minä riitän ihan siinä roolissa, jonka olen itse itselleni valinnut. Ei siinä auta, jos joku toinen kokee riittämättömyyttä rinnallani. En rupea laskemaan omia standardejani, että voin kantaa mukanani jotain rassukkaa. Outoa menoa miehillä, jos tarvitsevat toisen ihmisen, jota pitkin kiivetä omaan rooliinsa. Helpointa olisi olla sellainen ihminen kuin haluaa olla, ja toivoa, että jostain löytyy sellainen, joka on sen vastakappale.