Mielipiteitä miehen kommentista: Nykyään naiset kuvittelee että he ansaitsee kaiken.
Meillä ollut suhteessa vaikeaa jo pidempää. Riitatilanteessa mies möläytti tuollaista. On välillä muutenkin möläytellyt misogynistisiä kommentteja, ja se tapa miten on minua kohdellut, pitänyt pitkälti itsestäänselvyytenä puhuu myös omaa kieltään. Mitä mies tuolla mahtaa tarkoittaa?
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyse oli enemmän siitä, että molemmilla on hommat, joista pitää. Ei ollut tarkoitus saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta."
Siis anteeksi mitä, kaveri kirjoitti ei vaan yhtä vaan kymmenisen kohtaa, joissa huudetaan yksinkertaisiin asioihin kirjaimellisesti "apua", etkä kuitenkaan yrittänyt saada vaimoa kuulostamaan avuttomalta :D
Nolasit vaimosi ihan tahallasi nostaaksesi itseäsi.
Kyllä täällä oikein hakemalla haetaan riitaa.Kerron nyt faktan. Provokaatio on oikein oivallinen tapa ajankuluksi testata mielipidettään muilla.
Ja mikä olisikaan tehokkaampi tapa ärsyttää vanhuksia kuin julistaa äänekkäästi, että miehet ovat metsästäjiä, naiset kuuluvat keittiöön ja tasa-arvo on lähinnä vitsi.
Ei se ole pelkästään ärsyttämistä vaan oire syvemmästä kriisistä, epäluottamuksesta tasa-arvoon, uupumuksesta loputtomiin vaatimuksiin ja sukupuolten väliseen sotaan. Feminismi on ollut historiallisesti välttämätön liike, mutta jos tasa-arvo on nyt alkanut tarkoittaa sukupuolien halveksuntaa, se ei ole enää tasa-arvoa, vaan täysin uudenlaista epätasa-arvoa.
Mutta mitä tästä kaikesta seuraa? Nykyfeminismi saattaa paradoksaalisesti ruokkia juuri sitä, mitä se yrittää kitkeä. Kun miehiä kohdellaan yhtenä homogeenisena ongelmaryppäänä, osa heistä hylkää kokonaan keskustelun tasa-arvosta ja siirtyy ääriajattelun pariin.
Myös naisia arvostellaan kahdesta suunnasta. Ristiriita saa monet tuntemaan, etteivät he riitä missään roolissa. Se ajaa osan turvautumaan vaarallisiin ideologioihin, jotka tarjoavat yksinkertaistettuja ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli taas selväksi millaisia uranaisten suhteet ovat. 😄 Ja mitä miehet niissä "pelkäävät".
Onpa todellinen ihme, etteivät halua alistua tuohon rooliin! Miten kummassa?! 😱
Tuokin uranainen, jolla kotona alistettu reppana, ihmetteli miten vaikeaa oli löytää miestä tuohon rooliin.
Siis sinusta 50/50 vastuun kantava mies onkin nyt "alistettu reppana"? Ööh... Äitiäkö olet vailla, vai häh?
Mies hoita työnsä JA KOTIHOMMISTA enemmän, kuten tuo "uranainen" on sanonut useaan kertaan.
Nyt se onkin jollain mystisellä logiikalla tasa-arvoa sitten.
Jos se on se mitä hän elämältä haluaa niin kukapa sitä on arvostelemaan. Ja ilmeisesti tällainen perimä myös menestyy, kun on päässyt lisääntymään asti, toisin kuin kaltaisesi raivoöyhöttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se miesten väärä asenne. Naisetkin ansaitsevan aivan kaiken minkä haluavat tässä elämässä esim kunnollisen miehen. Mitä nyt niitä kunnollisia on vain yksi tuhannesta miehestä. Että onnea.
Ne "1/1000" on meidän poikia. Kannattaa vähän miettiä mitä suustaan päästää. Toivottavasti te miesvihaajat ette kasvata yhtä ainoaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nykyään suuttuvat kun nainen ei enää olekaan hiljainen lapanen, joka sivoaa ja kokkaa ja hoitaa lapset. Tottakai koulutetut nykynaiset haluavat enemmän kuin olla kyökkipiika!
Naiset jotka yrittää pakottaa miehen tuohon rooliin siinä onnistumatta: "yhyy, miehet pelkää mun menestymistä!"
Jos joku löytää reppanan, niin sitä ihaillaan.
Kaksinaismoralismia.
Mutta tuollainen roolihan ei miehestä naisen kohdalla ole tasa-arvo-ongelma, vaan työssäkäyvä kotiorja-asema on naiselle prinsessakohtelua, jos mies ei lyö tai juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet nykyään suuttuvat kun nainen ei enää olekaan hiljainen lapanen, joka sivoaa ja kokkaa ja hoitaa lapset. Tottakai koulutetut nykynaiset haluavat enemmän kuin olla kyökkipiika!
Naiset jotka yrittää pakottaa miehen tuohon rooliin siinä onnistumatta: "yhyy, miehet pelkää mun menestymistä!"
Kaksinaismoralismia.
En minä ketään mihinkään pakota. Kunhan totean, etten ota asuntooni haittaeläintä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli taas selväksi millaisia uranaisten suhteet ovat. 😄 Ja mitä miehet niissä "pelkäävät".
Tuokin uranainen, jolla kotona alistettu reppana, ihmetteli miten vaikeaa oli löytää miestä tuohon rooliin.
Minä tunnen usammankin nuoren isän, joka haluaisi jäädä lapsen kanssa kotiin. Jotkut miehet oikeasti rakastaa lapsiaan ja haluaa olla niiden kanssa. Jotkut miehet ei sitä ymmärrää ja täällä sitten ulvotaan, miten kamalaa koti-isällä on.
On niiiiin alistettu ja vaikka mitä, mutta kotiäiti on kuitenkin taas näiden mielestä se riistäjä. Riistää miestään joka niskalimassa kantaa kotiin elatuksen vaimolleen ja lapselleen.
Ja jos mies käy töissä ja tekee silti kotitöitä ja leikkii lapsen kanssa on mies silloin kotiorja, mutta, kun nainen tekee tuon kaiken, se on ihan normaalia ja kuuluukin naisen tehdä.
Mitä ihmeen kaksinaismoraalin kannattajia täällä pesii? Niin vanhalantaista ajattelua, että varmaan vanhainkodin sovinistipapat päässeet koneelle.
Jopa minun isä joka oli sodan käynyt mies oli nykyaikaisempi ja osasi hoitaa kotia, ja lapsia, ja tehdä ruokaa, kun tilanne niin vaati.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen luonnostani rauhallinen, ymmärtäväinen ja huolehtivainen puuhastelija, mikä tuntuu olevan miesten mieleen. Joillakin miehillä se kuitenkin saa silmät kiilumaan vallan tunteesta, ja he kuvittelevat saaneensa saaliikseen nöyrän pikku kynnysmaton. Voi sitä raivon ja pettymyksen määrää, kun tällaiselle miehelle selviää minulla olevan ystävällisyydestäni huolimatta oma tahto ja rajat joista pidän kiinni. Hyvän itsetunnon omaavalle miehelle se on toki täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se miesten väärä asenne. Naisetkin ansaitsevan aivan kaiken minkä haluavat tässä elämässä esim kunnollisen miehen. Mitä nyt niitä kunnollisia on vain yksi tuhannesta miehestä. Että onnea.
Ne "1/1000" on meidän poikia. Kannattaa vähän miettiä mitä suustaan päästää. Toivottavasti te miesvihaajat ette kasvata yhtä ainoaa lasta.
Vanhemmat harvemmin ymmärtävät, miten raskaita ja hyväksikäyttäviä poikalapsensa ovat naisystävilleen. Koska eihän se poika heitä halua siittää ja vonkaa koko ajan, tai alista tai ime tätä kuiviin.
Se poikalapsi voi olla teille siedettävä, ja kumppanilleen täysi hirviö. Ja tietysti olisi hirviö myös lapsilleenkin.
"Tuokin uranainen, jolla kotona alistettu reppana, ihmetteli miten vaikeaa oli löytää miestä tuohon rooliin. "
Mieheni ei edelleenkään ole alistettu reppana vaan aktiivinen ja elämäänsä tyytyväinen mies. Enkä ole ihmetellyt miehen saannin vaikeutta. Varsin helposti tuo löytyi minulle. Sanoin vain että ilmeisesti noita on aika vähän kaikista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn milloin nainen on Suomessa ollut kyökkipiika? Esim 60-luvulla Suomea ei pidetty tasa-arvoisena hyvinvointivaltiona, kun naiset kävivät töissä eivätkä olleet kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
- 70-luvun avainkaulalapsi
"Jos nainen sattuu tienaamaan miestä paremmin, niin hän on se perheen mies. Sori vaan."
Tulot ovat siis se asia jotka ainoana tekevät miehen? Ihan uutta minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksinaismoralismia.
Siis kerro nyt selvin sanoin, miksi se mies on tuossa tilanteessa reppana, ja jos tilanne käännetään toisn päin, eli nainen on se joka ei luo uraa ja tekee kotona enemmän, niin nainen eiole ollenkaan reppana. Miksi kaksi ihmistä, jotka on samassa tilanteessa tekee toisesta reppanan ja toisesta ei.
Mikä tuossa tekee miehestä reppanan? kaksoisstandardit?
Selitä omin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kyllä kuka tahansa kunnon poika muuttaa mieltään jos näkee jonkun omasta mielestään epämiellyttävän kommentin vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan koe "ansaitsevani" omistaa toista ihmistä. Kaikilla on omat elämänsä ja jos joku sattuu seurassani viihtymään ja minä hänen pitkiä aikoja, mielellään vuosia tai vuosikymmeniä, niin hieno juttu. Sairaalloista tuo elämän omistelu ja varsinkin sen käyttely omiin tarpeisiin.
Missä tuossa sanottiin mitään omistamisesta? Ei edes ap maininnut mitään omistamisesta
"Mies hoita työnsä JA KOTIHOMMISTA enemmän, kuten tuo "uranainen" on sanonut useaan kertaan."
No tietenkin hän hoitaa kotihommista enemmän jos on kotonakin enemmän. Vai pitäisikö jättää lapset ruokkimatta ja odottaa nälkäisinä vaimon kotiin tuloa kun mies on jo "kiintiönsä" tehnyt?
"Nyt se onkin jollain mystisellä logiikalla tasa-arvoa sitten."
Tasa-arvoa ei ole se että jokainen asia jaetaan pilkulleen 50-50. Mistä ihmeestä moinen käsitys on edes tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen usammankin nuoren isän, joka haluaisi jäädä lapsen kanssa kotiin. Jotkut miehet oikeasti rakastaa lapsiaan ja haluaa olla niiden kanssa. Jotkut miehet ei sitä ymmärrää ja täällä sitten ulvotaan, miten kamalaa koti-isällä on.
On niiiiin alistettu ja vaikka mitä, mutta kotiäiti on kuitenkin taas näiden mielestä se riistäjä. Riistää miestään joka niskalimassa kantaa kotiin elatuksen vaimolleen ja lapselleen.
Ja jos mies käy töissä ja tekee silti kotitöitä ja leikkii lapsen kanssa on mies silloin
Miksi haukut vanhoja miehiä minun (n 40 v naisen tekstien perusteella)? Eikö se ole seksismiä?
Täällä uranaiset ovat tuoneet esiin kuinka miehet "pelkää" että nainen tienaa enemmän, vaikka tosiasiassa kyse on aivan muusta.
Nyt selviääkin pala palalta, mitä ne uranaiset oikeasti haluavat ja tavoittelevat suhteelta.
Ei minun mielestäni ole mitään omituista siinä, ettei mies (sen enempää kuin nainenkaan) halua alistua epätasa-arvoiseen asemaan. Ei se ole pelkoa. Se on omista oikeuksistaan huolehtimista, tervettä itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
No onpa miesvihaa. Kunnollisia miehiä on paljon ja moni mies kykenee kasvamaan kunnolliseksi mieheksi, kun löytää naisen, jota ei halua päästää käsistään.
Ap:n mies ei toki ole sellainen, vaan joutaa luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyn milloin nainen on Suomessa ollut kyökkipiika? Esim 60-luvulla Suomea ei pidetty tasa-arvoisena hyvinvointivaltiona, kun naiset kävivät töissä eivätkä olleet kotona hoitamassa kotia ja lapsia.
- 70-luvun avainkaulalapsi
Joidenkin naisten luoma ja ylläpitämä salaliittoteoria, jonka mukaan miehet systemaattisesti sortavat naisia ja vaikeuttavat naisten täysvaltaista osallistumista yhteiskunnan toimintaan on täysin absurdi. Suomessa naisten osuus työntekijöistä on kasvanut huimasti sotien jälkeen. Koulutuksen, etenkin korkeakoulutuksen, osalta naiset ovat jo ohittaneet miehet. Suomessa on merkittävissä ja vaikutusvaltaisissa asemissa olevia naisia niin yritysmaailmassa, yliopistoissa kuin politiikassa. Nämä faktat osoittavat, että naisilla on tasavertainen mahdollisuus toimia vaativissa tehtävissä, yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.
"Ei minun mielestäni ole mitään omituista siinä, ettei mies (sen enempää kuin nainenkaan) halua alistua epätasa-arvoiseen asemaan. Ei se ole pelkoa. Se on omista oikeuksistaan huolehtimista, tervettä itsekkyyttä."
Tietenkään kukaan ei halua alistua oikeasti epätasa-arvoiseen asemaan. Eri asia on sitten se että onko oikeasti epätasa-arvoista jos mies hoitaa lapsia hieman enemmän kun nainen luo uraa? Aika moni nykypäivän mies ei näe siinä mitään epätasa-arvoa kun se on hänen oma vapaa valintansa.
En minä ainakaan koe "ansaitsevani" omistaa toista ihmistä. Kaikilla on omat elämänsä ja jos joku sattuu seurassani viihtymään ja minä hänen pitkiä aikoja, mielellään vuosia tai vuosikymmeniä, niin hieno juttu. Sairaalloista tuo elämän omistelu ja varsinkin sen käyttely omiin tarpeisiin.