Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit sinkku, alkaisitko seurustelemaan 55-vuotiaan kahdesti eronneen miehen kanssa, jolla alakouluikäiset lapset?

Vierailija
10.06.2025 |

Miksi / Miksi et?

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, en alkaisi! Olen itse 49 ja lapset 21 ja 19. En todellakaan alkaisi enää leikkiä kotia pienten lasten kanssa. Lapsia saa olla, mutta myöhäisteinejä vähintään. Sanotaanko, että minimi 15-16v. Ihan kamala ajatus, että pitäisi luopua tästä kaikesta helppoudesta, kun taloudessa pyörii alakouluikäisiä ja eivät ole edes omia. 

Noin vastapainona tässä pari vuotta sitten erään tutun lapsi sai lapsen 18-vuotiaana ja harkitsi adoptioon antamista, koska elämäntilanne ja oma terveys oli siinä tilanteessa, ettei vanhemmuudesta tule mitään. Silloin pohdin, että jos omalle kohdalle tulisi sama, niin kyllä minä sen vauvan sitten ottaisin hoitooni. Parempi niin. Tiedän, että adoptioperheet on usein hurjan hyviä, mutta siitä huolimatta en haluaisi lasta pois suvulta ja omasta sekä lapseni lähipiiristä. Eli tavallaan voisin kyllä hoitaa yhden vauvan pakon edessä vielä aikuiseksi, mutta en kyllä vieraita pieniä enää alkaisi hoitaa päivittäin. En edes alakouluikäisiä. "

Pystyn allekirjoittamaan tämän.

Vierailija
122/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti en. Olen vela N51.

Et vain saanut lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kaikki vastaukset olisi kirjoittanut sama tyyppi. Sama kirjoitustyyli monissa. 

Vierailija
124/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Lapsiperhearki ei enää kiinnosta kun omat lapset ovat jo aikuisia. Haluaisin elää kahden aikuisen arkea. Missään nimessä en suostuisi mihinkään perheenäidin/kotipiian rooliin, jos mies etsii lapsilleen ilmaista lastenhoitajaa ja kodinkonetta.

Iän puolesta 55v. kävisi ja voisin tapailla häntä hänen ei-lapsiviikoillaan. Mutta luulen, että 55v. mies ei etsi ikäistään naista, vaan paljon nuorempaa.

N55

"ei-lapsiviikoillaan", joko kaikki eronneet pyörittää sellaista viikko-viikko-sirkusta. Surullista. 

Minusta pikemminkin surullista, jos toinen vanhempi poistuu lasten elämästä jonnekin takavasemmalle. Omien lasteni isä ei terveysongelmien vuoksi pystynyt vuoroasumisratkaisuun, ja on ollut surullista nähdä, miten lapset ovat tietyllä tavalla etääntyneet hänestä. Vaikka näkevät usein, useita kertoja viikossa, niin ei se vain ole sama. Itse en ole "lapsivapaita" kaivannut, koska lastenhoitoapua on saatavilla aina, jos minulla on harrastuksia, menoja tai vaikka treffit, mm. lähistöllä asuvat vanhempani ja siskoni sekä myös lasten isä, mutta lasten kannalta vuoroasuminen olisi ollut varmasti parempi.

Vierailija
125/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin kaikki vastaukset olisi kirjoittanut sama tyyppi. Sama kirjoitustyyli monissa. 

Ei taida olla kovin montaa erilaista tapaa ilmoittaa, että ei kiinnosta mies, jolla on noin pienet lapset ja että ei kiinnosta mies, joka on paljon vanhempi. Ehkäpä erilaisia näkökulmia ei kovin paljon näihin ole, joten siksi ei ole tullut vastauksia, että "joo, juuri sellaista etsinkin - 15 vuotta vanhempaa miestä, jolla olisi pieniä lapsia edellisistä suhteista".

Vierailija
126/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Omat lapset 22v ja 19v. En lähtisi mistään hinnasta uusperheilyyn tai kenenkään lapsia hoitamaan. Miehen ikä ei ongelma, mutta miksi noin nuoret lapset? Ei, ei ja ei. 

Vierailija
127/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla kovin montaa erilaista tapaa ilmoittaa, että ei kiinnosta mies, jolla on noin pienet lapset ja että ei kiinnosta mies, joka on paljon vanhempi. Ehkäpä erilaisia näkökulmia ei kovin paljon näihin ole, joten siksi ei ole tullut vastauksia, että "joo, juuri sellaista etsinkin - 15 vuotta vanhempaa miestä, jolla olisi pieniä lapsia edellisistä suhteista".

Eräässä toisessa aiheessa oli sama eli koska kaikki olivat samaa mieltä, luuli joku, että vastaajia oli vain yksi.

Vierailija
128/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämmöisiä naisia on. Tuttavani on eronnut, sotkuisesti, oli ensin toinen nainen ja nyt on muuttanut toiselle puolen suomea teini-ikäisine lapsineen, miehen taloon. Mies on yli 50 ja alakouluikäisten lasten isä jolla ero vielä kesken.

Hirveän lupaavan kuuloinen suhteen alku.

Vierailija
129/129 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä v ittu tämä "jolla lapset"-juttu on?! Opetelkaa kirjoittamaan kunnolla, ääliöt.