Jos olisit sinkku, alkaisitko seurustelemaan 55-vuotiaan kahdesti eronneen miehen kanssa, jolla alakouluikäiset lapset?
Kommentit (129)
Iän puolesta joo, olen vähän vain nuorempi, mutta omat lapset jo aikuisia, kohta saattaa vaikka lapsenlapsia ilmiintyä. Ollaan siis täysin eri elämäntilanteissa, niin ei kiitos.
Todennäköisesti en. Olen vela N51.
En, koska en jaksa mitään pikkulapsia. Omat lapseni ovat jo teinejä, ja mikäli toisella osapuolella on lapsia, niin ei ainakaan saa olla nuorempia kuin omani. Mieluiten lapseton. Toisaalta 55-vuotias olisi ihan hitusen liian vanha myös. Olen itse 47 ja ikähaitarini on 41-53. Ei se nyt välttämättä vuodesta tai parista olisi kiinni, jos toinen olisi aivan erityisen ihana ja kaikki osuisi kohdalleen - mutta silloinhan kaikki ei osuisi kohdalleen, jos toisella olisi lapsia, koska se olisi jo suuri myönnytys. En olisi valmis tekemään noin paljon myönnytyksiä tärkeissä asioissa. 8 vuoden ikäero on aika paljon.
olen liian nuori 55-vuotiaalle miehelle, mutta jos olisin 5-kymppinen nainen, niin en alkaisi seurustella pienten lasten isän kanssa. Ja jos ne lapset on vielä tehty eri naisille ja erottu kahdesti lapsen ollessa pieni, niin kyllä silloin on jotain pielessä.
Voisin, mutta vain jos olisin itse yli 50 vuotias. Lapset eivät haittaisi, olisivat mukava lisä. Avioerojen syy kiinnostaisi, jos petit, se olisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
"En usko. Lapsiperhearki ei enää kiinnosta kun omat lapset ovat jo aikuisia. Haluaisin elää kahden aikuisen arkea. Missään nimessä en suostuisi mihinkään perheenäidin/kotipiian rooliin, jos mies etsii lapsilleen ilmaista lastenhoitajaa ja kodinkonetta.
Iän puolesta 55v. kävisi ja voisin tapailla häntä hänen ei-lapsiviikoillaan. Mutta luulen, että 55v. mies ei etsi ikäistään naista, vaan paljon nuorempaa.
N55"
Juurikin näin. Omat asunnot seurustelu sopisi, jos löytyisi kiinnostusta molemmin puolin.
Tällä iällä kaikilla on menneisyys eli tuskin siitä jäisi kiinni.
N51
Seurustella ehkä,mutta yhteinen talous ei missään nimessä.
En tietenkään alkaisi suhteeseen polygamisen haareminkeräilijän kanssa. Jos olisi monogaminen, ei "olisi lapsia" vaan lapset olisi jätetty äidilleen. Nyt tuo mies haluaa saada kaiken, viisi eri naista ja lapset näiltä kaikilta samanaikaisesti. Ei ole jumalan tahdon mukaista sellainen.
En todellakaan rupeaisi ilmaiseksi lastenvahdiksi!
En. Jos olisin sinkku niin olisin sinkku loppuelämäni!
No, en alkaisi! Olen itse 49 ja lapset 21 ja 19. En todellakaan alkaisi enää leikkiä kotia pienten lasten kanssa. Lapsia saa olla, mutta myöhäisteinejä vähintään. Sanotaanko, että minimi 15-16v. Ihan kamala ajatus, että pitäisi luopua tästä kaikesta helppoudesta, kun taloudessa pyörii alakouluikäisiä ja eivät ole edes omia.
Noin vastapainona tässä pari vuotta sitten erään tutun lapsi sai lapsen 18-vuotiaana ja harkitsi adoptioon antamista, koska elämäntilanne ja oma terveys oli siinä tilanteessa, ettei vanhemmuudesta tule mitään. Silloin pohdin, että jos omalle kohdalle tulisi sama, niin kyllä minä sen vauvan sitten ottaisin hoitooni. Parempi niin. Tiedän, että adoptioperheet on usein hurjan hyviä, mutta siitä huolimatta en haluaisi lasta pois suvulta ja omasta sekä lapseni lähipiiristä. Eli tavallaan voisin kyllä hoitaa yhden vauvan pakon edessä vielä aikuiseksi, mutta en kyllä vieraita pieniä enää alkaisi hoitaa päivittäin. En edes alakouluikäisiä.
En! Pitää olla lapseton tai aikuiset lapset. Muuten ei tule suhteesta mitään.
En, varsinkaan jos molemmat erot on avioeroja ja lapset tehty eri äideille. Tuuliviiriltä kuulostaa. Lisäksi liian vanha. N41
Jos sillä on valkoiset tennarit ja farmarihousut.
55-vuotias tennariukko on naurettava!
Hankala yhdistelmä. Naiset eivät yleensä halua kovin paljon vanhempaa miestä, eikä etenkään, jos sen vanhemman miehen kohdalla täytyisi tehdä muitakin myönnytyksiä ja joustoja. Eli nuoremmalle naiselle, joka saattaisi olla samanlaisessa elämäntilanteessa eli lapset pieniä, on tuollainen mies aivan liian vanha. Ja sitten taas suunnilleen samanikäisillä naisilla on lapset yleensä vähintään esiteinejä, useimmiten teinejä tai jo pian aikuistuvia, jolloin taas elämäntilanne on liian erilainen. Harva nainen haluaa noin pieniä lapsia suhteen mukana elämäänsä siinäkään tapauksessa, että ei ole suunnitelmissa yhteenmuuttoa.
Eli aika haastavaa taitaa olla pariutuminen tuollaiselle miehelle. Siinäpä taas hyvä esimerkki siitä, miten ne lapset kannattaisi tehdä suunnilleen samaan aikaan kuin muutkin ikätoverit - vaikka tietenkään siinä vaiheessa ei kukaan mitään eroja ja uusia suhteita mieti, eikä kuulukaan miettiä.
Olen itse sillä perusteella swaipannut Tinderissä kiinnostavan oloisia miehiä vasemmalle, että heillä oli omia lapsiani paljon pienempiä lapsia. Ja jos lasten ikä ei profiilista selvinnyt, niin kiinnostavalta vaikuttaneen miehen kiinnostavuus putosi valehtelematta nollaan, kun keskustelussa kävi ilmi, että lasten iät olivat vaikkapa 4 ja 7. Omani ovat yläasteella ja lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Lapsiperhearki ei enää kiinnosta kun omat lapset ovat jo aikuisia. Haluaisin elää kahden aikuisen arkea. Missään nimessä en suostuisi mihinkään perheenäidin/kotipiian rooliin, jos mies etsii lapsilleen ilmaista lastenhoitajaa ja kodinkonetta.
Iän puolesta 55v. kävisi ja voisin tapailla häntä hänen ei-lapsiviikoillaan. Mutta luulen, että 55v. mies ei etsi ikäistään naista, vaan paljon nuorempaa.
N55
"ei-lapsiviikoillaan", joko kaikki eronneet pyörittää sellaista viikko-viikko-sirkusta. Surullista.
Tällä hetkellä elämäntilanne olisi yhtenevä, mutta ikäeroa liikaa (olen 36v.).
Kun itse olen viisikymppinen, niin lapseni on jo päälle parikymppinen. Niin silloin taas en todnäk lähtisi enää uudestaan lapsiperhe-vaiheeseen.