Epäsuoria tapoja/asioita miten kateus näkyy ihmisen käytöksessä
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Kännissä "avautuminen".
Tää pitää niin paikkaansa, nykyään kauniina naisen välttelen selkeästi humalassa olevia ihmisiä ja poistun juhlista ennenkuin meno yltyy.
Sama harrastus, mutta toinen arvottaa itsensä siinä paremmaksi ammattinsa perusteella vaikka sillä ei ole mitään tekemistä harrastuksen kanssa. Luova ala nyt vaan ylevöittää mielestään ihmisen korkeammalle kuin muut esim tekniset alat.
Vittuilee, ja sitten jos tyypille vittuilee takaisin, niin uhriutuu.
Musta ollaan myös julkaistu someen epäedustavia kuvia.
Jos joku ihminen on teille kateellinen, juoskaa oikeesti karkuun.
Vierailija kirjoitti:
On esimerkiksi sama harrastus, ja toinen puhuu siitä vain niin, että se liityy vain häneen, eikä lainkaan sinuun. Sivuuttaa täysin kaiken sinun kokemuksesi, joista puhut.
Tai sitten sanoo joka väliin että joku oikea harrastaja / asiantuntija ajattelisi / tietäisi / tekisi näin. Eli vähättelee sen toisen osaamista / tietämystä vaikka se olisikin ihan harrastuksensa huippuja.
Sellainen kokonaisvaltainen ilkeily. Livenä, somessa, seläntakana jnejne. Samoin se että yrittää päteä sillä asialla mistä on kateellinen.
Kateus on kamala tauti. Toki suurin osa on jossain elämänvaiheessa kateellisia jostain, mutta suurin osa yrittää itsekin saavuttaa sen mistä ovat kateellisia tai sitten vain nielevät pettymyksen.
Tuollainen avoin kiusaaminen ja jopa sabotointi ilman oikeaa syytä osoittaa luonteenheikkoutta siinä määrin ettei se ole normaalia.
Tää menee ihan ohi, mutta oletteko huomanneet tyypit, jotka verhoaa teennäisen yliempaattisuuden taakse oman itseriittoisuutensa ja ylimielisyytensä? Heitä pidetään herkkinä hyvinä ihmisinä ja saavat anteeksi esim töistä luistamisen ja loisiminen kun ovat empaattisia herkkiä hömelöjä. Tosiasiassa ovat itsekkäitä hyväksikäyttäjiä ja mustamaalaavat toisia kylmiksi ihmisiksi. Usein ovat pitkään yksin olleita, joiden ei tarvitse huomioida muita arjessaan.
Mulla on ystävätr joka napsii meidän tyttöporukasta kuvia kun tehdään jotain kivaa yhdessä.
Aina laittaa insta tililleen niitä missä ollaan mahdollisimman tärähtäneen näkösiä.
Ollaan opittu sanomaan että jokaisen joka on kuvassa pitää hyväksyä kuva ennenku laittaa someen.
Toivon että ei ole ilkeydestä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Tää menee ihan ohi, mutta oletteko huomanneet tyypit, jotka verhoaa teennäisen yliempaattisuuden taakse oman itseriittoisuutensa ja ylimielisyytensä? Heitä pidetään herkkinä hyvinä ihmisinä ja saavat anteeksi esim töistä luistamisen ja loisiminen kun ovat empaattisia herkkiä hömelöjä. Tosiasiassa ovat itsekkäitä hyväksikäyttäjiä ja mustamaalaavat toisia kylmiksi ihmisiksi. Usein ovat pitkään yksin olleita, joiden ei tarvitse huomioida muita arjessaan.
Kyllä. Menevät samaan kategoriaan kateellisten ja rempseiden ihmisten kanssa. Sietämätöntä seuraa tavikselle.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdessä opiskelijaryhmässä viime vuonna.
Siellä oli yksi liki kuusikymppinen nainen. Joka alkoi muutamalle kurssikaverille puhumaan, että minä olen oikeastaan h*ora. Olen siis a-seksuaali.
Tämä nainen oli minä minä tyyppi opiskeluryhmässä. Ja minä kun olin kauniimpi kuin hän. Olin liikaa hänen maailmalleen.
Kuulostaa jo enemmän mielenvikaiselta kuin pelkästään kateelliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On esimerkiksi sama harrastus, ja toinen puhuu siitä vain niin, että se liityy vain häneen, eikä lainkaan sinuun. Sivuuttaa täysin kaiken sinun kokemuksesi, joista puhut.
Tai sitten sanoo joka väliin että joku oikea harrastaja / asiantuntija ajattelisi / tietäisi / tekisi näin. Eli vähättelee sen toisen osaamista / tietämystä vaikka se olisikin ihan harrastuksensa huippuja.
Tismalleen näin!
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan superkateellisen mielestä olen ikään kuin vienyt häneltä ne asiat jotka minulla on.
Siis esim: minulla on koulutus koska sain keskittyä kouluun. Tosiasiassa harrastin aktiivisesti kilpaurheilua JA kävin tunnollisesti koulussa ja tein läksyt. Hän ei käynyt tunnollisesti koulussa tai tehnyt läksyjä vaan istui yötä päivää koneella.
Työn sain siksi että isä suositteli minua. No ei suositellut, ei olla ollenkaan samalla alalla. Hänellä ei ole sitä koulutusta jolla näihin töihin pääsisi (kun ei ole mitään koulutusta). Kaupan kassalle tms ei kuulemma suostu kun ei minunkaan tarvinnut. (Olin opintojen aikaan oman alan töissä, yliopistoon menin suoraan lukiosta)
Harrastaa aina melkoista mentaaliakrobatiaa, jotta saa kaiken käännettyä näin ja olenkin sanonut että kannattaisi tuolla mielikuvituksella koittaa kirjan kirjoittamista. Toki varmasti esim. koulu on ollut minulle helpompaa, mutta ei se nyt minun
Tämä on kyllä niin totta. Nuo kuvailut voisivat olla osittain omastani ja osittain erään läheisen elämästä! Eniten kateellinen ihminen on juurikin tuolla tavoin kuvaillut muiden menestystä kun ei voi edes itselleen myöntää, että omat valintansa ovat vaan olleet huonoja ja toinen on harkitsevampi ja pitkäjänteisempi. Nuo oman epäonnistumisen selitykset on juuri tuollaisia kuin kuvailit!
Eniten kateellinen ihminen on juurikin tuolla tavoin kuvaillut muiden menestystä kun ei voi edes itselleen myöntää, että omat valintansa ovat vaan olleet huonoja ja toinen on harkitsevampi ja pitkäjänteisempi.
Juuri näin. Ja kun ehdotat että menisi kouluun, hakisi töitä tms ihan mahdollista, niin ei nyt sellaista ainakaan. Ennemmin jää piehtaroimaan sinne itsesääliin ja kateellisuuteen ja miettimään miten koko maailma on juuri häntä vastaan.
Tähän itselleni menee ihan hermo: henkilö on jo valmiiksi ihan itse sotkenut asiansa ja sitten ei edes yritä tehdä mitään tilanteensa parantamiseksi, vaan kaiken pitäisi langeta luonnostaan "kuten muillekin"
Sellaiset tyypit hakeutuvat kaltaistensa joukkoon ja ryhtyvät perussuomalaisiksi.
Huomaan sellasista pienistä v...luista kuinka työkaverit on mulle kateellisia kun olen sairaslomalla jo pitkään. Sairaus ei näy päälle ja esihenkilö tietää mikä on, Kuntoutumine työhön ei vaa mahdollista vielä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ystävätr joka napsii meidän tyttöporukasta kuvia kun tehdään jotain kivaa yhdessä.
Aina laittaa insta tililleen niitä missä ollaan mahdollisimman tärähtäneen näkösiä.
Ollaan opittu sanomaan että jokaisen joka on kuvassa pitää hyväksyä kuva ennenku laittaa someen.
Toivon että ei ole ilkeydestä kyse.
Tämä tuntuu olevan tosi yleistä. Julkaistaan joku kuva, jossa olet juuri räpäyttämässä silmiäsi ja haukottelemassa samaan aikaan, jossa et ole edes ollut tietoinen kuvan ottamisesta.
Vaisu väkinäinen onnittelu ylennyksestä, silloinkin kun kyseessä on ihan eri ala kuin oma.
En kerro varsin suureksi kertyneistä säästöistäni kenellekään ja esitän köyhää koska se tuppaa aiheuttamaan kateutta ja merkillistä käytöstä ikäänkuin minun säästöni kuuluisivat koko maailmalle.
Haukutaan jotain typeräksi. Oltiin pitkään säästetty unelmien matkaan ja toteutettiin se. Työkaverin mielestä oli ihan typerää käyttää niin paljon rahaa yhteen matkaan eikä ainakaan itse koskaan jaksaisi olla matkustamatta vuosia vain yhden reissun tähden. Sanoi tämän todella katkeralla äänellä.
Väitetään,että jokin on sinulle pahaksi. Yllättävän moni väittää, että pilaan vaan polveni ja terveyteni, kun harrastan juoksua. Väittäjät ovat ylipainoisia sohvaperunoita.
Sanotaan, että kyllä mäkin, mutta. Ja sitten ne tekosyyt on ihan naurettavia. Tyyliä, kyllä mäkin söisin terveellisesti, mutta lapsi on nirso, joten koko perhe syö nugetteja joka päivä.
Oman kokemuksen mukaan superkateellisen mielestä olen ikään kuin vienyt häneltä ne asiat jotka minulla on.
Siis esim: minulla on koulutus koska sain keskittyä kouluun. Tosiasiassa harrastin aktiivisesti kilpaurheilua JA kävin tunnollisesti koulussa ja tein läksyt. Hän ei käynyt tunnollisesti koulussa tai tehnyt läksyjä vaan istui yötä päivää koneella.
Työn sain siksi että isä suositteli minua. No ei suositellut, ei olla ollenkaan samalla alalla. Hänellä ei ole sitä koulutusta jolla näihin töihin pääsisi (kun ei ole mitään koulutusta). Kaupan kassalle tms ei kuulemma suostu kun ei minunkaan tarvinnut. (Olin opintojen aikaan oman alan töissä, yliopistoon menin suoraan lukiosta)
Harrastaa aina melkoista mentaaliakrobatiaa, jotta saa kaiken käännettyä näin ja olenkin sanonut että kannattaisi tuolla mielikuvituksella koittaa kirjan kirjoittamista. Toki varmasti esim. koulu on ollut minulle helpompaa, mutta ei se nyt minun vikani ole