IS: Sähköpyörien myynti romahti jopa 90%
Kysynnän romahtamisen taustalla on yhdistyksen mukaan hallituksen huhtikuun kehysriihessä tekemä päätös poistaa työsuhdepyörien verovapaus vuoden 2026 alusta.
Mitä jos ostaisit nyt sähköpyörän ja tukisit yrittäjiä?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Valitettava esimerkki suomen taloustilanteesta taas kerran. Yritystoimintaan tarvitaan yhteiskunnan tukea. Kun tuki lakkaa, bisnes katoaa.
Onhan työssäkäyvillä lounasetukin ja autosuhde-etua. Miten se eroaa pyöräedusta? Kannattaisiko sinunkin mennä töihin?
Kaksi sähköfillaria varastettiin puolen vuoden aikana. Kiitos riitti. Ajan autolla, sähköautolla.
Vierailija kirjoitti:
Riikkuli ja Petsku "hoitivat" taas homman.
Onko se väärin että jokainen maksaa itse polkupyöränsä.
Pelkään sähköpyöriä. On liian hyvässä muistissa se taannoinen rivitalotulipalo, joka johtui sähköpyörästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettava esimerkki suomen taloustilanteesta taas kerran. Yritystoimintaan tarvitaan yhteiskunnan tukea. Kun tuki lakkaa, bisnes katoaa.
Onhan työssäkäyvillä lounasetukin ja autosuhde-etua. Miten se eroaa pyöräedusta? Kannattaisiko sinunkin mennä töihin?
Myös lounasetu on järjetön, jokaisen pitää itse maksaa ruokansa.
Niin moni on jo ostanut sähköpyörän, niin ostajia ei enää riitä. Tarvisiko muutenkaan ostaa kokoajan uutta tavaraa ja kuluttaa luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä mutta miten se liittyy tähän? Polkupyöräily on hyvä juttu, mutta ne menee kaupaksi jos niitä subventoidaan verotuksellisesti?
Asiaa! Täysin munatonta tai munasarjatonta menoa olla polkematta omin voimin.
T: Antti Laine
Työsuhdeauto onkin paljon järkevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I fråga om lunchkuponger och cykelförmån, ger staten pengar. I fråga om bilförmån tar staten pengar. Trots det kallas den senare för "förmån", vilket den inte är.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta kun pärjään vallan mainiosti tavallisella pyörällä ja niin tekee kaikki muutkin.
Onneksi meillä vanhuksilla on vielä kuntoa ja terveyttä niin että jaksaa ihan itse polkea sitä pyörää.
T: Risto 62v
Palataan asiaan kun sullakin on sepelvaltimotauti ja diabetes.
Tiedoksi sulle,nämä taudit ei estä pyöräilyä.Päin vastoin,liikunta on suositeltavaa.-eri
Jos Kela kustantaa, vähintään sähköistyksen vanhaan munamankeliin. Sairauden takia ei pysty pyöräilemaan muuten.
Vierailija kirjoitti:
Niin moni on jo ostanut sähköpyörän, niin ostajia ei enää riitä. Tarvisiko muutenkaan ostaa kokoajan uutta tavaraa ja kuluttaa luontoa.
Monilla on meillä töissä jo menossa kolmas. Taitavat ostaa koko suvulle työpaikan kautta. Aina vaan kalliimpia.
Minulla on lihasvoimalls kulkeva pyörä ja bensalla kulkeva auto. Onhan se tietenkin vaikeaa yrittäjille jotka ovat työsuhde pyöriä varten perustanut
Miksi ostaa kallista pyörää, kun vassarianarkistit varastavat ne kuitenkin.
Jos myynti oikeasti tipahti 90% niin sehän tarkoittaa vain sitä, että ihmiset eivät ole kiinnostuneita niistä. Jos ne kiinnostaisivat niin ihmiset myös hankkisivat niitä vaikka ne ovatkin todella kalliita.
On se fillarointi osalle joku rituaali. Pitää pukeutua pyöräily asusteeseen jne
Jos ne kiinnostaisi ostajia ilman työsuhde etua niin kyllä ne kaupaksi menisivät