Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isossa Omenassa tänään tapahtunut, ei uskoisi.

Vierailija
09.06.2025 |

Olin 13- ja 10-vuotiaitten poikieni kanssa Isossa Omenassa tänään, menossa markettitasolta liukukäytävää pitkin ylös. Pojat seisoivat rinnakkain (13v vasemmalla puolella) ja minä nuoremman takana. 13-vuotiaan takaa tuli keski-ikäinen mies, otti kiinni pojasta ja työnsi hänet voimallisesti sivuun jotta pääsi itse kävelemään eteenpäin. Sanoin miehen perään lujaa, että "äläpä työnnä lasta". Mies pysähtyi ja käski mennä kotiin ja kasvattaa lapset niin, että osaavat olla pois kävelypuolelta liukukäytävällä. 13v totesi miehelle, että nythän hän (mies) itse seisoo kävelypuolella. Mies suuttui ja sätti poikaa, että tämä oli ensin ollut kävelypuolella, eikä pojalla ollut varaa sanoa mitään.

Tässä vaiheessa nuorempi poika rupesi kutsumaan miestä tyhmäksi ja näytti hänelle keskaria (tiedän, ei järkevää, eikä hyvää käytöstä). Mies suuttui vielä enemmän, tuli poikaa kohti ja nakkasi pojan lippiksen alas liukukäytävän kaiteen yli. Olisin muuten lähtenyt hakemaan vartijaa, mutta 10v itki nyt ja oli tosi vihainen, eli lähdettiin vain alaspäin ja haettiin lippis kerrosta alempaa.

Jätti kyllä ikävän tunteen ja pojat olivat täysin ihmeissään siitä miksi miehen täytyi työntää poika pois tieltä sanaakaan sanomatta. Kävelen usein itse liukukäytävällä ja olen usein pyytänyt kävelypuolella seisovalta (ja näitä on paljon ja kaiken ikäisiä) että voisinko päästä ohi. Ikinä ei ole tullut mieleen työntää ketään. Olen myös pojille opettanut, että toisella puolella kävellään, mutta eivät aina muista.

Kommentit (341)

Vierailija
201/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tuuppijamiehen perhe saa varmasti päivittäin osakseen tuupintaa, tönimistä sekä ärjähtelyä.

Tuskinpa. He osaavat käyttäytyä ja olla liukuportaissa toisin kuin AP:n kasvattamattomat ja huonotapaiset penikat.

Vierailija
202/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kysynyt "Anteeksi, pääsenkö ohi?", enkä olisi siirtänyt lasta pois tieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa kiireellisempi ihminen voi ihan sanomalla ilmaista halunsa päästä ohi.

Se että käydään fyysisesti kiinni on tapa, jolla saadaan helposti fyysinen konfrontaatio aikaiseksi henkilön kanssa jota tönijä ei osaa edes odottaa. Toisin sanoin: käy tönimään niin voi tulla ongelmia yllättävästä suunnasta.

Se tuuppaisu oli äidin tulkinta. On saattanut vain vasemmasta olkapäästä hieman kädellä ohjata. Pk-seudulla ei nykyisin tiedä aina, mitä kieltä porukka ymmärrää ja niillä voi olla korvanapit korvassa ja muissa maailmoissa, joten ei välttämättä riitä, että sanoo anteeksi, kun toinen on edessä.

Ei ole vain äidin tulkinta. Mies tuuppasi poikaa niin lujaa (poika noin 42kg), että poika horjahti sivulle veljeään päin. Ja se oli nuorempi veli, joka näytti keskaria miehelle ja

HUHHUH! VIELÄ PAHEMPAA! Siis 10-vuotias poika, ei vielä edes murrosikäinen, näyttää keskisormea aikuiselle äitinsä nähden! Eikä äiti edes paheksu! Vaikka mies olisi tehnytkin jotain väärin, kyllä tässä käy selkeästi ilmi, että kasvatus 10-vuotiaan kohdalla on puutteellista.

Vierailija
204/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tullit vartijoita paikalle. Kaikki muistavat miten viimeksi kävi.

Kyllähän tuossa oliai ollut aihetta kuristaa koko pikku perhe. Penskat kuriin kauppakeskuksessa!

Nettivinkattu poliisille. Liittymästäsi on lähetetty tänne toistuvasti niin sairaita viestejä, että kohta oveasi kolkutetaan. 

Lässyti lää. Turpaan tuommoisia ipanoita jotka eivät osaa käyttäytyä. Kasvattakaa lapsenne niin ei tarvitse muiden kasvattaa.

Kyllähän selkäsaunan tarpeessa on joku aivan muu ja se joku muu tuijottaa apaattisena sitä puhelintasi.

Vierailija
205/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ollut tuo mies, olisin vielä pysäyttänyt äidin ja lapset liukuportaiden lopussa ja pitänyt pitkän puhuttelun lasten kasvatuksesta, käytöstavoista ja vanhempien kunnioituksesta.

Huh huh, mies joka tönii lasta ja heittää toisen lapsen lippiksen menemään pitämässä tapakasvatusta..

Nämä haistattelija penskat olisi pitänyt heittää portaista alas lippalakkinsa perään ja äiti kolmantena.

Siis lapsen keskarin näyttö on pahempaa kuin aikuinen, joka tönii lasta ja heittää lippiksen eri kerrokseen?? Uskallanko edes kysyä mitä sinä olet tehnyt tai sanonut (tai tekisit) lapselle joka näyttää sinulle keskaria.

Aiheesta tönitty ja olisi ollut selkä

Olen pahoillani, että elämäsi on niin surkeaa ja vaikeaa, että tunnet sympatiaa tönijöitä kohtaan. Olet tainnut itse töniä useampaakin (pienempää) ihmistä, joka on ollut tielläsi.

Vierailija
206/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin kysynyt "Anteeksi, pääsenkö ohi?", enkä olisi siirtänyt lasta pois tieltä.

Itse olisin potkaissut ipanaa polvitaipeeseen ja kaatanut urpon alas rullaportaita. Ei olisi tarvinnut kuunnella turhaa suunsoittoa kun äiti ja toinen urpo olisivat painelleet perään.

Vierailija
207/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan persumies? Puukot ja pistimet taskussa tai peräti pieni pistooli? Se nyt ainakin taitaa löytyä lahkeesta...

Vierailija
208/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin potkaissut ipanaa polvitaipeeseen ja kaatanut urpon alas rullaportaita. Ei olisi tarvinnut kuunnella turhaa suunsoittoa kun äiti ja toinen urpo olisivat painelleet perään.

Olet kauhea ihminen.

Vierailija
209/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedä vaikka, että mies on noin sanonutkin ja seissyt sitä ennen puolen metrin päässä pojan takana. Porukat voivat niin innokaasti jutella keskenään, olla omissa ajatuksissaan, kuulokkeet päässä tai eivät ymmärrä suomea. Silloin on ihan hyvä koskettaa toista olkapäästä. Ei siihen kukaan kuole.

Vierailija
210/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mieheltä asiatonta käytöstä, mutta kyllä äidin pitää opettaa muksuilleen käytöstavat. Jos haluaa väkisin pönöttää liukuportaiden ohituskaistalla muiden tukkeena, niin väistää heti jos joku lähestyy kävelemällä. 

Junttia käytöstä teiltä. 

Vierailija
211/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kauhea ihminen.

Joskus pitää uhrautua muiden puolesta ja kasvattaa näitä joilla on jäänyt kotikasvatus saamatta.

Vierailija
212/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kauhea ihminen.

Persut ovat keskuudessamme ja väkivallan uhka siten alati läsnä. Muistakaa äänestää väkivallattomuuden puolesta!!!

Vierailija
213/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ollut tuo mies, olisin vielä pysäyttänyt äidin ja lapset liukuportaiden lopussa ja pitänyt pitkän puhuttelun lasten kasvatuksesta, käytöstavoista ja vanhempien kunnioituksesta.

Huh huh, mies joka tönii lasta ja heittää toisen lapsen lippiksen menemään pitämässä tapakasvatusta..

Siinä kohtaa kun suunsoitto et peen jauhaminen alkaa ja keskarit lentävät - ja huom. äitinsä seurassa - ei ole enää mitään kritisoitavaa. 

Tässä tarinassa juntteja olivat kaikki. 100%. Penskan saa yleensä edestään myös aukaisemalla suunsa, ja tokaisemalla Anteeksi. 

Vierailija
214/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopää raivohullu ukko. Ehkä ei kauneinta käytöstä pojiltakaan - tarkoitan haistattelua ja keskaria, mutta kyllähän tuo ukko on se hullu tässä, käydä nyt lastenn päälle. Ja syykin sellainen, että on rikottu hänen sääntöään, nimittäin mitään lakia ei ole siitä missä kohtaa liukuportaita ollaan.

Vierailija
215/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIUKUPORTAISSA EI OLE MITÄÄN OHITUSKAISTAA!! Niissä saa olla missä haluaa.

Vierailija
216/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä haistattelija penskat olisi pitänyt heittää portaista alas lippalakkinsa perään ja äiti kolmantena.

Siis lapsen keskarin näyttö on pahempaa kuin aikuinen, joka tönii lasta ja heittää lippiksen eri kerrokseen?? Uskallanko edes kysyä mitä sinä olet tehnyt tai sanonut (tai tekisit) lapselle joka näyttää sinulle keskaria.

Aiheesta tönitty ja olisi ollut selkä

Äijän käppyrä tuossa ensisijaisesti on se jota ei ole kasvatettu! Ei ole oppinut suutaan aukaisemaan aikuisikään mennessä! Halveksin syvästi tuollaista pohjasakkaa!

Vierailija
217/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LIUKUPORTAISSA EI OLE MITÄÄN OHITUSKAISTAA!! Niissä saa olla missä haluaa.

Suomessa on oikean puoleinen liikenne kaikkialla. Myös kävelytiellä ja rullaportaissa. Sen takia, että ne jotka menee nopeammin, pääsevät ohi!

Vierailija
218/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun suunsoitto et peen jauhaminen alkaa ja keskarit lentävät - ja huom. äitinsä seurassa - ei ole enää mitään kritisoitavaa. 

Tässä tarinassa juntteja olivat kaikki. 100%. Penskan saa yleensä edestään myös aukaisemalla suunsa, ja tokaisemalla Anteeksi. 

Aikuinen ALOITTI! Paha sanoa, ettei lapsi saa käyttäytyä huonosti, jos aikuinen antaa räikeästi mallia!

Vierailija
219/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa kiireellisempi ihminen voi ihan sanomalla ilmaista halunsa päästä ohi.

Se että käydään fyysisesti kiinni on tapa, jolla saadaan helposti fyysinen konfrontaatio aikaiseksi henkilön kanssa jota tönijä ei osaa edes odottaa. Toisin sanoin: käy tönimään niin voi tulla ongelmia yllättävästä suunnasta.

Se tuuppaisu oli äidin tulkinta. On saattanut vain vasemmasta olkapäästä hieman kädellä ohjata. Pk-seudulla ei nykyisin tiedä aina, mitä kieltä porukka ymmärrää ja niillä voi olla korvanapit korvassa ja muissa maailmoissa, joten ei välttämättä riitä, että sanoo anteeksi, kun toinen on edessä.

Ei ole vain äidin tulkinta. Mies tuuppasi poikaa niin lujaa (poika noin 42kg), että poika horjahti sivulle veljeään päin. Ja se

Tuollaiselle lapsia tönivälle testovajaiselle setämiehelle kuuluu ihan kaikkien näyttää keskaria. Kaiken aikaa, joka päivä. Jos jossain vaiheessa ymmärtäisi katsoa peiliin että vika onkin itsessä eikä aina kaikissa muissa.

Vierailija
220/341 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein!💪 Hyvä, että joku näyttää, miten maailma toimii. Eipä tule niistä pojista ehkä mikki hiiriä, kun vähän koulutetaan.💪

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän