Miksi aina sanotaan että se on oma syy, jos ei ole ystäviä?
Kyllä se voi myös olla että on sellainen ihminen jonka ystävä kukaan ei halua olla eli vastuu on niillä muilla. Syitä voi olla esim. rumuus ja köyhyys, ja että näiden myötä ei pääse elämässä eteenpäin. Niin silloin ei välttämättä kelpaa kaveriksi edes vertaisilleen.
Kommentit (455)
Vierailija kirjoitti:
Siinä linkki Wikipedian artikkeliin lookismista kaikille epäuskoisille:
Yksinkertainen neuvo: Lopeta netissä roikkuminen.
AP jankkaa ja jankkaa rumuudesta ja köyhyydestä. Tämä on se pääpointti eikä ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä sitä on toki itse vastuussa sosiaalisista suhteista, mutta ei se aina niin yksinkertaista ole. Asiaa voivat vaikeuttaa mielenterveysongelmat, kehityshäiriöt, ulkonäkö, yhteiskunnallinen asema, vauraustaso jne. Esimerkiksi omalla kohdallani olen huomannut, että etenkin miehet eivät kovin herkästi halua viettää aikaa kanssasi enkä tiedä mistä tämä johtuu. Olen ihan "tavallinen" mies, jolla on tavalliset sukupuolelleni ominaiset mielenkiinnon kohteet, mutta jokin siinä vain on. Liioittelematta joskus epäilen, että hyvä ulkonäköni toimii minua vastaan miesystävyyden kohdalla. Naisilta sitten taas saankin huomiota ja nämä lähestyvät minua herkemmin. Enpä tiedä.
Tylsä luonne ja huumorintajuttomuus tekee sen että sun seura ei kiinnosta. Kyllä hauskoilla ja hyvännäköisillä miehillä miespuolisia frendejä riittää elämässään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sinä siinä roikut netissä.
Vierailija kirjoitti:
AP jankkaa ja jankkaa rumuudesta ja köyhyydestä. Tämä on se pääpointti eikä ystävyys.
Yleensä otsikko ja aloitusviesti muodostavat kokonaisuuden, kuten tässäkin kohdin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sikäli kyllä itselläni on varaa syyttää näitä rikkaita ja hyvinvoivia siitä että syrjivät köyhiä, koska itse pidän moraalisena velvollisuutenani aina pyytää mukaan yksin jätettyjä ihmisiä joiden tiedän kaipaavan seuraa.
Minun moraalinen velvollisuuteni on yrittää pitää itse huoli itsestäni ja sitten oman haluni mukaan omat rajani pitäen ottaa elämääni ihmisiä tai asioita.
Psykopaatti-vanhempani hoki tuota mantraasi, että minun velvollisuuteni on aina olla reilu kaikille, rakentava ja olla tilanteessa aina fiksumpi = antaa periksi eli olla muita varten eikä olla itse olemassa ollenkaan. Ja luonnollisesti hän ei itse toteuttanut tuota lainkaan, oppi koski vain minua.
Sinuna kyseenalaistaisin sen, mistä tuollainen uskomus on päähäsi syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ruma ja köyhä, mutta silti on laajat ystäväpiirit.
Sosiaaliset taidot ja huumorintaju ovat se juttu mikä ratkaisee että viihtyvätkö ihmiset seurassa enemmän kuin materia tai ulkonäkö.
Jep, kun ihmisten älykkyyksissä on eroa niin varsinkin kaikkein tärkeimmässä älykkyydessä eli sosiaalisessa älykkyydessä on todellakin eroa.
Nämä totaaliyksinäiset eivät selvästi ole mitään penaalin terävämpiä tapauksia sosiaaliselta älykkyydeltään. Siitä on kysymys eikä mistään kauneudesta tai rahasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkäs muun syy se on? Kuvitteletko, että yhteiskunta on sinulle velkaa ystäviä. Niinhän incelit uikuttaa, että heille pitäisi hommata naisia. Ihan ihmisen oma tehtävä on hankkia niitä ystäviä, seurustelukumppanin tai puolison, tai sitten olla ilman.
Mutta syrjintä on edelleen tosiasia jonka saa sanoa ääneen. Ei voi syyttää pelkästään uhria tässäkään, niin kuin ei ikinä.
Miten tyhjiössä voi olla uhri? Jos tyhjiössä on vain yksi ihminen, onko hän sekä syyllinen että uhri?
Öö tunnetko jonkun joka asuu tyhjiössä? Tyhjiössä on niin kova alipaine että siellä on mahdotonta pysyä elossa. Pamahtaa kappaleiksi.
Et osaa asettaa lukemaasi kontekstiin ja ymmärtää kyseessä olevan henkisen tyhjiön sekä tilan, jossa on vain yksi ihminen, se yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ruma ja köyhä, mutta silti on laajat ystäväpiirit.
Sosiaaliset taidot ja huumorintaju ovat se juttu mikä ratkaisee että viihtyvätkö ihmiset seurassa enemmän kuin materia tai ulkonäkö.
Jep, kun ihmisten älykkyyksissä on eroa niin varsinkin kaikkein tärkeimmässä älykkyydessä eli sosiaalisessa älykkyydessä on todellakin eroa.
Nämä totaaliyksinäiset eivät selvästi ole mitään penaalin terävämpiä tapauksia sosiaaliselta älykkyydeltään. Siitä on kysymys eikä mistään kauneudesta tai rahasta
Syrjintä ja huono itsetunto yhdessä estävät sosiaalisen älykkyyden muodostumisen. Ihan turha väittää muuta. Ei se onnistu keneltäkään eikä olisi onnistunut sinultakaan jos et olisi onnellisten tähtien alla syntynyt.
Nro 155: "Joo mutta näissä spekseissä yksinäisyys ei myöskään ole yksinäisen oma syy, mikä oli otsikon pointti."
No tuosta olen ihan samaa mieltä. Ja kirjoitinkin jo aiemmin kommentin tästä. Ihan sattumaahan se on, kohtaako sellaisen ihmisen, jonka kanssa klikkaa ja vielä sellaisessa tilanteessa, että molempien elämäntilanteet mahdollistaa tutustumisen ja suhteen kehittymisen. Olen tavannut elämäni aikana monia mukavia ihmisiä ja osasta heidän kanssaan olisi voinut syntyä ystävyyssuhteitakin, jos aika olisi ollut toinen. Konkreettisena esimerkkinä vaikkapa mulla vuosituhannen vaihde, kun olin kokopäivätöissä, opiskelin uutta tutkintoa työnohessa monimuoto-opiskeluna ammattikorkeakoulussa kahden alakoulikäisen lapsen yksinhuoltajana, huushollissa lisäksi isokokoinen ja paljon liikuntaa tarvitseva koira (lapset vielä liian pieniä ulkoiluttamaan koiraa), kaksi kissaa ja kaksi hamsteria. Lisäksi omat vanhemmat ja muu lähisuku. Ja jo ne olemassaolevat ystävät ja kaverit. Siihen ei uusia ihmissuhteita mahtunut, vaikka silloisissa opiskelukavereissani oli ihan hyviä tyyppejä. Jos joku heistä oli yksinäinen, ei se silti minunkaan syytäni ollut, että olivat. Miksi edes pitäisi etsiä syyllistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän sinä siinä roikut netissä.
En roiku. Käytän nettiä n.1h päivässä. Muuten olen poissa. Suosittelen sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä otsikko ja aloitusviesti muodostavat kokonaisuuden, kuten tässäkin kohdin.
Tekosyy päästä valittamaan kuinka on köyhä ja ruma. Ja kuinka kaikkia köyhiä ja rumia syrjitään eikä kukaan välitä.
En halua hölöttäjää, pompottajaa enkä tiukkapipoa ystäväkseni. Joten olen sitten yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkäs muun syy se on? Kuvitteletko, että yhteiskunta on sinulle velkaa ystäviä. Niinhän incelit uikuttaa, että heille pitäisi hommata naisia. Ihan ihmisen oma tehtävä on hankkia niitä ystäviä, seurustelukumppanin tai puolison, tai sitten olla ilman.
Mutta syrjintä on edelleen tosiasia jonka saa sanoa ääneen. Ei voi syyttää pelkästään uhria tässäkään, niin kuin ei ikinä.
Mikä uhri se on, jos ei kykene hankkimaan ystävää tai puolisoa? Jos joku tulee kysymään minulta, että alatko ystäväksi tai puolisoksi, vastaan, että molempien paikat on jo täytetty. Ei se ole syrjintää. Kyllä ihminen todellakin itse saa valita ystävänsä kuten puolisonsakin.
No saa mutta että se joku ystävä porukasta jätetään aina ulko
Ulkonäköönsä voi itse vaikuttaa paljonkin mm. kasvojen hoitoon, (myös meikkaukseen) hiuksiin ja vaatteisiin.
Avainasia ei ole miettiä syyllisiä vaan se kenelle asia on a) ongelma b) ratkaistavissa
Muille ihmisille aloittajan yksinäisyys ei ole ongelma, eikä heidän tehtävä ratkaista.
Netti on pullollaan tietoa missä tarjotaan ratkaisuja sosiaalisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sikäli kyllä itselläni on varaa syyttää näitä rikkaita ja hyvinvoivia siitä että syrjivät köyhiä, koska itse pidän moraalisena velvollisuutenani aina pyytää mukaan yksin jätettyjä ihmisiä joiden tiedän kaipaavan seuraa.
Minun moraalinen velvollisuuteni on yrittää pitää itse huoli itsestäni ja sitten oman haluni mukaan omat rajani pitäen ottaa elämääni ihmisiä tai asioita.
Psykopaatti-vanhempani hoki tuota mantraasi, että minun velvollisuuteni on aina olla reilu kaikille, rakentava ja olla tilanteessa aina fiksumpi = antaa periksi eli olla muita varten eikä olla itse olemassa ollenkaan. Ja luonnollisesti hän ei itse toteuttanut tuota lainkaan, oppi koski vain minua.
Sinuna kyseenalaistaisin sen, mistä tuollainen uskomus on päähäsi syntynyt.
Kyllä se on ihan koko kosmoksen Luojan opetus joka on sinutkin tehnyt. Tietenkään mitään hyväksikäyttäjiä Ei tarvitse seuraansa ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme jankutusta tässä ketjussa. Kuten jo sanoin, se että ottaa jonkun asian puheeksi tällä foorumilla ei todellakaan tarkoita että se olisi ainoa puheenaihe koko elämässä ja on täyttä paskaa olettaa toisesta koko ajan sellaista. Tässä nyt kyse vain siitä että te ette myönnä että on olemassa rumien ja köyhien syrjintää mutta kyllä se on fakta.
Ei se ole sinänsä syrjintää. Ihmiset vain pyörivät omissa ympyröissään ja ympyrän vaihtaminen paremmaksi vaatii työtä, "huonompaan" on aina helppo valua.
Tuo on totta ja melko kurjaa on olla tuossa välillä eli on kuin jossain limbossa, kun se "huonompi" ei sovi itselle oikein millään tavalla (kokeiltu on) vaikka ei itseään mitenkään parempana pidäkään vaan ainoastaan erilaisena esim ajatus- ja arvomaailmansa suhteen.
Sitten taa
Liittyykö nk tasoteoriat nykyisin myös ystävyyssuhteisiin?
Terve kaikille. Minusta eivät kaikki pidä. Ja en ole ollut ikinä suosittu, parhaan näköinen ja taitava. Joten tästäkin syystä en varmaan ole suosittu. Olen myös itsepäinen.
Kaikesta tästä huolimatta pidän itseäni arvossa. Hyvä elämä alkaa mielestäni itsearvostuksesta. En ole kuitenkaan Kpää. Mielestäni toisia pitää kunnioittaa ja olla käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Avainasia ei ole miettiä syyllisiä vaan se kenelle asia on a) ongelma b) ratkaistavissa
Muille ihmisille aloittajan yksinäisyys ei ole ongelma, eikä heidän tehtävä ratkaista.
Netti on pullollaan tietoa missä tarjotaan ratkaisuja sosiaalisiin ongelmiin.
AP ei missään ole itse sanonut olevansa köyhä tai ruma, vaan keskustelee aiheesta yleisellä tasolla. Mikä on kummallisen monille täällä hyvin outoja tuntematon ilmiö. Täällä ei ilmeisesti kirjoittele kovin paljoa esim yliopiston käyneitä ihmisiä.
Öö tunnetko jonkun joka asuu tyhjiössä? Tyhjiössä on niin kova alipaine että siellä on mahdotonta pysyä elossa. Pamahtaa kappaleiksi.