Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että se on oma syy, jos ei ole ystäviä?

Vierailija
07.06.2025 |

Kyllä se voi myös olla että on sellainen ihminen jonka ystävä kukaan ei halua olla eli vastuu on niillä muilla. Syitä voi olla esim. rumuus ja köyhyys, ja että näiden myötä ei pääse elämässä eteenpäin. Niin silloin ei välttämättä kelpaa kaveriksi edes vertaisilleen.

Kommentit (455)

Vierailija
341/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten annat kenellekään vain yhden minuutin ja mitä siitä hyötyy? Muutenkaan ei kuulosta hyvältä painostaa ihmisiä tekemään tuollaista. Vapaaehtoistyöstä pitäisi saada itselleenkin jotain, silloin se on kestävällä pohjalla."

Tuntuu nyt ilmassa olevan tahtoa tahallaan ymmärtää väärin 😄 Kun kerran tämä lämmin lähimmäisyys onnistuu muissakin maissa, niin miksi ihmeessä se olisi mahdotonta Suomessa??? ... 😃

Kuten tahtoisit toisten tekevän sinulle, tee sinä samoin heille, sanoi joku erittäin viisaasti joskus. Ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

En voi sille mitään jos haluat tahallaan ymmärtää väärin. 

Maita on aika monenlaisia, en lähtisi noin suoraviivaisesti tekemään mitään Suomi vs muut maat -vertailua. 

Ihmiset eivät halua samoja asioita, en halua vaiht

Ei kukaan yksinäisyydestä kärsivä myöskään halua olla jatkuvasti yksin. Kaippa se joku oletti että osaamme soveltaa tätä hänen opetustaan oikein eri tilanteisiin... Liekö sitten olettanut meidät ihan liian viisaiksi? ... 🤔 ei onnistu käytännön elämässä?

Vierailija
342/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua olla mt-ongelmqisen ystävä, sillä saatan itsekin alkaa oireilemaan. Vaikeiden ihmisten kanssa on muutenkin vaikeaa olla ystävä.

Ei ollut puhe mielenterveysongelmaisista. Ei kaikki yksinäiset ole niitä. Vaikka toki mielenterveysongelmaisetkin yhteiskunnan apua varmasti tarvitsevat, ainakin enemmän kuin ne kauniit, rikkaat ja menestyneet. Kerran meiltä tullaan kysymään kuinka sinä teit niille, jotka tarvitsivat sinun apuasi...

Kuka tuollaista kysyy? 

Jumala viimeisellä tuomiolla.

Miksi aavikko uskonnon entiteetti kysyisi tälläistä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten annat kenellekään vain yhden minuutin ja mitä siitä hyötyy? Muutenkaan ei kuulosta hyvältä painostaa ihmisiä tekemään tuollaista. Vapaaehtoistyöstä pitäisi saada itselleenkin jotain, silloin se on kestävällä pohjalla."

Tuntuu nyt ilmassa olevan tahtoa tahallaan ymmärtää väärin 😄 Kun kerran tämä lämmin lähimmäisyys onnistuu muissakin maissa, niin miksi ihmeessä se olisi mahdotonta Suomessa??? ... 😃

Kuten tahtoisit toisten tekevän sinulle, tee sinä samoin heille, sanoi joku erittäin viisaasti joskus. Ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

En voi sille mitään jos haluat tahallaan ymmärtää väärin. 

Maita on aika monenlaisia, en lähtisi noin suoraviivaisesti tekemään mitään Suomi vs muut maat -vertailua. 

Jos ei halua olla yksin niin voihan yksinäinenkin puhua muille, eikä olettaa muiden tekevän sitä hänen puolestaan. Minä en halua puhua satunnaisten ihmisten kanssa yhtään enempää, ja jos pitää tehdä niinkuin toivoisi muille tehtävän niin hommahan on selvä. 

Vierailija
344/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menetkö itse juttelemaan muille niinkuin mqmut?"

Kyllä menen. Ei se mitään hirveän henkilökohtaista avautumista tarkoita, ihan sellaista paria hauskaa käytännön elämää koskevaa sanaa. Yleensä ystävällistä.

Vierailija
345/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menen. Ei se mitään hirveän henkilökohtaista avautumista tarkoita, ihan sellaista paria hauskaa käytännön elämää koskevaa sanaa. Yleensä ystävällistä.

Just tää on niin järjettömän tylsää. Töissä, harrastuksissa ja kaupassa saa tehdä tätä ihan tarpeeksi. 

Vierailija
346/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Miksi aavikko uskonnon entiteetti kysyisi tälläistä?<<

Mä vähän oletinkin että tämä normaalia lähimmäisyyttä vastustava porukka on juuri näitä Jumalan pilkkaajia ja ilmeisesti hänenkin kanssaan eri mieltä kaikesta 😃 taisin olla oikeassa... mutta Jumala on oikeassa eikä oleta että normaali lähimmäisyys on jotain Mikä ajaa meidät burnouttiin.

Vierailija
347/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis ongelmasi?

Vierailija
348/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en mene, ainakaan miespuolisille ma muille juttelemaan, koska saattavat väärän käsityksen.

Vierailija
349/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän oletinkin että tämä normaalia lähimmäisyyttä vastustava porukka on juuri näitä Jumalan pilkkaajia ja ilmeisesti hänenkin kanssaan eri mieltä kaikesta 😃 taisin olla oikeassa... mutta Jumala on oikeassa eikä oleta että normaali lähimmäisyys on jotain Mikä ajaa meidät burnouttiin.

Usein uskonto alkaa siitä mihin kaikki järjelliset argumentit päättyvät

Vierailija
350/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinunko argumentit olivat jotenkin paljon parempia kuin minun?... 😁

Vierailija
351/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis ongelmasi?

Mikä sinun?

Vierailija
352/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko lailla kaikkien argumentit ovat täällä olleet parempia kuin sinun. 

Vierailija
353/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain todellinen typerys olettaa toisesta pahaa vain siksi että on eri mieltä asiasta. Jos sinuun tepsii kristillinen pelko, hyvät sinulle, muille ihmisille se kuulostaa argumentilta joka sanotaan kun ei ole muuta jäljellä.

Miksi tuomitset muita uskostasi riippumatta ja et elä uskontosi mukaan? Tekopyhää.

Vierailija
354/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en mene, ainakaan miespuolisille ma muille juttelemaan, koska saattavat väärän käsityksen.

Ei tästä perheellisten ma'm ujen kanssa ainakaan päiväsaikaan ongelmaa pitäisi tulla...

Vierailija
355/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain todellinen typerys olettaa toisesta pahaa vain siksi että on eri mieltä asiasta. Jos sinuun tepsii kristillinen pelko, hyvät sinulle, muille ihmisille se kuulostaa argumentilta joka sanotaan kun ei ole muuta jäljellä.

Miksi tuomitset muita uskostasi riippumatta ja et elä uskontosi mukaan? Tekopyhää.

Häh??... 😃 Mitä pahaa olen olettanut kenestäkään?....

Vierailija
356/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tänne katsomaan. 

se ettei sulla ole ystäviä voi johtua monesta eri syystä, tuskin pelkästään valtavirrasta poikkeava ulkonäkö sitä selittää

Sitä nyt ei ole vielä mietittykään, kun sekä terapeutti että psykiatri yrittävät keksiä syytä, miksi mukava ja ystävällinen ihminen ei löydä omaa paikkaansa. 

Kuulostaapa pätevältä. 

Maksan sinulle tonnin tai pari, jos saat tämän korjattua. Jos olet pätevämpi kuin nämä hoitotahot, joihin olen tähän mennessä törmännyt (joukossa on ihan päteviäkin ihmisiä). 

Olet ymmärtänyt psykiatrin ja terapeutin tehtävät väärin. Heidän tehtävänsä ei ole keksiä miksi jotain ihmistä syrjitään. Psykiatrin tehtävä on tehdä diagnoosi ja ehkä kirjoittaa lääkeitä, terapeutin tehtävä on ohjata ihminen pois itseään toistavasta uhirutumisen kehästä (tai pois vatvomasta haavojaan, tai löytämään vaihtoehtoisia keinoja selvitä)

Vierailija
357/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on siis ongelmasi?

Mikä sinun?

Ei mikään. En myöskään ruikuta vauvalla olemattomasta muiden vastuusta yksinäisyyteen.

Vierailija
358/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko lailla kaikkien argumentit ovat täällä olleet parempia kuin sinun. 

Väität vain 😄 

Vierailija
359/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh??... 😃 Mitä pahaa olen olettanut kenestäkään?....

Tää sun tietämättömän teeskentely on väsyttävää. Kyllä, oletat toistuvasti pahaa muista kommentoijista ja syytät heitä sitten väärin ymmärtämisestä. -eri

Vierailija
360/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tästä perheellisten ma'm ujen kanssa ainakaan päiväsaikaan ongelmaa pitäisi tulla...

Riippuu mitä uskontoa ma mu edustaa. Tietyssä uskonnossa ma mumies saa tehdä mitä haluaa, vaan vaimolla on rajoitukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi