Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että se on oma syy, jos ei ole ystäviä?

Vierailija
07.06.2025 |

Kyllä se voi myös olla että on sellainen ihminen jonka ystävä kukaan ei halua olla eli vastuu on niillä muilla. Syitä voi olla esim. rumuus ja köyhyys, ja että näiden myötä ei pääse elämässä eteenpäin. Niin silloin ei välttämättä kelpaa kaveriksi edes vertaisilleen.

Kommentit (455)

Vierailija
381/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin tässä ketjussa on ollut useita yksinäisyyttä potevia (tai sitten vain yksi multipersoona). Miksi ette vaihtaisi yhteystietojanne? Teillähän olisi nyt sitten jo ainakin kolme yhteistä asiaa: koetty yksinäisyys, halu päästä siitä pois ja vauvapalstalle kirjoittelu. Eli jutunaihetta varmasti löytyy. Älkää välittäkö toistenne mahdollisesta ikäerosta tai eri harrastuksista, tai edes siitä, jos teille käy ilmi, että asutte eri paikkakunnilla. Alkakaa sitten nettiystäviksi. Vaihtakaa ajatuksia vaikka sähköpostlla tai jollaiin somealustalla. 

Vierailija
382/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>>Taas teit oletuksia. Jos oma tyylisi on täällä vain valittaa älä oleta että muutkin niin tekevät.<<

Kyllä sinä ainakin minulle valitat enemmän kuin minä sinulle, tein johtopäätökseni siitä.

Se on debatointia aiheesta. En tullut keskustelemaan tästä aiheesta peesatakseni sinua.

? 

Eli valitat enemmän kuin minä ja valitat minua valittajaksi? ..🤔

Luepa koko keskustelu niin ymmärrät.

Ei näitä kukaan jälkikäteen enää alusta loppuun lue, vähiten sinä.

Silti pysyn mukana mistä kirjoitan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet valehtelija. Ensin väität toista, sitten kun valhe paljastuu vetoat vastanneesi uskonnottomalle? Miten tämä kumosi että teit oletuksia? Se ei päde kun kyseessä ei ole kristitty? Onko sulla mitään argumentteja keksityn uskonnon ulkopuolelta? T. Ex kristitty, agnostikko"

😃 Mitä ihmettä olen valehdellut???... No mutta sinustakin huomataan, että ne jotka vastustavat lähimmäisyyttä vastustavat myös Jumalaa.

Jaa oletkin trolli.

😄 Okei itse olet sitten trulli.

Vähän sivusta.

Miksi esität edelleen typerää? Onko se joku mekanismi päästä keskustelussa niskan päälle kun heittää itsensä blondiksi?

T. Taina

Vierailija
384/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun aiheena on (oli) ystävyys ja sen puute eli yksinäisyys, ei tuntemattomien ystävällisten muutaman minuutin sananvaihtojen puute, joka ei suinkaan korvaa ystävän puutetta tai poista yksinäisyyttä eli ei auta asiaa tai edes liity siihen.

Sivusta

No on siinä kuitenkin suunta oikea, toisin kuin siinä että joku jätetään aivan ypöyksin. Tulee jo edes lähemmäs ystävyyttä ja on sitten ehkä helpommin siedettävissä kuin se todellinen ystävyys, joka tuntui olevan monelle täällä äärettömän vastenmielinen asia.

Yksinäinen voi tehdä myös itse aloitteen.

Vierailija
385/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silti pysyn mukana mistä kirjoitan."

Samoin. Vaikka sinä väititkin että minä valitan enemmän kuin sinä, vaikka oikeasti sinä valitit minulle enemmän kuin minä sinulle.

Vierailija
386/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet valehtelija. Ensin väität toista, sitten kun valhe paljastuu vetoat vastanneesi uskonnottomalle? Miten tämä kumosi että teit oletuksia? Se ei päde kun kyseessä ei ole kristitty? Onko sulla mitään argumentteja keksityn uskonnon ulkopuolelta? T. Ex kristitty, agnostikko"

😃 Mitä ihmettä olen valehdellut???... No mutta sinustakin huomataan, että ne jotka vastustavat lähimmäisyyttä vastustavat myös Jumalaa.

Jaa oletkin trolli.

Vähän sivusta.

Miksi esität edelleen typerää? Onko se joku mekanismi päästä keskustelussa niskan päälle kun heittää itsensä blondiksi?

T. Taina

"Taina" ihan vissiin juu 😄 yhtäkkiä vain pä lähdit mukaan tähän kilometrejä pitkään keskusteluun tässä vaiheessa... 😁 Miksi itse esität typerää?... 🙂

Vierailija
387/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Menetkö itse juttelemaan muille niinkuin mqmut?"

Kyllä menen. Ei se mitään hirveän henkilökohtaista avautumista tarkoita, ihan sellaista paria hauskaa käytännön elämää koskevaa sanaa. Yleensä ystävällistä.

Mikä on siis ongelmasi?

Mikä sinun?

Ei mikään. En myöskään ruikuta vauvalla olemattomasta muiden vastuusta yksinäisyyteen.

Mutta ruikutat sitten varmaan aika monesta muusta asiasta kylläkin, kun nyt tätä foorumia vähän katsoo. Kyllä täällä aika paljon turhemmistakin asioista ruikutetaan kuin yksinäisyys ja sen tuomat ongelmat kansallista itsetuhoisuutta myöten.

Olen eri mutta ainoa henkilö, joka aidosti voi vaikuttaa omaan yksinäisyyteensä ja ystävien saamiseensa on kukin omalla kohdallaan itse. Muille ei voi ulkoistaa tätäkään asiaa. Ystävyys ei ole velvollisuutta tai hyväntekeväisyyttä. Jos kyseessä on velvollisuus tai hyväntekeväisyys, kyseessä ei ole ystävyys. Ystävyyttä voi pakottaa ihan yhtä vähän kuin rakkautta. Muilta ei voi vaatia tässä suhteessa mitään. Itse voi pyrkiä tutustumaan potentiaalisesti samanhenkisiin ihmisiin ja täten kasvattaa todennäköisyyttä ystävien löytämiseen. Omia sosiaalisia taitojaan voi kehittää samalla seurauksella. Ainoastaan omaa toimintaansa voi realistisesti pyrkiä muuttamaan.

Kuinka moni yksinäisyydestä kärsivä on tutustunut muihin yksinäisiin ja yrittänyt saada heistä ystäviä? Jos ei, miksi ei? Entä miksi tämä ei ole toiminut (jos oma yksinäisyys yhä jatkuu)? Lienee selvää, että ihmisillä, joilla on kaikki kunnossa ystävien osalta, ei ole tarvetta lähteä korjaamaan sitä mikä ei ole rikki. Yhtä lailla selvää on, että jos omassa elämässä on ystävän mentävä aukko, on tarvetta tehdä asialle jotain itse. Ei odottaa, että joku muu, varsinkaan se jo tähän elämänsä osa-alueeseen tyytyväinen, taianomaisesti tekee asialle jotain.

Vierailija
388/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun aiheena on (oli) ystävyys ja sen puute eli yksinäisyys, ei tuntemattomien ystävällisten muutaman minuutin sananvaihtojen puute, joka ei suinkaan korvaa ystävän puutetta tai poista yksinäisyyttä eli ei auta asiaa tai edes liity siihen.

Sivusta

No on siinä kuitenkin suunta oikea, toisin kuin siinä että joku jätetään aivan ypöyksin. Tulee jo edes lähemmäs ystävyyttä ja on sitten ehkä helpommin siedettävissä kuin se todellinen ystävyys, joka tuntui olevan monelle täällä äärettömän vastenmielinen asia.

Yksinäinen voi tehdä myös itse aloitteen.

🥱 En aloita keskustelua alusta tässä vaiheessa uudelleen.

Vierailija
389/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Vaikka sinä väititkin että minä valitan enemmän kuin sinä, vaikka oikeasti sinä valitit minulle enemmän kuin minä sinulle.

Minä debatoin ruikutustasi vastaan

Vierailija
390/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen eri mutta ainoa henkilö, joka aidosti voi vaikuttaa omaan yksinäisyyteensä ja ystävien saamiseensa on kukin omalla kohdallaan itse. Muille ei voi ulkoistaa tätäkään asiaa. Ystävyys ei ole velvollisuutta tai hyväntekeväisyyttä. Jos kyseessä on velvollisuus tai hyväntekeväisyys, kyseessä ei ole ystävyys. Ystävyyttä voi pakottaa ihan yhtä vähän kuin rakkautta. Muilta ei voi vaatia tässä suhteessa mitään. Itse voi pyrkiä tutustumaan potentiaalisesti samanhenkisiin ihmisiin ja täten kasvattaa todennäköisyyttä ystävien löytämiseen. Omia sosiaalisia taitojaan voi kehittää samalla seurauksella. Ainoastaan omaa toimintaansa voi realistisesti pyrkiä muuttamaan.

Kuinka moni yksinäisyydestä kärsivä on tutustunut muihin yksinäisiin ja yrittänyt saada heistä ystäviä? Jos ei, miksi ei? Entä miksi tämä ei ole toiminut (jos oma yksinäisyys yhä jatkuu)? Lienee selvää, että ihmisillä, joilla on kaikki kunnossa ystävien osalta, ei ole tarvetta lähteä korjaamaan sitä mikä ei ole rikki. Yhtä lailla selvää on, että jos omassa elämässä on ystävän mentävä aukko, on tarvetta tehdä asialle jotain itse. Ei odottaa, että joku muu, varsinkaan se jo tähän elämänsä osa-alueeseen tyytyväinen, taianomaisesti tekee asialle jotain."

Paitsi kaikissa muissa maissa. Ne ujot ja rikkinäiset ihmisetkin saattavat hyvin kasvaa ihmisinä ja oppia olemaan mielenkiintoisempaa seuraa, jos he saavat vähän rohkaisua ja ystävyyttä. Olen saanut itse varsinkin joitain ujoja lapsia päiväkodin työntekijänä ihan puhkeamaan kukkaan sillä että olen ollut heitä kohtaan hyvin rakastava lämmin ja rohkaiseva. Kyllä sillä on vaikutusta, myös aikuisiin. On myöskin aika ylimielistä ajatella että jollakulla ihmisellä ei ole minulle mitään annettavaa siksi että hän on ujo ja hiljainen saattaahan hänellä olla vaikka mitä tietoja ja taitoja tästä elämästä.

Vierailija
391/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia on kohdeltava asiallisesti ja ihmisarvoa kunnioittavasti, mutta aitoa ystävyyttä ei voi pakottaa.

Vierailija
392/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa oletkin trolli.

Vähän sivusta.

Keskustelunne vaikutti kiintoisalta joten jäin seuraamaan. Kommentoin tuolla aiemmin omista kokemuksistani. Oletko se kristitty osapuoli?

Vierailija
393/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä debatoin ruikutustasi vastaan

Anteeksi, minä kylläkin debatoin sinun ruikutustasi vastaan.

Vierailija
394/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin alan puhua vieraan ihmisen kanssa esimerkiksi busspysäkillä tai kaupassa (tai missään muuallakaan vastaavissa paikoissa). Tai siis harvemmin aloitan keskustelun. Tämä siksi, että en koe sitä itselleni tärkeäksi. Joskus yksin vietetty hetki vaikka bussipysäkillä on rentoutumista varten, annan mielen vaeltaa päämäärättömästi siellä sun täällä. En kuitenkaan pane pahakseni, jos joku tulee puhumaan kanssani - vaikka sitten yksinäinen. Osaan puhua vieraidenkin kanssa, mutta tosiaan en itse tee sitä aloitteellisesti. Voisihan sitä ajatella, että yksinäisyyttä poteva ihminen opettelisi joitakin yleisiä puheenaiheita, joita voi sanoa vieraille, jos tulee tunne, että pitää saada puhua jonkun kanssa. Bussipysäkillä hyvät keskustelunavaukset on vaikka kysyä, että meniköhän se ja se bussi juuri nyt. Kun toinen vastaa siihen, niin siitä voi jatkaa jonkun aasinsillan kautta johonkin toiseen kepeään aiheeseen. Se on yllättävän helppoa, mutta toki taito ja näin ollen se pitää opetella ja nähdä vaivaa. 

Vierailija
395/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muuta muualle kerta siellä on paremmin tai suomessa samoin kuin ne ulkkarit?

Vierailija
396/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuta muualle kerta siellä on paremmin tai suomessa samoin kuin ne ulkkarit?

Pitäähän täällä olla lämminhenkisiä ihmisiä auttamassa niitä yksinäisiä, joita oma väestö kylmästi syrjii.

Vierailija
397/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän täällä olla lämminhenkisiä ihmisiä auttamassa niitä yksinäisiä, joita oma väestö kylmästi syrjii.

Ei pidä. Kukin aikuinen kantakoon ihmissuhde vastuunsa itse. Minulle kyllä valkeni jo muutama sivu sitten miksi olet yksin

Vierailija
398/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lapseni kaveri oli kiusaaja. Näin tämän kaverin työntävän oman lapseni selälleen maahan. Lapseni itki, ettei se ole kiva kaveri. Sanoin, et kaverit voi valita. Sun ei tarvitse olla sen kaveri.

Köyhyyteen voi vaikuttaa. Muutenkin nykypäivänä voi tehdä netti videoita jos kokee olevansa ruma ja köyhä. Usein niihin tartutaan kiinni ja pelkästään katsojamäärällä lähtee köyhyys. Sit kun sieltä tarpeeksi saa rahaa voi käydä vaikka kauneus leikkauksessa. 

Pitää olla aika nätti et uskaltaa omalla naamalla videoita tehdä ja millaiseen riepotukseen kaikenlaisilla foorumeilla voi joutua.

Vierailija
399/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Keskustelunne vaikutti kiintoisalta joten jäin seuraamaan. Kommentoin tuolla aiemmin omista kokemuksistani. Oletko se kristitty osapuoli?"

Kyllä olen kristitty, en sitten tiedä olenko ainoa sellainen tässä ketjussa, välillä kieltämättä tuntuu siltä... 🤔

Vierailija
400/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Kukin aikuinen kantakoon ihmissuhde vastuunsa itse. Minulle kyllä valkeni jo muutama sivu sitten miksi olet yksin

😄 Minä en ole yksin ja varsinkin heikot ja syrjityt Ihmiset pitävät minusta siksi koska pidän heidän puoliaan, joten Minulle on heistä paljon ystäviä 🙂 Kieltämättä kusipäät ja mulkvistit eivät koskaan ole pitäneet minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän