Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että se on oma syy, jos ei ole ystäviä?

Vierailija
07.06.2025 |

Kyllä se voi myös olla että on sellainen ihminen jonka ystävä kukaan ei halua olla eli vastuu on niillä muilla. Syitä voi olla esim. rumuus ja köyhyys, ja että näiden myötä ei pääse elämässä eteenpäin. Niin silloin ei välttämättä kelpaa kaveriksi edes vertaisilleen.

Kommentit (455)

Vierailija
321/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla mt-ongelmqisen ystävä, sillä saatan itsekin alkaa oireilemaan. Vaikeiden ihmisten kanssa on muutenkin vaikeaa olla ystävä.

Vierailija
322/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei oo oma syyni ettei ole ystäviä ja että olen masentunut. Lapsuus oli kauhea ja koulussa kiusattiin. Kotona ei saanut näkyä eikä kuulua. Ihmisten kanssa kommunikointi on hiukan kohmeaa.

Tiettyyn pisteeseen asti se ei olekaan sinun syytäsi, mutta meidän jotka ovat saaneet kehnon alun elämälle pitää taistella aikuisuudessa, jotta olisimme sosiaalisesti normaalimpia kuin mihin lapsena ehdollistettiin. Jos jää koko elämäksi syyttämään muita, vaikka oma tilanne muiden vika onkin, niin elämästä tulee aivan kamalaa. Omien ajatusmallien muuttaminen on pitkä prosessi, mutta palkitseva.

Juuri näin. Olen itse asiassa kokenut palkitsevana sen, että olen pystynyt muuttamaan omia ajatus- ja käytösmallejani. Mikään mekaaninen prosessi se ei ole ollut vaan se on vaatinut minulta mm. lapsuudessa omaksumieni toimintatapojen kyseenalaistamista sekä oman persoonallisuuden rehellistä perkaamista. Mikä on aitoa minua, mikä haaveminää ja mikä muiden projisoimaa "roskaa", jota minun ei olisi edes kuulunut omaksua osaksi itseäni?

Hyvä uutinen on se, että kaikkien harhakäsitysten ja ehdollistumien purkamisen myötä aito itsetuntemus lisääntyy. Se puolestaan lisää todennäköisyyttä sille, että alkaa hakeutua alitajuisesti itselle sopivien ihmisten pariin. Aina ei välttämättä edes tarvitse tehdä itse aloitetta vaan ne oikeat ihmiset voivat itsekin löytää luoksesi silloin, kun tiedät, kuka olet, mitä ihmissuhteilta odotat ja mitä annettavaa sinulla itselläsi on. On myös fiksua ainakin oman itsen "uudelleenrakennusvaiheessa" keskittyä etsimään elämään iloa ja mielekkyyttä muistakin asioista kuin ihmissuhteista. Ihmissuhteista ja niiden määrästä ei saa tulla oman arvon mittaria eikä niitä pidä lähteä solmimaan epätoivon pohjalta. Silloin on vaarana se, että löytää elämään juuri sellaisia ihmisiä, joista olisi paras pysyä erossa. Rajattomia, hyväksikäyttäjiä, kehittymättömiä, pahimmillaan vakavasti häiriintyneitä ja vaarallisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten annat kenellekään vain yhden minuutin ja mitä siitä hyötyy? Muutenkaan ei kuulosta hyvältä painostaa ihmisiä tekemään tuollaista. Vapaaehtoistyöstä pitäisi saada itselleenkin jotain, silloin se on kestävällä pohjalla."

Tuntuu nyt ilmassa olevan tahtoa tahallaan ymmärtää väärin 😄 Kun kerran tämä lämmin lähimmäisyys onnistuu muissakin maissa, niin miksi ihmeessä se olisi mahdotonta Suomessa??? ... 😃

Kuten tahtoisit toisten tekevän sinulle, tee sinä samoin heille, sanoi joku erittäin viisaasti joskus. Ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Vierailija
324/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä saa aikuisiällä parhaiten opiskelujen ja harrastusten parista. Kannattaa etsiä samanmielistä seuraa. 

Vierailija
325/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla mt-ongelmqisen ystävä, sillä saatan itsekin alkaa oireilemaan. Vaikeiden ihmisten kanssa on muutenkin vaikeaa olla ystävä.

Ei ollut puhe mielenterveysongelmaisista. Ei kaikki yksinäiset ole niitä. Vaikka toki mielenterveysongelmaisetkin yhteiskunnan apua varmasti tarvitsevat, ainakin enemmän kuin ne kauniit, rikkaat ja menestyneet. Kerran meiltä tullaan kysymään kuinka sinä teit niille, jotka tarvitsivat sinun apuasi...

Vierailija
326/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri. Itse näkisin eri tasoja yksinäisyydessä. Seuraa on helppoa saada, mutta ihmistä, joka vastavuoroisesti vastaisi inhimillisiin perustarpeisiisi, on vaikea löytää ja osan vaikea edes hahmottaa, miten sellainen suhde luodaan, kun ei ole sellaista koskaan ollut. 

Miksi sitten olettaa että muutkaan siihen pystyvät?

Vierailija
327/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeilin olla masentuneen ystävä, ei kelvannut hänelle seurani, kun kokoajan löytyi jokin syy "ettei hänellä ole aikaa minulle". Olkoon sitten yksin! Nykyään valittaa FB:ssä yksinäisyyttä, muttei halua olla kenenkään kanssa.

Vierailija
328/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sitä on toki itse vastuussa sosiaalisista suhteista, mutta ei se aina niin yksinkertaista ole. Asiaa voivat vaikeuttaa mielenterveysongelmat, kehityshäiriöt, ulkonäkö, yhteiskunnallinen asema, vauraustaso jne. Esimerkiksi omalla kohdallani olen huomannut, että etenkin miehet eivät kovin herkästi halua viettää aikaa kanssasi enkä tiedä mistä tämä johtuu. Olen ihan "tavallinen" mies, jolla on tavalliset sukupuolelleni ominaiset mielenkiinnon kohteet, mutta jokin siinä vain on. Liioittelematta joskus epäilen, että hyvä ulkonäköni toimii minua vastaan miesystävyyden kohdalla. Naisilta sitten taas saankin huomiota ja nämä lähestyvät minua herkemmin. Enpä tiedä. 

Tylsä luonne ja huumorintajuttomuus tekee sen että sun seura ei kiinnosta. Kyllä hauskoilla ja hyvännäköisillä miehillä miespuolisia frendejä riittää elämässään 

Minulla ei ole "tylsä luonne", mitä tuo sitten tarkoittaakaan, ja olen kaikkea muuta kuin huumorintajuton. Et tiedä minusta yhtään mitään. Itse kuulostat varsin ikävältä tyypiltä tosin, kun kerran tuollaisia oletuksia teet. Jos olisit lukenut viestini, naiset viihtyvät seurassani erinomaisesti. Selvästikään en ole heistä "tylsä" tai "huumorintajuton". Jostain syystä miehet vain usein välttelevät minua eivätkä halua solmia syvempiä ystävyyssuhteita. 

Vierailija
329/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten annat kenellekään vain yhden minuutin ja mitä siitä hyötyy? Muutenkaan ei kuulosta hyvältä painostaa ihmisiä tekemään tuollaista. Vapaaehtoistyöstä pitäisi saada itselleenkin jotain, silloin se on kestävällä pohjalla."

Tuntuu nyt ilmassa olevan tahtoa tahallaan ymmärtää väärin 😄 Kun kerran tämä lämmin lähimmäisyys onnistuu muissakin maissa, niin miksi ihmeessä se olisi mahdotonta Suomessa??? ... 😃

Kuten tahtoisit toisten tekevän sinulle, tee sinä samoin heille, sanoi joku erittäin viisaasti joskus. Ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Itse en kyllä small talkia ja basaarien miesten sisäänheittäjien lisäksi kyllä saanut kontaktia ulkomaillakaan. Omaa päivääni ei piristä tuntemattoman muka kiinnostunut jargonia

Vierailija
330/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut puhe mielenterveysongelmaisista. Ei kaikki yksinäiset ole niitä. Vaikka toki mielenterveysongelmaisetkin yhteiskunnan apua varmasti tarvitsevat, ainakin enemmän kuin ne kauniit, rikkaat ja menestyneet. Kerran meiltä tullaan kysymään kuinka sinä teit niille, jotka tarvitsivat sinun apuasi...

Kuka tuollaista kysyy? 

Vierailija
331/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan täällä suomalaisella tunnekylmyydellä ja nirppanokkaisuudella olla tekemistä sen kanssa, miten paljon meillä on alkoholisteja, mielenterveysongelmaisia, mielialalääkeriippuvaisia ja itsemurhia tässä maassa?... 🤔

Vierailija
332/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä small talkia ja basaarien miesten sisäänheittäjien lisäksi kyllä saanut kontaktia ulkomaillakaan. Omaa päivääni ei piristä tuntemattoman muka kiinnostunut jargonia

Okei mutta monia muita saattaa hyvinkin piristää. Kyllä ulkomailla enemmän jutellaan ja täällä Suomessakin maahanmuuttajat tulevat juttelemaan paljon enemmän kuin kantaporukka. Niin töissä kuin leikkipuistoissa. Siihen ei mitään elämän stoorin jakamista tarvita että mieli piristyy, muutama ystävällinen sana tekee jo paljon 

Vierailija
333/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuollaista kysyy? 

Jumala viimeisellä tuomiolla.

Vierailija
334/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kokeilin olla masentuneen ystävä, ei kelvannut hänelle seurani, kun kokoajan löytyi jokin syy "ettei hänellä ole aikaa minulle". Olkoon sitten yksin! Nykyään valittaa FB:ssä yksinäisyyttä, muttei halua olla kenenkään kanssa.

No tuo on kyllä kieltämättä ärsyttävää että on joku muka yksinäinen, ja sitten kun tarjoutuu hänelle seuraksi niin ei kelpaakaan. Tuota minä juuri tarkoitin että monella täysin syrjäytyneelläkin on vaatimukset seuran suhteen ihmeen korkealla.

Vierailija
335/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään jos haluat tahallaan ymmärtää väärin. 

Maita on aika monenlaisia, en lähtisi noin suoraviivaisesti tekemään mitään Suomi vs muut maat -vertailua. 

Ihmiset eivät halua samoja asioita, en halua vaihtaa random ihmisten kanssa kuulumisia. Päinvastoin. 

Vierailija
336/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa yksinäiset palstamamit tänne kiimaisen YkäSonnin luokse, niin hoidetaan teidän yksinäisyys kuntoon samantien!

Vierailija
337/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maita on aika monenlaisia, en lähtisi noin suoraviivaisesti tekemään mitään Suomi vs muut maat -vertailua. 

Ihmiset eivät halua samoja asioita, en halua vaiht

😆 mitä minä olen tahallani ymmärtänyt väärin??..

Vierailija
338/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUurinta osaa ei kiinnostaa sanan hei jälkeen rupatella tuntemattomille, johtunee oman sosiaalisen patterin tyhjenemisestä. Eihän yksinäinen tajua että se puistossa ikeva mamma on lässyttäny koko päivän töissä shaibaa,

Vierailija
339/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu nyt ilmassa olevan tahtoa tahallaan ymmärtää väärin 😄

Vierailija
340/455 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö itse juttelemaan muille niinkuin mqmut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi