Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20086)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen helsinkiläistä keskiluokkaa ja kaikki lasteni kaveritkin. Kukaan ei ole koskaan huolestunut, miksi eivät tunne erilaisia ihmisiä, vaan leikkivät vain samanlaisten kanssa.
Tämä. Uskomattoman tekopyhää vaatia että "normaalit" ihmiset saavat olla kenen kanssa haluavat, mutta "epänormaalien" pitäisi olla normaalien kanssa.
Jos lapset käyvät koulua, niin aivan varmasti tuntevat erilaisia ihmisiä, vaikka vapaa-aikansa viettäisivätkin samanlaisten kanssa.
Pitäisikö kaikki kalpeat kantikset huostata jos kalpeat kantikset sosialisoi vain kalpeiden kantisten kanssa? Suomessa on uskonnonvapaus ja yhdenvertaisuuslaki. Uskonto ei voi olla peruste huostaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niin monet perheet elävät omaa elämää ilman muita kun kaverit on omasta takaa.
Entä sitten? Melkein kaikki lapset käy koulua, jossa joutuu väkisinkin tekemisiin erilaisista taustoista tulevien ihmisten kanssa.
RFiippuen missä Hgissä asuu mutta kyllä täällä on "paremmissakin " kouluissa etnistä värinää, olkoot muka sitten sitä "parempaa" värinää.
Aikuisia vanhimmat lapset ovat. Sitten yrittävät erottaa perheen, tämähän on ihan raakaa rikollisuutta perheiden erottaminen tai lasten jakaminen halukkaille. Tämä on näkemys siitä miten lapsia jaetaan suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Missä asuivat aikaisemmin ja kauankolopuksi tässä punaisessa torpassa?
He asuivat koulun vieressä. Se talo meni kai vesivahingon takia purkuun. Jossain vaiheessa asuivat Paavolaisen luona Loviisassa.
Halukkaille olisivat jakaneet lapset. Törkeää muka suojelua. Raakaa peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen helsinkiläistä keskiluokkaa ja kaikki lasteni kaveritkin. Kukaan ei ole koskaan huolestunut, miksi eivät tunne erilaisia ihmisiä, vaan leikkivät vain samanlaisten kanssa.
Tämä. Uskomattoman tekopyhää vaatia että "normaalit" ihmiset saavat olla kenen kanssa haluavat, mutta "epänormaalien" pitäisi olla normaalien kanssa.
Jos lapset käyvät koulua, niin aivan varmasti tuntevat erilaisia ihmisiä, vaikka vapaa-aikansa viettäisivätkin samanlaisten kanssa.
Pitäisikö kaikki kalpeat kantikset huostata jos kalpeat kantikset sosialisoi vain kalpeiden kantisten kanssa? Suomessa on uskonnonvapaus ja yhdenvertaisuuslaki. Uskonto ei voi olla peruste huostaamiselle.
Jos vanhemmat ottavat kalpean kantiksen kotiopetukseen vain siitä syystä, etteivät lapset pääsisi sosialisoimaan muiden kanssa, niin onhan se outoa. Mutta edelleenkään missään ei ole kerrottu, että lapsia olisi huostattu siksi, etteivät he sosialisoineet tarpeeksi muiden kuin samanmielisten kanssa. Se on sinun omaa fantasiaasi ja julkisuuteen kerrottujen asioiden vääristelyä.
"Lapsen ei kuulu hoitaa nuorempia sisaruksia, vaan se on vanhemman tehtävä. Ei pidä tehdä enempää lapsia kuin mitä jaksaa hoitaa. Ymmärrä se."
Läpi ihmislajin historian isommat sisarukset ovat osallistuneet pienempien hoitoon jossain määrin. Ja näin on edelleen tänäkin päivänä suurimmassa osassa maailman kulttuureita. Ainoastaan kyynisissä ja kylmissä individualismia (eli toisin sanoen egoismia ja itsekkyyttä) korostavissa kulttuureissa kuten Suomessa näin ei ole. Suomesta kun lähdet joko etelään tai itään päin, niin heti ollaan paljon perhekeskeisempiä, ja sisarukset auttavat toisiaan, eikä elämä pyöri vain oman navan ympärillä. Näköjään Suomessa terveiden sisarussuhteiden, auttamisen, välittämisen, hoivaamisen, empatian ja rakkauden opettaminen lapsille on väärin. Kyynisyyden, tunteettomuuden ja itsekeskeisyyden huipentuma.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaikki vaan tuomitsevat ja syyttävät ja syyttävät. On parempi etsiä johtolankoja miksi tämä on tapahtuntu meidän ruotsalaisella sivistys alueella.
En vieläkään ymmärrä millainen sijoituspaikka, ei normi laitoksessa voi kolmivuotias olla yksin edes ulkoilemassa ilman henk.kuntaa tai onko siellä hoidatettu siis isosisaruksilla, joka taas ei ole kyllä oikein, miten ruotsinkielisellä sivistysalueella voi sattua tälläistä siis vai onko laitoksen henkilökunnasta joku luovuttanutkin lapset itse, tietää että päätöksessä on vikaa? Pimitetty niin, että tieto vasta nyt vuoden jälkeen julki.
Vierailija kirjoitti:
"No välituntivalvojat ehkä, en minä kyllä näitä pykäliä tiedä ja eikö se ollut se vanhempi koti, tämä nykyinen ei ollut koulun vieressä."
No minä tiedän, ja voin kertoa, että sellaista pykälää ei ole. Mikään laki ei myöskään estä huoltajilta tai muiltakaan veronmaksajilta esimerkiksi oppitunnin seuraamista. Mutta on tietysti hyvän tavan mukaista ottaa yhteyttä ensin rehtoriin ja varmistaa, onko asia ok.
Oli vanhempi koti, ja naapuri kommentoi, ettei ollut nähnyt koko katrasta ulkona koskaan. Eli eivät varmaan ainakaan säännöllisesti ulkoilleet samaan aikaan koulun oppilaiden kanssa.
Jospa naapuri on töissä siihen aikaan kun lapsilla koulua?
Vierailija kirjoitti:
Aikuisia vanhimmat lapset ovat. Sitten yrittävät erottaa perheen, tämähän on ihan raakaa rikollisuutta perheiden erottaminen tai lasten jakaminen halukkaille. Tämä on näkemys siitä miten lapsia jaetaan suomessa.
Mitä yrität sanoa?
"Lapsen ei kuulu hoitaa nuorempia sisaruksia, vaan se on vanhemman tehtävä. Ei pidä tehdä enempää lapsia kuin mitä jaksaa hoitaa. Ymmärrä se."
Jo on pupun puppua, julistat lapsien lukumäärää. Lapset ovat sosiaalisia aina, kunnes heidät taltutetaan. Perheet pysyvät yhdessä ja kannustavat toinen toistaan. Yhteispeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kaikki vaan tuomitsevat ja syyttävät ja syyttävät. On parempi etsiä johtolankoja miksi tämä on tapahtuntu meidän ruotsalaisella sivistys alueella.
En vieläkään ymmärrä millainen sijoituspaikka, ei normi laitoksessa voi kolmivuotias olla yksin edes ulkoilemassa ilman henk.kuntaa tai onko siellä hoidatettu siis isosisaruksilla, joka taas ei ole kyllä oikein, miten ruotsinkielisellä sivistysalueella voi sattua tälläistä siis vai onko laitoksen henkilökunnasta joku luovuttanutkin lapset itse, tietää että päätöksessä on vikaa? Pimitetty niin, että tieto vasta nyt vuoden jälkeen julki.
Mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No välituntivalvojat ehkä, en minä kyllä näitä pykäliä tiedä ja eikö se ollut se vanhempi koti, tämä nykyinen ei ollut koulun vieressä."
No minä tiedän, ja voin kertoa, että sellaista pykälää ei ole. Mikään laki ei myöskään estä huoltajilta tai muiltakaan veronmaksajilta esimerkiksi oppitunnin seuraamista. Mutta on tietysti hyvän tavan mukaista ottaa yhteyttä ensin rehtoriin ja varmistaa, onko asia ok.
Oli vanhempi koti, ja naapuri kommentoi, ettei ollut nähnyt koko katrasta ulkona koskaan. Eli eivät varmaan ainakaan säännöllisesti ulkoilleet samaan aikaan koulun oppilaiden kanssa.
Jospa naapuri on töissä siihen aikaan kun lapsilla koulua?
Mahdollista, mutta älkää väittäkö, etteivät lapset olisi saaneet leikkiä koulun pihalla muiden lasten kanssa, jos ette oikeasti asiasta mitään tiedä.
En tiedä näistä mutta mikäs homma tämä oli että joku nainen oli tappanut psykoottisena 8kk vauvansa tukiasunnossa sossun valvovan silmän alla syyntakeettomana? Eikö viranomaisia järkyttänyt yhtään tämä päihdekuntoutuja tukiasunnossa vauvan kanssa psykoosissa? Vai toiko tämä psykoosipotilas jo rahaa ja asiakkuuden tukiasunnon muodossa niin ei tarvinnut varastaa lasta vaikka kerrankin syytä olisi ollut? sen sijaan jahdataan 9n lapsen perhettä maalaisasunnon ja kotiopetuksen tähden. Muissa maailmoissa olevat syyntakeettomat päihdekuntoutujat eivät herätä yhtään huolta vaikka ovat TUKIasunnossa muka tuettuna valvovan silmän alla ? kukaan ei silloin huomaa mitään erikoista eikä ole huolissaan vaikka henkilö on SYYNTAKEETON eli ei ole ollut edes tällä planeetalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisuuteen tulleiden tietojen perusteella vaikuttaa siltä, että lapset sai viettää aikaa joidenkin samanmielisten perheiden lasten kanssa, mutteivät syystä tai toisesta olleet käytännössä lainkaan tekemisissä ns. tavallisten perheiden lasten kanssa.
Eiköhän kaikki saa valita ystävänsä ihan itse. Kenelläkään ei ole velvollisuutta kaveerata "tavallisten" lasten kanssa.
Joo, mutta se on kyllä epäilyttävää, jos perheen talo on koulun vieressä, eivätkä lapset ulkoile koskaan muiden lasten ollessa pihalla. Ikään kuin ei haluttaisi, että omat lapset altistuvat vahingossakaan "väärälle seuralle".
Maikkarin jutun mukaan leikkivät niitten koululaisten kanssa. Niin että onko tässä mitään muuta omituista kun että joku voi haluta suurperheen ilman että olisi latvakakkon
Onhan tuo vanhempien lisääntymisvimma ollut erikoista myös siihen nähden, ettei kumpikaan ollut töissä. Eli oltu yhteiskuntavastaisia, mutta tuet on kyllä kelvanneet. Niinkuin tällaisilla tapauksilla aina.
Kymmeniä sivuja tekstiä kotikoulusta, liian pienestä ja sotkuisesta asunnosta ja rokottamattomuudesta. Oikeita syitä ei voi kertoa, koska ne ovat salassapidettäviä. Eli koskevat esim. aliravitsemusta, jotain sairautta ilman hoitotasapainoa, masennusta, nepsyä ilman asiallisia tukitoimia ymv. Tavoite löytymisellehän on, että lapset saisivat tarvitsemaansa hoitoa ja tukea. Toivon, että vanhemmat ilmoittautuvat itse. Sijoituksen ei tarvitse olla lopullinen. Terapia voi auttaa tuohon koko maailma meitä vastaan tunteeseen ja muihinkin traumoihin ja voivat säilyttää läheiset välit lapsiin, vaikka nämä olisivatkin jonkun aikaa muualla. Voisivat pitää huolta itsestään ja esim. käydä töissä, kuten normi-ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vsikka kuinka istuisi samassa luokassa, ei silti ole välttämättä yhtään mitään vuorovaikutusta. Minulla oli aikanaan koulussa ylsi kaveri, jonka kanssa vietin kaiken aikani. Ryhmätyötkin tehtiin kahdestaan. Muut lähinnä vaan kiusasivat. En koskaan puhunut heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Kymmeniä sivuja tekstiä kotikoulusta, liian pienestä ja sotkuisesta asunnosta ja rokottamattomuudesta. Oikeita syitä ei voi kertoa, koska ne ovat salassapidettäviä. Eli koskevat esim. aliravitsemusta, jotain sairautta ilman hoitotasapainoa, masennusta, nepsyä ilman asiallisia tukitoimia ymv. Tavoite löytymisellehän on, että lapset saisivat tarvitsemaansa hoitoa ja tukea. Toivon, että vanhemmat ilmoittautuvat itse. Sijoituksen ei tarvitse olla lopullinen. Terapia voi auttaa tuohon koko maailma meitä vastaan tunteeseen ja muihinkin traumoihin ja voivat säilyttää läheiset välit lapsiin, vaikka nämä olisivatkin jonkun aikaa muualla. Voisivat pitää huolta itsestään ja esim. käydä töissä, kuten normi-ihmiset.
Vanhin lapsi jo lähes aikuinen, hänellä olisi kohta itsenäistyminen ja korkeakouluopinnot edessä, jos nyt on edes saanut suoritettua lukiota/amista kotioloissa. Nyt joutuu elämään karkumatkalla viranomaisia piilotellen. Aika heikot eväät antavat lapsilleen loppuelämää ajatellen. :(
Nämä Tommyn lapsuudenkokemuksethan ne varmaan on iso syy perheen erikoiseen elämäntapaan ja siihen, että lapsia halutaan ylisuojella ulkopuoliselta maailmalta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b93cbebe-c28a-4361-b9e3-1c8a0cb4c85b
Missä asuivat aikaisemmin ja kauankolopuksi tässä punaisessa torpassa?