Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Applen uuden MacBook Pron mukana ei tule enää laturia - taustalla EU-lainsäädäntö

Vierailija
16.10.2025 |

Taas yksi esimerkki miten EU:sta ei ole kuin haittaa. MIksi EU puuttuu kaikkeen mitä kansalaiset tekee? Kone ei ole edes halvempi ilman laturia.

https://mobiili.fi/2025/10/16/applen-uuden-macbook-pron-mukana-ei-tule-…

Uuden M5:llä varustetun 14 tuuman MacBook Pron hinta on alkaen 1 899 euroa, kun edeltävän M4 MacBook Pron hinta oli vastaavasti alkaen 1 999 euroa lokakuun 2024 lopulla tapahtuneen lanseerauksen yhteydessä. Syy eurohinnan laskuun löytyy kuitenkin laturin pois jäämisen sijaan ennemminkin valuuttakursseista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulla väärää tietoa, itsellä ainakin oli uudessa myös laturi mukana.

Vierailija
2/6 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan ettei tule! Ja ei tämä ole mikään apple juttu pelkästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat siis maksaa 50€ lisää, jotta saat laitteesi ladattua.

Vierailija
4/6 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo laturi ja miljoonilla muillakin on! Ihan turhaa resurssien tuhlausta, laittaa laturi pakettiin jota suurin osa ei edes käytä!

Vierailija
5/6 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jo laturi ja miljoonilla muillakin on! Ihan turhaa resurssien tuhlausta, laittaa laturi pakettiin jota suurin osa ei edes käytä!

Tuossa olisi järkeä, jos Applen laturit olisivat yhtä kestäviä kuin wanhat Nokian laturin vuodelta keppi ja kivi. Mutta minulla ainakin Applen laturien johdot ovat hapertuneet ihan itsestään. En mitenkään vääntele ja litistä niitä, kanniskele niitä mukana, eikä mitään - mutta aina iän myötä se muovi kaapelin päällä alkaa hajota.

Vierailija
6/6 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olisi järkeä, jos Applen laturit olisivat yhtä kestäviä kuin wanhat Nokian laturin vuodelta keppi ja kivi. Mutta minulla ainakin Applen laturien johdot ovat hapertuneet ihan itsestään. En mitenkään vääntele ja litistä niitä, kanniskele niitä mukana, eikä mitään - mutta aina iän myötä se muovi kaapelin päällä alkaa hajota.

Ja se läppärin laturi on vähän eri luokkaa tehoiltaan kuin mitä ne Wishin euron laturit ovat. Puhelimeen saa vielä laturin suht edullisesti, mutta läppäreissä kyllä pitäisi tulla ihan oma laturi mukana. Tuskin Applen takuu edes korvaa mitään vikatilanteisa jos käyttää jotain muuta laturia kuin heidän laturia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä