Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20164)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä noita kotikouluja lainkaan. Miten ihmeessä joku ihminen osaa/jaksaa/kykenee opettamaan äidinkielen, matematiikan, historian, maantiedon, ruotsinkielen, uskonnon, liikunnan, englanninkielen, puutyöt/käsityöt, biologian jne. Taitaa olla ihmeihmisiä. En muutoinkaan ymmärrä, miksi ehdoin tahdoin halutaan poistaa lasten sosiaaliset suhteet, kaveripiirit ja yhdessä kokemisen ilo? Eihän tuollaiset lapset ikinä opi toimimaan missään ryhmissä ja ymmärtämään erilaisia ihmisiä kun ympärillä on vain ja ainoastaan omat vanhemmat ja sisarukset. Hirvittävä virhe ja lasta ja hänen normaalia kehitystään väheksyvä.
Niin, ja sitten jos ei lapsia viedä neuvolaan eikä koulutarkastuksiin, niin sittenhän vanhemmat ovat vielä lääkäreitä, kouluterkkareita ja sairaanhoitakiakin.
Jumalasta siis seuraavia luulevat olevansa.
Eristyksissä oleva yksärin lapsi on aivan normisetti. Samoin tiettyjen kulttuurien koulussa käynti, saavat vapaasti olla käymättä kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät lapsia laittaneet kouluun? Onko heillä edes mahiksia opettaa? Mikä näiden koulutus on????
Molemmat ovat yliopiston käyneitä akateemisesti koulutettuja.
Mä oon akateemisesti koulutettu, mutta en silti katso olevani pätevä pitämään kotikoulua.
Mä en ole mutta pystyisin siihen helpostikin. Opetinhan lapseni lukemaan ja vähän laskemaankin ennen kouluun menoa.
Ala-aste on helppo kenelle tahansa, mutta entä yläaste? Osa aineista saattaa mennä vaikeaksi.
Peruskoulun oppimäärä on vaikea? Ehkä sulle.
En muista enää tarkalleen mitä yläasteella opetettiin, mutta kyllähän siinä alkaa tapahtua eriytymistä. Osa aikuisista hallitsee paremmin fysiikkaa/kemiaa ja toiset kieliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät lapsia laittaneet kouluun? Onko heillä edes mahiksia opettaa? Mikä näiden koulutus on????
Molemmat ovat yliopiston käyneitä akateemisesti koulutettuja.
Mä oon akateemisesti koulutettu, mutta en silti katso olevani pätevä pitämään kotikoulua.
Todellakin tämä! Varsinkin noita isompia lapsia, lukioikäisiä!
Kyllä itse pystyisin. Lukiossa vaikein aine on pitkä matikka ja oon itse yliopistossa opiskellut matikkaa. Ei lukion matikka ainakaan sitä vaikeampaa ole.
Valinnaiset taitaa olla aika suppeita.
Meinaatko yliopiston valinnaisia? Oon dippinssi, niin ekat vuodet oli käytännössä pelkkää matikkaa ja fysiikkaa opinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen todellakin, että lasten sijoittaminen on ollut tässä tapauksessa enemmän kuin tarpeellista. Ja vaikka heitä olisi aiottu sijoittaa eri perheisiin, niin onhan tuossa todella monta sisarusta sijoitettavaksi vaikka pareittain tai kolmistaan. Saadaan varmaan vielä kuulla raastavia terveystarinoita siitä kuinka vanhemmat ovat laiminlyöneet ulkoilun, liikunnan, ruokahuollon, hammashuollon, vaatetuksen ja sen kuuluisan kotikoulunkin. Lapset ovat joutuneet oleilemaan sisällä huonokuntoisina ja katselemaan ikkunasta viereisen koulun lapsia. Miksi täällä niin moni puolustaa tuommoista lapsuutta, jossa ei ole esimerkiksi ulkoilua tai riittävää huolenpitoa?
No koska tällaisesta ei ole todisteita. Ihmiset kuvittelevat, että varmaan näin on ja sitten kauhistelevat omia kuvitelmiaan.
Taitaa naapuri todistaa, ettei lapset ulkoilleet.
Vastaus aloittajan kysymykseen.
-Mitäpä se meille kuuluu?-
"Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?"
Eivät sopineet sapluunaan.
Sapluuna
kaavain, mallipohja. Sapluunat auttavat toistuvien kuvioiden luomisessa.
"Ajatteletko sinä että perhe on lähtenyt paikalta hyvässä järjestyksessä, riittävissä vaatteissa ja turvavöissä? Tai että jokainen lapsista halusi vanhempiensa matkaan ihan todella? Varmasti on kaoottinen tarina joskus kuultavissa tästä porukasta, kunhan lapset tokenee. Olen sijoittamisen kannalla, jos poliisipartio järkyttyy näkemästään. Myös naapuri oli ihmetellyt lapsiperhettä, jossa lapset ei ulkoile. Paljon on häikkää silloin, ja on se sijoituksessa selvitettävä. Koti ei todellakaan ole aina paras paikka. Eikä vanhemmat oikeassa."
Niin, siis poliisiraukathan ilmeisesti pahoin järkyttyivät sotkuisesta ullakosta. Toivottavasti ovat saaneet tarvitsemansa avun esimerkiksi traumaterapian muodossa. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen todellakin, että lasten sijoittaminen on ollut tässä tapauksessa enemmän kuin tarpeellista. Ja vaikka heitä olisi aiottu sijoittaa eri perheisiin, niin onhan tuossa todella monta sisarusta sijoitettavaksi vaikka pareittain tai kolmistaan. Saadaan varmaan vielä kuulla raastavia terveystarinoita siitä kuinka vanhemmat ovat laiminlyöneet ulkoilun, liikunnan, ruokahuollon, hammashuollon, vaatetuksen ja sen kuuluisan kotikoulunkin. Lapset ovat joutuneet oleilemaan sisällä huonokuntoisina ja katselemaan ikkunasta viereisen koulun lapsia. Miksi täällä niin moni puolustaa tuommoista lapsuutta, jossa ei ole esimerkiksi ulkoilua tai riittävää huolenpitoa?
No koska tällaisesta ei ole todisteita. Ihmiset kuvittelevat, että varmaan näin on ja sitten kauhistelevat omia kuvitelmiaan.
Taitaa naapuri todistaa, ettei lapset
Jos oli 11 ha tontti, niin siellä mahtuu leikkimään ulkona naapurin näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulostanut kovin luotettavalta todistukselta, koska ei ollut koskaan nähnyt lapsia ulkoilemassa, mutta joskus oli nähnyt kaksi.
Huomaatteko kuinka palstalla riehuu perheen intohimoinen puolustaja. Mikään ei ole hätänä koskaan ollutkaan, lapset voi erinomaisesti ja viranomaiset kiusaa.
"Ala-aste on helppo kenelle tahansa, mutta entä yläaste? Osa aineista saattaa mennä vaikeaksi."
En tiedä miten tämän sanoisi nätisti, mutta siis peruskoulun yläasteen oppimäärät ovat vaikeita vain jollekin, ei niin kuin yleisesti ottaen vaikeita asioita. Ehkä nämä vanhemmat eivät kuulu siihen kansanosaan jolle peruskoulu tuotti vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän sitä mitenkään voi todistaa. Hän voi toki sanoa, että hän henkilökohtaisesti ei ole nähnyt lasten ulkoilevan, mutta se ei todista, etteivätkö lapset olisi ulkoilleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että lapseni huostaanoton aikana toinen (kesällä sijaistava sos.tt) oli sitä mieltä ettei huostaanotolle ole mitään aihetta.
Olin shokissa enkä ajanyt asiaa.
Kaikki shokki on vaikuttanut siihen etten ole kyennyt hakemaan töitä. Olen ollut koko elämäni ihminen jolla kaikki meni hyvin. Nyt makaan sohvalla vaikka olen ihan fiksu valtiotieteidenmaisteri.
Oliko meille tähän rahaa?
Nehän tekee tuon tahallaan. Heille on myrkkyä se, jos näytät, että pärjäät.
Näin tapahtui. Minut haluttiin makaavan laamana sohvalla. Vtm tutkinto menee hukkaan ja lapsi on luonani joka toinen
viikonloppu ja lomat. Mutta bisnes saa rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko kuinka palstalla riehuu perheen intohimoinen puolustaja. Mikään ei ole hätänä koskaan ollutkaan, lapset voi erinomaisesti ja viranomaiset kiusaa.
Miksei perhettä autettu, kun huomattiin, että resurssit eivät riitä? Katsellaan vähän aikaan ja ei kun kiireellinen sijoitus. Työlupa pois tältä henkilöltä.
Juu, harvoin on näin selvää että täällä häärää tietäjä, joka puolustaa perheen vanhempien tekemisiä. Lapset säälittää ja toivon että löytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä riehuu enemmän nuo perheen mollaajat, jotka ei tunne edes koko tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei perhettä autettu, kun huomattiin, että resurssit eivät riitä? Katsellaan vähän aikaan ja ei kun kiireellinen sijoitus. Työlupa pois tältä henkilöltä.
Perhe valitti toiminnasta :D
Vierailija kirjoitti:
"Ajatteletko sinä että perhe on lähtenyt paikalta hyvässä järjestyksessä, riittävissä vaatteissa ja turvavöissä? Tai että jokainen lapsista halusi vanhempiensa matkaan ihan todella? Varmasti on kaoottinen tarina joskus kuultavissa tästä porukasta, kunhan lapset tokenee. Olen sijoittamisen kannalla, jos poliisipartio järkyttyy näkemästään. Myös naapuri oli ihmetellyt lapsiperhettä, jossa lapset ei ulkoile. Paljon on häikkää silloin, ja on se sijoituksessa selvitettävä. Koti ei todellakaan ole aina paras paikka. Eikä vanhemmat oikeassa."
Niin, siis poliisiraukathan ilmeisesti pahoin järkyttyivät sotkuisesta ullakosta. Toivottavasti ovat saaneet tarvitsemansa avun esimerkiksi traumaterapian muodossa. <3
Tietysti polleille on traumaterapiaa tarjolla työn puolesta, jos nyt donitseiltaan joutavat. ;)
Vierailija kirjoitti:
"Ala-aste on helppo kenelle tahansa, mutta entä yläaste? Osa aineista saattaa mennä vaikeaksi."
En tiedä miten tämän sanoisi nätisti, mutta siis peruskoulun yläasteen oppimäärät ovat vaikeita vain jollekin, ei niin kuin yleisesti ottaen vaikeita asioita. Ehkä nämä vanhemmat eivät kuulu siihen kansanosaan jolle peruskoulu tuotti vaikeuksia.
Olen itse suoriutunut peruskoulusta ihan kiitettävillä arvosanoilla. En silti tänä päivänä opettaisi yhdellekään ihmiselle ruotsia.
Sä et voi ollenkaan tietää millaisissa oloissa olivat. En ymmärrä tätä spekulaatiota ja sitten aletaan heti uskoa omiin teorioihin.