Mistä on kyse? Muutin uudelle paikkakunnalle enkä saa enää maksettua ostoksia itsepalvelukassalla
Olen käyttänyt itsepalvelukassoja vuosikausia ympäri Suomea. Nyt muutin uuteen paikkaan ja lähikaupassa asioidessa lähes joka kerta alkaa se kassa huutaa punaista. Luonnollisesti, en ole varastanut mitään enkä aikeissakaan tehdä niin. Eilen jopa kysyin vartijalta, joka tuli siihen, että mistä tässä on kyse? Se vaan virnuili siinä. Tämä tapahtuu riippumatta siitä poikkeanko kaupassa lenkin oheella ja ostan yhden, tai kaksi tuotetta, vai korillisen. Onko se niin, että epäilevät varkaaksi? Tuntuu aivan käsittämättömältä. Joka kerta joudun odottelemaan siinä, että joko myyjä tai vartija tulee selvittämään tilanteen. Harmittaa ihan älyttömästi ja eilen nolotti, kun koko kassajono siinä sitten ihmetteli sitä punaisena piippaavaa kassaa. Ei tee mieli asioida kyseisessä kaupassa enää ollenkaan.
Kommentit (39)
Olet saattanut joutua paikallisten silmätikuksi.
Ostatko jotain "liian halpaa" itse punnittavaa, esim. pienen omenan tai minimaaran irtokarkkeja?
S-kaupan itsepalvelukassa kutsuu tuolloin myyjan paikalle. T. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Oluet pitää ostaa ihmiskassalta
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
No en ole ostanut alkoholia enkä tupakkaa, ehkä se on se outo juttu? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan mene pälättämään päivän kuulumiset ja kysele tarjouksista kassan kanssa. Välittämättä ruuhkasta takanasi.
Käytä korttisi välillä maksuautomaatissa, katso vaikka tilitiedot. Tällöin korttisi "päivittyy" eikä tule niitä tarkastuksia niin herkästi.
Toinen mahdollisuus on, että uuden kauppasi itsepalvelukassa on muuten vaan liian herkillä ja huutaa kaikille. Mulle kävi näin tutussa lähikaupassani. Kasöörit olivat itsekin tämän huomanneet, mutta kas, kenenkään mieleen ei tullut tehdä asialle mitään. Kauppaan hälytettiin konenikkari ja nyt ei enää hälyttele niin tiheästi.
Minulle on myös tullut yhdessä kaupassa kolme kertaa tuollainen satunnaistarkastus. Muissa kaupoissa asioidessani ei koskaan. En tiedä, mistä tuollainen johtuu. Olen käynyt siellä tosi harvoin, vain jos sattuu olemaan asiaa jonnekin lähistölle, ja nykyään en enää sitäkään. Tarkastuksissa ei yleensä ole mitään ihmeellistä, mutta viimeisimmän tarkastuksen koin jotenkin nöyryyttävänä, kun kassa tyhjensi koko reppuni, siis otti ulos ja tarkasti kaikki sellaisetkin tavarat jotka eivät selkeästi liittyneet heidän kauppaansa mitenkään.
Tuo yksi kauppa on kyllä vähän sellaisella ns. slummialueella, joten ehkä siellä on ylipäätään itsepalvelukassat ohjelmoitu tekemään enemmän noita satunnaistarkastuksia kuin muualla. Jostain syystä se vain aina sattuu minulle.
Käytä niitä "ihmiskassoja" jos haluat säilyttää ees muutaman työpaikan. Jos et niin hiivatin hyvä että itsepalvelukassat huutaa ja joudut "silmätikuksi".
Vierailija kirjoitti:
Käytä korttisi välillä maksuautomaatissa, katso vaikka tilitiedot. Tällöin korttisi "päivittyy" eikä tule niitä tarkastuksia niin herkästi.
Toinen mahdollisuus on, että uuden kauppasi itsepalvelukassa on muuten vaan liian herkillä ja huutaa kaikille. Mulle kävi näin tutussa lähikaupassani. Kasöörit olivat itsekin tämän huomanneet, mutta kas, kenenkään mieleen ei tullut tehdä asialle mitään. Kauppaan hälytettiin konenikkari ja nyt ei enää hälyttele niin tiheästi.
Lähimaksamisella ei ole mitään tekemistä ip-kassojen satunnaistarkastusten kanssa. Se satunnaistarkastuspyyntö kun tulee ennen kuin pääsee edes maksutapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Käytä niitä "ihmiskassoja" jos haluat säilyttää ees muutaman työpaikan. Jos et niin hiivatin hyvä että itsepalvelukassat huutaa ja joudut "silmätikuksi".
Minä käytän 80% ajasta ihmiskassoja. Käyn itsepalvelukassoilla vain silloin, kun on kova kiire esimerkiksi bussiin.
Noille ihmiskassoille on aina pitkät jonot, joten kyllä niitä ihan kiitettävästi käytetään. Itsepalvelukassoja ei tunnu käyttävän juuri kukaan.
Vierailija kirjoitti:
No kun siellä kaupassa on aina ihan massiivinen kassajono. Yksi kassa auki ja koko kylä tunkenut sinne ostoksille. Kait se on samantekevää odottaako kassajonossa, vai itsepalvelukassalla myyjää kassan piiputtaessa punaista.
Lidlissä hälyttää melkein joka kerta. Laittaneet niitä hälyttimiä joka helvetin tuotteeseen.
Ip-kassalta voi ostaa myös alkoholia. Kassa tulee tarkastamaan iän.
Tänään juttelin Prisman työntekijän kanssa. Ip-kassat ja käsiskannerit eivät kuulemma vähennä heidän työpaikkojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kombuchaa, alkoholitonta siideriä, tulitukkuja, tiramisua tms? Monet kaupat luokittelevat myös nuo kielletyiksi tuotteiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä kombuchaa, alkoholitonta siideriä, tulitukkuja, tiramisua tms? Monet kaupat luokittelevat myös nuo kielletyiksi tuotteiksi.
Tiramisu on kielletty tuote? :o
Vierailija kirjoitti:
Ip-kassalta voi ostaa myös alkoholia. Kassa tulee tarkastamaan iän.
Tänään juttelin Prisman työntekijän kanssa. Ip-kassat ja käsiskannerit eivät kuulemma vähennä heidän työpaikkojaan.
Riippuu kaupasta. Meilläpäin ainakin yksi S-Market on kieltänyt alkoholin ostamisen ip-kassalla, mutta Prismasta voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiramisu on kielletty tuote? :o
Oikein tehdyissä tiramisuissa on aina alkoholia, myös kaupassa myynnissä olevissa.
Semmonen psykoosi.