Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka vahvasti vierastavat Kalasatamaa, Jätkäsaarta jne?

Vierailija
03.06.2025 |

?

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein painajaismaisinta olisi asua näissä tornitaloissa. Jaiks. 

Vierailija
62/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Hienot näköalat, palvelut lähellä, hyvät liikenneyhteydet eikä luontoon ole pitkä matka. Toki jos kammoaa korkealla asumista (kuten minä) ei hyvä vaihtoehto. Itse asun 2. kerroksessa meren rannalla täällä Kalasatamassa ja omasta ikkunastani nähnyt hylkeitäkin lukuisia kertoja, ei onnistuisi korkealta sellanen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nimenomaan mitä korkeampi rakennus sitä halutumpi. Esm Suomen pilvenpiirtäjiin jos raha ei olisi esteenä niin lyön vetoa, että yli puolet kansasta olisi halukkaita muuttamaan. Esm Kalasatamassa sijaitseva majakka Siinä on sitä jotaikin. 

Vierailija
64/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätkäsaaren sijainti on suorastaan sanoinkuvaamattoman arvokas: keskustan läheisyys ja meri vieressä. Muutenkin viihtyisä ympäristö, hyvät palvelut. Sopii lapsiperheille mainiosti.

Mistä nämä kritisoijat ovat kotoisin, jostain Pihtiputaalta?

Olen paljasjalkainen. Muistan hyvin Jätkäsaaren konttisatamana. On hyvä, että se on rakennettu, mutta mielestäni se on rakennettu liian matalasti ja tiiviisti.

Nimenomaan Pihtiputaan junantuomat arvostavat sitä, että ikkunasta näkyy pelkkää kiveä ja betonia. On niin urpaania. Sitä moni ei tajua, että kantakaupungin taloissa on vehreät sisäpihat.

Ihminen haluaa nähdä vihreää. Tämän takia jopa perinteiset metsälähiöt ovat arkkitehtonisista ja demografisista rajoitteistaan huolimatta suhteellisen mukavia asuinpaikkoja.

Vierailija
65/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Hienot näköalat, palvelut lähellä, hyvät liikenneyhteydet eikä luontoon ole pitkä matka. Toki jos kammoaa korkealla asumista (kuten minä) ei hyvä vaihtoehto. Itse asun 2. kerroksessa meren rannalla täällä Kalasatamassa ja omasta ikkunastani nähnyt hylkeitäkin lukuisia kertoja, ei onnistuisi korkealta sellanen.

No jaa. Jos luonto ja maisemat mitään merkitsee eikä ulkomaille tohdi muuttaa niin jonnekin käsivarren Lappiin suosittelen lähtemään. Taivas revontulista täynnä ja ympärillä kunnon tunturiluontoa. Vaikka toki, töiden löytyminen voi sitten olla toinen juttu.

Vierailija
66/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki kaikkia vituttaa

Vierailija
67/115 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskeita ja harmaita rumia taloja, kerrokset ja ikkunat sikin sokin. Rannan kävelyreitti täynnä jättihämähäkkien verkkoa. Yök.

Ei kai Suomessa sellaisia ole? Verkkoa kutovat h-häkit ovat kai pieniä?

Vierailija
68/115 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nuo alueet tarkoittavat sivistystä. Lähellä keskustaa ja hyviä palveluja. Maalla asuvat ovat niitä jotka muuttavat vaikka Keravan, Järvenpään ja Sipoon kaltaisiin paikkoihin. 

Vierailija
69/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla on kela goldilla hyvä asua

Vierailija
70/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niissä nykin ja dubain tornitaloissa ketään asu

vieraskielisest miljardöörit ostaa statuksen takia

Vierailija
71/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamassa 72m2 529 000 €???

Minä ostin esikaupunkialueelta Vanhankaupunginlahden toiselta puolelta 71,5 m2 150 000 €, autotallin ja tolppapaikan avarasta lähiöstä jossa linnut laulaa ja talvella pääsee talon kulmalta hiihtämään hoidetulle ladulle.

Mitä järkeä asua kaupungissa jos kuitenkin haluaa jonkun autotallin ja hiihtoladut? Olisit samantien muuttanut jonnekin keski-suomeen.

Eikös kirjoittaja tuossa kertonut että hänellä on Helsingissä se autotalli ja hiihtoladut? Maalaisesta näkökulmastasi et ilmeisesti tiedä että PK-seutu on latuverkostoltaan ylivoimaisesti Suomen suurin hiihtokeskus. Ja miksi nyt ylipäätään ihmiset haluavat asua kotiseudullaan jossa on heidän koko elämänpiirinsä ympärillä, perhe, suku, ystävät, haudat, harrastukset, työt, jne. Miksi muuttaa Keski-Suomeen? Mikä mahtoi olla pointtisi?

Vierailija
72/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalasatamassa 72m2 529 000 €???

Minä ostin esikaupunkialueelta Vanhankaupunginlahden toiselta puolelta 71,5 m2 150 000 €, autotallin ja tolppapaikan avarasta lähiöstä jossa linnut laulaa ja talvella pääsee talon kulmalta hiihtämään hoidetulle ladulle.

Mitä järkeä asua kaupungissa jos kuitenkin haluaa jonkun autotallin ja hiihtoladut? Olisit samantien muuttanut jonnekin keski-suomeen.

Eikös kirjoittaja tuossa kertonut että hänellä on Helsingissä se autotalli ja hiihtoladut? Maalaisesta näkökulmastasi et ilmeisesti tiedä että PK-seutu on latuverkostoltaan ylivoimaisesti Suomen suurin hiihtokeskus. Ja miksi nyt ylipäätään ihmiset haluavat asua kotiseudullaan jossa on heidän koko elämänpiirinsä ympärillä, perhe, suku, ystävät, haudat, harrastukset, työt, jne. Miksi muuttaa Keski-Suomeen?

tosin hiihtokausi hesassa kestää 3 viikkoa

Vierailija
73/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on Kalasataman hyvät liikenneyhteydet. Metro keskustaan? Itse asun metsälähiössä saman metron varrella. Käytän sitä noin kerran vuodessa kun tulee tarve käydä keskustassa. Muualle menen aina autolla. Kauppaan kävelen.

Vierailija
74/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonne ei sitten kannata kutsua sukulaisia ja kavereita mistään kauempaa

parkkipaikkoja EI ole

Vierailija
75/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nuo alueet tarkoittavat sivistystä. Lähellä keskustaa ja hyviä palveluja. Maalla asuvat ovat niitä jotka muuttavat vaikka Keravan, Järvenpään ja Sipoon kaltaisiin paikkoihin. 

Jos sivistyneiden ja hyvinpalkattujen ihmisten määrää voi mitata tulotasolla, niin Helsingin kantakaupungin postinumeroalueet ovat hävinneet suurituloisten listalta viimeistä lukuunottamatta ja tilalle on tullut Espoo ja Kirkkonummi.

Vierailija
76/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa muuttaisi sinne. Rumaa ja ankeaa. En pidä noista korkeista kertostaloista, joissa ei voi pitää edes sälekaihtimia auki kun vastapäinen talo on niin lähellä, että ikkunoista näkee sisälle.

En todella kadehdi siellä asuvia. Ja meren välittömässä läheisyydessä on kylmää ja kosteaa lähes aina.

Vierailija
77/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen menestystarina kuin vantaan kivistö

Vierailija
78/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei vierasta ketkä saa maksuttoman asumisen sekä elatuksen.

Vierailija
79/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei vierasta ketkä saa maksuttoman asumisen sekä elatuksen.

kela gold ja kela platinum

Vierailija
80/115 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.1.2025

Helsingin Kalasataman vuokratalossa eletään pelossa

Asuminen|Kalasataman vuokratalossa on jatkuvia järjestyshäiriöitä, kuten murtoja kellarivarastoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi