Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Tinderiin tulee pituusfiltteri

Vierailija
02.06.2025 |

Deittisovellus Tinder kokeilee maksullisissa versioissaan ominaisuutta, jonka avulla voi seuloa kumppaniehdokkaita pituuden perusteella, kertoo TechCrunch -uutissivusto.

Ominaisuus ei blokkaa väärän pituisia ehdokkaita, mutta tekee suosituksia käyttäjälle tämän pituustoiveiden mukaan.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011267121.html

Kommentit (393)

Vierailija
61/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä asia. Voi helposti välttää pituusongelmaiset naiset pyöristämällä omaa pituutta vähän alaspäin.

Ihan miten haluat. Joku mies saattaisi jopa tykätä siitä, että nainen pitää juuri häntä seksuaalisesti haluttavana. Mutta vapaassa maailmassa saat oikeasti tehdä mitä haluat. 

En tarvitse naista, jolla seksuaalinen halu riippuu miehen luiden pituuksista tai muista epäoleellisista asioista. Toisaalta osa miehistä on näitä "naisella pitää olla isot tissit"-sankareita, joten ehkä nämä löytävät toisensa. Sosiaaliluokatkin taitavat mätsätä.

Sinullako oikeasti mikään naisen ulkoinen ominaisuus ei vaikuta seksuaaliseen haluun? Olet hyvin poikkeuksellinen mies siinä tapauksessa. 

Vierailija
62/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on hyvä asia. Voi helposti välttää pituusongelmaiset naiset pyöristämällä omaa pituutta vähän alaspäin.

Ihan miten haluat. Joku mies saattaisi jopa tykätä siitä, että nainen pitää juuri häntä seksuaalisesti haluttavana. Mutta vapaassa maailmassa saat oikeasti tehdä mitä haluat. 

En tarvitse naista, jolla seksuaalinen halu riippuu miehen luiden pituuksista tai muista epäoleellisista asioista. Toisaalta osa miehistä on näitä "naisella pitää olla isot tissit"-sankareita, joten ehkä nämä löytävät toisensa. Sosiaaliluokatkin taitavat mätsätä.

Sinullako oikeasti mikään naisen ulkoinen ominaisuus ei vaikuta seksuaaliseen haluun? Olet hyvin poikkeuksellinen mies siinä tapauksessa. 

Ei ainakaan pituus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää julmaa ja epäinhimillistävää.

Vierailija
64/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet miehet ovat tänä aamuna jo raivopostanneet somen täyteen aiheesta.

Ihan turhaa kun pituudekseen voi laittaa 180cm ja se on siinä. Tinder-deitti ei mitään parin sentin heittoja pituudessa huomaa :D

Mutta se nainen huomaa. Naurettavaa valehdella. Miksi tuhlaat naisten aikaa, koska jokainen järkevä nainen skippaa miehen, joka ensitöikseen valehtelee. 

Tiedän ihan tarkkaan onko joku yli vai alle 190 cm, koska kaikki läheiset miehet ovat yli 190 cm. Jos joku väittäisi olevansa yli 190 cm ja olisi 188 cm, huomaisin heti. Pointti tuossa on valehtelu eikä parin sentin ero.

Jos jätän nuo sentit sikseen ja otan tuon valehtelun puheeksi, niin kyllä naiset valehtelee profiilissaan vaikka mistä. En väitä, että juuri sinä valehtelisit, mutta olen törmännyt tällaisiin: tykkää liikkua, salia yms. Kuvat näyttäneet vääristäen ja tavatessa tullut todettua, että jaahas. Kuitenkin tapailua jatkettu, kun muuten mukava, mutta paljastunut sitten, ettei henkilö ole millään tapaa liikunnallinen. Toinen on sitten tämä trendi, että ollaan niin retkihenkisiä. Poseerauskuvia Kolilta yms legginsit jalassa. Taas tutustuessa käynyt ilmi, ettei missään nimessä voi nukkua teltassa, tai olla pariakaan yötä korvessa.

Sitten nostetaan häly jostain senttien valehtelusta, kun valehdellaan joistain paljon isommistakin asioista. Eli ne jotka valehtelee senteistä häpeänurkkaan muiden valehtelijoiden kanssa. Hyvät ja rehelliset ihmiset kärsii näiden vuoksi

Vierailija
65/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksu vaikuttaa, mistäs siihen tinderfiltteri.

Vierailija
66/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan pituus

Niin. Mutta sinulla on omat pinnalliset mieltymyksesi. Jotka nousevat biologiasta, ja joille et voi mitään. Niin se on naisillakin. En ihan oikeasti ymmärrä, miksi siitä pitää hermostua. 

Vierailija
67/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullako oikeasti mikään naisen ulkoinen ominaisuus ei vaikuta seksuaaliseen haluun? Olet hyvin poikkeuksellinen mi

Ei ainakaan pituus

Yritätkö vihjata, että jonkun toisen henkilön ulkonäköpreferenssi ei ole oikeutettu vain sen takia, että sinulla ei ole omaa preferenssiä juuri tähän ulkonäköseikkaan? 

Vierailija
68/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sota kunnollisia ja hyviä miehiä vastaan ottaa lisää kierroksia.

Olen pyöreä nainen, joka löysi Tinderistä kumppanin. En laittanut painoani numeroin esille, mutta erittäin selkeät, realistiset kokovartalokuvat kyllä. En  halunnut tuhlata puolta sekuntiakaan ihmiseen, jolle olen väärän kokoinen. 

Samalla tavalla mies pääsee pituusfiltterillä eroon naisista, jotka eivät halua häntä pinnallisen ominaisuuden perusteella. Hyvähän se on. 

Tuskin kukaan mies käyttää tuota pituusfiltteriä suodattaakseen amatsooneja

Nyt taisi mennä yli korkealta ja kovaa. 

Sama ku oisit sanonu että hyvä että jotku työnantajat heittää ulkomaalasten nimen omaavien hakemukset roskiin, niin ne ulkomaalaiset nimet omaavat ei joudu työskentelemään niille

Jos et ymmärrä parisuhteen ja työsuhteen olennaisia eroja, on parempi, että pysyt sinkkuna ja kartutat ymmärrystäsi vielä hyvän aikaa.

Vierailija
69/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lyhyet miehet valittaa tästä. Näen jatkuvasti lyhyitä parisuhteessa olevia miehiä. Mikä ihme saa ihmisen etsimään pinnallisimman mahdollisten äpin kumppanin löytämiseen ja sitten itkemään kun äppi onkin pinnallinen? Typeryys vai joku masennus?

Tää kuulostaa mulle vähän samalta kun yrittäisin hankkia sivutuloja pokerilla ja sitten ihmettelen kun muut yrittää ennemmin viedä mun rahat kuin antaa rahaa.

Vierailija
70/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pituus

Niin. Mutta sinulla on omat pinnalliset mieltymyksesi. Jotka nousevat biologiasta, ja joille et voi mitään. Niin se on naisillakin. En ihan oikeasti ymmärrä, miksi siitä pitää hermostua. 

En mä oo varmaan yhtä nirso naisille ku sä oot miehille. Harva nainen on oikeesti ruma jos on normaalipainonen, pitkät hiukset ja meikkaa

Vierailija
71/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa kun pituudekseen voi laittaa 180cm ja se on siinä. Tinder-deitti ei mitään parin sentin heittoja pituudessa huomaa :D

Mutta se nainen huomaa. Naurettavaa valehdella. Miksi tuhlaat naisten aikaa, koska jokainen järkevä nainen skippaa miehen, joka ensitöikseen valehtelee. 

Tiedän ihan tarkkaan onko joku yli vai alle 190 cm, koska kaikki läheiset miehet ovat yli 190 cm. Jos joku väittäisi olevansa yli 190 cm ja olisi 188 cm, huomaisin heti. Pointti tuossa on valehtelu eikä parin sentin ero.

Jos jätän nuo sentit sikseen ja otan tuon valehtelun puheeksi, niin kyllä naiset valehtelee profiilissaan vaikka mistä. En väitä, että juuri sinä vale

No, minä en huolisi ihmistä, joka valehtelee yhtään mistään. Se on sinun oma vikasi, jos huolit seuraasi valehtelevia naisia. Minä en huolisi. 

Vierailija
72/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaksi mennyt nykyajan ihmissuhteet. Surullista mihin suuntaan ollaan menossa. Ihmisiä poimitaan katalogista kuin jotain tavaroita ja heitetään menemään jos se ei täytä kaikkia pienimpiäkin toiveita. Herätkää.

EIkö siinä silloin joudu vähän niinkuin tyytymään vähempään mikäli kaikki kriteerit ei täyty?

Vierailija
73/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää julmaa ja epäinhimillistävää.

Ai se että ruma nainen ei saa kumppania? No joidenkin mielestä se ihan tavallista. Jos lyhykäiset miehet ajattelee että tutustuessa fyysisten ominaisuuksien merkitys katoaa niin varmaan he sitten antavat vastavuoroisesti rumilusnaisille mahdollisuuksia?

Vierailija
74/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi lyhyet miehet valittaa tästä. Näen jatkuvasti lyhyitä parisuhteessa olevia miehiä. Mikä ihme saa ihmisen etsimään pinnallisimman mahdollisten äpin kumppanin löytämiseen ja sitten itkemään kun äppi onkin pinnallinen? Typeryys vai joku masennus?

Tää kuulostaa mulle vähän samalta kun yrittäisin hankkia sivutuloja pokerilla ja sitten ihmettelen kun muut yrittää ennemmin viedä mun rahat kuin antaa rahaa.

Mä näen kans töissä olevia ihmisiä koko ajan. Työttömyys on silti turhauttavaa työnhakijoille jotka hakee 200 paikkaa eikä saa.

Vierailija
75/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tässä ei ole mitään väärää mutta jos aletaan kyselemään pituudesta niin kyllä silloin tasavertaisuuden vuoksi pitäisi lisätä paino filtterikin. Ihan yhtä merkittävä tekijä se on.

Vierailija
76/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pituus

En mä oo varmaan yhtä nirso naisille ku sä oot miehille. Harva nainen on oikeesti ruma jos on normaalipainonen, pitkät hiukset ja meikkaa

No, minun nirsoudestani sinä et tiedä mitään. Mutta olen pitkässä parisuhteessa, ja parhaiten se kestää, kun on ihmisen kanssa, jota edelleen arvostaa, vaikka aikaa kuluisi kuinka. Siksi minusta nirsous kannattaa. Itselleni pituus ei ollut tärkeää, mutta jos se jollekin on, niin tottakai siitä kannattaa pitää kiinni. Se kuitenkin on aika muuttumaton ominaisuus. 

Vierailija
77/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan pituus

No, minun nirsoudestani sinä et tiedä mitään. Mutta olen pitkässä parisuhteessa, ja parhaiten se kestää, kun on ihmisen kanssa, jota edelleen arvostaa, vaikka aikaa kuluisi kuinka. Siksi minusta nirsous kannattaa. Itselleni pituus ei ollut tärkeää, mutta jos se jollekin on, niin tottakai siitä kannattaa pitää kiinni. Se kuitenkin on aika muuttumaton ominaisuus. 

Sähän täällä puolustat naisten oikeutta torjua miehiä niiden pituuden perusteella niin kyllä sitä nirsoudeksi voi nimittää.

Vierailija
78/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jätän nuo sentit sikseen ja otan tuon valehtelun puheeksi, niin kyllä naiset valehtelee profiilissaan vaikka mistä. En väitä, että juuri sinä vale

Kyllä ylipainoinenkin ihminen voi olla liikunnallinen, vai väitätkö, että naispuoliset olympiaurheilijat (kiekonheittäjät tai kuulantyöntäjät) eivät ole liikunnallisia? Ja se että ottaa kuvan patikoinnilta Kolilta trikoot jalassa, ei tarkoita, että haluaisi nukkua teltassa yötä, ellei nimenomaan ole niin sanonut profiilissa. Minusta nuo eivät ole valehtelua kuten se, jos valehtelee pituutensa. (En ole koskaan ollut Tinderissä, joten asia ei koske sinänsä minua, mutta olen kuullut lukuisia kertoja miten pituudesta valehdellaan.)

Vierailija
79/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tässä ei ole mitään väärää mutta jos aletaan kyselemään pituudesta niin kyllä silloin tasavertaisuuden vuoksi pitäisi lisätä paino filtterikin. Ihan yhtä merkittävä tekijä se on.

Paitsi että tarkoitus on saada naisia tinderiin. Onko se naisille yhtä merkittävä tekijä? Ehkä ei. 

Vierailija
80/393 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa. Yksi tyyppi, ei edes deitti, valehteli parilla sentillä. Meni heti tiettyyn kategoriaan.

Mittanauhalla mittasit :D Naurettava väite.

Jos nainen on itse  180, taatusti huomaa miehen olevan  lyhyempi, se siitä naurettavuudesta🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan