Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen Jehovan todistaja, haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
01.06.2025 |

Vastaan uskontoani ja elämääni koskeviin asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (276)

Vierailija
101/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta JT/JW-porukka ovat ahkeraa, sivistynyttä väkeä. Hyvin pukeutuvaa ja ahkeraa suomalaista veroa maksavaa enemmistöä. Rehellistä väkeä . Ehkä varakkaitakin. Ei minua haittaa. Kivaa väkeä!

Onhan se tosi kivaa, että omiin perheenjäseniinkin ohjeistetaan katkaisemaan välit, jos he jättävät ko. uskonnon. Ja ulkopuolisille tästäkin saatetaan valehdella, "teokraattinen sodankäynti" oikeuttaa tämän. Vähän kuten muslimeilla konsepti nimeltä "Taqiya".

Ei kylläkään pidä paikkaansa! Perhesuhteet ei katkea ellei nyt ihan..

Vierailija
102/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että kun joulua ei vietetä, niin tekikö työkaverini väärin, kun hän ei halunnut ottaa työvuoroja hoitotyössä joulun pyhiksi? Jos ei vietä joulua, eikö silloin pitäisi olla joulut töissä? Tämä minun oli hänessä vaikeaa ymmärtää, koska hän paasasi usein joulusta, miten paha juhla se on, mutta aina kun pyydettiin jouluvuoroon valmiita ilmoittautumaan, nimi ei ilmestynyt listaan ikinä. Eikö tuo sodi aatetta vastaan? Että halveksii joulua, kieltää oikeastaan koko juhlan, mutta jostain syystä niiden, jotka siihen uskoo, pitää taipua töihin myös tärkeinä juhlapyhinä.

Miksi hänen pitäisi olla siellä toivottamassa joulua, kun sellaista juhlaa ei ole edes mainittu Raamatussa? Ja jos nykyään on, niin se on tekaistu sinne jälkikäteen! Alkukristityt eivät viettäneet joulua tai Jeesuksen syntymäjuhlaa! Mieti sitä!

Mieti itse sitä, että toiset on siellä vaippaa vaihtamassa ja syöttämässä ja lääkkeitä antamassa, vaikka kotona on omat lapset ja perhe odottamassa, milloin äiti tulee syömään jouluruokia ja milloin joulupukki tulee. Mistä joulun toivotuksista en ymmärrä, mitä tarkoitat! Eiköhän ne hoivakodin joulujuhlat kuitenkin vietetä etukäteen ennen joulua!!!! Ja on jouluhartaus myös halukkaille, jonne tulee pappi. Ei se pappi sinne joulun pyhinä tule, vaan nimenomaan ennen joulua. Että jos silloin sopii kuitenkin olla töissä, niin täytyy olla tekopyhä ihminen, joka ei tule muistisairaita hoitamaan joulun pyhinä, ettei vaan tarvitse Samoa kenellekään: hyvää joulua. Sen sijaan kyllä kelpaa viettää oman perheen kanssa jouluaatto, joulupäivä ja tapaninpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestä, koska esivallan valta tulee suoraan Jumalalta. Siksi Jehovan todistajat eivät äänestä. -ap

Huh, en tiennyt tuota Jehovan todistajista. Hitlerin valta tuli Jumalalta, niinkö?  

EI, vaan Jumala sallii esivallan kautta maailman ja ihmiset äänestävät kenet haluavat.  Kurkkaappa hiukka historiaa miksi aatu sai vallan!

Vierailija
104/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta JT/JW-porukka ovat ahkeraa, sivistynyttä väkeä. Hyvin pukeutuvaa ja ahkeraa suomalaista veroa maksavaa enemmistöä. Rehellistä väkeä . Ehkä varakkaitakin. Ei minua haittaa. Kivaa väkeä!

Onhan se tosi kivaa, että omiin perheenjäseniinkin ohjeistetaan katkaisemaan välit, jos he jättävät ko. uskonnon. Ja ulkopuolisille tästäkin saatetaan valehdella, "teokraattinen sodankäynti" oikeuttaa tämän. Vähän kuten muslimeilla konsepti nimeltä "Taqiya".

Jokainen voi kysyä entisiltä jehovan todistajilta kävikö niin vai näin. Onnekkaimpien vanhemmat rikkoivat karttamissääntöä, kuten myös ex-vaimoni. 

Vierailija
105/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois oveltani.

Vierailija
106/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin, että kun joulua ei vietetä, niin tekikö työkaverini väärin, kun hän ei halunnut ottaa työvuoroja hoitotyössä joulun pyhiksi? Jos ei vietä joulua, eikö silloin pitäisi olla joulut töissä? Tämä minun oli hänessä vaikeaa ymmärtää, koska hän paasasi usein joulusta, miten paha juhla se on, mutta aina kun pyydettiin jouluvuoroon valmiita ilmoittautumaan, nimi ei ilmestynyt listaan ikinä. Eikö tuo sodi aatetta vastaan? Että halveksii joulua, kieltää oikeastaan koko juhlan, mutta jostain syystä niiden, jotka siihen uskoo, pitää taipua töihin myös tärkeinä juhlapyhinä.

Miksi hänen pitäisi olla siellä toivottamassa joulua, kun sellaista juhlaa ei ole edes mainittu Raamatussa? Ja jos nykyään on, niin se on tekaistu sinne jälkikäteen! Alkukristityt eivät viettäneet joulua tai Jeesuksen syntymäjuhlaa!

Ei ateistikaan ole mitenkään velvollisempi tekemään jouluvuoroja, kuin kukaan muukaan. Tämä ongelma on työnantajasi, ei kollegoidesi.

Vierailija
107/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hänen pitäisi olla siellä toivottamassa joulua, kun sellaista juhlaa ei ole edes mainittu Raamatussa? Ja jos nykyään on, niin se on tekaistu sinne jälkikäteen! Alkukristityt eivät viettäneet joulua tai Jeesuksen syntymäjuhlaa!

No mikset järjestä asioitasi ja työvuoroasi kuten se toinenkin tekee? Mitä tänne valitat!

Vierailija
108/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö kirjaa jos joku ei avaa ovea

eli menee "mustalle listalle" 🤪

Vierailija
109/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko oikeasti?

Vierailija
110/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset hautajaiset jehovilla on ja minne vainajat haudataan? Eräs puolituttu oli jehova ja menehtyi jokin aika sitten. Oli minulle erään harrastuksen kautta hyvä ja tärkeä ihminen ja haluaisin käydä hänen haudallaan, mutta onkohan luterilaisen kirkon hautausmaalle haudattu? 

Vierailija
111/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa, miksi te kokoonnutte valtakunnansaleille isoihin talkoisiin? Pihamaat siellä hoidetaan yhdessä, mutta autot sitten kylläkin jätetään parkkiin lähipihojen läheisyyteen. Meillä on jaettu iso määrä sakkoja, koska autoja oli pitkällä matkalla kieltoalueella. Ihmiset kasvattaa nurmikot kauniisti omakotitalojensa viereen ja sitten siihen jätetään autot, olevinaan pientareelle, runnotaan toisten kasvattamat nurmikot. Sakottaja kävi viimeksi kun oli isot talkoot. Onko se yhteisesti sovittu, että auton voi jättää minne tahansa, pääasia että itse pääsee hoitamaan sitä valtakunnansalin nurmikkoa? Vai onko se ajatus, että toisten nurmikot ei ole samalla tavalla tärkeitä kuin se teidän oma?

Vierailija
112/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko käydä edes kerran esim ev.lut. kirkossa ihan vaan uteliaisuudesta katsomassa millaista siellä on, ilman että osallistutte rukouksiin tai mihinkään muuhun? 

Vierailija
113/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, että toinen jenkkiliukuhihnahuuhaalahko mormonit (jäsenmaksu 10% nettotuloista) ovat paljon rikkaampia kuin jahvejankkaajat?

Vierailija
114/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko rahaa laitat lahjalaatikkoon ja kuinka usein? Miten se vaikuttaa saliuskottavuuteesi? Kenttätyötuntisi?

Montako uutta maksavaa aktiivijäsentä olet onnistuneesti rekrytoinut? Onko koko perheesi jahvelahkouskossa?

Vierailija
115/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käännyttämään vääräuskoiset Babtistit ? Kirkon ruokajaossa on raivoava venäläinen nainen. Ilmotettu alkamis ajankohta klo 11 joka onkin vasta joskus 12 jälkeen. Jotain on selvästi pielessä joten rukoilkaamme :) Herran siunausta aplle

Vierailija
116/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jehovan todistaja naisten pakko käyttää hametta valtakunnansalilla? Jos joskus tulee sellainen tilanne että hametta ei voi syystä tai toisesta käyttää, onko parempi jäädä kotiin vai mennä valtakunnansalille housut jalassa? 

Vierailija
117/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi kysyä entisiltä jehovan todistajilta kävikö niin vai näin. Onnekkaimpien vanhemmat rikkoivat karttamissääntöä, kuten myös ex-vaimoni. 

Kyllä sulle on kaikki selvitetty!

Vierailija
118/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luterilaisen tai ateistin kanssa seurusteleva ihminen kääntyy Jehovan todistajaksi, täytyykö hänen erota suhteesta vai onko ok jatkaa seurustelua ja mennä jossain vaiheessa naimisiin? Onko sillä väliä, kuinka kauan ollaan oltu yhdessä ja onko parilla yhteisiä lapsia? 

Vierailija
119/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vuosittain kokouksia ulkomailla? Tiedän Jehovan todistajia, jotka ovat niihin osallistuneet. :)

Vierailija
120/276 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdän pidätte itseänne kristittyinä. Oletteko sitä mieltä että luterilaiset, helluntailaiset, katolilaiset ja/tai muutkin yleisesti kristittyinä pidetyt ryhmät on myös kristittyjä vai oletteko mielestänne ainoita kristittyjä? Jos jälkimmäistä, millä nimellä kutsutte niitä ryhmiä joita muut kutsuu kristityiksi? 

En edes ole jehovan todistaja, mutta ollut aikanaan naimisissa naisen kanssa, joka silloin vielä oli. Joten voin vastata: Kyllä, jehovan todistajat pitävät vain itseään oikeina kristittyinä. Muut kristityt ovat "maailmallisia" kuten ateistit ja muut uskovaiset.

Noooo, kävitkö kokouksissa kuuntelemassa tai luitko itse kirjallisuutta, vai ? Jehovan todistajat pitävät kaikkia ihmisiä arvokkaina!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan