Joka kesä sama ahdistus
Kadehdin ihmisiä, joille on selkeää mitä kesällä tehdään. Olen vuosi toisensa jälkeen samassa tilanteessa eli mietin miten kesästä voisi nauttia ihminen, joka
1) elää vedestä, eli tavalla tai toisella täytyy päästä veden äärelle, mutta esim. oma purjevene tuntuu vaivalloiselle ja epäkäytännölliselle, ja sen kokoiset jotka menisivät budjettiin ovat ahtaita;
2) tarvitsee vaihtelua eikä halua sitoutua kesämökkielämään eikä innostu toisten mökkien vuokraamisesta ylihintaiseen sesonkiin.
Onko muita levottomia ihmisiä linjoilla, jotka pohtisivat samanlaisia aj ennen kaikkea, miten olette ratkaisseet asian?
Kommentit (24)
saaristoon tai järvisuomeen telttailemaan?
Miten olet kesäsi tähän mennessä viettänyt?
Harmittelen aina sitä, kun pitää tehdä taas yksin kaikki. Haluaisin vain löytää tyttöystävän, jonka kanssa voisin jakaa kesäni.
Osta sup-lauta tai kanootti (pumpattava). Sitten ajat milloin minkäkin vesiläntin ääreen ja lähdet vesille.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet kesäsi tähän mennessä viettänyt?
Hyvä kysymys! Vaihtelevasti. Yleensä kesään on mahtunut jakso suvun yhteisellä mökillä, mökkivierailu läheisen ystäväperheen mökillä, asuntovaunulla jonkinlainen pätkä leirintäalueilla jne. ja satunnaisina kesinä viikko jossain ulkomailla. Myös kotona on viihdytty perheen kesken aina jonkin verran ja pyydetty kesävieraita. Eli ihan mukavia kesiä on takana, mutta jostain se ahdistus joka kesä hiipii.. Kai se on pohjimmiltaan heikkoa epävarmuuden sietoa eikä ensisijaisesti sitä, että kesässä ei tapahtuisi mukavia asioita.
Mutta kun miettii mistä kaikkein eniten nautin ja perheenäkin nautimme, on veden läheisyys, ja ehkä sitä saisi olla enemmän (ja enemmän omassa kontrollissa) kuin noiden mökkivierailujen verran..
Vierailija kirjoitti:
Osta sup-lauta tai kanootti (pumpattava). Sitten ajat milloin minkäkin vesiläntin ääreen ja lähdet vesille.
Sup-lauta löytyykin ja se on ihan kiva, mutta ehkä jotain pidempikestoista saisi olla. Ehkä tässä täytyy kuitenkin pohtia sen veneen hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Harmittelen aina sitä, kun pitää tehdä taas yksin kaikki. Haluaisin vain löytää tyttöystävän, jonka kanssa voisin jakaa kesäni.
Sama juttu mulla. Tosin miesystävää kaipaisin.
Pumpattava SUP-lauta mahtuu henkilöauton peräkonttiin. Sillä pääsee vesille mistä vain. Kun hommaa siihen lisäksi vielä teltan ja systeemit, ja kylmälaukun eväitä varten, voi yöpyä vaikka saaressa.
Sen kanssa voi tehdä vaikka jonkun vakio iltalenkin silloin, kun on kotona (jos kodin lähistöllä on vesistö). Ja välillä käydä tekemässä pidempiä reissuja vaikka kansallispuistojen vesistöissä. Suomi on täynnä hienoja paikkoja.
Mitenköhän pystyisit ihan vaan olemaan rennosti ja olemaan huolehtimatta suorittamisista.
Asu lähempänä järveä tai merta, pieni kävelymatka ja oleiluun sopiva rauhallinen ranta. Hyttysaikaan siellä ei voi olla. Käy suihkussa. Juo vettä. Entä matkailuauto. Rantahenkinen sisustus tai mökkitunnelmaa. Haaveilu- ja mielikuvamatkat. Luonnonäänissä on veden ääniä youtube tai cd. Mökin vuokraus, jos ei ole paarmoja ja hyttysiä, tuulinen paikka. Pihaan suihkulähde tai vesipiste. Mitä ideoita voisi olla vielä. Ulkomaanmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut etsiä netistä, kuten Treffit24 tai Tinder tai seuranhakulanka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en ole ollenkaan sellainen, joka jaksaisi etsiä kumppania netistä. Toivon, että sopiva mies tulee vastaan elävässä elämässä, mutta jos ei niin sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en ole ollenkaan sellainen, joka jaksaisi etsiä kumppania netistä. Toivon, että sopiva mies tulee vastaan elävässä elämässä, mutta jos ei niin sitten ei.
Sitten on kyllä ihan turha valittaa. Sellaisten asioiden, jotka haluaa saavuttaa, eteen on tehtävä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten on kyllä ihan turha valittaa. Sellaisten asioiden, jotka haluaa saavuttaa, eteen on tehtävä töitä.
En minä valitakaan, toivon vaan.
Kuuleppas ap, tiiäkkö millainen vauva ja huoli on veneen pidossa?
Mä haluaisin siivota talon lattiasta kattoon kesällä ilman häiriötä. Ei tule taaskaan onnistumaan, koska mulla on pehe pyörimässä jaloissa. Ja täähän on ihan tällainen toive, jota kannattaa huutaa firman kahvihuoneessa kaikille....
Ja teen kaikkeni taa tänäkin kesänä, että en joudu perheen kanssa veneilemään tai mökille. Tai mökille on ehkä pakko mennä, kun en ole muutamaan vuoteen käynyt. Inhoan noita molempia ja haluaisin olla lähinnä kotona.
Mä lähden lomalla aina Espanjaan rantalomakohteeseen ja pääsen siellä merelle vaikka joka päivä eri veneristeilyille. Omaa mökkiä tai venettä en käytännön syistä halua.
Millaisia vesistöjä lähelläsi on? Jos veden elementti itsessään on se tärkein juttu yrittäisin lisätä sitä arkeeni ihan vaikka soutuveneen avulla. Tunnen ihmisiä jotka käy monta kertaa viikossa soutelemassa, tietty jos lähellä ei ole isoa järveä jossa saaria ym, niin ei ole niin mielekästä.
Kuulostaa kyllä siltä että jonkinlainen kompromissi voisi olla hyväksi. Ehkä kannattaisi vain sopeutua ahtaaseen veneeseen, jos se mahdollistaa asioita mitä kaipaa.
Ah, vaikea päättää meniskö purkkarille vai mökille.
Vuokraat eri mökkejä lyhyemmillä pätkillä tai varaat majoituksia erilaisten vesistöjen ääreltä. Suomi on järviä täynnä, siitä vain valitsemaan. Ei tarvitse olla samassa paikassa kahta kertaa. Rahaa se tietenkin maksaa, mutta sellaista se on kaikilla muillakin. Suomen kesä on lyhyt ja hinnat sen mukaisia.