Olen Jehovan todistaja, haluatko kysyä minulta jotain?
Vastaan uskontoani ja elämääni koskeviin asiallisiin kysymyksiin.
Kommentit (276)
Vierailija kirjoitti:
En äänestä, koska esivallan valta tulee suoraan Jumalalta. Siksi Jehovan todistajat eivät äänestä. -ap
Huh, en tiennyt tuota Jehovan todistajista. Hitlerin valta tuli Jumalalta, niinkö?
Milloin Jumala kuoli? Alfa ja Omega sanoo Ilmestyskirjassa, Jumala sanoo että hän kuoli ja nyt hän elää.
Miten käsittelette tämän Raamatunkohdan?
Entä kun Jeesus sanoo "Te hukutte synteihinne jos ette usko minua siksi joka olen"?
Entä miten Jeesus voisi olla Mikael kun enkeleitä ei saa palvoa ja Jeesus hyväksyi itseään palvottavan?
Kun tykkäättte käydä vieraisilla niin olisko teillä pysyvää partiota kerrostalon parkkipaikalle ? Meillä on täällä hyvin hengellinen yhteisö. Nuoremmat uskoo kiinteistön ilkivaltaan, juopot öisin tupakat loppu että olen pelastava enkeli. Kävittekö muuten eilen tuolla yläkerrassa rukoilemassa miten matto pestään parvekkeella? Kun täällä alhaalla oli puolentunnin kaatosade
Minusta JT/JW-porukka ovat ahkeraa, sivistynyttä väkeä. Hyvin pukeutuvaa ja ahkeraa suomalaista veroa maksavaa enemmistöä. Rehellistä väkeä . Ehkä varakkaitakin. Ei minua haittaa. Kivaa väkeä!
Tiedätkö siitä hullusta gang stalking operaatiosta erään perheen ja naisen ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin, että jehovantodistajia ei hyväksytä kristityiksi, on vain veteen piirretty viiva. Kristinuskon sisällä on ihan yhtä paljon poikkeavaa muuta sakkia, maailmanlopun odottajia ym. Se varsinainen perustelu liittyy kai siihen, että jehovantodistajat eivät ajattele jumalaa kolmiyhteisenä. Mutta eivät ajatelleet alkuseurakuntalaisetkaan, koska tämä teologinen ajatusrakennelma tuli vasta muutama sata vuotta Jeesuksen jälkeen. Eikä kovin moni tavallinen evankelis-luterilainenkaan sitä ajatusta nyt mitenkään kauhean vahvasti omassa mielessään sisäistä.
Kolminaisuusoppia ei keksitty satoja vuosia Jeesuksen kuoleman jälkeen, vaan siihen uskottiin alusta asti.
Kyllä tämä asia muotoutui ja vahvistettiin vasta 300-luvun kirkolliskokouksissa. Väitteesi ei siis yksinkertaisesti pidä paikkaansa.
Miksi Jehovan todistajat on tehnyt Raamatun Uuden maailman käännöksestä uuden version? Onko vanha Uuden maailman käännös huonompi ja käytetäänkö sitä enää lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minusta JT/JW-porukka ovat ahkeraa, sivistynyttä väkeä. Hyvin pukeutuvaa ja ahkeraa suomalaista veroa maksavaa enemmistöä. Rehellistä väkeä . Ehkä varakkaitakin. Ei minua haittaa. Kivaa väkeä!
Onhan se tosi kivaa, että omiin perheenjäseniinkin ohjeistetaan katkaisemaan välit, jos he jättävät ko. uskonnon. Ja ulkopuolisille tästäkin saatetaan valehdella, "teokraattinen sodankäynti" oikeuttaa tämän. Vähän kuten muslimeilla konsepti nimeltä "Taqiya".
Vierailija kirjoitti:
Pelkäätkö tajuavasi kuoleman yhteydessä, että uskoitkin väärin (et ollut oikea kristitty) ja joudut helvettiin jota et uskonut olevan olemassa?
Nyt ei olekaan uskosta kysymys, vaan JT sammuttivat kokonaan sen helvetin tulen eikä se kirkkokaan siitä enää vuosikymmeniin ole paasannut tai pelotellut! Saisitte todellakin sanoa kiitos!!! Kun Jeesus oli kuolleena kolme vrk ei hän kertonut mitään siitä tulesta eikä Lasaruskaan puhunut!
Jehovan valtakunnan sali . Ok ollaan salissa. Lestadiolaiset taas pitää itseään Jumalan valtakuntana. Vähän pieni. Mormonit seurustelee enkelien kanssa . Ortodoksit pitää itseään oikeaoppisina tosin kabbalismia . No mihin Jehova tarvii elukkauhreja tai rahaa , eikö ihminen ole se joka näitä tarvii. Missä jehovat uhraa härkiä. ( Elukan veri ei ole ruokaa se on varma mutta Afrikassa sitä käyttää poppamiehet kuin pula aikana sitä myytiin ja raudan puutteeseen. ). Oikein on että veri lasketaan pois. Ei sitä myöskään jumalat tarvi mihinkään. Elukat kärsii ihmisten takia ja päinvastoin. Kristityt ovat uskossa Poikaan Jeesukseen mutta on vääriä Jeesuksia myös. Jeesus ihmisenä on Jumala ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi kivaa, että omiin perheenjäseniinkin ohjeistetaan katkaisemaan välit, jos he jättävät ko. uskonnon. Ja ulkopuolisille tästäkin saatetaan valehdella, "teokraattinen sodankäynti" oikeuttaa tämän. Vähän kuten muslimeilla konsepti nimeltä "Taqiya".
Ei välttämättä, ne muut teot ratkaisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, ne muut teot ratkaisee!
Totta sinällään, tätä sääntöä rikotaan varmasti kaikkein eniten, niin moni nuori jättää tuon uskonnon kuten ex-vaimonikin teki sisarineen. Ex-vaimooni monet kyllä katkaisivat välit, vaikkei tehnyt mitään muuta kuin lakkasi käymästä kokouksissa eikä jakanut samaa uskomusjärjestelmää.
Kannustan ehdottomasti muitakin jehovan todistajia rikkomaan karttamissääntöä, se on täysin sydämetön.
Haluan ? Miksi et vastaa kysymyksiin ? Menikö iltateet väärään kurkkuun kun jouduit poistumaan laitteen ääreltä
Olen kuullut että juhlitte hääpäiviä isommin kuin tavallisesti. Kuinka juhlitte ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Milloin Jumala kuoli? Alfa ja Omega sanoo Ilmestyskirjassa, Jumala sanoo että hän kuoli ja nyt hän elää.
Miten käsittelette tämän Raamatunkohdan?
Entä kun Jeesus sanoo "Te hukutte synteihinne jos ette usko minua siksi joka olen"?
Entä miten Jeesus voisi olla Mikael kun enkeleitä ei saa palvoa ja Jeesus hyväksyi itseään palvottavan?
Kysy nämä asiat ovella, niin he näyttävät vastaukset Raamatusta. Pidä mielessäsi, että Jeesus ei ole tai ollut kaikkivaltias Jumala vaan Jumalan poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kierrätte ovelta ovelle häiriköimässä ihmisiä joita asianne ei oikeasti kiinnosta yhtään? Kun kerran saatte pakit, miksi pitää silti ihan väkisin koittaa uudestaan?
Koska olemme oikeassa ja tiedämme sinun kaipaavan jumalaa.
Oliko tämä oikeasti ap:n vastaus vai jonkun trollin? Jos ap:n, niin vastaa tähän: millä perustelet sen, että haluat seurustella ja jutella tuntemattoman ihmisen kanssa, joka ei usko jumalaan, mutta kieltäydyt juttelemasta oman sukulaisesi kanssa, jos tämä on jättänyt kirkkosi?
Miten ihmeessä tuntemattoman jumalankieltäjän kanssa et noudata korinttilaiskirjeesi ohjetta: jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.
Toivotan mukavaa iltaa. Tämä keskustelu on kyllä melkoista.
Vierailija kirjoitti:
Kolminaisuusoppi rakennettiin kirkolliskokouksissa kristinuskon ollessa jo Rooman tunnustama. Ensimmäisessä kokouksessa läsnä oli muun muassa kirkkoisa piispa Eusebius, joka kirjoitti Kirkkohistorian. Siinä kokouksessa saatiin sovittua Pyhän Hengen asema Jumalaan nähden, mutta ei vielä Jeesuksen asemaa.
Täyttä potaskaa.
Kristityt uskoivat kolmiyhteiseen Jumalaan alusta asti, ja sanaa kolminaisuus käytettin todistettavasti viimeistään 200-luvulla. Areiolaisen harhaopin leviämisen myötä kristityille tuli tarve "virallistaa" usko Jeesuksen jumaluuteen, mikä tehtiin Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325 (tämä on helppo muistaa, koska nyt vietetään Nikean uskontunnustuksen 1700-vuotisjuhlaa). Pyhän Hengen jumaluus virallistettiin myöhemmin 300-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap enkä jehovantodistajakaan. Mutta en suosittele ketään perustamaan elämäänsä helvetinpelolle. Sinne olen minäkin lähimpien sukulaisteni mukaan menossa, koska en ole vanhoillislestadiolainen. Aivan: "pelkkä" evankelis-luterilaisuus ei todellakaan kirkon sisälläkään monelle herätysliikkeiden edustajalle riitä.
Eikö kuitenkin olisi viisaampaa elää varman päälle olettaen että helvetti on olemassa ja se on mahdollisimman kauhistuttava, ja sitten yllättyä iloisesti jos/kun näin ei ollutkaan, kuin toisinpäin?
Kolminaisuusoppi rakennettiin kirkolliskokouksissa kristinuskon ollessa jo Rooman tunnustama. Ensimmäisessä kokouksessa läsnä oli muun muassa kirkkoisa piispa Eusebius, joka kirjoitti Kirkkohistorian. Siinä kokouksessa saatiin sovittua Pyhän Hengen asema Jumalaan nähden, mutta ei vielä Jeesuksen asemaa.