Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?

Vierailija
01.06.2025 |

Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään. 

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjinta oli kun nuori isä ajoi skuutilla, äiti seisoi hänen edessään kyydissä ja piteli alle vuoden vanhaa vauvaa istumassa ohjaustangolla. 

Vierailija
122/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua pelottaa aina, kun näitä kehopositiivisia ihrakasoja kiitää hurjaa vauhtia skuutilla. Ajatelkaa millainen tuho siitä syntyy, kun semmoinen massiivinen valas törmää johonkuhun....

Miksi olet korostanut tämän tekstin noin vahvasti? Ap

Siksi, että kaikki huomaa sen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään. Ohitettava veti ohitukseni aikana välin kiinni edellä menevään niin ettei minulle ollut tilaa palata kaistalle. Kyllä minä siihen väliin itseni tungin, mitäpä siinä muutakaan voi, mutta ahtaaksi meni.

Miksi edes lähdit ohittamaan jos kuitenkin vain johkin väliin pääsit tunkeutumaan? Lennätät vain turhaan kivet ja kurat toisen tuulilasiin.

Koska jokaisella on edessään tieliikennelain edellyttämä turvaväli, niin miksei?

Ei aina pääse kerralla koko jonosta ohi.

Vierailija
124/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitin alinopeutta ajavan korollakuskin. Se sai jonkun psykoosin. Lähti ajamaan puskurissa kiinni. Vitutti varmaan, kun ohi mentiin vanhalla mersulla. 

Vierailija
125/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

631

Vierailija
126/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilen töihin ja bussipysäkit on kaikkein vaarallisimpia. Siis sellaiset missä väylä ei mene pysäkin takaa. Kun bussi tulee näkyviin niin ihmiset loikkaa katoksesta tien reunaan katsomatta tuleeko ketään, ja kun bussista tullaan ulos niin hyökätään suoraan ojan puolelle katsomatta ympärille. Onneksi bussin nähdessä osaa jo näihin varautua.

No hyvä että alat oppia, sinun kuuluukin ns. noudattaa erityistä varovaisuutta kyseisissä tilanteissa. Ja muidenkin jotka siellä ajelee.

Vierailija
127/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin etupenkillä, ei ollut turvavöitä. Kuljettaja jäi katsomaan minua ja samassa auto kiepahti ympäri täysvoltin takaisin pyörilleen.  Onneksi oli talvi ja auto siis törmäsi lumipenkkaan ja jysähti hankeen. Taka-akseli irtosi, takaluukku aukesi ja tavarat lensivät ulos. Olen siitä asti pelännyt auton kyydissä, jos kuljettaja katselee muuta kuin tietä ja liikennettä.

Vierailija
128/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran taksin kyydissä, matka oli noin 8 kilometriä. Kuljettaja sanoi, että illalla alkaa hänen kesälomansa. Oli ottanut jo varaslähdön eli oli selkeästi juovuksissa. Hengissä kuitenkin selvittiin ja kolaritta. Tämä oli Espoossa muutama vuosi sitten.

Vierailija
129/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin kerran Tampereelta Joensuuhun bussilla. Ei ollut Onnibusseja vielä silloin. Suurimmaksi osaksi matkaa muita matkustajia ei ollut. Olin nuori ja nätti, kuljettaja oli keski-ikäinen ja mäntti. Hän alkoi näytellä minulle ajotaitojaan eli ajaa käsittä, ajaa järkyttävää ylinopeutta ja pitää päätä käännettynä minuun päin. Matka kesti monta tuntia, kuljettaja oli elementissään ja nautti. Siinä sitä kesälomareissua oli.

Vierailija
130/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ittesä paljastelija(?) veivasi kaluaan samalla fillarilla ajaessaan, beige popliinitakki vaan heilui vauhdissa mukana. Ei ollut siis mitään vaatteita tuon takin alla. Näin tilanteen kun odotin bussia, ja etäisyyttä oli jokusen 50m. 

Vierailija
131/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ittesä paljastelija(?) veivasi kaluaan samalla fillarilla ajaessaan, beige popliinitakki vaan heilui vauhdissa mukana. Ei ollut siis mitään vaatteita tuon takin alla. Näin tilanteen kun odotin bussia, ja etäisyyttä oli jokusen 50m. 

Toivottavasti kaatunut pyörän selästä tai aiheuttanut muille vaaraa tolla toiminnalla? 

Vierailija
132/167 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kaatunut pyörän selästä tai aiheuttanut muille vaaraa tolla toiminnalla? 

*toivottavasti ei kaatunut siis

Vierailija
133/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, enpä tiiä, ehkä jo liikaa liikenteessä olleena on jotenkin turtunut, mutta tuollainen yleinen koheltaminen ei tunnu mitenkään erityisen hurjalta. Semmosta siellä vaan on. Hurjia voisi olla jotkut pahat kolarit, jos vaikka sivullisenakin joutuisi näkemään jotain irtopäitä tai muussautuneita uhreja, mutta onneksi en ole vielä sellaiseen tilanteeseen joutunut.

Vierailija
134/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitin alinopeutta ajavan korollakuskin. Se sai jonkun psykoosin. Lähti ajamaan puskurissa kiinni. Vitutti varmaan, kun ohi mentiin vanhalla mersulla. 

Itse ohitin kerran vanhempaa ikäluokkaa olevan miesoletetun uudehkolla Mersullaan. Hän ajoi alinopeutta joten lähdin pitkän tyhjän suoran koittaessa ohi.

Pääsin hänen rinnalleen leppoisasti kiihdyttämällä mutta sitten painettiin Mersussa kaasua.  Äsken 80 satasen alueella ajanut ajoi nyt sataa -pysyin rinnalla. Sitten 110 -pysyin rinnalla. Sitten 120... otin katsekontaktin, virnistin ja näytin peukkua. Sitten painoin kunnolla kaasua ja jätin Mersun kauas taakse.

Hän esitti kunnioituksensa nopeampaa kohtaan vilkuttelemalla pitkiä valoja joita sitten taustapeilistä sain ihailla. Kaunista!

Vierailija
135/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
136/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä ajava auto pysähtyi suojatien eteen, kun takaa tuli auto kovalla vauhdilla ohi. Oli kyllä lähellä jäädä suojatietä pyöräilevät lapset alle, eikä vastaantuleva autokaan kaukana ollut. Tuossa kohtaa on vielä ohituskieltokin, risteysalue lähellä yms. siis ihan idioottimaista ajoa. 

Vierailija
137/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ohitin kerran vanhempaa ikäluokkaa olevan miesoletetun uudehkolla Mersullaan. Hän ajoi alinopeutta joten lähdin pitkän tyhjän suoran koittaessa ohi.

Pääsin hänen rinnalleen leppoisasti kiihdyttämällä mutta sitten painettiin Mersussa kaasua.  Äsken 80 satasen alueella ajanut ajoi nyt sataa -pysyin rinnalla. Sitten 110 -pysyin rinnalla. Sitten 120... otin katsekontaktin, virnistin ja näytin peukkua. Sitten painoin kunnolla kaasua ja jätin Mersun kauas taakse.

Hän esitti kunnioituksensa nopeampaa kohtaan vilkuttelemalla pitkiä valoja joita sitten taustapeilistä sain ihailla. Kaunista!

Sitten heräsin ja ymmärsin, että se kaikki oli ollut unta vaan. Corollalla ei mennä mistään, mopoa nopeammasta ohi.

Vierailija
138/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten heräsin ja ymmärsin, et

Voi kuule, eivät kaikki aja Corollalla... :D

Vierailija
139/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skootterityttö tuli kolmion takaa kovaa vauhtia eikä väistänyt oikealta tullutta autoa, onneksi autoilija tajusi väistää tyttöä tai tytölle olisi käynyt huonosti. Olisi tehnyt mieli ajaa tytön perään ja jututella sekä tyttöä että vanhempia.

Oliko niin pätevä vaimoehdokas?

Vierailija
140/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt sen auton taakse