Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?
Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Rekka ei alamäessä nähnyt minua ja meinas ohittaa edessä olevan traktorin minua päin..
Jouduin vetää motarilla sivuun että ei osunut.
Älä höpise, motarilla ei mene yksikään traktori 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin kun mopon kyydissä tyttö otti pojalta zuihin.. Tyttö ihmeellisesti istui pojan jalkojen juurella ja teki tuota sexuaalista tekoa mopon ollessa liikkeellä.( pojalla oli kypärä, tytöllä polkupyörän kypärä päässä), olin itse polkupyörällä liikeenteessä, ja meinasin ajaa ojaan kun en meinannut uskoa silmiäni. Hämmästyksestäni en tajunnut soittaa poliisia paikalle.
Mä näin kerran kun nainen otti mieheltä suihin, mies ajoi autoa hyvin hiljaa mut kumminkin, olin siis kävellen liikeenteessä. Soitin poliisit. En tiedä miten asia eteni, kun olin matkalla töihin, niin en jäänyt tilannetta seuraamaan.
On ollut kyllä typerää ja vaarallista toimintaa noin toimia liikkuvassa kulkupelissä..!
Tänään sininen XC90 Volvo lähti ajelemaan uudelta Tammisairaalalta kohti Seurasaarentietä, kun ei hermo kestänyt olla jonossa muiden kuolevaisten kanssa.
Siis pyörätietä pitkin.
Toivottavasti kyseinen kokovartalokxrpä ei tapa ketään tempullaan, väistämis mahdollisuudet siellä on olemattomat.
Ja mäkeä alas tullaan n 40 km/h, vaihto-ehdot on pöpelikköön tai tuulilasiin.
Kolari nähtynä (semmoinen kahden auton risteyspamaus) ja vähältä piti- tilanteita niin ettei kaikkia muistakaan, ja kerran nuorena liftannut kahden vanhemman miehen kyydissä kemistä rovaniemelle. Molemmat umpiväsyneitä, silti matalalentovauhti.
Myös pari kertaa kännissä ollut fillarilla, mikä on tappovaarallista.
Monta kertaa autolijat väistävät idioottimaisesti rampilta tulevia, vaihtaen viime metteillä äkkiä kaistaa ilman vilkkua. Läheltäpititilanteita nähnyt kymmenittäin kun piennar pölissyt takaatulevien pakkoväistäessä ja kerran jopa auto edessäni pyörähtänyt, onneksi päätyi nokka menosuuntaan.
Kerran yksi bmw ohitti mut oikealta isolla tiellä, edessäni meinasi törmätä edellä ajavaan, lähti baijerinvaunu lapasesta ja kuorma-auto tuli vastaan. Bemari perä edellä vasemmalle penkkaan just ennen kuormuria. Siinä oli pojilla hengenlähtö lähellä. Vauhtia yli 100kmn
Valoista musta bombooprätkä keulien lähti. Tie kaartoi ja heppu niittas pohja edellä tolppaan tien laidalla. Seuraavana påivänä uutisissa että henki lähti.
Mutulla sanoisin että 90% pahimmista näkemistäni vaaratilanteista on johtunut nuoren kuskin elvistelystä tai pelleilystä. Ihan sama mikä behje alla. Typeriä pellepoikien näyttämisenhaluja.
Vierailija kirjoitti:
Joskus näin kun nuori ajoi pyörällään ilman käsiä ohjaustangossa ja samalla selasi puhelintaan. Ap
Näin sellaisen viime viikolla jalkakäytävällä.
Ilman käsiä, kännykkä molemmin käsin käytössä.
Noin 11-vuotias. Oli sentään kypärä...
Kaikkein vaarallisinta on ehdottomasti ollut se että kun on keulittu mopolla yleisen liikenteen seassa. Tätä näkee valitettavasti suhteellisen usein.
Muutama päivä sitten kolme nuorta oli saman sähköpotkulaudan kyydissä ja eilen huomasin, että kaksi oli saman laudan kyydissä.
Näitä nuoria jotka temppuilee pyöriensä ja skuuttiensa kanssa vaikka kävely/pyörätie ahdas
Road rage kaveri ajoi 15km perseessä kiinni. En uskaltanut pysähtyä koska kyydissä oli henkilö joka on istunut 2 tappo tuomiota ja tiesin että hänellä on veitsi. Alkoi kaveri käydä aika kuumana olisi tullut tuomio nro3 jos olisin pysähtynyt. Onneksi Passat perheenisä päätti sitten luovuttaa painostamisen ja jatkaa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään sininen XC90 Volvo lähti ajelemaan uudelta Tammisairaalalta kohti Seurasaarentietä, kun ei hermo kestänyt olla jonossa muiden kuolevaisten kanssa.
Siis pyörätietä pitkin.
Toivottavasti kyseinen kokovartalokxrpä ei tapa ketään tempullaan, väistämis mahdollisuudet siellä on olemattomat.
Ja mäkeä alas tullaan n 40 km/h, vaihto-ehdot on pöpelikköön tai tuulilasiin.
Tästä tulikin mieleen kun kerran pyöräilin Mechelininkadun punaiseksi maalatulla pyörätiellä, ja liikennevaloista hermostunut volvomies ajoi autokaistalta kanttarin yli pyörätielle ja suoraan takaa tulleen pyöräilijän päälle. Poljin siis tuon pyöräilijän takana. Onneksi ei käynyt mitenkään kun vauhti oli niin matala. Pyöräilijä sai ymmärrettävästi p*skaraivarit ja volvomies selitteli olevansa myöhässä. Tätä en tuu koskaan ymmärtämään, että mieluummin tappaa jonkun kuin myöhästyy, what the fuck.
Joku valopää kuljetti kaasugrilliä peräkärryssä, grilli heilui pystyssä eikä ollut sidottu mitenkään kiinni. Grilli rojahti alas -- Turun motarille Lohjan liittymässä. Takaa tulevat väisteli.
Ajoin autolla, nopeusrajoitus 60, edessäni ajoi mopo jonka kyydissä 2 nuorisolaista, edessä lievä ylämäki ja sivuteiden risteys, heillä vilkku vasemmalle, joten nopeuteni taisi olla alle 60. Takaani tuli moottoripyörä kovalla ylinopeudella ja lähti ohittaamaan minua! Se sai onneksi väistettyä mopon, jota ei varmasti ollut nähnyt takaani ja onneksi ei tullut ketään vastaan. Oli varsin kiperä tilanne ja hengenlähtö lähellä kaksipyöräisillä.
Nyt muistan yhden jutun..oli tosi täpärällä hengenlähtö, sekunneista se oli kiinnikiinni... Tilanne tapahtui Viitasaarella, kokeilin foorttini maksiminopeutta, mutkassa jos olisin tehnyt jonkin virheliikkeen olisin todennäköisesti mennyttämiestä..
Skootterityttö tuli kolmion takaa kovaa vauhtia eikä väistänyt oikealta tullutta autoa, onneksi autoilija tajusi väistää tyttöä tai tytölle olisi käynyt huonosti. Olisi tehnyt mieli ajaa tytön perään ja jututella sekä tyttöä että vanhempia.
On siitä jo muutama vuosi, ajoimme kapealla tiellä ihan normaalisti. Äkkiä vastaantulevan auton takaa alkoi Porsche kiihdyttää ja ajaa sen ohi, vaikka me olimme jo lähes sen auton kohdilla. Mutkia tai näköesteitä ei ollut, vaan tie oli ihan suora.
Mieheni joutui jarruttamaan kovasti ja ohjaamaan lähes ojaan, muuten olisi tullut nokkakolari ja luultavasti kuolonuhreja. Onneksi takanamme ei ollut ketään.
Joillakin nyt vain ei pitäisi edes olla ajokorttia tai nopeaa autoa, kun ei yhtään kunnioiteta liikennesääntöjä saati kanssakulkijoita.