Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?

Vierailija
01.06.2025 |

Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään. 

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin kerran liikenteessä kun mies nousi seisomaan soutuveneessä ja kusi laidan yli veteen. Ja muutakin veneliikennettä oli moneen suuntaan, onneksi ei sattunut mitään.

Vierailija
142/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkaisella tiellä sulkuviivojen kohdalla ohituksia. Niitä kävi kaksikin tapausta samalla kauppareissulla. Loppujen lopuksi ne ohittajat päätyi samaan risteykseen mun kanssa. Ohittaja edellä ja minä sen ohittajan auton takana odottamassa kääntymismahdollisuutta. Eli ne ohitukset oli vain riskinottoja. Ei siinä heillä aikaa säästynyt ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spandexmies polkupyörällään lähestyi kovaa vauhtia suojatietä (hänellä siis tilanteessa väistämisvelvollisuus) kun itse ajoin autoa nopeusrajoituksen mukaisesti 50 km/h.

Lähestyy ja lähestyy jarruttamatta ollen varma että autoilija jarruttaa kun hän yrittää pelästyttää ja olemalla vaan röyhkeä noiden spandexpellejen tapaan.

Lähestyn itsekin risteystä ihan pokkana enkä jarruta -olen varma että ei hän aio viettää tulevaa kesää luut murtuneena, kyllä se jarru häneltä aivan viime hetkellä löytyy.

Ja löytyihän se. :D

Vierailija
144/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spandexmies polkupyörällään lähestyi kovaa vauhtia suojatietä (hänellä siis tilanteessa väistämisvelvollisuus) kun itse ajoin autoa nopeusrajoituksen mukaisesti 50 km/h.

Lähestyy ja lähestyy jarruttamatta ollen varma että autoilija jarruttaa kun hän yrittää pelästyttää ja olemalla vaan röyhkeä noiden spandexpellejen tapaan.

Lähestyn itsekin risteystä ihan pokkana enkä jarruta -olen varma että ei hän aio viettää tulevaa kesää luut murtuneena, kyllä se jarru häneltä aivan viime hetkellä löytyy.

Nää spandex äijät on inhottavia narsisteja, tälläiset polkee verenmaku suussa ja kirjaimellisesti meinaavat ajaa päälle, eivät katso mihinkään suuntaan. Tälläisten yliajamaksi olen meinannut joutua kun itse pyöräillyt/ jalankulkijana, jotkut kehtaa vielä  kiroilla ja huutaa POIS ALTA H""RA TMS....

Vierailija
145/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo on jo vaihtunut vihreäksi itselle, kun vasemmalta posottaa auto punaisia päin ja kännykän valo näkyy etupenkiltä.

Oikea kaista vetää paremmin ja vasemmalla oleva tyyppi vaihtaa kaistaa ja olisi kolaroinut kanssani, ellen olisi jarruttanut voimakkaasti ja väistänyt mitä pystyin. Tyyppi ei kai tajunnut virhettään koskaan.

Turun motarilla sekä vasemmalta että oikealta menee valkoinen kallis auto ohi ja vasemmalta tulija menee oikealle rampille ja oikealta tullut vaihtaa vasemmalle kaistalle, eli ajavat ristiin.

Päästän puskurissa ajaneen pakun ohi ja kun palaan vasemmalle kaistalle, tekee tyyppi äkkijarrutuksen, vaikkei hänellä ole ketään edessään (brake check).

Plus lukemattomia kertoja, kun on pitänyt itse vähentää vauhtia tai ajaa sivummalle, kun näkee, että vaaratilanne tulossa. Yleensä liittyy näihin kalliisiin tai tehokkaisiin autoihin, joilla ei ole vaihtoehto jäädä jonkun taakse edes hetkeksi.

Vierailija
146/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheutin kerran vaaratilanteen, kun lähdin ohittamaan yhtä autoa katsomatta peileihin. Kuuluin melkoista rutinaa. Ihmettelin, mikä ääni se oli. Kanssamatkustaja totesi, että ajoin ohittavan auton eteen ja se joutui jarruttamaan. Palasin omalle kaistalle ja auto meni meistä ohi melkoista vauhtia.

Vierailija
147/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut ajaa skootteritytön matkustajineen hengiltä, kun tulin tasa-arvoisesta risteyksestä oikealta ja skootteri tuli vasemmalta eteen väistämättä. Myöhemmin, kun tie vaihtui kaksikaistaiseksi, itse ajoin oikeanpuoleista ja skootteri vasemmanpuoleista, niin skootteri vaihtoi kaistaa ajajan katsomatta ja taas suoraan eteen. Minun piti jarruttaa, ettei ottanut osumaa.

Vierailija
148/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
149/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaantulija ohittaa rekkaa. Jouduttiin väistämään pientareen puolelle. Onneksi oli leveä tie.

Edellä ajavat lähti ylämäessä ohittamaan traktoria, joka oli selkeästi vilkku päällä kääntymässä vasemmalle. Onneksi traktorin kuski ilmeisesti näki ja joutui odottamaan. Tuuria ettei ketään tullut vastaan. 

Vierailija
150/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikaistainen tie ja oikealla kaistalla olevateki uukkarin vasemman kaistan yli niin, että vasenta kaistaa ajanut ei pystynyt millään reagoimaan uukkariin vaan törmäsi tähän tolloon, joka jatkoi törmäyksestä huolimatta uukkarin jälkeen toiseen suuntaan. Kukaan ei takuulla saanut rekkaria yklös, kaikki tapahtui niin nopeasti.

Vierailija
151/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spandex kääntyi yks kaks suojatielle ylittääkseen tien, kun pyörätie jatkui tien toisella puolella. Pysähtyi vielä siihen suojatielle näyttelemään käsimerkkejä ensimmäiselle autolle, jonka eteen oli ihan yllättäen kääntynyt. Auto sentään ehti pysähtyä törmäämättä tuohon ääliöön ja kiitoksena vielä sai vit tuilut.

Vierailija
152/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski teki pääsiäisruuhkassa nelostiellä u-käännöksen päästäkseen Viitasaaren Abc:lle. Toisen kerran mummu yritti kääntyä vasemmalle risteyksestä, josta käännytään oikealle. Mummu oli risteyksen vasemmassa laidassa ja toinen samanlainen idiootti meni hänen peräänsä tajuamatta mummun yrittävän kääntyä väärään suuntaan. Mummu tajusi virheensä ja tunki oikealle kääntyvien sekaan. Perässä ollut tajusi vasta nelostielle käännyttyään, ettei siinä ollutkaan kahta samansuuntaista kaistaa, joten torvea soittaen tunki jonoon. Tuo risteys on leveä rekkoja varten, joten kaksi henkilöautoa sopii vierekkäin, mutta vasemmalle ei saa kääntyä, eikä kaistojakaan ole kuin yksi.

Vierailija
153/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahden moottoritiellä ajaessani oikealla kaistalla  ja samanaikaisesti auto ajoi vasemmalla kaistalla, niin meidän välistä sujahti auto yhtäkkiiä.  Sama auto jatkoi ajoa edellä ajajien välistä.  Ajattelin, että kohta tapahtuu onnettomuus, mutta ei tapahtunut mitään kummenpaa. Olihan se melko vaarallinen tilanne.

Vierailija
154/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, olisitko todella ihan pokkana ajanut hänen päälleen, jos ei olisi jarruttanut? Eiköhän se varovaisuus liikenteessä koske myös sinua, vaikka kuinka sinulla olisi etuajo-oikeus.

Vierailija
155/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokkakolari edelläni ajavaan autoon moottoritiellä. Siinä se toinen auto vain pyöri edessäni metalliosia lennellen. Toinen auto pyöri jo kaukana pientareella. Jotenkin onnistuin väistelemään lennelleet romutkin, niin ettei omaan autoon tullut naarmuakaan. Molempien kolariautojen kuskit loukkaantuivat vakavasti. En tiedä selvisivätkö lopulta kuitenkin hengissä. Minulle ei ainakaan ilmoitettu jälkeen päin mitään. En tosin tiedä ilmoitetaanko silminnäkijöille näistä koskaan ellei onnettomuuksien uhrit itse ota yhteyttä.

Vierailija
156/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen monta kertaa on tullut vastaan, että polkupyörän kypärää ei ole laitettu kiinni leuan alta tai että kypärä on väärinpäin päässä!? Nuo ei yhtään suojaa päätä, jos joutuu vaikka tekemään äkkijarrutuksen ja kaatuu maahan pää edellä🙂. 

Sama oli eräällä työpaikallakin. Kypärä piti olla mutta joku urpo, taisi olla yksi pomokin kulki leukahihna auki. Kun sattuu jotain niin kypärä se ensin lentää päästä. 

Kerran olen kolauttanut sähköpotkulautailijan nurin ja kaksi kertaa pyöräilijän kun ovat koheltaneet eteen. Nopeuteni oli onneksi hiljanen kuten aina taajamissa.

Vierailija
157/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikin kolaria samassa  vilkkaassa risteyksessä kun oli laittamassa huoltsikan hallin ovia kiinni.

Kummassakin sama, joku lähti ohittamaan oikealle kääntyvää vaikka ylitti sulkuviivan ja vastaantullut teki saman. Kovat rysäykset mutta ei sattunut vakavampaa. Siinä risteyksessä tapahtui jostain syystä paljon näitä ja rakensivat rampit siihen kauan sitten.

Vierailija
158/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohitin alinopeutta ajavan korollakuskin. Se sai jonkun psykoosin. Lähti ajamaan puskurissa kiinni. Vitutti varmaan, kun ohi mentiin vanhalla mersulla. 

Kerran ajelin tuttua päällystettyä pikkutietä kun eteen ilmestyi sininen pikkuauto, joku japsimerkki tai fiasko varmaan. Siinä ne körötteli hissun kissun, oikoivat mutkat. Vasemmalle kääntyvässä mutkassa täräytin saabilla oikealta ohi silmänräpäyksessä. Mummo ja pappahan ne siinä oli ajelulla. Huomasivatkohan edes :) Pitihän se mainita merkit. Ei tosin vaarallista ollut.

Vierailija
159/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hevosta juoksenteli vilkkaalla tiellä, pysähdyin ja otin yhden kiinni, harjasta kun ei riimuja päässä ollut.

Lähdin viemään sivutietä pitkin, arvelin sieltä tulleen, toinen juoksenteli perässä. Onneksi löytyi kotitalli puolen kilometrin tien päästä.

Vierailija
160/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, olisitko todella ihan pokkana ajanut hänen päälleen, jos ei olisi jarruttanut? Eiköhän se varovaisuus liikenteessä koske myös sinua, vaikka kuinka sinulla olisi etuajo-oikeus.

En tietenkään kenenkään päälle tahallani aja.