Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?
Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka ei alamäessä nähnyt minua ja meinas ohittaa edessä olevan traktorin minua päin..
Jouduin vetää motarilla sivuun että ei osunut.
Millä moottoritiellä ajtaan samalla osuudella molempiin suuntiin ja saa myös ajaa traktorilla?
Öö sori väärä sana.. tarkoitin tietä mis on 100km/h rajoitus ja se traktori leikkas niitä pensaita siinä tienpientareelta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tötöillyt vieraassa maantien liittymässä niin, että katsoin kyseessä olevan kaksikaistainen kohta, mutta eipäs ollutkaan ja niin sieltä pukkasin takaa tulevan eteen. Toinen ehti onneksi hidastaa. Hävettää vieläkin, tapauksesta jo toista vuosikymmentä.
Sen sijaan kehätien erittäin lyhyessä kotiliittymässä kerran edellä ajava meni kai tilttiin ja veti jarrut päälle. Siinä oltiin hetki kolme autoa peräkkäin seisoksissa, kunnes tuli sellainen rako että uskalsin nollista 80km/h tielle liittyä... Sinne se jarruttaja jäi liittymään. Hengenvaarallinen tilanne tämäkin. Lukuisia kertoja myös verenpaine noussut, kun edellä ajava liittyy nopealle tielle reilua alinopeutta ja perästä tulee autoja.
Kehäteillä yhä useammin näkee alinopeutta ajavia autoja, jotka seilaavat kaistojen välissä. Puhelinhan siellä aina on kourassa ja jotain liikennettä mielenkiintoisempaa kai.
Minulla myös kokemusta noista hulluista, jotk
Olen itsekin joskus tehnyt noin, yöllä pimeässä hirvivaara aikaan 80 alueella ajanut navin mukaan 85-90 ja sitten joku tulee perään roikkumaan ja ajanut ohi. Itse jouduin kiihdyttämään noin sataseen että pysyi perässä. Ajoin sitten sopivassa kohtaa ohi ja jarrutin sitten niin että nopeutta vajaa 80. Roikkui perässä minuutin pari ja vilkutteli pitkiä ja ajoi sitten vielä uudelleen ohi.
Vilkutin pitkiä pari kertaa ja ajoin sitten perässä pitkät päällä muutaman kilometrin, nopeus vaan tuntui nousevan ja alkoi jarruvalojen vilkuttelu niin annoin sitten mennä ettei tule peräänajoa. Olisi tehnyt mieli soittaa poliisit perään mutta kun eihän niistä nykyisin ole mihinkään, lähin partio jossain kymmenien kilometrien päässä lähimmässä kaupungissa ja eivät voi tehdä mitään kun ei ole saanut kiinni itse teosta.
Pääsiäisruuhkassa kuski teki u-käännöksen nelostiellä päästäkseen Viitasaaren abc:lle. Mummu yritti kääntyä vasemmalle risteyksestä, josta saa kääntyä ainoastaan oikealle. Virheen huomattuaan hän koukkasi oikealle risteyksen vasemmasta laidasta. Perässä joku tolvana kuvitteli tiellä olevan kaksi kaistaa oikealle kääntyville, kun kyseessä on leveä risteys rekkoja varten. Tämä tolvana sitten tunki eteeni hädissään huomattuaan kääntyneensä valtatielle, jossa oli vain yksi kaista.
Kävelin suojatiellä auto varmasti näki minut kun hiljalleen ajoi siihen, sit ku olin kohalla se töytäsee mua jaloille ja tööttää, että pois edestä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin kun mopon kyydissä tyttö otti pojalta zuihin.. Tyttö ihmeellisesti istui pojan jalkojen juurella ja teki tuota sexuaalista tekoa mopon ollessa liikkeellä.( pojalla oli kypärä, tytöllä polkupyörän kypärä päässä), olin itse polkupyörällä liikeenteessä, ja meinasin ajaa ojaan kun en meinannut uskoa silmiäni. Hämmästyksestäni en tajunnut soittaa poliisia paikalle.
Mä näin kerran kun nainen otti mieheltä suihin, mies ajoi autoa hyvin hiljaa mut kumminkin, olin siis kävellen liikeenteessä. Soitin poliisit. En tiedä miten asia eteni, kun olin matkalla töihin, niin en jäänyt tilannetta seuraamaan.
Mikä rikos tuossa tapahtuu?
No mitäköhän..ei ajaessa harrasteta mitään se k s i ä. Eri asia jos on pysäköity kulkuneuvo jossain syrjemmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin kun mopon kyydissä tyttö otti pojalta zuihin.. Tyttö ihmeellisesti istui pojan jalkojen juurella ja teki tuota sexuaalista tekoa mopon ollessa liikkeellä.( pojalla oli kypärä, tytöllä polkupyörän kypärä päässä), olin itse polkupyörällä liikeenteessä, ja meinasin ajaa ojaan kun en meinannut uskoa silmiäni. Hämmästyksestäni en tajunnut soittaa poliisia paikalle.
Mä näin kerran kun nainen otti mieheltä suihin, mies ajoi autoa hyvin hiljaa mut kumminkin, olin siis kävellen liikeenteessä. Soitin poliisit. En tiedä miten asia eteni, kun olin matkalla töihin, niin en jäänyt tilannetta seuraamaan.
No mitäköhän..ei ajaessa harrasteta mitään se k s i ä. Eri asia jos on pysäk
Ja liikennelain pykälä, jossa seksi on kielletty liikkuvassa autossa?
Jokainen ylinopeutta ajava, jokainen ohittaja, jokainen takapuskurissa roikkuja ja jokainen juoppo tai huumekuski on vaarallinen kuski. Liikenteessä on säännöt ja niitä pitää noudattaa sekä muut pitää osata ottaa huomioon.
Ei ole kivaa kun liikenteessä menehtyy ihmisiä ja sattuu vakavia kolareita.
Ihmettelen myös sitä että miksi siellä parkkipaikoilla pitää ajaa kovaa? Parkkipaikoille pitäisi määrätä nopeusrajoitus vaikka 10km/h tai 20km/h.
Ohittaminen on täysin sallittua, eli se ei ole mitenkään verrattavissa liikennerikkomuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ohittaminen on täysin sallittua, eli se ei ole mitenkään verrattavissa liikennerikkomuksiin.
On, mutta myöskään ohittaessa ei ole oikeutta ajaa ylinopeutta.
Minä kaasutin moottoritiellä ja muija alkoi nalkuttamaan.
M55
Vierailija kirjoitti:
Olin tutun kyydissä, joutui loskasohjoliirtoon 90km/h vauhdissa (takatalvi), auto heitteli puolelta toiselle keskellä tietä. Lopulta päädyttiin ojaan. Selvittiin säikähdyksellä. Onneksi vastaan ei tullurt ketään.
Toisessa tapauksessa meitä oli 4hlö porukka ja nuori kuski. Kuski lähti ohittamaan sillalla kovaa vauhtia ja palas niin pieneen väliin, että meinattiin osua etupuolen autoon, sillä kuskin auton jarrut ei toimineet kunnolla. Hän oli tietoinen tästä jarruongelmasta, mutta silti ajoi kahjosti eikä muuttanut ajiotyyliään edes tuon jälkeen, vaikka pyydettiin.
On oikeasti ihme, ettei osuttu siihen edessä olevaan autoon. Huudettiin kuskille, että jarruta. Hän sanoi, että jarruttaa koko ajan, mutta meidän auton nokka lähestyi silti koko ajan edessä olevan perää. Muistan, kun ajattelin, että nyt kuollaan kaikki. Vastaan tuli auto ja sivussa olis ollut vastassa sillan metallikaiteita ja korkea pudotus järveen.
Sitten tap
Jeesuksen rakkaus pelastaa pahimmalta kun vain uskot Häneen.
Vierailija kirjoitti:
Monet himopyöräilijät on meinanneet ajaa päälleni takaapäin kovassa vauhdissa, kun olen ollut kävelemässä tien reunassa, luulevat vissiin et ovat "kuolemattomia, nopeasti reagoivia tapauksia", haistattelevat minulle- ja samalla siinä minua syyttäen omasta mokastaan. Olen vain todennut, että kannattaa katsoa peiliin. Sen jälkeen on ajettu tiehensä. Mitä raukkoja oikeasti.
Jos et katso taaksesi ja meinaat kävellä eteen niin kenenköhän sinne peiliin pitäisi katsoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet himopyöräilijät on meinanneet ajaa päälleni takaapäin kovassa vauhdissa, kun olen ollut kävelemässä tien reunassa, luulevat vissiin et ovat "kuolemattomia, nopeasti reagoivia tapauksia", haistattelevat minulle- ja samalla siinä minua syyttäen omasta mokastaan. Olen vain todennut, että kannattaa katsoa peiliin. Sen jälkeen on ajettu tiehensä. Mitä raukkoja oikeasti.
Jos et katso taaksesi ja meinaat kävellä eteen niin kenenköhän sinne peiliin pitäisi katsoa?
Mitä sekoilet??
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eniten vaaraa on aiheuttanut takapuskurissa roikkujat. Kerran jouduin jarruttamaan voimakkaasti 80 vauhdissa kun hirvi meinasi tulla tielle, takana ajava auto piti liian pientä turvaväliä ja minun autoon hän törmäsi.
Suomessa näitä perähomoja riittää, varsinkin raskasliikenne siitä tykkää, jos ajat rajoitusten mukaan alle 100 km/h nopeusalueella.
Takanani ollut auto lähti pienehköllä kadulla liikenteenjakajan kohdalla vastaantulevien puolelta ohittamaan, vaikka oli autoja vastassa. Ajoin vähän yli sallittua nopeutta.
Joku taukki teki U-käännöksen moottoritiellä. Jouduin jarruttamaan melkein pysähdyksiin vasemmalla kaistalla, oikea oli ruuhkautunut, joten sinne ei voinut väistää.
Hyvä, kun en joutunut rekan peräänajamaksi. Uukkari-idiootti tuskin huomasi, millaisen tilanteen jätti taakseen.
Vastaantulijoista piittaamattomat ohitukset ovat kamalinpia tilanteita.
Naapuri käy puhaltamassa alkolukkoon, kun taksimies lähtee töihin.
Monesti polkupyöräilijän olen nähnyt tien ajokaistan yli suhahtavan katsomatta.
Mopoilijat ajaa täysillä tienpäästä risteykseen kilpatyylillä kaartaen.
Kauppakeskuksissa on parkkipaikalla kovavauhtisia suhaajia, tulevat usein näkymättömistä kulmista.
Hurjimmat:
Moottoripyörällä keulien samalla kaistalla vastaan, vauhtia ainakin 100.
Tiukka ohitus rekalla kapealla tiellä.