Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?

Vierailija
01.06.2025 |

Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään. 

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa joillakin palaa käpy kun karavaanarit junnaa viittäkymppiä mutkaisilla teillä joissa ohituspaikat on todella vähissä. Olin Lofooteilla tällaisen perässä ja rekka mun perässäni, ja yhtäkkiä rekka lähti mutkista huolimatta täysillä ohi. Juuri kun se pääsi takaisin oikealle kaistalle, vastaan tuli kaksi moottoripyörää. Motoristien henkiriepu oli 1-2 sekunnista kiinni. Epäilen että jossakin kohdassa mäen päältä rekkakuskilla oli näkymä pitkälle eteenpäin, vaan taisi jäädä mopedit huomaamatta. Pääsin hetken päästä itsekin ohi, ja näin rekan tekevän edelläni toisenkin hullun ohituksen. Mietinkin että kuinkahan pitkälle pääsen kunnes tie on poikki kolarin takia. Mun kojelautakamera tallensi ohituksen, ja harkitsin että pitäisikö soittaa paikalliselle poliisille havainnoistani mutta jäi tekemättä.

Vierailija
162/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaantulija ohittaa rekkaa. Jouduttiin väistämään pientareen puolelle. Onneksi oli leveä tie.

Edellä ajavat lähti ylämäessä ohittamaan traktoria, joka oli selkeästi vilkku päällä kääntymässä vasemmalle. Onneksi traktorin kuski ilmeisesti näki ja joutui odottamaan. Tuuria ettei ketään tullut vastaan. 

Vasemmalle kääntymisessä on omat riskinsä varsinkin, jos takana on tulossa muita autoja. Oli tarkoitus kääntyä vilkut päällä ryhmittyen. Samassa joku hätähousu lähtikin ohittamaan, onneksi tööttäsi. Muuten olisi tullut usean auton paha kolari. Siitä lähtien olemme ajaneet seuraavalle bussipysäkille ja tehneet siellä käännöksen, jos autoja on ollut tulossa samaan suuntaan. Varsinkin sen jälkeen, kun luin onnettomuudesta, jossa kuorma-auto oli ajanut vasemmalle kääntyvän päälle ja perheen poika näki äitinsä näin menehtyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatkallani on vuosien ajan ollut eräs vakiohäirikkö joka ajaa töihin samoihin aikoihin. Tämä ajaa säännöllisesti 20-30 km/h ylinopeutta, ohittelee surutta sulkuviivoilla ja risteysalueilla, käyttää vastaantulijoidenkin ohituskaistaa ohitukseen, jää toisinaan tarpeettoman pitkäksi aikaa vastaantulijoiden puolelle, sekä väistää kameraakin vastaantulijoiden puolelle ettei tarvitse hidastaa. Ja ellei se heti pääse ohi, se lähestyy vauhdilla ja näyttää tulevan päälle kunnes viime hetkellä jarruttaa hyvin lähelle. Ohitukseen lähtiessä se ei tietenkään näytä vilkkua. Välillä sitä ei näkynyt muutamaan kuukauteen, joten liekö napsahtanut ja kortti lähtenyt, vaan sieltähän se takaisin tuli taas muiden iloksi.

Vierailija
164/167 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
165/167 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun motarilla Karsikon liittymän kohdalla, jossa rajoitus on 80, rampilta tuli kovaa vauhtia auto ja meni oikealta ohi kun liittymiskaista oli jo loppumassa, ja oisko ollut sunnuntai-Hesarin verran enää tilaa kaiteen ja mun välissä. Kyseisen auton merkkiä ei varmaan tarvitse mainita, kun sen arvaa jokainen. Kotona otin kojelautakameran videon tietsikalle tutkittavaksi, ja katsoin kuva kuvalta paljonko meni aikaa kun se meni auton mitan verran ohi. Oma nopeus huomioiden laskin että se suhahti ohi 142 km/h nopeudella. Karsikon ramppi on sen verran lyhyt että on täytynyt olla joku M5-malli kun tuolla matkalla noin kiihtyi. Korttihan tuosta olisi lähtenyt pois, ja noilla lukemilla alkaa päästä jo käräjillekin.

Vierailija
166/167 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailepa Kuopion seudulla kun maalaisjuntit puhaltavat pipo silmillä motarin liittymistä liikenteen sekaan..

Vierailija
167/167 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Street Trash SFC:n reikäpäät ajelivat 1000cc kyykyillä pyörätiellä Tampereen Ruskossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi