Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?

Vierailija
01.06.2025 |

Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään. 

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa joillakin palaa käpy kun karavaanarit junnaa viittäkymppiä mutkaisilla teillä joissa ohituspaikat on todella vähissä. Olin Lofooteilla tällaisen perässä ja rekka mun perässäni, ja yhtäkkiä rekka lähti mutkista huolimatta täysillä ohi. Juuri kun se pääsi takaisin oikealle kaistalle, vastaan tuli kaksi moottoripyörää. Motoristien henkiriepu oli 1-2 sekunnista kiinni. Epäilen että jossakin kohdassa mäen päältä rekkakuskilla oli näkymä pitkälle eteenpäin, vaan taisi jäädä mopedit huomaamatta. Pääsin hetken päästä itsekin ohi, ja näin rekan tekevän edelläni toisenkin hullun ohituksen. Mietinkin että kuinkahan pitkälle pääsen kunnes tie on poikki kolarin takia. Mun kojelautakamera tallensi ohituksen, ja harkitsin että pitäisikö soittaa paikalliselle poliisille havainnoistani mutta jäi tekemättä.

Vierailija
162/184 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaantulija ohittaa rekkaa. Jouduttiin väistämään pientareen puolelle. Onneksi oli leveä tie.

Edellä ajavat lähti ylämäessä ohittamaan traktoria, joka oli selkeästi vilkku päällä kääntymässä vasemmalle. Onneksi traktorin kuski ilmeisesti näki ja joutui odottamaan. Tuuria ettei ketään tullut vastaan. 

Vasemmalle kääntymisessä on omat riskinsä varsinkin, jos takana on tulossa muita autoja. Oli tarkoitus kääntyä vilkut päällä ryhmittyen. Samassa joku hätähousu lähtikin ohittamaan, onneksi tööttäsi. Muuten olisi tullut usean auton paha kolari. Siitä lähtien olemme ajaneet seuraavalle bussipysäkille ja tehneet siellä käännöksen, jos autoja on ollut tulossa samaan suuntaan. Varsinkin sen jälkeen, kun luin onnettomuudesta, jossa kuorma-auto oli ajanut vasemmalle kääntyvän päälle ja perheen poika näki äitinsä näin menehtyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatkallani on vuosien ajan ollut eräs vakiohäirikkö joka ajaa töihin samoihin aikoihin. Tämä ajaa säännöllisesti 20-30 km/h ylinopeutta, ohittelee surutta sulkuviivoilla ja risteysalueilla, käyttää vastaantulijoidenkin ohituskaistaa ohitukseen, jää toisinaan tarpeettoman pitkäksi aikaa vastaantulijoiden puolelle, sekä väistää kameraakin vastaantulijoiden puolelle ettei tarvitse hidastaa. Ja ellei se heti pääse ohi, se lähestyy vauhdilla ja näyttää tulevan päälle kunnes viime hetkellä jarruttaa hyvin lähelle. Ohitukseen lähtiessä se ei tietenkään näytä vilkkua. Välillä sitä ei näkynyt muutamaan kuukauteen, joten liekö napsahtanut ja kortti lähtenyt, vaan sieltähän se takaisin tuli taas muiden iloksi.

Vierailija
164/184 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
165/184 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuun motarilla Karsikon liittymän kohdalla, jossa rajoitus on 80, rampilta tuli kovaa vauhtia auto ja meni oikealta ohi kun liittymiskaista oli jo loppumassa, ja oisko ollut sunnuntai-Hesarin verran enää tilaa kaiteen ja mun välissä. Kyseisen auton merkkiä ei varmaan tarvitse mainita, kun sen arvaa jokainen. Kotona otin kojelautakameran videon tietsikalle tutkittavaksi, ja katsoin kuva kuvalta paljonko meni aikaa kun se meni auton mitan verran ohi. Oma nopeus huomioiden laskin että se suhahti ohi 142 km/h nopeudella. Karsikon ramppi on sen verran lyhyt että on täytynyt olla joku M5-malli kun tuolla matkalla noin kiihtyi. Korttihan tuosta olisi lähtenyt pois, ja noilla lukemilla alkaa päästä jo käräjillekin.

Vierailija
166/184 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailepa Kuopion seudulla kun maalaisjuntit puhaltavat pipo silmillä motarin liittymistä liikenteen sekaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/184 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Street Trash SFC:n reikäpäät ajelivat 1000cc kyykyillä pyörätiellä Tampereen Ruskossa.

 

Vierailija
168/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemareita, Audeja, Tesloja. Maajusseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu ratikan kyydissä kun se ajoi ihmisen päälle :(

Vierailija
170/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja 2 lasta olivat kiivenneet saman sähköpotkulaudan päälle. Mies lähti ajamaan tyytyväisenä. Lapset roikkuivat henkensä kaupalla isänsä takin helmoissa kiinni. Kenelläkään ei ollut kypärää. Ah, miten ihana "perhekeskeinen mies" ja vaimo varmasti ylpeä. 😅

 

Mies alkoi raivota, kun ohikulkija otti kamerakännykällä valokuvan tästä "huviajelusta". Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Kaksi alakouluikäistä lasta kyydissä. Kumpikaan ei ollut edes "esiteini" vaan selvästi pienikokoisia (alle 10v) kakaroita. Sähköpotkulauta on rekisteröity yhdelle matkustajalle, mutta tuo mies halusi säästää taksirahat. Hän ajoi noin 3 km matkan lapset kyydissä. Itse ajoin samaan suuntaan polkupyörällä. Kieltäydyin muuttamasta omaa ajoreittiäni (vakiintunut työmatkareitti) siksi että joku itsetuhoinen perheenisä sekoilee liikenteessä sähköskootterin kanssa. Päätin ajaa miehen perässä ja tarkkailla tilannetta. Jos mies katuu tai lapsi putoaa kyydistä, minä soitan poliisit. Minulla oli kypäräkamera käytössä, joten miehen "huviajelu" menee videolle. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama viikko sitten yhdella bmw kuskilla ei ollut selvästikään mitään itsesuojeluvaistoa, lähti huikealla ylinopeudella ohi vaikka rekka tuli vastaan, jouduin väistämään pientareelle varmuuden vuoksi että tielle sopi 3 autoa rinnakkain. Se jos olisi päätynyt siihen rekan keulaan niin olisin varmaan itsekin joutunut siihen romujen sekaan. Vttu kun mielessä kävi jo sellainen kammottava ajatus että aikooko se tosiaan ajaa rekan keulaan itsensä.

Vierailija
172/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mummo varmaan jotain 80 puristi rystyset valkoisina rattia, meni paniikkiin ja peruutti liikennevaloissa pyörätielle, siellä ne muut autot tööttäs ja näytti keskaria ja pyöräilijåt ihan ihmeissään yrittivät ohittaa, melko vaarallisen siitä teki sen että oli vilkas keskusta iltapäivällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja 2 lasta olivat kiivenneet saman sähköpotkulaudan päälle. Mies lähti ajamaan tyytyväisenä. Lapset roikkuivat henkensä kaupalla isänsä takin helmoissa kiinni. Kenelläkään ei ollut kypärää. Ah, miten ihana "perhekeskeinen mies" ja vaimo varmasti ylpeä. 😅

 

Mies alkoi raivota, kun ohikulkija otti kamerakännykällä valokuvan tästä "huviajelusta". Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Kaksi alakouluikäistä lasta kyydissä. Kumpikaan ei ollut edes "esiteini" vaan selvästi pienikokoisia (alle 10v) kakaroita. Sähköpotkulauta on rekisteröity yhdelle matkustajalle, mutta tuo mies halusi säästää taksirahat. Hän ajoi noin 3 km matkan lapset kyydissä. Itse ajoin samaan suuntaan polkupyörällä. Kieltäydyin muuttamasta omaa ajoreittiäni (vakiintunut työmatkareitti) siksi että joku itsetuhoinen perheenisä sekoilee liikenteessä sähköskootterin kanssa. Päätin ajaa miehen perässä ja tarkkailla tilannetta. Jos mies katuu tai lapsi putoaa kyydistä, minä soitan poliisit. Minulla oli kypäräkamera käytössä, joten miehen "huviajelu" menee videolle. 🤣

Wau, toi(kin) isä varmaan vihas lapsiaan kerta niiden henki ei merkannut mitäån.

Vierailija
174/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöauto ajautui ”tuntemattomasta syystä” keulaani 3v sitten t. Yhdistelmäkuski… 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvi juoksi eteen. Ja useamman kerran lauma peuroja juoksi eteen. Onneksi joka kerralla pystyin pysäyttämään.

Ehkä eniten säpsähdin, kun eteen juoksi karhu. Sitä ei työkaverit uskoneet, mutta vuotta myöhemmin juoksi työkaverin eteen.

Se oli myös hyvä säikäytys, kun salama iski ihan lähelle. Olin sentään ehtinyt kömpiä autoon, muuten olisi ollut vaarallisempi tilanne.

Vierailija
176/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin pyöräilevän miehen ajavan kovaa vauhtia pyörätiellä alas jyrkkää mäkeä, kun vasenta laitaa samaan suuntaan kulkeva pieni koulutyttö kääntyi suoraan pyörän eteen.

Mies lensi tangon yli katuun .

Pysäytin autoni ja juoksin katsomaan, miten kävi. Mies makasi liikkumatta maassa.

Siihen tuli vielä toisesta autosta väkeä, 

Pyysin heitä soittamaan ambulanssin ja lähdin tavoittamaan tuota lasta, mutta hän oli hävinnyt näköetäisyydeltä.

Vierailija
177/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyräilijän kyytiläinen menetti henkensä silmienin edessä.Kiitos rattijuopon.😡👹

Vierailija
178/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin motarilla tezlan perässä 75km/h Turkkuseen.

 

t.Petteri O

Ps suomen kansa on vaihdettava ensi vaaleissa koska ne on niiin tyhmiä.....

Vierailija
179/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja 2 lasta olivat kiivenneet saman sähköpotkulaudan päälle. Mies lähti ajamaan tyytyväisenä. Lapset roikkuivat henkensä kaupalla isänsä takin helmoissa kiinni. Kenelläkään ei ollut kypärää. Ah, miten ihana "perhekeskeinen mies" ja vaimo varmasti ylpeä. 😅

 

Mies alkoi raivota, kun ohikulkija otti kamerakännykällä valokuvan tästä "huviajelusta". Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Kaksi alakouluikäistä lasta kyydissä. Kumpikaan ei ollut edes "esiteini" vaan selvästi pienikokoisia (alle 10v) kakaroita. Sähköpotkulauta on rekisteröity yhdelle matkustajalle, mutta tuo mies halusi säästää taksirahat. Hän ajoi noin 3 km matkan lapset kyydissä. Itse ajoin samaan suuntaan polkupyörällä. Kieltäydyin muuttamasta omaa ajoreittiäni (vakiintunut työmatkareitti) siksi että joku itsetuhoinen perheenisä sekoilee liikenteessä sähköskootterin kanssa. Päätin ajaa miehen perässä ja tarkkailla tilannetta. Jos mies katuu tai lapsi putoaa kyydistä, minä soitan poliisit. Minulla oli kypäräkamera käytössä, joten miehen "huviajelu" menee videolle. 🤣

Wau, toi(kin) isä varmaan vihas lapsiaan kerta niiden henki ei merkannut mitäån.

Kuoliko ne

Vierailija
180/184 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä, kun eksän kanssa olin. Aivan hullu rattiraivo tapaus. Jos joku vähänkään ajoi hitaampaa tai lähti liikennevaloista, kun olivat vaihtuneet jo vihreiksi, niin tää kyllä piti huolta, että kaikki näki ja kuuli. Se järjetön töötin hakkaus ja huuto, nyrkin puiminen ja tietenkin hemmetin vaarallisten ohitusten tekeminen risteysalueilla ihan sama miltä puolelta ja koukataanko jalkakäytävän kautta.

Tämä herra piti itseään hyvänä kuskina. Jos kaikki olisi yhtä hyviä kuskeja, niin maailmassa ei olisi mitään hätää.

Kun mä ajoin, niin hän sai luvan istua takapenkillä. En uskaltanut ottaa riskiä, että se tarraa ohjauspyörästä. Neuvoja tuli paljon ja haukkujakin. 

Monta kertaa kyselin, että mihin on taas niin kiire kahden kilsan kauppamatkalla, että pitää liikennettä vaarantaa lukemattomia kertoja ja raivota. 

Luojan kiitos, ettei ehditty lapsia saamaan. Aivan pimee sälli liikenteessä.