Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?
Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä pystyin ohittamaan ilman ylinopeutta. Ohitukseni ei ollut tarpeeton. En tahtonut päästä takaisin kaistalle koska ohitettava kiihdytti ylinopeuden puolelle."
Miksi ohituksesi ei ollut tarpeeton? Ei se ohitettavakaan ajanut ylinopeutta, teillä ohittelijoilla,ylinopeutta ajavilla, takapuskurissa roikkujilla ja rattiraivoajilla on asennevamma ja tteiltä pitäisi ottaa kortti pois ikuisiksi ajoiksi.
-eri
Ajoi. Oletko sekaisin vai miksi väität vastaan?
Miksi ohitit ja miten pääsit ohi ylinopeutta ajavasta autosta jos sinä et ajanut ylinopeutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä pystyin ohittamaan ilman ylinopeutta. Ohitukseni ei ollut tarpeeton. En tahtonut päästä takaisin kaistalle koska ohitettava kiihdytti ylinopeuden puolelle."
Miksi ohituksesi ei ollut tarpeeton? Ei se ohitettavakaan ajanut ylinopeutta, teillä ohittelijoilla,ylinopeutta ajavilla, takapuskurissa roikkujilla ja rattiraivoajilla on asennevamma ja tteiltä pitäisi ottaa kortti pois ikuisiksi ajoiksi.
-eri
Ajoi. Oletko sekaisin vai miksi väität vastaan?
Miksi ohitit ja miten pääsit ohi ylinopeutta ajavasta autosta jos sinä et ajanut ylinopeutta?
Mitä sinä selität. Ajoin alinopeutta ajavan auton ohitse kun se yhtäkkiä kiihdytti eikä päästänyt ohitse. Oli lähellä ettei tullut kolaria tuollaisen sekopään takia. Kiihdyttää ylinopeuteen eikä päästä ohittajaa ohitse. Millainen ihminen tekee tuollaista? Oletko sinä samanlainen psykopaatti?
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskina näkee jatkuvasti vaarallisia ohituksia, joka päivä voisi ottaa monelta kortin pois jos olisi poliisit paikalla. Toisille ei sulkuviivat ja ohituskiellot merkkaa mitään ja nopeusrajoitus katsotaan tiekohtaiseksi miniminopeudeksi.
Kahden yhdistelmän erikoiskuljetussaattueessa jokainen ohituskaistan paikka on kuin villi länsi. Autoja lappaa kovaa ylinopeutta ohi ihan viimeiseen asti keltaisille viivoille ja sen yli ja sitten kiilataan ensimmäiseen väliin kun vastaan tuleekin auto. Monesti käynyt mielessä että takana pitäisi olla kaksi saattoautoa jotka ajaa kaikki ohituskaistan paikat rinnan että porukka ymmärtäisi pysyä siellä takana.
Säännöllisesti vedetään ohi tuplakeltaisilla ylämäessä ilman mitään näkyvyyttä nyppylän taakse, risteysalueilla ym., röyhkeimmät painaa menemään ihan kylmän viileästi vastaantulijoiden ohituskaistoja tai ryhmittymiskaistoja pitkin. Vaikka olisi 80 rajoitus ja oma nopeus 82-83. Au
Rekalla rajoitus on 80km/h, vaikka tiekohtainen rajoitus olisi suurempi. Eli rikot lakia ajaessasi yli tuon.
Itseäni kummastuttaa suuresti esimerkiksi kehä III:lla perässä roikkuvat rekat jopa sillä 80km)/h rajoitus nopeudella, koska yhtään nopeammin se edessä oleva ei pääse, jos edessä on jono. Tähän kun huomioidaan se, että reaktioaika on 0,5-1,5s ja ilmajarrujen viive n. 1s, pitäisi rekalla olla turvaväliä olla reilusti enemmän kuin "tappituntuma". Sitten hermostuttaan, kun edessä oleva jättää vielä reilummin turvaväliä edessään olevaan, jotta jarrutustilanteessa voi odottaa hetken myös takana perseessä kiinni tulevan rekan jarrutuksen alkavan. Eli pitää itsellä olla tuo n. 2,5s matka ylimääräistä turvaväliä, jottei varmasti rysähdä rekka perään ja ehtii myös itse pysähtyä ennen kuin on edellä menevän peräpuskurista sisään.
Toki fiksujakin rekkakuskeja löytyy, osaavat lukea liikennettä ja ennakoida tilanteita. Valitettavasti nämä "mätäpaiseet" mukakiireiset pilaavat kaikkien maineen.
Kerran näin kun mopon kyydissä tyttö otti pojalta zuihin.. Tyttö ihmeellisesti istui pojan jalkojen juurella ja teki tuota sexuaalista tekoa mopon ollessa liikkeellä.( pojalla oli kypärä, tytöllä polkupyörän kypärä päässä), olin itse polkupyörällä liikeenteessä, ja meinasin ajaa ojaan kun en meinannut uskoa silmiäni. Hämmästyksestäni en tajunnut soittaa poliisia paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa hyvän ketjun pilaaminen tolla ohituksesta riitelemällä. Ap
Eiköhän tämä ohituskeskustelu ole taputeltu. Kummallista että ohitettavan aiheuttamasta vaaratilanteesta syytetään ohittajaa ilman minkäänlaista kykyä nähdä asiaa muuten kuin omien asenteiden poteroista. Jatkakaa keskustelua ilman minua.
Kaupungissa 40km/h alue, oikealta tulijalla kolmio, talvi, pimeä, paljon lunta ja liukasta. Saattoi pyryttääkin. Hyvin kapea katu leveiden lumivallien takia.
Kolmion takaa veti joku valopää tai aamu-uninen eteen viime hetkellä. Vedin jarrut pohjaan, jonka jälkeen sain kuin ihmeen kaupalla ohitettua eteeni kääntyneen auton vastaantulevien puolelta osumatta mihinkään tai kehenkään.
Ko autoilija tais huomata mokansa, kun käänty seuraavalta sivukadulta takasin sinne suuntaan, mistä oli tullut. Tais säikähtää hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku tuli väkisin vilkkaalle moottoritielle n.50km/h vauhdilla. Siinä oli kolareita lähellä.
Nämä ovat kauheita koska näitä näkee useinkin. Kiihdytyskaista on nimensä mukaan kiihdytystä varten.
Kolmekin tapausta:
60 km/t rajoitus tiellä ja ajoimme edellä ajavan perässä.Hätäinen mies lähti kumpaakin ohittamaan ja jäi vihaisena pitkään mulkoilemaan ensin ajanutta.Vastaan tuli auto,jonka ohittaja viime hetkellä huomasi ja väisti.
Olimme ryhmityskaistalla tarkoituksena kääntyä vasemmalle.Vastaantulija pariskunta ilmeisesti luuli ko.raidoitettua aluetta ohituskaistaksi ja aloitti ohituksen.Nokkakolari hilkulla.
80 km/t rajoitus ja takaa tullut perhe halusi ajaa maasturillaan satasta.Ohittivat ja olivat vähällä törmätä korotettuun liikenteen jakajaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran näin kun mopon kyydissä tyttö otti pojalta zuihin.. Tyttö ihmeellisesti istui pojan jalkojen juurella ja teki tuota sexuaalista tekoa mopon ollessa liikkeellä.( pojalla oli kypärä, tytöllä polkupyörän kypärä päässä), olin itse polkupyörällä liikeenteessä, ja meinasin ajaa ojaan kun en meinannut uskoa silmiäni. Hämmästyksestäni en tajunnut soittaa poliisia paikalle.
Mitä vattua!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä ohituskeskustelu ole taputeltu. Kummallista että ohitettavan aiheuttamasta vaaratilanteesta syytetään ohittajaa ilman minkäänlaista kykyä nähdä asiaa muuten kuin omien asenteiden poteroista. Jatkakaa keskustelua ilman minua.
Ohittajalla on aina vastuu, tuntuu nykyään siltä että ohittajat vaan ohittaa tietämättä että ne ohittajat ovat juurikin suurin riski liikenteessä rattijuoppojen ohella. En tiedä yhtään tilannetta missä ohitettava olisi blokannut ohitus yrityksen. Suurin sallittu nopeus on se mikä ilmoitetaan kyltissä eikä sen yli saa ajaa ja liikenteessä tarvitsee ohitella vaan traktoreita tai työkoneita jos ne ajaa yli 60 nopeusrajoitetuilla teillä koska ne kulkee maksimissaan 45.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vattua!?
Järkyttävää, onkohan tämä totta, jos on, niin on piittaamatonta/vaarallisista käytöstä ollut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohittajalla on aina vastuu, tuntuu nykyään siltä että ohittajat vaan ohittaa tietämättä että ne ohittajat ovat juurikin suurin riski liikenteessä rattijuoppojen ohella. En tiedä yhtään tilannetta missä ohitettava olisi blokannut ohitus yrityksen. Suurin sallittu nopeus on se mikä ilmoitetaan kyltissä eikä sen yli saa ajaa ja liikenteessä tarvitsee ohitella vaan traktoreita tai työkoneita jos ne ajaa yli 60 nopeusrajoitetuilla teillä koska ne kulkee maksimissaan 45.
Lopeta nyt tuo jankkaaminen. Täällä puhutaan alinopeutta ajavien ohittamisesta ja sinä jankkaat lakpykäliäsi.
Asun yksisuuntaisella kadulla ja yllättävän usein näkee kun ajetaan väärään suuntaan. Jotkut huomaa kesken matkaa menevänsä väärään suuntaan ja tekee U-käännöksen.
Olin tutun kyydissä, joutui loskasohjoliirtoon 90km/h vauhdissa (takatalvi), auto heitteli puolelta toiselle keskellä tietä. Lopulta päädyttiin ojaan. Selvittiin säikähdyksellä. Onneksi vastaan ei tullurt ketään.
Toisessa tapauksessa meitä oli 4hlö porukka ja nuori kuski. Kuski lähti ohittamaan sillalla kovaa vauhtia ja palas niin pieneen väliin, että meinattiin osua etupuolen autoon, sillä kuskin auton jarrut ei toimineet kunnolla. Hän oli tietoinen tästä jarruongelmasta, mutta silti ajoi kahjosti eikä muuttanut ajiotyyliään edes tuon jälkeen, vaikka pyydettiin.
On oikeasti ihme, ettei osuttu siihen edessä olevaan autoon. Huudettiin kuskille, että jarruta. Hän sanoi, että jarruttaa koko ajan, mutta meidän auton nokka lähestyi silti koko ajan edessä olevan perää. Muistan, kun ajattelin, että nyt kuollaan kaikki. Vastaan tuli auto ja sivussa olis ollut vastassa sillan metallikaiteita ja korkea pudotus järveen.
Sitten tapahtui ihme, kun näytti, että nyt osutaan, niin auto alkoi yhtäkkiä jarruttaa paremmin.
Auton kuski loukkaatui myöhemmin pahasti ajo-onnettomuudessa siksi, että ajoi liian lujaa mutkatiellä.
Muisti-sairailla on ihmeen paljon ajokortteja, ja siis oikeus ajella autoa. On tullut törmättyä ajan mittaan vaikka minkälaisiin tilanteisiin, joissa kuskilla on varmuudella muistisairaus (tuttu henkilö), tai vahva epäily randomin ajajan muistisairaudesta.
Itse olen tötöillyt vieraassa maantien liittymässä niin, että katsoin kyseessä olevan kaksikaistainen kohta, mutta eipäs ollutkaan ja niin sieltä pukkasin takaa tulevan eteen. Toinen ehti onneksi hidastaa. Hävettää vieläkin, tapauksesta jo toista vuosikymmentä.
Sen sijaan kehätien erittäin lyhyessä kotiliittymässä kerran edellä ajava meni kai tilttiin ja veti jarrut päälle. Siinä oltiin hetki kolme autoa peräkkäin seisoksissa, kunnes tuli sellainen rako että uskalsin nollista 80km/h tielle liittyä... Sinne se jarruttaja jäi liittymään. Hengenvaarallinen tilanne tämäkin. Lukuisia kertoja myös verenpaine noussut, kun edellä ajava liittyy nopealle tielle reilua alinopeutta ja perästä tulee autoja.
Kehäteillä yhä useammin näkee alinopeutta ajavia autoja, jotka seilaavat kaistojen välissä. Puhelinhan siellä aina on kourassa ja jotain liikennettä mielenkiintoisempaa kai.
Minulla myös kokemusta noista hulluista, jotka ilmeisesti provosoituu ohituksista. Ensin ajetaan 70km/h ihan rauhassa alinopeutta kasikympin tiellä, mutta ohituksen aikana kiihdytetään 90km/h, ei päästetä takaisin kaistalle. Tai sitten lähtevät heti itse ohittamaan ja kiilaavat vaarallisesti eteen ja iskevät jarrut pohjaan. Kerran oli joku tällainen volvomies niin hullu ja laittoi kaikki muutkin vaaraan, että ilmoitin poliisille. Kortti pois näiltä, jos pää ei kestä normaaleja tilanteita liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin kerran kun nainen otti mieheltä suihin, mies ajoi autoa hyvin hiljaa mut kumminkin, olin siis kävellen liikeenteessä. Soitin poliisit. En tiedä miten asia eteni, kun olin matkalla töihin, niin en jäänyt tilannetta seuraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran joku vastaan tullut lähtenyt viimehetken ohitukseen mutta palannut hyvin nopeasti takaisin omalle kaistalleen vissiin siitä syystä, kun en noiden takia siirry ajamaan pitkin ojanpiennarta. Niin, kyllä ohi saa mennä mutta siihen pitää löytyä tilaakin sitten.
Tampereella tämä on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Jatkuvasti poukkoillaan kaistojen välillä, ei mitään ennakointia. Mieluiten tätä kaistahyppelyä tehdään esim tunnelissa tai muuten ahtaissa ja vaarallisissa paikoissa.
Jäätelöautoa isompi pakettiauto / kuorma-auto lähti ohittamaan 80km/h alueella siinä vaiheessa, kun olisi ollut aika palata omalle kaistalle, vaikka olisi minun auton jo ohittanut. Samaan aikaan vastaan tuli rekka.
Vedin jarrut pohjaan ja ratti oikealle ja auto niin pientareelle kuin siinä vauhdissa pysty. Abs ja muut jarruhommat hakkasi. Pääsihän se ohi joo. Olin ihan järkyttynyt tilanteesta, että halusiko kuski tappaa meidät kaikki. Rekan perässä oli myös autoja.