Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?

Vierailija
01.06.2025 |

Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään. 

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään. Ohitettava veti ohitukseni aikana välin kiinni edellä menevään niin ettei minulle ollut tilaa palata kaistalle. Kyllä minä siihen väliin itseni tungin, mitäpä siinä muutakaan voi, mutta ahtaaksi meni.

Miksi edes lähdit ohittamaan jos kuitenkin vain johkin väliin pääsit tunkeutumaan? Lennätät vain turhaan kivet ja kurat toisen tuulilasiin.

Mielestäsi olisi pitänyt odottaa paikkaa jossa pääsen kerralla ohi asuntoautosta ja neljästä sen perässä jumittavasta autosta joista yksikään ei osoittanut minkäänlaisia merkkejä asuntoauton ohi pyrkimisestä? Et tainnut ajatella loppuun asti ennen kuin halu päästä länkyttämään otti sinust

Jos ajaa itse vaikka 1-2km/h YLI nopeusrajoituksen eli SUURIMMAN SALLITUN NOPEUDEN (tarkistettu GPS:n kautta), niin mikä ihmeen velvollisuus on päästää kaiken maailman kaaharit ohi jotka haluaa ajaa 20km/h YLINOPEUTTA?

Kenellekään ei ole mitään oikeutta ajaa ylinopeutta paitsi hälytysajoneuvoilla hälytysajossa joten kenenkään ei pidä sitä mahdollistaa. Jos joku meinaa ajaa ylinopeudella ohi niin oikea tapa olisi ajaa itse eteen ettei pääse ohi

Kyse on jos joku ajaa ALINOPEUTTA. Mikä tuossa sanassa on vaikea ymmärtää? Kerro minulle?

Vierailija
42/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelain mukaan sinulla on velvollisuus auttaa turvallisessa ohittamisessa. Se velvollisuus on riippumaton siitä ajaako ohittaja ylinopeutta. Jos vaarannat ohituksen ja ohittajalle sattuu onnettomuus, saatat hyvinkin päätyä käräjille syytettyjen penkille.

Jaa eli ohittajalla ei ole vastuuta vaan turvallisen ohituksen vastuu on ohitettavalla vaikka ohittaja ajaa ylinopeutta vastaantulijoiden kaistalla?

Ohittaja on se joka ajaa sen nokkakolarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein on tullut nähtyä että lemmikkieläin on apukuskin sylissä tai vapaana takapenkillä.

Vierailija
44/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelain mukaan sinulla on velvollisuus auttaa turvallisessa ohittamisessa. Se velvollisuus on riippumaton siitä ajaako ohittaja ylinopeutta. Jos vaarannat ohituksen ja ohittajalle sattuu onnettomuus, saatat hyvinkin päätyä käräjille syytettyjen penkille.

Jaa eli ohittajalla ei ole vastuuta vaan turvallisen ohituksen vastuu on ohitettavalla vaikka ohittaja ajaa ylinopeutta vastaantulijoiden kaistalla?

Älä viitsi ymmärtää tahallasi väärin.

Vierailija
45/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOs haluat ymmärtää väärin niin sitten. Se miten muut ymmärtävät asian on toinen juttu. Jos kiihdytät tai muuten estät ohittajaa palaamaan takaisin omalle kaistalle olet syyllistynyt joko murhaan tai tappoon mikäli joltain lähtee tämän vuoksi henki. Ylinopeus on tässä vaiheessa pieni ja mitätön juttu.

Vierailija
46/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tänään. Ohitettava veti ohitukseni aikana välin kiinni edellä menevään niin ettei minulle ollut tilaa palata kaistalle. Kyllä minä siihen väliin itseni tungin, mitäpä siinä muutakaan voi, mutta ahtaaksi meni.

Miksi edes lähdit ohittamaan jos kuitenkin vain johkin väliin pääsit tunkeutumaan? Lennätät vain turhaan kivet ja kurat toisen tuulilasiin.

Mielestäsi olisi pitänyt odottaa paikkaa jossa pääsen kerralla ohi asuntoautosta ja neljästä sen perässä jumittavasta autosta joista yksikään ei osoittanut minkäänlaisia merkkejä asuntoauton ohi pyrkimisestä? Et tainnut ajatella loppuun asti en

Kysymys: pystyitkö suorittamaan ohituksen ylittämättä nopeusrajoitusta? Jos et niin ohitus oli turha ja laiton. Nyrkkisääntö on että kaksikaistaisella tiellä ei alle 20-30km/h nopeuserolla ole turvallista ohittaa. Näin ollen esim. 80km/h alueella pitäisi ohitettavan ajaa maksimissaan n. kuuttakymppiä ja vaikea kuvitella että tuollaisen perässä olisi neljän auton jono.

Eli ohituksesi oli käytännössä tarpeeton.

Vierailija
47/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitin vihreillä kävellen suojatietä, kun näin auton lähestyvän oikealta, mut en sen kummemmin ajatellut mitään, kun tokihan se pysähtyy punaisiin valoihin. Kyseessä kapea kaksisuuntainen tie taajamassa, jonka yli suojatie valoilla, koska siinä kulkee paljon koululaisia. No oltiin kävelemässä siinä toisella kaistalla vielä, työnsin lasta rattaissa ja toinen lapsistani ajoi pyörällä jo vähän minua edempänä. Meidän edessä käveli mummo ja pappa, toisella oli rollaattori. No yhtäkkiä sitten vaan auto sujahti siitä meidän kaikkien nenän edestä hidastamatta. Huhhuh, kun säikähdin. Poika oli pyörineen siis jo näiden mummon ja papan rinnalla, olivat siinä keskiviivan kohdalla kun sujahti edestä. Mieti, jos oltaisiin kaikki oltu jo siinä keskiviivan yli, toisella kaistalla, jota tämä auto ajoi. Tai ne mummo ja pappa ja poikani pyörällään...ihan kamalaa. En saa varmaan ikinä pois tuota tilannetta mielestäni, muistan sen aina. Ja mietin sitäkin, et niiden mummon ja papan ansiosta me käveltiin hitaammin kuin normaalisti tien yli; jos heitä ei olisi ollut ja tilanne olisi ollut muuten sama; oltaisiin hyvinkin jo ehditty siihen keskiviivan yli kaistalle, jota auto ajoi ja jääty alle. 

Joskus myös nuorempana oli tilanne et mulla oli vihreä suojatiellä ja ajoin pyörällä siihen, niin eiköhän auto tullut päin ja jouduin tekee äkkijarrutuksen ja tipahdin pyörän kyydistä, kun takarengas nousi ilmaan. Autokin kyllä jarrutti ihan siihen ihan viereen, et jos en olisi hoksannut niin en olisi silti alle jäänyt. 

Vierailija
48/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohittajalla on aina vastuu kun se ajaa vastaantulijoiden kaistalla. Toki ohitettava ei saa tahalleen estää ohitusta. 

Miksi sinun piti ohittaa?

Eri. Miksi ohitetaan. Koska edellä ajava ajaa alle nopeusrajoitusten. Esitän vastakysymyksen. Miksi ohitettava kiihdyttää kun toinen ohittaa ja estää kaistalle paluun?

Eli ohitat kun joku ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Sekä sinä että ohituksen estäjä molemmat toimitte väärin, se kuka ajaa nopeusrajoitusten mukaan eli alinopeutta ei tee mitään väärää.

Vastaa kysymykseen äläkä venkoile. Miksi ohitettava kiihdyttää kun toinen ohittaa ja estää kaistalle paluun?

Vierailija
49/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi olisi pitänyt odottaa paikkaa jossa pääsen kerralla ohi asuntoautosta ja neljästä sen perässä jumittavasta autosta joista yksikään ei osoittanut minkäänlaisia merkkejä asuntoauton oh

Kysymys: pystyitkö suorittamaan ohituksen ylittämättä nopeusrajoitusta? Jos et niin ohitus oli turha ja laiton. Nyrkkisääntö on että kaksikaistaisella tiellä ei alle 20-30km/h nopeuserolla ole turvallista ohittaa. Näin ollen esim. 80km/h alueella pitäisi ohitettavan ajaa maksimissaan n. kuuttakymppiä ja vaikea kuvitella että tuollaisen perässä olisi neljän auton jono.

Eli ohituksesi oli käytännössä tarpeeton.

Kyllä pystyin ohittamaan ilman ylinopeutta. Ohitukseni ei ollut tarpeeton. En tahtonut päästä takaisin kaistalle koska ohitettava kiihdytti ylinopeuden puolelle.

Vierailija
50/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohittajalla on aina vastuu kun se ajaa vastaantulijoiden kaistalla. Toki ohitettava ei saa tahalleen estää ohitusta. 

Eri. Miksi ohitetaan. Koska edellä ajava ajaa alle nopeusrajoitusten. Esitän vastakysymyksen. Miksi ohitettava kiihdyttää kun toinen ohittaa ja estää kaistalle paluun?

Eli ohitat kun joku ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Sekä sinä että ohituksen estäjä molemmat toimitte väärin, se kuka ajaa nopeusrajoitusten m

Siksi estää kaistalle paluun jos ohittaja ajaa ylinopeutta. Miksi pitäisi päästää kaahaamaan yleisellä tiellä kun muutkin joutuu siellä toimimaan yhteisten pelisääntöjen mukaan?

Vierailija
51/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta ohitettavan ajonopeudesta, ohittajan paluuta takaisin ajoradalle ei saa tarkoituksellisesti estää.

Vierailija
52/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohitat kun joku ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Sekä sinä että ohituksen estäjä molemmat

Siksi estää kaistalle paluun jos ohittaja ajaa ylinopeutta. Miksi pitäisi päästää kaahaamaan yleisellä tiellä kun muutkin joutuu siellä toimimaan yhteisten pelisääntöjen mukaan?

Eli sinusta ylinopeutta ajavan ja vastaantulevan saa tappaa? (Missä muuten puhuttiin että ohittaja on ajanut ylinopeutta?).

Vierailija
53/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jankkaa ohittamisesta, ootko harhoissa kenties? 

Vierailija
54/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen peräkontissa kiinni ajaminen on liikenneturvallisuuden vaarantamista. Täysin vastuuttomat kuskit eivät jätä mitään väliä.

Itsellä on periaate. Jos en Ohita jätän reippaan välin. En välitä siitä kuinka monta autoa minut ohittaa. Näen että sadan metrin päässä on rekka jonka takana 6 auton juna. Noita pitäisi alkaa sakottamaan ja kunnolla.

Ohitus on aina riski. On nähty tilanteita jossa se nokkakolari on meinannut tapahtua kolmen toisensa perässä ajavan auton kanssa. Itse seurasin tilannetta 50 metrin välin päästä ja mietin jo pystynkö nurmen kautta sen väistämään, kun jarrutusmatka ei ihan riitä.

Vierailija
55/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ohitat kun joku ajaa nopeusrajoitusten m

Kuka tässä tappamisesta on mitään puhunut. Kyllä kai nyt jokainen väistää ja jarruttaa jos alkaa näyttää siltä että kolari on tulossa ja ohittaja ei vaan kykene peliliikkeisiin eli palaamaan sinne taakse omalle kaistalleen.

Vierailija
56/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä pystyin ohittamaan ilman ylinopeutta. Ohitukseni ei ollut tarpeeton. En tahtonut päästä takaisin kaistalle koska ohitettava kiihdytti ylinopeuden puolelle."

Miksi ohituksesi ei ollut tarpeeton? Ei se ohitettavakaan ajanut ylinopeutta, teillä ohittelijoilla,ylinopeutta ajavilla, takapuskurissa roikkujilla ja rattiraivoajilla on asennevamma ja tteiltä pitäisi ottaa kortti pois ikuisiksi ajoiksi.

-eri

Vierailija
57/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa hyvän ketjun pilaaminen tolla ohituksesta riitelemällä. Ap

Vierailija
58/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä tappamisesta on mitään puhunut. Kyllä kai nyt jokainen väistää ja jarruttaa jos alkaa näyttää siltä että kolari on tulossa ja ohittaja ei vaan kykene peliliikkeisiin eli palaamaan sinne taakse omalle kaistalleen.

Sinä.  Halusit vastauksessasi estää paluun kaistalle takaisin koska ohittaja ajaa ylinopeutta. Vaikutat todella epävakaiselle. Nautit jos ihmiset kuolevat sinun moraalikäsitystesi vuoksi.

Vierailija
59/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kerran ohitti auto ja kiihdytin nopeutta. Oli siis 40 alue ja ajoin mittarin mukaan 40, takakontissa roikkui auto kiinni. Nopeusrajoitus vaihtui 80 joten kiihdytin nopeuden 80 ja samalla auto lähti ohittamaan minua. Kyseinen autoilija ajoi ylinopeutta koska minä ajoin 80 ja se silti ajoi reilusti kovempaa kuin minä.

M33

Vierailija
60/167 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä pystyin ohittamaan ilman ylinopeutta. Ohitukseni ei ollut tarpeeton. En tahtonut päästä takaisin kaistalle koska ohitettava kiihdytti ylinopeuden puolelle."

Miksi ohituksesi ei ollut tarpeeton? Ei se ohitettavakaan ajanut ylinopeutta, teillä ohittelijoilla,ylinopeutta ajavilla, takapuskurissa roikkujilla ja rattiraivoajilla on asennevamma ja tteiltä pitäisi ottaa kortti pois ikuisiksi ajoiksi.

-eri

Ajoi. Oletko sekaisin vai miksi väität vastaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi