Mitä hurjia/vaarallisia tilanteita olet todistanut liikeenteessä?
Itse olen vuosien mittaan kohdannut liikeenteessä, mitä on jäänyt mieleen niin; mopon kyydissä oli kolme teiniä (eli kuski+kaksi matkustajaa), mopoautossa 5 tai 6 kpl teinejä, sähköskuutilla on ollut kolme ihmistä samaan aikaan tai aikuinen+lapsi tai kaksi ihmistä samaan aikaan muutenkin, tänää kaikenhuippu minkä näin, oli että moottopyörää ajoi (ilmeisesti isä), jolla oli pieni lapsi ohjaustangon ja itsensä välissä eli sylissään.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään. Ohitettava veti ohitukseni aikana välin kiinni edellä menevään niin ettei minulle ollut tilaa palata kaistalle. Kyllä minä siihen väliin itseni tungin, mitäpä siinä muutakaan voi, mutta ahtaaksi meni.
Miksi edes lähdit ohittamaan jos kuitenkin vain johkin väliin pääsit tunkeutumaan? Lennätät vain turhaan kivet ja kurat toisen tuulilasiin.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi tänään. Ohitettava veti ohitukseni aikana välin kiinni edellä menevään niin ettei minulle ollut tilaa palata kaistalle. Kyllä minä siihen väliin itseni tungin, mitäpä siinä muutakaan voi, mutta ahtaaksi meni.
Ohittajalla on aina vastuu kun se ajaa vastaantulijoiden kaistalla. Toki ohitettava ei saa tahalleen estää ohitusta.
Miksi sinun piti ohittaa?
Monella on rattiraivoa, tullut todistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes lähdit ohittamaan jos kuitenkin vain johkin väliin pääsit tunkeutumaan? Lennätät vain turhaan kivet ja kurat toisen tuulilasiin.
Mielestäsi olisi pitänyt odottaa paikkaa jossa pääsen kerralla ohi asuntoautosta ja neljästä sen perässä jumittavasta autosta joista yksikään ei osoittanut minkäänlaisia merkkejä asuntoauton ohi pyrkimisestä? Et tainnut ajatella loppuun asti ennen kuin halu päästä länkyttämään otti sinusta vallan. Myönnätkö, vai kehtaatko valehdella päivänselvässä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Rekka ei alamäessä nähnyt minua ja meinas ohittaa edessä olevan traktorin minua päin..
Jouduin vetää motarilla sivuun että ei osunut.
Millä moottoritiellä ajtaan samalla osuudella molempiin suuntiin ja saa myös ajaa traktorilla?
Joku tuli väkisin vilkkaalle moottoritielle n.50km/h vauhdilla. Siinä oli kolareita lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten pääset ikinä normaalilla maantiellä ohi jos on vaikka rekka ja sen perässä 5 autoa joista kukaan ei tee elettäkään ohittaakseen? Jokaisen tienkäyttäjän vastuulla on pitää sellainen turvaväli edessä ajavaan, että mm. ohittaja voi turvallisesti palata omalle kaistalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohittajalla on aina vastuu kun se ajaa vastaantulijoiden kaistalla. Toki ohitettava ei saa tahalleen estää ohitusta.
Eri. Miksi ohitetaan. Koska edellä ajava ajaa alle nopeusrajoitusten. Esitän vastakysymyksen. Miksi ohitettava kiihdyttää kun toinen ohittaa ja estää kaistalle paluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi olisi pitänyt odottaa paikkaa jossa pääsen kerralla ohi asuntoautosta ja neljästä sen perässä jumittavasta autosta joista yksikään ei osoittanut minkäänlaisia merkkejä asuntoauton ohi pyrkimisestä? Et tainnut ajatella loppuun asti ennen kuin halu päästä länkyttämään otti sinusta vallan. Myönnätkö, vai kehtaatko valehdella päivänselvässä asiassa?
No jos selkeää alinopeutta ajoivat niin ei kai se silloin ole vaikeaa odottaa paikkaa että pääsee kaikista ohi? Ehkä ne muut autot olivat ihan kohta kääntymässäkin jos jäivät siihen perään ajelemaan. En minäkään ohita jos olen muutaman km sisällä kääntymässä.
Joskus näin kun nuori ajoi pyörällään ilman käsiä ohjaustangossa ja samalla selasi puhelintaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekka ei alamäessä nähnyt minua ja meinas ohittaa edessä olevan traktorin minua päin..
Jouduin vetää motarilla sivuun että ei osunut.
Millä moottoritiellä ajtaan samalla osuudella molempiin suuntiin ja saa myös ajaa traktorilla?
Motari = moottoripyörä
Olin kyydissä kun faija meinasi lähteä väärään suuntaan motarille,jos en olisi ollut niin olisi ollut taas iltapäivälehdessä otsikot kun vanhus ajaa väärään suuntaan siellä,onneksi lääkäri teki viimevuonna lausunnon että ei ole enää ajokelpoinen ja poliisi vei kortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos selkeää alinopeutta ajoivat niin ei kai se silloin ole vaikeaa odottaa paikkaa että pääsee kaikista ohi? Ehkä ne muut autot olivat ihan kohta kääntymässäkin jos jäivät siihen perään ajelemaan. En minäkään ohita jos olen muutaman km sisällä kääntymässä.
Eri. Ehkä ja ehkä. Entä jos sellaista suoraa ei ole. On vain suoria joissa pääsee kahdesta autosta ohitse? Esitän taas vastakysymyksen. Jos sinulla ei ole kiire minnekään, niin mikset siirry sivuun hetkeksi jotta kiireisemmät pääsevät ohitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No
Miten sinun kääntymisesi liittyvät mainittuun tilanteeseen? Ajoin tänään reilut 650km. Ei paljoa huvita jumittaa jonkun reippaasti alle nopeusrajoituksen ajavan takana. Ohi mennään auto kerrallaan jos ei koko letkasta pääse ohi kerralla.
Kehotan vilkaisemaan tieliikennelain pykälät 20 ja 33. Tässä puhutaan nyt ohitettavan (ehkä tietoisesti, ehkä tiedostamattaan) aiheuttamasta vaaratilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi olisi pitänyt odottaa paikkaa jossa pääsen kerralla ohi asuntoautosta ja neljästä sen perässä jumittavasta autosta joista yksikään ei osoittanut minkäänlaisia merkkejä asuntoauton ohi pyrkimisestä? Et tainnut ajatella loppuun asti ennen kuin halu päästä länkyttämään otti sinusta vallan. Myönnätkö, vai kehtaatko valehdella pä
Jos ajaa itse vaikka 1-2km/h YLI nopeusrajoituksen eli SUURIMMAN SALLITUN NOPEUDEN (tarkistettu GPS:n kautta), niin mikä ihmeen velvollisuus on päästää kaiken maailman kaaharit ohi jotka haluaa ajaa 20km/h YLINOPEUTTA?
Kenellekään ei ole mitään oikeutta ajaa ylinopeutta paitsi hälytysajoneuvoilla hälytysajossa joten kenenkään ei pidä sitä mahdollistaa. Jos joku meinaa ajaa ylinopeudella ohi niin oikea tapa olisi ajaa itse eteen ettei pääse ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Miksi ohitetaan. Koska edellä ajava ajaa alle nopeusrajoitusten. Esitän vastakysymyksen. Miksi ohitettava kiihdyttää kun toinen ohittaa ja estää kaistalle paluun?
Eli ohitat kun joku ajaa nopeusrajoitusten mukaan? Sekä sinä että ohituksen estäjä molemmat toimitte väärin, se kuka ajaa nopeusrajoitusten mukaan eli alinopeutta ei tee mitään väärää.
Täällä jo jotkut hiillostuu keskenään jutuissaan. Ap
Tieliikennelain mukaan sinulla on velvollisuus auttaa turvallisessa ohittamisessa. Se velvollisuus on riippumaton siitä ajaako ohittaja ylinopeutta. Jos vaarannat ohituksen ja ohittajalle sattuu onnettomuus, saatat hyvinkin päätyä käräjille syytettyjen penkille.
Pyöräilen töihin ja bussipysäkit on kaikkein vaarallisimpia. Siis sellaiset missä väylä ei mene pysäkin takaa. Kun bussi tulee näkyviin niin ihmiset loikkaa katoksesta tien reunaan katsomatta tuleeko ketään, ja kun bussista tullaan ulos niin hyökätään suoraan ojan puolelle katsomatta ympärille. Onneksi bussin nähdessä osaa jo näihin varautua.