Ihmisten ulkonäkö
Todella harvoin näen vastakkaisessa sukupuolessa, tai edes omassa, hyvännäköisiä ihmisiä.
Mielestäni todella moni ihminen on täysin mitäänsanomattoman näköinen. Naama kuin peruna ja siihen isketty tavalliset silmät, nenä ja suu kuin johonkin käsinukkeen. Päälle vielä ylipainoa niin avot.
Todella harvoin näen siis oikeasti hyvännäköisiä ihmisiä. Siis sellaisia, joiden piirteet ovat oikeasti kauniit tai komeat.
Olenko havaintojeni kanssa yksin?
Elän tällä hetkellä sinkkuna. Aikaisemmista seurustelukumppaneistani olen pitänyt vain yhden naamasta täysin. Muut ovat olleet vähän sellaisia "naah ihan ok". Tämä yksi oli kasvoiltaankin todella vetovoimainen ja kiihottava.
En halua puhua ihmisistä rumasti, vaan puhua ILMIÖSTÄ. Koetteko tekin näin?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Noniin saatiinpas asiallista keskustelua aiheesta eikä vain pelkkää itkua. Hyvä että jotkut ymmärsivät pointin.
Ap
Saatiin lähinnä muutama täsmennys siihen, mistä mahdollisesti haluat keskustella.
Millä tavalla aiot jatkaa tätä keskustelua?
Ap voisi löytää kauneutta eläinmaailmasta.
Esim. kissat ja koirat voivat olla jumalaisen kauniita. Hyvinhoidetut kesyrotat myös. Ja liskot.
Jos on tilaa, voi ottaa kaunissilmäisen lehmän.
Tarkoitat ehkä klassista kauneutta ja komeutta, joka on harvassa?
Itse en näe ketään rumana, minusta täydellinen kauneus ja komeus on useimmiten hiukan tylsää, varsinkin, jos siihen ei liity mitään sen enempää. Kivempi on katsella persoonallisen näköisiä ihmisiä kuin ns. kauniita ja komeita. Ja miesmakunikin on rouhea, en kiinnostu ns. näteistä pojista lainkaan. Katsoin eilen Susipalatsia, siinä on yksi parhaita puolia, ettei osiin ole kelpuutettu leikeltyjä ihmisiä. Toden tuntua saavutettiin jo sillä.
Itselläni ilmeisesti on hyvin kauniit kasvot, koko ikäni minua on käännytty oikein katsomaan ja niin tapahtuu vieläkin, vaikka olen vanha. Välillä ihmiset tulevat sanomaan minulle, että olet todella kaunis, useammin naiset kuin miehet nykyisin.
Kauneus ja komeus on harvinaista, mutta moni tavoittelee parempaa ulkonäköä, koska tiedostaa sen vaikutuksen. Nämäkin, jotka haukkuvat pinnallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Koska olemme empaattisia olioita, tavallisen ihmisen kauneuskäsitys ei ole koskaan puhtaasti ulkonäkökeskeinen. Siihen sekoittuu aina hieman sitä, miten tämä henkilö käyttäytyy. Samoin koen itse. Todella ilkeä ja epäystävällinen ihminen, jolla on "täydelliset" kasvonpiirteet, ei ole minusta kaunis. Kauneuden pilaa olemus, ilme, silmät.
Joten kauneus on harvoin vain fyysistä.
Ovatko todella kauniit todella ilkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Olihan tämä arvattavissa että palstalaiset triggeröityvät ja pahoittavat mielensä, kun tarkoitus oli vain tarkastella tällaista ilmiötä. Tarkoitus ei ollut puhua ihmisten rumuudesta, vaan siitä miksi jotkut näkevät toiset ihmiset eri tavoin kuin toiset, vai näkevätkö kaikki asiat samalla tavoin.
Taannoinhan tutkittiin miltä hyvännäköinen ihminen näyttää tieteellisesti. Tutkittiin esimerkiksi millä etäisyydellä silmien, suun yms pitää olla että ihminen on globaalisti hyvännäköinen.
Mutta ettepä te tällaisesta ymmärrä, vaan takerrutte ilmiön kohteeseen kuin teitä olisi henkilökohtaisesti loukattu.
Rumuus ja tyhmyys taitaa sitten kulkea käsi kädessä..
ap
No siinähän sen henkilökohtaisesti tiedät. Jos olisit fiksu niin tietäisit että ei ihminen geeneilleen mitään voi. Vika taitaa olla sinun ajattelutavassasi jos pidät ihmisiä rumina ja jonain ilmiönä.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin ihmiset näyttävät keskimääräisiltä. Oli se tavallinen ulkonäkö millainen tahansa, niin pitäisimme sitä tavallisena. Aina olisi se kaunein/komein 10% jonka ulkonäköön kiinnitämme huomiota. Sula mahdottomuus, että kaikki näyttäisivät suunnilleen yhtä hyviltä.
Keskinkertaiset tekee enitennlapsia.
Jos vain kauniit saisi lisääntyä, lahjoittaa munasoluja...oltaisiin kaikki kauniita
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää kuinka viehättävä ulkoisesti ap kokee olevansa :D ?!
Uskoakseni hän on 37-vuotias mies, todennäköisesti insinööri, unelmissaan DI.
Pitää itseään komeana, koska äiti sanoi niin, kun hän oli 12.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia tulee päivittäin kaduilla vastaan. Hyvännäköisen miehen näen ehkä kaksi kertaa vuodessa. Tinderissä 9/10 naisesta on kauniita, miehistä 1/1000. N36
Montako siellä esiintyy ilman meikkejä, ripsiä ja filttereitä? Muumiostakin saa kauniin.
Tämä. Joskus tuntuu, että naisilla on 24/7 meikit sun muut keinotekoiset ehosteet naamassaan, että lopulta unohtavat, etteivät oikeasti edes näytä tuolta. Tämän takia miehenä arvostan naisilta niitä harvoja kuvia Tinderissä, missä ovat ilman meikkiä. Siinä oikeasti näkee minkä näköinen on. Luonnonkaunis nainen näyttää hyvältä ilmankin. Vähän heitä tosin on.
Vierailija kirjoitti:
Haudassa ollaan kaikki samannäköisiä kun lihat lähtee niin luut vaan jää.
Joo, ei kannata pitää itsestään huolta tai ylipäätään tehdä yhtään mitään, kun kaikki me kumminkin kuollaan. /s
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Olihan tämä arvattavissa että palstalaiset triggeröityvät ja pahoittavat mielensä, kun tarkoitus oli vain tarkastella tällaista ilmiötä. Tarkoitus ei ollut puhua ihmisten rumuudesta, vaan siitä miksi jotkut näkevät toiset ihmiset eri tavoin kuin toiset, vai näkevätkö kaikki asiat samalla tavoin.
Taannoinhan tutkittiin miltä hyvännäköinen ihminen näyttää tieteellisesti. Tutkittiin esimerkiksi millä etäisyydellä silmien, suun yms pitää olla että ihminen on globaalisti hyvännäköinen.
Mutta ettepä te tällaisesta ymmärrä, vaan takerrutte ilmiön kohteeseen kuin teitä olisi henkilökohtaisesti loukattu.
Rumuus ja tyhmyys taitaa sitten kulkea käsi kädessä..
ap
Jaa sitä on kuule tutkittu, on tutkittu -40 luvulla mittanauhan kanssa kalloja ja verrattu pärstää, mikä se on se parhain rotu ja svedut on aikanaan sitä samaa tehnyt. Juntti sinä olet tai vielä pahempaa persu. Mitään muuta et ole.
MITÅ VÄLIÄ ONKO IHMINEN KAUNIS VAI RUMA??? On just semmonen eikä muuksi muutu. Harvemmin nämä kauneustoimenpiteet on ketään kauniiksi tehnyt.
Jos näen jumalaisen ilmestyksen harvoin niin yhtä harvoin näen rumiakin. Mutta siis ihminen näyttää ihmisille. Ja ne mun jumalaiset ilmestyksessä on Harvemmin olleet mitään täydellisiä. Pieni epäsuhta on mielenkiintoisempaa, tutkittavaa ja ehkä se kiinnostavuus johtuukin siitä millainen ihminen on luonteeltaan.
Oikein komea mies ei sytytä. Ei mitään tutkittavaa kun kaikki on kuin nukella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia tulee päivittäin kaduilla vastaan. Hyvännäköisen miehen näen ehkä kaksi kertaa vuodessa. Tinderissä 9/10 naisesta on kauniita, miehistä 1/1000. N36
Montako siellä esiintyy ilman meikkejä, ripsiä ja filttereitä? Muumiostakin saa kauniin.
Tämä. Joskus tuntuu, että naisilla on 24/7 meikit sun muut keinotekoiset ehosteet naamassaan, että lopulta unohtavat, etteivät oikeasti edes näytä tuolta. Tämän takia miehenä arvostan naisilta niitä harvoja kuvia Tinderissä, missä ovat ilman meikkiä. Siinä oikeasti näkee minkä näköinen on. Luonnonkaunis nainen näyttää hyvältä ilmankin. Vähän heitä tosin on.
Jos teet kauneuskirurgiaa/tatuoitat kulmat/huulirajaukset jne, on tulos aika pitkälti pysyvää. Silloin ihminen oikeasti näyttää siltä. Se entinen minä on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olemme empaattisia olioita, tavallisen ihmisen kauneuskäsitys ei ole koskaan puhtaasti ulkonäkökeskeinen. Siihen sekoittuu aina hieman sitä, miten tämä henkilö käyttäytyy. Samoin koen itse. Todella ilkeä ja epäystävällinen ihminen, jolla on "täydelliset" kasvonpiirteet, ei ole minusta kaunis. Kauneuden pilaa olemus, ilme, silmät.
Joten kauneus on harvoin vain fyysistä.
Ovatko todella kauniit todella ilkeitä?
Ei, mutta jotkut on ja se tekee heistä kolkon näköisiä se kauneus
Olen heteronainen ja todella harva mies on niin hyvännäköinen, että voisin ihastua ja harkita suhdetta. Minulla on sellainen tietty ulkonäkötyyppi, joka vetoaa. Saatan monestakin miehestä ajatella, että tuo on varmaan monen mielestä komea, mutta minusta ei.
Sitten taas toisissa naisissa on mielestäni paljon kauniita. Se johtuu varmaan siitä, ettei minulla ole naisten suhteen mitään ulkonäkötyyppiä, koska en ole heistä kiinnostunut. Nainen voi siten olla minun silmissäni monella tavalla kaunis. Esimerkkinä se, että miehillä pidän lähinnä tummista hiuksista, naisilla kaikenlaisista. Nainen voi olla upea sirommilla tai kulmikkaammilla kasvoilla, mies vain jos on jotain siltä väliltä. Keskivertoihminen ei tosin ole mielestäni hyvännäköinen naisissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Minä olen kuullut noita luonnonkaunisjuttuja keski-ikäisiltä miehiltä. Tarkemmin tarkasteltuna samat äijänkuvatukset fanittivat muna pystyssä kiinalaisia, transnaisen näköisiä, muovistakin muovisempia olentoja. Luonnonkauneus on ihan höpöä; teoriassa ihannoitua, käytännössä pois pyyhkäistävää.
Koen samalla tavalla kuin aloittaja. Kauniita ihmisiä on todella vähän Suomessa. Elämäntilanne vaikuttaa paljon, onnelliset ja hyvinvoivat ihmiset ovat kauniimpia kuin onnettomat ja huonosti voivat. Suomessa onnettomia ja huonosti voivia on paljon, joten siksi kauneutta ja komeutta on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin saatiinpas asiallista keskustelua aiheesta eikä vain pelkkää itkua. Hyvä että jotkut ymmärsivät pointin.
Ap
Kerrotko parilla lauseella vielä pointtisi.
Ööö.. Voisikohan se olla juuri se mitä olen kirjoittanut? Ehkäpä pointti on vaikkapa _ilmiö_? Tajuatko?
Suurin osa naisista on kauniita noin 14-18-vuotiaana. Tämän jälkeen enää aika harva. 30 v jälkeen varmaan vain 10% naisista on kauniita. Jne.
Useimmat "rumat" eivät ole rumia, vaan kyse on siitä, ettei pidetä huolta ulkonäöstä ja fyysisestä kunnosta. On löllöä, miehellä kasvaa harva "parta" ja "viikset", hiustyyli jotain, joka ei sovi kasvoille tai sitten se geneerinen mallia mikrofonin tuulisuoja, joka ajellaan omassa kylppärissä. Pukeudutaan samalla tavalla kuin yläasteella jne. jne.
Esko sanoi, että hän ei ole koskaan ennen nähnyt sellaista vartaloa kuin mulla on, kellään muulla ihmisellä. Positiivisessa mielessä. Hän pitää kovasti vartalostani,a