Ihmisten ulkonäkö
Todella harvoin näen vastakkaisessa sukupuolessa, tai edes omassa, hyvännäköisiä ihmisiä.
Mielestäni todella moni ihminen on täysin mitäänsanomattoman näköinen. Naama kuin peruna ja siihen isketty tavalliset silmät, nenä ja suu kuin johonkin käsinukkeen. Päälle vielä ylipainoa niin avot.
Todella harvoin näen siis oikeasti hyvännäköisiä ihmisiä. Siis sellaisia, joiden piirteet ovat oikeasti kauniit tai komeat.
Olenko havaintojeni kanssa yksin?
Elän tällä hetkellä sinkkuna. Aikaisemmista seurustelukumppaneistani olen pitänyt vain yhden naamasta täysin. Muut ovat olleet vähän sellaisia "naah ihan ok". Tämä yksi oli kasvoiltaankin todella vetovoimainen ja kiihottava.
En halua puhua ihmisistä rumasti, vaan puhua ILMIÖSTÄ. Koetteko tekin näin?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Koska olemme empaattisia olioita, tavallisen ihmisen kauneuskäsitys ei ole koskaan puhtaasti ulkonäkökeskeinen. Siihen sekoittuu aina hieman sitä, miten tämä henkilö käyttäytyy. Samoin koen itse. Todella ilkeä ja epäystävällinen ihminen, jolla on "täydelliset" kasvonpiirteet, ei ole minusta kaunis. Kauneuden pilaa olemus, ilme, silmät.
Joten kauneus on harvoin vain fyysistä.
Tämä on taas sarjassa "kauniita valheita".
Todellisuudessa jos on olemassa empaattinen ja kiltti ihminen jonka ulkonäkö ei riitä sinulle niin et ota hänen käytöksestään edes selvää.
Kauniita naisia tulee päivittäin kaduilla vastaan. Hyvännäköisen miehen näen ehkä kaksi kertaa vuodessa. Tinderissä 9/10 naisesta on kauniita, miehistä 1/1000. N36
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Olihan tämä arvattavissa että palstalaiset triggeröityvät ja pahoittavat mielensä, kun tarkoitus oli vain tarkastella tällaista ilmiötä. Tarkoitus ei ollut puhua ihmisten rumuudesta, vaan siitä miksi jotkut näkevät toiset ihmiset eri tavoin kuin toiset, vai näkevätkö kaikki asiat samalla tavoin.
Taannoinhan tutkittiin miltä hyvännäköinen ihminen näyttää tieteellisesti. Tutkittiin esimerkiksi millä etäisyydellä silmien, suun yms pitää olla että ihminen on globaalisti hyvännäköinen.
Mutta ettepä te tällaisesta ymmärrä, vaan takerrutte ilmiön kohteeseen kuin teitä olisi henkilökohtaisesti loukattu.
Rumuus ja tyhmyys taitaa sitten kulkea käsi kädessä..
ap
Millaista keskustelua haet? Aloituksessasi toistelet sanoja "todella harvoin näen" ja selität vähän sitäkin, mikä sinua ei miellytä, mutta tavoitteesi jää hämäräksi.
Kysymykseen siitä, näkevätkö jotkut tai kaikki ihmisen ulkonäön samalla tavalla, voi vastata oikopäätä, että eivät näe. Se, miksi jotkut näkevät toiset ihmiset eri tavoin kuin toiset, on taas aika laaja kysymys.
Maailmanlaajuisesti hyvännäköinen ihminen on terve, vireä, symmetrinen ja aika nuori. Kaikki muu vaihtelee.
Esitit epäselviä kysymyksiä, kuvailit suurinta osaa ihmisistä mitäänsanomattoman näköisiksi ja sait ärsyyntyneitä kommentteja, joista osa kohdistui sinuun itseesi. Reagoit niihin sitten nimittelemällä kommentoijia rumiksi ja tyhmiksi. :)
Keskimäärin ihmiset näyttävät keskimääräisiltä. Oli se tavallinen ulkonäkö millainen tahansa, niin pitäisimme sitä tavallisena. Aina olisi se kaunein/komein 10% jonka ulkonäköön kiinnitämme huomiota. Sula mahdottomuus, että kaikki näyttäisivät suunnilleen yhtä hyviltä.
Sille joka sanoi, että kauneus on vahvasti kulttuurisidonnaista, totta, mutta yleensä vain niin kauan kun joku ryhmä elää eristyksissä omassa kuplassaan. Nimittäin nykyisessä ns. globaalissa maaimassa huomaa, että kauneusihanteet ovat yleensä universaaleja. Esimerkiksi tilastot osoittavat kerta toisensa jälkeen, että eurooppalaisia piirteitä suositaan aika lailla kaikkien rotujen ja kulttuurien keskuudessa. Esimerikiksi länsimaissa aasialaiset naiset pariutuvat ainakin puolet ajasta ei-aasialaisen miehen kanssa, luonnollisesti yleensä eurooppalaisperäisen miehen kanssa. Eurooppalaiset taas pariutuvat vahvasti keskenään. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olemme empaattisia olioita, tavallisen ihmisen kauneuskäsitys ei ole koskaan puhtaasti ulkonäkökeskeinen. Siihen sekoittuu aina hieman sitä, miten tämä henkilö käyttäytyy. Samoin koen itse. Todella ilkeä ja epäystävällinen ihminen, jolla on "täydelliset" kasvonpiirteet, ei ole minusta kaunis. Kauneuden pilaa olemus, ilme, silmät.
Todellisuudessa jos on olemassa empaattinen ja kiltti ihminen jonka ulkonäkö ei riitä sinulle niin et ota hänen käytöksestään edes selvää.
Puhutaanko tässä nyt siis pelkästään parinmuodostuksesta? Olet kohdallani kyllä täysin väärässä. Hakeudun muutenkin empaattisten ihmisten seuraan, ulkonäöllä ei ole minulle merkitystä, ei kumppanin tai ystävän kohdalla. Olen seurustellut parin yleisesti rumana pidetyn miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ehkä se suurin ongelma pariutumismarkkinoilla eli ihmiset viehättyvät omasta ulkonäöstään riippumatta vain niistä parhaimman näköisistä ja viehättävä ulkonäkö on objektiivisesti arvioitava asia.
Siitä todisteena ovat deittisovellukset joissa 1 ihminen vaikka mies saa 3000 tykkäystä ja toinen mies 3 kpl.
Eikai tällainen ajattelutapa yleisty. Itse näin 4kymppisenä naisena olen tykästynyt mieheen joka ei ns. paperilla kelpaisi kenellekään mutta kun rakastaa niin rakastaa.
Kyllähän kauneudessa on jotain hyvin vetoavaa. En minäkään näe todella kauniita ihmisiä juuri koskaan. Aina on jotain vähän sinnepäin tai feikkiä.
Jopa Marilyn Monroeta oli leikelty ja silikoitu. Hollywoodin ihmisistä varmasti kaikki ovat loppujen lopuksi aika feikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt siis pelkästään parinmuodostuksesta? Olet kohdallani kyllä täysin väärässä. Hakeudun muutenkin empaattisten ihmisten seuraan, ulkonäöllä ei ole minulle merkitystä, ei kumppanin tai ystävän kohdalla
Joskus ihmiset tykkäävät myös viettää aikaa itseään vähemmän viehättävien kanssa, koska itsetunto omasta viehättävyydestä vahvistuu siinä, alitajuisesti tai ei. Tosin romanttisissa suhteissa tämä lienee paljon harvinaisempaa.
Vetovoima, karisma voi olla tyyliin "kirveellä veistetty".
Aapeellä on vain katkeruus ja kateus. Paljon on opittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia tulee päivittäin kaduilla vastaan. Hyvännäköisen miehen näen ehkä kaksi kertaa vuodessa. Tinderissä 9/10 naisesta on kauniita, miehistä 1/1000. N36
:D
Uskon että provo, mutta silti hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vetovoima, karisma voi olla tyyliin "kirveellä veistetty".
Aapeellä on vain katkeruus ja kateus. Paljon on opittavaa.
Noniin saatiinpas asiallista keskustelua aiheesta eikä vain pelkkää itkua. Hyvä että jotkut ymmärsivät pointin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt siis pelkästään parinmuodostuksesta? Olet kohdallani kyllä täysin väärässä. Hakeudun muutenkin empaattisten ihmisten seuraan, ulkonäöllä ei ole minu
Joskus ihmiset tykkäävät myös viettää aikaa itseään vähemmän viehättävien kanssa, koska itsetunto omasta viehättävyydestä vahvistuu siinä, alitajuisesti tai ei. Tosin romanttisissa suhteissa tämä lienee paljon harvinaisempaa.
Osuit kohdallani taas harhaan. Olen siitä onnekkassa asemassa, että ystäviä on paljon, ja ulkonäöllisesti heistä löytyy pari missikaunistakin naista. Seuraava kommenttisi on, että jotkut hakeutuvat kauniiden seuraan hyötyäkseen kauniin saamasta huomiosta?
Vierailija kirjoitti:
Montako siellä esiintyy ilman meikkejä, ripsiä ja filttereitä? Muumiostakin saa kauniin.
Epä-älyllistä keskustelua, ilman analyyttista ja asiallista etenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Noniin saatiinpas asiallista keskustelua aiheesta eikä vain pelkkää itkua. Hyvä että jotkut ymmärsivät pointin.
Ap
Kerrotko parilla lauseella vielä pointtisi.
Negatiivinen ihminen näkee muut ihmiset negatiivisessa valossa ja positiivinen positiivisessa. Jos haluat, niin voit itse vaikuttaa omaan näkemiskokemukseesi kehittämällä mieltäsi haluamaasi suuntaan.
Pääseekö näillä mammalääkäreiden diagnooseilla hoitoon? Saako edes sairalomaa? Saako lääkkeitä?