Opettajan surkea palkka
Näin tässä joku aika sitten lapsuudenystäviä ja oli mukava päivitellä, mille alalle kukakin on ajautunut/halunnut.
Olemme avoimia ja puhuimme myös rehellisesti palkoista. En voi muuta kuin hämmästellä esim: alakoulun opettajan palkkaa joka kaverillani oli noin 2000€ nettona käteen kuukaudessa. Kuka tuollasella palkalla tekee ees työtä ja vieläpä yliopistokoulutuksella. Itse olen merkonomi ja tradenomi ja palkkaa saan käteen 1200€ enemmän. Olen huomannut, että moni opettaja häpeää pientä palkkaansa, koska usein palkka kertoo työn arvostettavuudesta.
Ja hauskinta tässä on se, että tämä kyseinen oli luokan parhaimpia oppilaita aikanaan ja jos rahan mittapuulla mittaa menestymistään, niin huonoiten menestynyt tässä meidän isossa joukossa, joka kumminkin opiskellut eniten lukio ja yliopisto.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä turvatyöpaikat ja virat menee todennäköisesti siten että mihin puolueeseen kuulut.
Paljon paskatöitä pätkänä tarjolla ilman kesälomia. Olet käytännössä kesän työtön kun joku virassa oleva ope tulee lomalle ja vetää liksat itselleen siitä.
Olen mieluummin työtön kuin pätkäope.
Pätkähommiakin voi joutua tekemään kymmeniä vuosia. Sitten on eläkeikä lähellä ja et saanut töitä kuten luvattiin. Suuret ikäluokat siiirtyy pois ja töitä kyllä on.
Paskaatöitä on runsaasti. Kuka niitä tekee?
Ei niihin suostuisi virassa olevat opettajatkaan.
Kahden arvoista ihmistä yhteiskunnassa. On rikkaat ja hyväosaiset joila on turvatyöt ja sitten ne köyhät pätkätyöläiset. He ovat köyhiä sen takia että muut voisivat elää leveästi. Tosi ahdistavaa että he elävät hyvällä omallatunnolla näin.
Että tämä on oik
Pätkäopeille annetaan paskimmat työvuorot. Tämä on ihan yleistä tietoa ja aika väärin!
Aina on aikaiset aamuvuorot yms. Täysin korruptoituneet nämä koulut. Nakittaa pätkätyöläisille huonot työvuorot ja aikuistakin kohdellaan kuin jotain kakaraa. Laitetaan järjestämään kissanristiäisiä ja muuta ylimääräistä. Sellaisia juttuja joihin ei muutaman kuukauden pätkäläinen edes kuulu mukaan kuten esimerkkinä vaikka pikkujoulut.
Järjestäkää keskenänne te jotka olette vakkareita. Miksi pitää aikuisille sijaisille nakittaa jotain ihan idioottihommia. Töitä on muutenkin kasassa, niin pitää järjestää vakkariporukalle vakkareiden juhlaa????
Daa mikä järki?
Käytännössä turvatyöpaikat ja virat menee todennäköisesti siten että mihin puolueeseen kuulut.
Paljon paskatöitä pätkänä tarjolla ilman kesälomia. Olet käytännössä kesän työtön kun joku virassa oleva ope tulee lomalle ja vetää liksat itselleen siitä.
Olen mieluummin työtön kuin pätkäope.
Pätkähommiakin voi joutua tekemään kymmeniä vuosia. Sitten on eläkeikä lähellä ja et saanut töitä kuten luvattiin. Suuret ikäluokat siiirtyy pois ja töitä kyllä on.
Paskaatöitä on runsaasti. Kuka niitä tekee?
Ei niihin suostuisi virassa olevat opettajatkaan.
Kahden arvoista ihmistä yhteiskunnassa. On rikkaat ja hyväosaiset joila on turvatyöt ja sitten ne köyhät pätkätyöläiset. He ovat köyhiä sen takia että muut voisivat elää leveästi. Tosi ahdistavaa että he elävät hyvällä omallatunnolla näin.
Että tämä on oikein elämässä.