Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan surkea palkka

Vierailija
31.05.2025 |

Näin tässä joku aika sitten lapsuudenystäviä ja oli mukava päivitellä, mille alalle kukakin on ajautunut/halunnut.

Olemme avoimia ja puhuimme myös rehellisesti palkoista. En voi muuta kuin hämmästellä esim: alakoulun opettajan palkkaa joka kaverillani oli noin 2000€ nettona käteen kuukaudessa. Kuka tuollasella palkalla tekee ees työtä ja vieläpä yliopistokoulutuksella. Itse olen merkonomi ja tradenomi ja palkkaa saan käteen 1200€ enemmän. Olen huomannut, että moni opettaja häpeää pientä palkkaansa, koska usein palkka kertoo työn arvostettavuudesta. 

Ja hauskinta tässä on se, että tämä kyseinen oli luokan parhaimpia oppilaita aikanaan ja jos rahan mittapuulla mittaa menestymistään, niin huonoiten menestynyt tässä meidän isossa joukossa, joka kumminkin opiskellut eniten lukio ja yliopisto.

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan palkan perässä opettajaksi mene. Mulla lukion lehtorina brutto vajaa 4500 ja juuri alkanut 9 viikon loma, joten ei mitään valittamista.

Vierailija
2/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollut 4 vuotta aineopena. Käteen saan 3000e netto ja lomat+kesäkeskeytys päälle. Aina sitä enemmän haluis tienata, mutta kyllä tällä yksi ihminen elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan 3617 euroa netto. 

Vierailija
4/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne varakkaiden vanhempien lahjukset vähän lämmittää? Pitihän Christian-Casimirin ja Alexandra-Dagmarin saada kiitettävä todistukseen.

Vierailija
5/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ap tuosta, on aika mukava liksa:

Vierailija
6/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten videolla sanottiin niin luokanopen peruspalkka 2890€. Onko se mielestäsi hyvä palkka bruttona? Ja tämäkin videolla esiintyvä opettaja joutuu tekemään lisätyötä valokuvaajana. Monellakaan opettajalla ei ole noita lisiä ja vuosilisiä. Ja kuten tämäkin mies sanoi, että tulot on hyvät: jos on esimiehenä, vastuita, lisätöitä ja työvuosia yms. Ei muuten. 

Vierailija
7/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pari markkaa ostaisin  ruokaa.

Vierailija
8/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten videolla sanottiin niin luokanopen peruspalkka 2890€. Onko se mielestäsi hyvä palkka bruttona? Ja tämäkin videolla esiintyvä opettaja joutuu tekemään lisätyötä valokuvaajana. Monellakaan opettajalla ei ole noita lisiä ja vuosilisiä. Ja kuten tämäkin mies sanoi, että tulot on hyvät: jos on esimiehenä, vastuita, lisätöitä ja työvuosia yms. Ei muuten. 

Ja vuosityöaika on kuitenkin 20-25% vähemmän kuin heillä joihin opettajan palkkaa vertaatte. Kertokaa opettajan palkka 1.2 :lla niin saatte vertailukelpoisen palkan.

Vierailija
9/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen lukion opena toimiva ystäväni tienaa kertomansa mukaan noin 5k brutto. Onhan se aikamoista, kun mullakin on yliopistotutkinto ja oma brutto on 2350.

Vierailija
10/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen lukion opena toimiva ystäväni tienaa kertomansa mukaan noin 5k brutto. Onhan se aikamoista, kun mullakin on yliopistotutkinto ja oma brutto on 2350.

Mahtaa olla muuten palkitseva työ, kun haluat tehdä sitä noin huonolla palkalla.

Vierailija
11/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mitä kuvaat on mielestäni juuri niinkuin sen pitää ollakin. Aletaan matalammalta, näkymä tulojen kasvuun on heti olemassa. Motivoi.

Vierailija
12/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan palkan perässä opettajaksi mene. Mulla lukion lehtorina brutto vajaa 4500 ja juuri alkanut 9 viikon loma, joten ei mitään valittamista.

Sama AMKn lehtorina. Ei valittamista.

Vierailija
13/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomille 3200 euroa käteen on liikaa. Bruttona ok

Vierailija
14/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo

Vierailija
15/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan palkka on laitetaan nastoja tuolille. 😜

Vierailija
16/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oooh 😄

Vierailija
17/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lasteni ylä-asteella ja lukiossa luokanopettajille ja tärkeimpien aineiden opettajille jouluna ja keväällä 100€ lahjakortin. Kyllä se ainakin sen verran numeroon vaikuttaa, että lähes aina ylöspäin lopullisen numeron pyöristävät, vaikka tunneilla eivät aktiivisia olekaan.

Vierailija
18/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lukion aineenopena palkka on 4500€ melko minimitunneilla, nettona 3000€. Aivan helposti voisi tienata yli 5000€ jos ottaisi lisää tunteja. Mutta arvostan aikaa enemmän kuin mitään muuta! Raha ei merkkaa minulle juuri mitään, mutta se merkkaa että olen 3 kk vuodesta palkallisella lomalla (päälle arkipyhät, pääsiäiset ja viikonloput jne) ja minulla on koko vuoden lukkari, jossa on 12 oppituntia (a 75 min) viikossa. Lähes aina on päiviä jolloin tunnit loppuu jo aamulla/aamupäivällä ja joskus alkaa vasta iltapäivällä. R a k a s t a n sitä että voin lenkkeillä, urheilla,  tehdä kotitöitä, suunnitella tunteja jne rauhassa. Jos joku tarjoaisi minulle 10 000€ kk palkan 816 työajalla niin en edes harkitsisi. Tämä sopii minulle ja edistää kokonaisvaltaista hyvinvointiani. En häpeä palkkaani lainkaan! Ja ihan se itse työ ja oppiaine on intohimoni! 

Vierailija
19/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla muuten palkitseva työ, kun haluat tehdä sitä noin huonolla palkalla.

Nyt on merkittävä työ, jos yliopistotyössä brutto 2350€. Ja rikas mies vierellä. Järjen köyhyyttä opiskella itselle yliopistossa koulutus ja saada siitä bruttona 2350€. 

Lähihoitajien, lastenhoitajien ja siistiöiden yms brutto jopa enemmän.

Vierailija
20/122 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee työtä yliopistokoulutuksella ja BRUTTO 2350€ . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi